سئوی فنی چیست؟

هیچ وب سایتی وجود ندارد که بتواند بدون سئو فنی کار کند. از این گذشته، توسعه یک صفحه بدون در نظر گرفتن عناصر فنی مانند ساختن یک خانه بدون پایه است. اصول فنی سئو که در مقاله امروزی کشف خواهید کرد بر موقعیت وب سایت در نتایج جستجو تأثیر می گذارد. بنابراین، مراقبت مناسب از آنها به شما کمک می کند تا دید خود را بهبود بخشید.

سئوی فنی همراه با محتوای صفحه ارزشمند و پشتیبانی از لینک سازی درجه یک به ایجاد وب سایتی تبدیل می شود که مرتباً در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارد. در مطلب امروز، به شما خواهیم گفت که سئوی فنی چیست، چه جنبه‌هایی شایسته توجه شما هستند و کجا می‌توانید مقالات ارزشمندی را پیدا کنید که به تفصیل آنها را مورد بحث قرار می‌دهند. اول از همه، بیایید با تعریف سئو فنی شروع کنیم.

سئوی فنی چیست؟ تعریف

سئوی فنی به هر فعالیت احتمالی اشاره می کند که با معماری سایت تداخل داشته باشد و بر روی دید ربات های گوگل تأثیر بگذارد. اگر به رندر، تفسیر، نمایه سازی و در نهایت: نمایش صفحه به کاربر کمک کند، پس موثر است. ارزش یادآوری در مورد آن را دارد.

مزایای سئو فنی

تجزیه و تحلیل آسان منابع وب سایت شما تنها یک روی سکه است. مزایای دیگر سئو فنی چیست؟

  • فهرست بندی صحیح (یکی از اصول سئوی فنی) به شما کمک می کند نظارت کنید که فعالیت های خاص چگونه بر صفحه شما تأثیر می گذارد. بدون آن، سایت شما قابل مشاهده نخواهد بود.
  • گوگل صفحاتی را که از نظر فنی اصلاح شده اند بالاتر می برد (مثال: نمایه سازی Mobile-First).
  • استفاده از یک سایت از نظر فنی بهینه شده آسان است. اگر صفحه با دستگاه‌های تلفن همراه سازگار نباشد، به سرعت بارگیری نشود یا دارای یک منوی غیرواقعی باشد، حتی جذاب‌ترین طراحی‌ها نیز شگفت‌انگیز نخواهد بود.
  • وب سایتی که ایمن نباشد (گواهینامه SSL یکی از عناصر سئوی فنی است) کاربران را از ارائه داده های خود باز می دارد و در نتیجه تراکنش ها را نهایی نمی کنند.
  • کاربران برای بارگذاری یک وب سایت زیاد منتظر نمی مانند، که به معنی نرخ پرش بالاتر است.
  • یک صفحه بدون مشکل به معنای تجربه کاربری بهتر و شانس بیشتری برای بازگشت افراد به سایت شما است.
  • به نظر می رسد که سئو فنی تنها به ربات ها کمک نمی کند. عمدتاً بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد

سئو فنی یک کار گروهی و همکاری نزدیک با توسعه دهندگان وب است
آیا اکنون زمان مناسبی برای ارائه لیستی از بهینه سازی های فنی است؟ نه هنوز. شایان ذکر است که سئوی فنی با کیفیت نیاز به کار گروهی دارد. ممکن است نیاز به دانشی باشد که فراتر از مهارت های یک متخصص SEO – تخصص توسعه وب است. بنابراین، ارزش یافتن کمک را دارد. ما کاملاً از آن آگاه هستیم. به همین دلیل است که ما به دنبال یک وب مستر برای پیوستن به تیم Delante و پشتیبانی از Jurek در بخش SEO هستیم.

جدا از همکاری با توسعه دهندگان وب، توصیه می شود یک CMS داشته باشید که یا به شما امکان می دهد خودتان تغییرات عمده ای در سایت ایجاد کنید یا پشتیبانی فنی خوبی ارائه می دهد.

15 عنصر سئو فنی که ارزش توجه شما را دارد

کدام عناصر بهینه سازی وب سایت را می توان سئو فنی در نظر گرفت؟ در زیر می توانید لیستی از 15 نکته را مشاهده کنید که باید هنگام کار بر روی صفحه خود روی آنها تمرکز کنید.

1. گواهی SSL

ایمنی باید بالاترین اولویت شما باشد. یک وب‌سایت بدون گواهی SSL و پروتکل HTTPS برای کاربران قابل اعتماد نیست (آنها داده‌های شخصی حساس را ارائه نمی‌کنند، پرداخت نمی‌کنند و غیره) و Google (که رمزگذاری داده‌ها را به عنوان یک استاندارد در نظر می‌گیرد).

2. تغییر مسیر

تغییر مسیر به مرورگر و روبات‌ها اطلاع می‌دهد که باید به آدرس دیگری بروند زیرا محتوایی که جستجو می‌کنند برای مدتی یا برای همیشه جابجا شده است. از نظر فنی، تغییر مسیرها نباید زیاد باشد. یک زنجیره تغییر مسیر که خیلی طولانی است می تواند سایت شما را کند کند یا یک حلقه تغییر مسیر ایجاد کند (310).

3. فایل robots.txt را درست کنید

Robots.txt فایلی است که روی سرور وب سایت قرار می گیرد. این به طور دقیق به روبات های وب اختصاص داده شده است. جهت ترافیک وب سایت را به آنها نشان می دهد و دسترسی آنها را به منابع انتخابی مسدود می کند. این فایل همچنین می‌تواند تعداد درخواست‌های یک منبع معین را محدود کند یا خزنده‌های ابزارهای تحلیلی را مسدود کند. چرا باید robots.txt را به درستی پیکربندی کرد و از دسترسی آنها به صفحات فرعی خاص جلوگیری کرد؟ زیرا وجود آنها (به عنوان مثال سبد خرید، پنل ثبت نام) تاثیر مثبتی بر نتایج جستجو ندارد. علاوه بر این، حتی می‌تواند موقعیت صفحه شما را با افزایش مقدار محتوای تکراری کاهش دهد.

4. نقشه سایت صحیح

نقشه سایت یا فایل sitemap.xml نیز برای پیمایش روبات های موتورهای جستجو استفاده می شود. این شامل اطلاعاتی در مورد تمام URL های موجود در صفحه است. این باید شامل آدرس‌های صفحه فعلی باشد که صحیح هستند و خطای 404 ایجاد نمی‌کنند. یک نقشه سایت با ساختار صحیح 50 مگابایت یا کمتر است. اگر شامل بیش از 50000 URL باشد، باید به چندین نقشه سایت کوچکتر و یکی دیگر فقط با گرافیک تقسیم شود.

5. زمان بارگذاری صفحه کوتاه

وب سایتی که بازدیدکنندگان را مجبور می کند منتظر بمانند، بازدیدکنندگان زیادی ندارد. اجازه ندهید افراد صفحه را بدون دیدن محتوای آن تنها به دلیل اندازه بزرگ ترک کنند. این باعث افزایش نرخ پرش شما و کاهش موقعیت وب سایت شما در نتایج جستجو می شود.

6. سازگاری با موبایل

ما در چند سال گذشته در مورد شاخص موبایل اول صحبت کرده ایم. بدون شک، اکثریت قریب به اتفاق کاربران اینترنت با کمک دستگاه های تلفن همراه در اینترنت جستجو می کنند. علاوه بر این، در مارس 2018. گوگل سرانجام و به طور رسمی تایید کرد که Mobile First Index را معرفی کرده است. برای شخصی که می خواهد روی سئو فنی کار کند چه معنایی دارد؟ اینکه نسخه موبایل صفحه را اصلاح کنید، زیرا یکی از سنگ بناهایی است که بر رتبه بندی گوگل تأثیر می گذارد، مهمترین چیز است.

7. URL های دوستانه، لینک های داخلی صحیح

URL های با ساختار مناسب بر تعداد کلمات کلیدی که صفحه برای آنها نمایش داده می شود تأثیر می گذارد. اما “درست” به چه معناست؟ ساختار صحیح URL چیست؟ نباید حاوی زیرخط باشد. در عوض، باید روی کلمات بدون کاراکترها، اعداد و پارامترهای خاص که با “-” از هم جدا شده اند تمرکز کند. همچنین باید هر چیزی را که در صفحه یافت می شود منعکس کند.

از سوی دیگر، پیوند داخلی شبکه‌ای از پیوندها بین صفحات یک سایت است که به کاربر کمک می‌کند تا در صفحه حرکت کند و از یک محتوای مورد نیاز به محتوای دیگر منتقل شود. اینجا چه اشتباهی ممکن است پیش بیاید؟ اگر آدرس صفحه فرود تغییر کند، به عنوان مثال. در طول مهاجرت، لینک های داخلی خراب می شوند و باید به روز شوند.

8. شماره 404، 500 و خطاهای دیگر

یا، بیایید واقع بین باشیم: تعداد محدودی از خطاها. اطلاعات مربوط به خطاهای 404 (بدون صفحه) و 500 (خطای سرور) را می توانید در کنسول جستجوی گوگل پیدا کنید. چگونه افزایش تعداد آنها می تواند به صفحه شما آسیب برساند؟ به گوگل اطلاع می دهد که شما از سایت خود مراقبت نمی کنید و پر از خطاهای فنی است. در نتیجه، ربات ها چنین صفحه ای را به کاربران نشان نمی دهند.

9. محتوای تکراری وجود ندارد

محتوای تکراری (به این معنی که همان محتوا در صفحات فرعی مختلف یافت می شود یا از وب سایت های دیگر کپی می شود) می تواند ناشی از چندین چیز باشد. گاهی اوقات ممکن است به دلیل نمایه سازی تصادفی کپی های زیر صفحه ایجاد شود.

10. ناوبری شفاف (از جمله پودر سوخاری)

گوگل تاکید زیادی بر نحوه مدیریت سایت ها توسط کاربران دارد. اگر ناوبری غیرواقعی یا ساختار گیج کننده صفحه منجر به خروج بازدیدکنندگان از سایت شود، بر رتبه بندی گوگل شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که شما به یک منوی با کیفیت و ناوبری شفاف نیاز دارید.

11. داده های ساخت یافته پیاده سازی شده (شما)

طرحواره، به معنای داده های ساختاریافته، راه دیگری برای گفتن اینکه روبات های گوگل به چه چیزی نگاه می کنند است. چنین علامت‌گذاری‌هایی به سایت شما کمک می‌کند تا در on_SERP و نتایج جستجوی صوتی ظاهر شود. علاوه بر این، حتی می توانید به موقعیت به اصطلاح “0” دست پیدا کنید.

گوگل در مورد نحوه علامت گذاری محتوا برای تسهیل تجزیه و تحلیل آن توصیه می کند:

12. URL های متعارف

پیوندهای متعارف به ربات های گوگل می گویند که کدام یک از URL های با محتوای یکسان، آدرس اصلی است. معرفی ویژگی rel=canonical در قسمت head محتوای تکراری را کاهش می دهد.

13. Hreflangs

ویژگی hreflang به روبات های موتورهای جستجو در مورد نسخه های زبان موجود می گوید. هم ربات‌ها و هم کاربران را به نسخه‌ای که به زبان آن‌ها آماده شده است و برای مثال با ارزهای متناسب با موقعیت مکانی آن‌ها هدایت می‌کند. اجرای صحیح hreflangs قابلیت استفاده سایت را بهبود می بخشد که به موقعیت های بهتر گوگل تبدیل می شود.

14. AMP

Accelerated Mobile Pages یک استاندارد کدنویسی است که به شما امکان می دهد محتوایی را که قبلاً اضافه کرده اید منتشر کنید تا به دستگاه های تلفن همراه پاسخگو باشد. با نگه داشتن یک صفحه فرعی در کش گوگل، می توان سرعت بارگذاری آن را بهبود بخشید. اگرچه AMP به خودی خود بر SEO تأثیر نمی گذارد، زمان بارگذاری کوتاه شده به شما امکان می دهد به موقعیت های بهتری برسید.

15. نمایه سازی صحیح

در نهایت لازم به ذکر است که هیچ یک از فعالیت های فوق در صورتی که صفحه در گوگل ایندکس نشده باشد نتیجه مورد نظر را به همراه نخواهد داشت و این بدان معناست که توسط ربات های موتورهای جستجو شناسایی نمی شود و برای آنها در دسترس است. نمایه سازی می تواند به طور تصادفی غیرفعال شودبه چند روش: با مسدود کردن نادرست دسترسی به منبع در robots.txt یا با ویژگی rel=”noindex” در کد منبع صفحه.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *