در دنیای امروز تعداد استارت آپ ها در حال افزایش است. موفقیت هر کسب و کاری عمدتاً به توانایی آنها در جذب و حفظ مشتریان بستگی دارد. بدون شک ارتباط با مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است.

مفهوم “مشتری پادشاه است” صادق نیست، اما می توان گفت مشتری ملکه است. در بازی شطرنج، شاه قدرت بسیار محدودی دارد، اما ملکه می تواند حرکت کند و قدرت انجام حرکات را دارد.

امروزه مشتریان آنقدر قدرت دارند که می توانند یک کسب و کار یا یک شرکت را ایجاد یا شکست دهند. به همین دلیل صنعت نرم افزار CRM  نیز در حال رشد است.

انتظار می رود تا سال 2024، CRM یا بازار مدیریت ارتباط با مشتری در سطح جهانی به 43.5 میلیارد دلار رشد کند. این صنعت در حال رشد است زیرا نظرات و نظرات مشتریان اهمیت دارد.

در این وبلاگ، اجازه دهید نحوه استفاده موثر از نرم افزار CRM برای مدیریت کسب و کار را بررسی کنیم. قبل از اینکه به نحوه استفاده از آن بپردازیم، اجازه دهید مزایای استفاده از ابزارهای مدیریت نرم افزار CRM را درک کنیم.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM

چرا از یک نرم افزار CRM برای کسب و کار خود استفاده کنید؟ پاسخ بسیار ساده است.

هر کاری که برای کسب و کار خود انجام می دهید باید معنادار باشد، تا از دیگران متمایز شوید. این باید هم برای شما به عنوان یک کسب و کار و هم برای مشتریانتان مفید باشد.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM

منبع

بگذارید بفهمیم چرا باید از یک نرم‌افزار CRM استفاده کنید تا ببینیم این نرم‌افزار چه سودی برای شما دارد.

نرم افزار CRM چه سودی برای کسب و کار شما دارد؟

راه های زیادی وجود دارد که مدیریت نرم افزار CRM می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد.

به شما کمک می کند تا داده های مشتری خود را سازماندهی کنید

سیستم های CRM به شما در سازماندهی اطلاعات مشتری و همچنین پیگیری آن کمک می کنند. این می تواند به بهبود تجربه آنها کمک کند و می تواند منجر به تبدیل بیشتر شود.

به عنوان مثال، HubSpot CRM ردیابی تماس، ربات‌های چت برای حضور در پرسش‌های مشتریان، ردیابی ایمیل و غیره را فراهم می‌کند که با آنها می‌توانید داده‌ها را جمع‌آوری کنید. با استفاده از این، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی تجاری ایجاد کنید و با شخصی‌سازی آن، خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید.

تیم های خود را هماهنگ کنید

استفاده از یک نرم افزار CRM می تواند به شما کمک کند تیم های بازاریابی، فروش و خدمات خود را هماهنگ کنید. همچنین کار و همسویی بین تیمی را آسان تر می کند. این بسیار سودمند است زیرا همسویی تیم ها به ارتباطات داخلی موثر در مورد داده های مشتری و سایر اطلاعات مرتبط کمک می کند.

به عنوان مثال، HubSpot یک نرم افزار CRM است که دارای ابزارها و ویژگی های بومی است. این شامل HubSpot Sales Hub، Marketing Hub، Service Hub، و CMS Hub می شود — به علاوه کتابخانه ای از ادغام ها.

سرنخ های بیشتری تولید کنید

تولید سرنخ بخش مهمی از هر کسب و کاری است. و استفاده از یک سیستم نرم افزاری CRM با توجه به تولید سرنخ می تواند برای کسب و کارها مفید باشد .

فرآیند پرورش سرب می تواند طولانی باشد و مراحل متعددی برای حفظ ارتباط موثر داشته باشد. یک CRM می تواند به شما کمک کند یک روش فروش گام به گام ایجاد کنید که به کارمندان شما کمک می کند تا به راحتی هر گونه مشکلی را که پیش می آید تغییر دهند.

هر مشتری منحصر به فرد است، بنابراین مهم است که مشتریان مناسب خود را شناسایی کنید. یک CRM به شما کمک می کند تا تلاش های بازاریابی خود را بر روی کسانی متمرکز کنید که بیشترین ارزش را در دراز مدت ارائه می دهند. به این ترتیب، نه تنها مخاطبان مناسب را جذب می‌کنید، بلکه سرنخ‌های بیشتری ایجاد می‌کنید.

وظایف را خودکار کنید

نرم افزار CRM مدیریت کسب و کار شما را با اتوماسیون آسان تر می کند. داشبورد و ویژگی‌های گزارش‌دهی نرم‌افزار CRM جمع‌آوری داده‌ها از مشتریان و سازماندهی سیستماتیک آن را برای کارمندان آسان می‌کند.

این امکان را برای کارگران فراهم می کند تا گردش کار خود را خودکار و کنترل کنند. نرم افزار CRM همچنین شما را قادر می سازد تا عملکرد تیم خود را ارزیابی کنید، اهداف را دنبال کنید و پیشرفت پروژه را تأیید کنید، همه در یک فضای واحد.

حفظ مشتری را بهبود بخشید

یکی از اهداف اصلی هر کسب و کاری حفظ مشتریان فعلی است. این یک چالش سخت است و استفاده از یک نرم افزار CRM کار را برای تیم شما آسان می کند. مشتری تنها زمانی حفظ می شود که مشتری از تمام جنبه های خدمات شما رضایت کامل داشته باشد.

چه سودی برای مشتریان شما دارد؟

اگرچه هیچ تاثیر مستقیمی برای مشتری وجود ندارد، استفاده از CRM باعث ایجاد تفاوت در تقویت روابط تجاری و مشتری می شود. در اینجا چند مزیت برای مشتریان وجود دارد:

تجربه یکپارچه

CRM به جای اینکه صرفاً مجموعه ای از ابزارها یا رویه ها باشد، یک فلسفه تجاری کامل است که به یافتن و حفظ مصرف کنندگان مناسب اختصاص دارد.

هنگامی که شما یک سیستم CRM قوی دارید، کانال های ارتباطی را باز می کنید و یک پایگاه دانش مشترک با محوریت مشتریان خود ایجاد می کنید، آنها تجربه یکپارچه ای از کسب و کار شما به دست می آورند.

دسترسی سریع به اطلاعات

نرم افزار CRM به مشتریان کمک می کند تا به طور سیستماتیک به اطلاعات یا نیازهایی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند. این به ایجاد یک جریان ارتباطی بهتر بین فروشنده و مشتری کمک می کند.

مشتری همچنین در حل پرس و جوها با تاخیر مواجه نمی شود زیرا CRM به ایجاد یک ساختار سازمان یافته برای مدیریت مشتری کمک می کند.

خدمات شخصی سازی شده

با استفاده از CRM، بهتر می توانید ابتکارات بازاریابی خود را بر روی مشتریان هدف خود متمرکز کنید. داشتن یک رویکرد شخصی به ارتباطات خود و توسعه محصولات و خدمات جدید که مشتریان شما واقعاً به آنها نیاز دارند و می خواهند، از مزایای استفاده از این روش ارتباطی است.

چگونه از نرم افزار CRM به طور موثر استفاده کنیم؟

نحوه استفاده موثر از نرم افزار CRM

منبع

نحوه استفاده از آن را به همه آموزش دهید

نرم افزار CRM، مهم نیست که چند ویژگی داشته باشد، بدون پرسنل آموزش دیده که می توانند از قابلیت های آن حداکثر استفاده را ببرند، ارزشی ندارد. به جای تکیه بر کارگران جدید برای کشف مهم ترین ویژگی های برنامه به تنهایی، مطالعه کامل برنامه CRM را در آموزش حین کار خود بگنجانید.

هر یک از جنبه ها را بررسی کنید. باید زمان قابل توجهی برای عادت کردن پرسنل به سیستم در نظر گرفته شود. به یک برنامه آموزشی طولانی مدت و همچنین به‌روزرسانی‌ها و آموزش‌های منظم فکر کنید، تا کارمندان شما همه نرم‌افزارهایی را که می‌توانند به صورت روزانه استفاده کنند، یاد بگیرند.

در تیم فروش خود حضور داشته باشید

به محض اینکه بتوانید تمام اعضای تیم خود را با CRM خود همراه کنید، داده های شما دقیق تر و کامل تر خواهد بود. در نتیجه، افزودن کاربران باید اولین قدم در هر راه اندازی CRM باشد.

برای اطمینان از اینکه تیم فروش شما با یک CRM موافق است، مطمئن شوید که در مورد مزایای آن صحبت کرده اید و حمایت آنها را جلب کرده اید. اگر نمایندگان فروش روی محصول فروخته نشوند، پذیرش CRM بسیار کم خواهد بود.

بازاریابی با CRM

بهترین CRM ها دارای ویژگی هایی هستند که به شما امکان می دهد ابتکارات بازاریابی خود و تأثیر آنها را ردیابی و توسعه دهید. با استفاده از CRM خود برای جمع‌آوری سریع بازخورد، می‌توانید ببینید که مشتریان شما چه چیزهایی را در مورد تبلیغات و کمپین‌ها دوست دارند یا دوست ندارند.

اگر CRM شما بتواند به شما اطلاع دهد که مشتریان روی چه چیزهایی کلیک می کنند، با آنها تعامل می کنند یا از آنها استفاده می کنند، می توانید تصمیم بگیرید که چگونه با یک کمپین ادامه دهید و چگونه تلاش های بازاریابی آینده را تغییر دهید. ردیابی تعاملات مشتری تنها کاربرد CRM شما نیست. با کمی ابتکار و خلاقیت می توانید از CRM خود در زمینه های مختلف کسب و کار خود برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود استفاده کنید.

لیست مشتریان خود را وارد کنید

برای پیگیری فرصت‌ها و بالقوه‌های خود، احتمالاً از یک CRM یا صفحات گسترده جداگانه استفاده می‌کنید. اکثر CRM ها به شما امکان می دهند یک فایل CSV را برای وارد کردن این داده ها آپلود کنید. برای اینکه داده‌های شما بدون زحمت بین سیستم‌های قدیمی و جدید شما جابه‌جا شوند، هر ستون باید با ویژگی تماس در CRM مطابقت داشته باشد.

هر ابزار اضافی را ادغام کنید

اطلاعات مربوط به بازاریابی، فروش و موفقیت مشتریان شما باید در CRM شما متمرکز باشد. این به شما دیدی جامع از مشتریان بالقوه و مشتریان خود می دهد و در عین حال میزان ورود اطلاعات دستی مورد نیاز را نیز کاهش می دهد.

نتیجه

سرمایه گذاری در مدیریت نرم افزار CRM مطمئناً در رونق کسب و کار شما معجزه می کند. CRM اغلب با طیف وسیعی از ویژگی‌ها همراه است که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و در نتیجه راه‌حلی کمتر از بهینه ایجاد می‌کنند.

از CRM خود تا حد امکان استفاده کنید. این امر مستلزم یافتن راه‌های جدید برای پردازش داده‌ها، قابل مشاهده کردن اطلاعات برای همه، و اطمینان از این است که همه یاد می‌گیرند که چگونه از نرم‌افزار به درستی استفاده کنند و با آن راحت باشند.

One thought on “چگونه می توان مدیریت نرم افزار CRM را به طور موثر برای تجارت انجام داد؟

  1. عالی says:

    من از پیدا کردن این سایت عالی بسیار خوشحالم. لازم است از شما بابت وقتی که برای این خواندن فوق العاده گذاشتید تشکر کنم!! من قطعاً تک تک آن را بسیار دوست داشتم و همچنین شما را برای بررسی اطلاعات جدید در وب سایت خود علامت گذاری کرده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *