صنعت SaaS به طور قابل توجهی سریعتر در دنیای دیجیتال رشد می کند و رقابت سخت تر و چالش برانگیزتر می شود. بنابراین، کسب و کارهای SaaS در حال اتخاذ سئو برای بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو برای مقابله با این رقابت هستند.

بنابراین، سوال این است که چگونه می توان رتبه بندی موتورهای جستجو را برای شرکت های SaaS بهبود بخشید.

شرکت‌های SaaS ابتدا باید یک ممیزی کامل سئوی سایت را برای یافتن و رفع مشکلات متعارف انجام دهند. پس از آن، آنها باید ممیزی بک لینک، بررسی کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوا و گسترش محتوای موجود را انجام دهند. پس از آن، آنها باید یک تقویم محتوا تولید کنند و محتوای منحصر به فرد را به طور مداوم ایجاد کنند.

بیایید دقیقاً در زیر آنها را با جزئیات مورد بحث قرار دهیم.

بهبود رتبه برای شرکت های SaaS

SaaS SEO با شرکت های بزرگ با تعداد قابل توجهی صفحات وب سروکار دارد. قطعات متحرک زیادی برای سئوی SaaS سازمانی دخیل هستند و همه آنها باید به درستی انجام شوند. 

سئوی Enterprise SaaS به مقدار قابل توجهی دانش فنی و ترکیبی عالی از خلاقیت برای کمک به رتبه بندی یک وب سایت نیاز دارد. در اینجا 7 بهترین بخش از  استراتژی های Enterprise SaaS SEO  وجود دارد که به وب سایت SaaS کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.

انجام ممیزی سئو در سراسر سایت

مانند هر کمپین سئوی دیگری ، سئوی SaaS سازمانی با یک ممیزی عمیق سئو در سراسر سایت شروع می شود. این ممیزی سایت را از نظر فهرست‌بندی، ساختار سایت، محتوای تکراری، بک لینک، عنوان مضاعف یا مفقود شده و توضیحات متا، سرعت بارگذاری سایت ، پاسخ‌گویی در دستگاه‌های مختلف و موارد دیگر بررسی می‌کند.

برای کمک به این ممیزی، کسب و کارها می توانند از ابزارهای حسابرسی سئو آنلاین استفاده کنند. این ابزارها اطلاعات حیاتی در مورد Enterprise SaaS SEO را برای درک جامع وب سایت پیدا می کنند. 

پس از انجام ممیزی، اولین قدم رفع مشکلات فنی وب سایت است. برخی از مسائل را می توان بلافاصله برطرف کرد. برخی از آنها به زمان نیاز دارند تا اصلاح شوند.

در اینجا مشکلاتی وجود دارد که می توان بلافاصله پس از بررسی سایت برطرف کرد:

  • Robots.txt
  • نقشه سایت
  • بهینه سازی سرعت
  • تنظیم صفحه نمایه‌زدایی
  • لینک بد رد کردن
  • تغییر مسیر داخلی
  • 404 صفحه
  • لینک های خراب

پس از رفع این مشکلات، عنوان محتوا، تصاویر تکراری، عنوان و متا را می توان با مرور محتوا پس از محتوا برطرف کرد.

یافتن و رفع مشکلات متعارف

هنگامی که چندین URL صفحات یا محتوای مشابه را در یک وب سایت نمایش می دهند، این یک مشکل متعارف در نظر گرفته می شود. این نوع مشکل زمانی رخ می دهد که وب سایت از تغییر مسیرهای مناسب استفاده نمی کند. 

موتورهای جستجو مانند گوگل ترجیح نمی دهند محتوای تکراری یا یکسان را در حین نمایه سازی اضافه کنند. بنابراین، زمانی که محتوای دارای چندین آدرس توسط گوگل شناسایی شود، تنها یکی از آنها را نمایش می دهد و نسخه های دیگر را از نتایج جستجو حذف می کند.

ممکن است URL انتخاب شده توسط Google نسخه ترجیحی برای کسب و کار نباشد. همچنین، سایر وب‌سایت‌ها ممکن است هنگام استناد به محتوا از URLهای متفاوتی استفاده کنند. بنابراین، یکسان بودن پیوند در چندین صفحه اعتبار محتوا را کمرنگ می کند. 

بنابراین، کشف مسائل متعارف و رفع آنها در اسرع وقت، حتی قبل از انجام سئو بسیار مهم است. هنگامی که هر محتوای تکراری یا صفحه ای یافت می شود، برای جلوگیری از این مشکل باید به عنوان متعارف برچسب گذاری شود.

حسابرسی بک لینک

ممیزی بک لینک به بررسی وضعیت یک وب سایت کمک می کند. بک لینک های معتبر با کیفیت بالا به تقویت تلاش های آینده سئو کمک می کنند، در حالی که بک لینک های اسپم با کیفیت پایین باید در اسرع وقت حذف شوند.

سایتی با بک لینک های اسپم زیاد در نهایت می تواند باعث جریمه گوگل شود که علیرغم تلاش های خوب سئو، مانع از رتبه آن می شود. بنابراین، انجام ممیزی بک لینک برای وب سایت ها و ارسال بک لینک های بد به Google Disavow بسیار مهم است تا از گوگل بخواهید این لینک های اسپم را نادیده بگیرد.

با یک ممیزی کامل بک لینک، امکان تجزیه و تحلیل تمام لینک های فعلی و ارزیابی مناسب بودن یا نبودن آنها برای وب سایت وجود خواهد داشت. سپس از شر تمام بک لینک های ضعیف، اسپم و بد خلاص شوید و آنها را با بک لینک های با کیفیت خوب معاوضه کنید تا عملکرد سئو را افزایش دهید.

بررسی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در یک وب سایت می توانند به طور قابل توجهی تعیین کنند که آیا وب سایت می تواند ترافیک ایجاد کند یا خیر. بنابراین در حین انجام سئوی Enterprise SaaS باید یک بررسی کامل کلمات کلیدی انجام شود. 

بسته به کلمات کلیدی موجود، یک وب‌سایت ممکن است پیشرفت کند یا برای ایجاد تعداد بازدید و سرنخ کافی تلاش کند. بنابراین، کل وب‌سایت، از جمله صفحات رتبه‌بندی فعلی، باید بررسی شود تا کلمات کلیدی مرتبط را شامل شود و مشخص شود که سایت به چه میزان بهینه‌سازی نیاز دارد.

زمانی که کلمات کلیدی به درستی بهینه سازی شوند، نتایج بهتری برای وب سایت به همراه خواهد داشت. این باید حتی قبل از شروع به استراتژی Enterprise SaaS SEO انجام شود.

پس از بررسی کلمات کلیدی، کلمات کلیدی با رتبه پایین باید بهینه سازی در مقیاس بالا را انجام دهند. همچنین، کلمات کلیدی با رتبه بالا باید بیشتر بهینه شوند تا نتایج سئوی وب سایت بهبود یابد.

بهینه سازی محتوا

همه محتوای یک وب سایت ممکن است عملکرد خوبی نداشته باشد. آنها ممکن است آنقدر چشمگیر نباشند یا با وجود خوب بودن، عملکرد کمتری داشته باشند. بنابراین، تمام محتوای موجود در وب سایت باید برای جذب مخاطبان هدف بهینه شود.

اول از همه، صفحات با رتبه پایین که از طریق بررسی صفحات رتبه بندی محتوا یافت می شوند، باید بهینه شوند. باید دلایل عملکرد ضعیف محتوا را پیدا کرد و تغییرات لازم را برای افزایش کیفیت و جذاب کردن آنها ایجاد کرد.

در اینجا چند فاکتور وجود دارد که هنگام بهینه سازی محتوای یک وب سایت باید در نظر گرفته شود:

  • بهینه سازی عنوان
  • لینک سازی داخلی
  • بهینه سازی توضیحات متا
  • بهینه سازی سرفصل
  • بهینه سازی تصویر

گسترش محتوا

اندازه ایده آل برای یک پست وبلاگ باید حدود 1200 کلمه باشد و نباید کمتر از 600 کلمه باشد. این می تواند یکی از عوامل مهم برای اینکه یک وب سایت در نتایج جستجو رتبه بالاتری نداشته باشد. از آنجایی که یک وب سایت شرکت SaaS نزدیک به هزاران صفحه وب دارد، ممکن است محتوا بسیار نازک پخش شود.

بنابراین، صفحاتی را انتخاب کنید که پتانسیل عملکرد عالی را دارند اما عملکرد خوبی ندارند. بررسی کنید که آیا این صفحات محتوای کافی دارند یا خیر. هنگامی که مشخص شد کدام صفحات به کار بیشتری نیاز دارند، آنها را با محتوای ارزشمند بازسازی کنید.

ایجاد تقویم محتوا و ایجاد مداوم محتوا

سئوی سازمانی به کار مداوم نیاز دارد تا به رتبه بالاتر در نتایج جستجو کمک کند. بنابراین، بسیار مهم است که ارزیابی و کار مداوم بر روی صفحات وب برای حفظ موفقیت انجام شود. بنابراین، ایجاد مداوم محتوا یک امر ضروری است.

ایجاد یک تقویم محتوا به این روش کمک قابل توجهی می کند. این تقویم یک طرح توصیفی را ایجاد می کند تا مشخص کند چه نوع محتوایی باید برای یک دوره خاص تولید شود. همچنین، باید شامل زمان ایجاد و انتشار این محتوا باشد. 

محتوای منحصر به فرد و تازه یکی از الزامات رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی گوگل است. علاوه بر این، یکی از راه‌های ساده‌تر برای حفظ سئوی Enterprise SaaS در شکل بهینه است. 

خط پایین

بنابراین، در اینجا 7 عامل مهم وجود دارد که می تواند به بهبود رتبه وب سایت های شرکت SaaS کمک کند. وقتی به درستی انجام شود، سئوی Enterprise SaaS تقویت می شود و شرکت ها می توانند سرنخ ها و فروش بهتری نسبت به قبل داشته باشند.

با این حال، اینها همه عواملی نیستند که به رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو کمک می کنند. شرکت ها همچنین باید کلمات کلیدی، بک لینک ها و محتوای رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنند، در مورد کلمات کلیدی جدید و ارگانیک تحقیق کنند، اهدافی را برای آینده تعیین کنند، یک استراتژی کامل سئو تهیه کنند و لیست وظایف را برای به دست آوردن نتایج بهتر سئو ایجاد کنند. 

با عملکرد خوب این عوامل، شرکت های SaaS می توانند امیدوار باشند که در نتایج جستجوی موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنند. همیشه عاقلانه است که اجازه دهید متخصصان آن را مدیریت کنند! 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *