آیا قصد دارید برای شرکت خود لوگو طراحی کنید؟ بنابراین بیایید در این مقاله بحث کنیم که لوگو دقیقا چیست. ما می توانیم یک سازمان و محصولات و خدمات آن را از جمله سایر اشیاء از طریق یک لوگو شناسایی کنیم. 

 

لوگو نماد یا طرحی است که برای شناسایی برند شما استفاده می شود و شرکت شما را به یاد می آورد. لوگوی شما نیز می تواند به عنوان صحنه ای برای گفتن چیزی در مورد سازمان شما عمل کند، زیرا به عنوان چهره عمومی شرکت شما عمل می کند. انیمیشن های لوگو اکنون به یک موشن گرافیک مرسوم تبدیل شده اند.

باید به یاد داشته باشید که لوگو ضروری است، اما همه چیز نیست. بسیاری از شرکت ها تصمیم گیری در مورد لوگو را چالش برانگیز می دانند و فشار زیادی به خود وارد می کنند. بنابراین می توان گفت که لوگو بسیار مهم است، اما همه چیز نیست.

بهترین راه برای طراحی لوگو چیست؟

قبل از طراحی لوگو باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • در ابتدای طراحی لوگو، بیشتر کارها استراتژیک است، زیرا استراتژی های زیادی وارد طراحی می شود. از شما خواسته می شود که در یک زمان بصری ایجاد کنید.
  • یک سیستم بصری عناصر زیادی دارد و طراحی لوگو یکی از اجزای آن است. و تمام اجزای آن باید دست به دست هم دهند.

هر طراح فرآیند متمایز خود را دارد، اما امروز ما بر روی مراحل زیر تمرکز خواهیم کرد:

  • فاز 1: کشف
  • فاز 2: کاوش
  • فاز 3: طراحی
  • فاز 4: پالایش
  • فاز 5: تعریف کنید

فاز 1: کشف

این مرحله یک مرحله یافتن یا پرس و جو است، زیرا طراحان از این زمان برای جمع آوری اطلاعات و تاریخچه تا حد ممکن استفاده می کنند. در این مرحله، طراحان به طور کامل سعی می کنند در مورد شرکت یا شرکت مشتری خود، از جمله ارزش ها، کیفیت برند، شغل و غیره بدانند.

باید در نظر داشت که لوگو هویت شرکت را به تصویر می کشد. بنابراین، هدف شما باید این باشد که از اینکه شرکت/سازمان شما چه کسی است، چه چیزی را می‌خواهید، چه چیزی را می‌خواهید به دست آورید، و چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید که به آنجا برسید، تسلط کامل داشته باشید.

روند:

  • دلایل شما برای خواستن و نیاز به لوگوی جدید چیست؟ نیروی محرکه این طراحی چیست؟
  • اهمیت نام شرکت شما چیست؟
  • مخاطب هدف کیست؟
  • رقبای کلیدی شما کدامند؟
  • امیدوارید با این لوگوی جدید به چه چیزی برسید؟ برای تعیین “موفقیت” از چه معیارهایی استفاده می شود؟
  • به نظر شما 3-5 برند برتر خود را «الگو» می‌دانید؟ ظاهر و رفتار چه کسی را تحسین می کنید؟
  • وقتی مردم لوگوی شما را می بینند، می خواهید چه احساسی داشته باشند؟

شما باید پاسخ های خود را در یک روش ابتکاری خلاصه کنید که پس از پاسخ به این سوالات، یک طرح کلی از کسب و کار شما ارائه می دهد. فرآیند طراحی طرح، لحن برند، تفکرات بصری، ایده اولیه برای چارچوب و لوگوی طرح، و هر موضوعی که در این مرحله ایجاد شده است را با هم ترکیب کنید.

فاز دوم: کاوش

در این مرحله از طراحی لوگو به کاوش اهمیت بیشتری داده می شود. این یکی از سرگرم کننده ترین و سودمندترین مراحل برای کسی است که برای اولین بار این فرآیند طراحی را به تنهایی انجام می دهد.

روند:

باید این فرآیند را با جستجوی اصول اولیه طراحی در اینترنت آغاز کرد. رنگ‌های مختلف احساسات و اعمال متفاوتی را برمی‌انگیزد، که ممکن است به شما در برانگیختن واکنش احساسی که می‌خواهید از مخاطبانتان کمک کند. 

رنگ در هر زمینه ای از کسب و کار نقش حیاتی دارد، بنابراین در مورد طراحی لوگو، رنگ ها دارای ایده ها و احساسات خاصی هستند. برخی از آنها در زیر توضیح داده شده است:

 

  • آبی 

آبی یک انتخاب رایج و یک رنگ بسیار کلاسیک است. این رنگ از خانواده ای خارق العاده می آید و رنگ اصلی است که بلوغ و قابل اعتماد بودن را نشان می دهد.

 

  • قرمز

قرمز انتخاب خوبی برای رنگ برای برند شما است اگر جوان، پر سر و صدا و غیره باشد. همچنین نشان دهنده اشتیاق، عصبانیت و هیجان است.

 

 

  • رنگ زرد

رنگ زرد انرژی جوانی را فراهم می کند که شاد و مقرون به صرفه است. این انتخاب مناسبی است زیرا رنگی دوستانه و در دسترس است.

 

  • سبز

این رنگ نیز از خانواده رنگ های سرد است. برای کسی که می خواهد با طبیعت رابطه برقرار کند بسیار عالی است. این می تواند برای هر برندی کار کند زیرا یک رنگ همه کاره است.

 

  • سفید

رنگ سفید یک رنگ خنثی است که لوگو را تمیز، اقتصادی و جوان می کند. اگر می‌خواهید لوگوی شما مدرن‌تر و مینیمال‌تر به نظر برسد، یک رنگ عالی است.

مارک ها را از طریق وب سایت ها و شبکه های مختلف رسانه های اجتماعی یادداشت کنید و سیستم بصری کامل را درک کنید. اگر تابلوی خلق و خوی ایجاد کنید تا تمام تصاویر، عکس‌ها، طرح‌ها، ترکیب رنگ‌ها، تصاویر، و بله، لوگوهایی را که برای شما جذاب هستند و ظاهر و احساسی را که می‌خواهید برای هویت برندتان می‌خواهید، جمع‌آوری کنید، کمک خواهد کرد. 

اگر تابلوهای خلق و خوی متفاوتی برای طرح های دیگر ایجاد کنید، کمک خواهد کرد.

فاز سوم: طراحی

باید اطمینان حاصل شود که همه چیزهایی را که برای طراحی لوگو نیاز دارید در اختیار دارید. شروع به توسعه مفاهیم لوگو با استفاده از تمام افکار و ورودی های دو مرحله اول کنید.

مداد و کاغذ

اگر ایده‌ای در ذهن دارید، طراحی طرح تکراری را شروع کنید. این روشی است برای ایجاد هر چیزی از افکار شما. حتی اگر فکر نمی کنید می توانید نقاشی کنید، سعی کنید طرح های خامی از مفاهیم موجود در مطالعات خود ترسیم کنید.

برنامه طراحی گرافیک با وکتور

ابزارهای زیادی در اینترنت وجود دارد که به شما در طراحی لوگوی خود کمک می‌کند، اگر از نظر مالی، زمان یا توانایی‌های طراحی کمبود دارید. پنج ابزار برتر طراحی لوگو آنلاین عبارتند از:

  • جوجه کشی
  • LogoMakr
  • DesignEvo Free Logo Maker
  • لوگو ساز Canva
  • مارک میکر

علامت کلمه

برخی از برندها از یک نشان گرافیکی برای قرار دادن نام شرکت یا سازمان خود در کانون توجه استفاده نمی کنند.

نشانه تجاری

علامت های تجاری به عنوان “علامت های تصویری” نیز شناخته می شوند که نماد گرافیکی یک لوگو هستند. این نمادها اغلب قابل تشخیص هستند و به مخاطبان شما کمک می کنند تا ارتباط فوری برقرار کنند.

علامت ترکیبی

این نوع لوگو یک نماد را با یک علامت کلمه ترکیب می کند تا لوگوی کلاسیک “قفل کردن” را ایجاد کند که همه ما با آن آشنا هستیم. با قرار دادن هر عنصر بازی کنید تا زمانی که طرحی را که دوست دارید به دست آورید.

علامت حرف

با فرض اینکه نام شما طولانی یا دست و پا چلفتی باشد، یک علامت حرف، که اغلب به عنوان لوگوی “مونوگرام” شناخته می شود، عالی است. شما می توانید نام خود را فشرده کنید یا فقط از حروف اول خود استفاده کنید.

نشان ها

هرازگاهی نشان‌ها، که به عنوان «آج‌ها» شناخته می‌شوند، تاریخچه طولانی دارند و می‌توانند به تمایز و میراث اشاره کنند، زیرا متن در داخل یک تصویر در نشان‌واره نمادها نشان داده می‌شود. 

نمادها

برای استفاده از یک نماد در لوگوی خود، چه سنتی و چه انتزاعی، ممکن است نیاز داشته باشید که ایده‌هایی را در نظر بگیرید.

فونت ها

برای استفاده از علامت کلمه یا علامت حرف، باید اهمیت تایپوگرافی را در نظر گرفت. فونت ها، مانند رنگ ها، ادراکات مختلفی از شخصیت برند شما را القا می کنند.

خانواده فونت های مختلفی وجود دارد، اما همه آنها به سه گروه تقسیم می شوند: سریف، سان سریف و اسکریپت. حداقل، شما باید یک طراحی لوگو برای ارزیابی داشته باشید. در این زمان، داشتن دو یا سه لوگو برای انتخاب نیز طبیعی است.

 

فاز چهارم: پالایش

با فرض اینکه نتایج قابل تصور متعددی در پایان آخرین مرحله دارید، در حال حاضر فرصتی ایده آل برای محدود کردن آنهاست.

چه کیفیتی یک لوگوی عالی را تعیین می کند؟

یک لوگوی فوق العاده این است:

  • آسان
  • پیشنهادی
  • جذاب

با این لوگو چه خواهید کرد؟

شما باید یک طراحی لوگوی نهایی داشته باشید که دوست دارید. بنابراین، موارد استفاده اولیه و ثانویه خود را در نظر بگیرید، مانند حساب های وب سایت و رسانه های اجتماعی و مواد بازاریابی چاپی، آگهی های استخدام و رویدادها و غیره.

فاز پنجم: تعریف کنید

کیفیت و ثبات برای حفظ احترام شخصیت تصویری شما ضروری است. با توجه به روش‌هایی که از لوگوی شما استفاده می‌شود و تعداد افرادی که ممکن است مجبور به استفاده از آن شوند، ضروری است که قوانین و قوانین زیادی برای برخورد با آن وضع کنید.

روند:

این فرآیند ممکن است با فکر کردن در مورد هر دستورالعملی که ممکن است برای اندازه، رنگ، طرح‌بندی، رفتار، موقعیت و جهت لوگوی خود داشته باشید آغاز شود. در مورد استفاده از محدودیت‌های «هرگز» برای جلوگیری از هرگونه تغییر یا تحریف در لوگوی خود، برای اطمینان از حفظ تأثیر قدرتمند، هیچ ترسی وجود ندارد. 

اصطلاح راهنماهای سبک برای توصیف این مورد استفاده می شود و می تواند بر اساس الزامات اولیه یا دقیق باشد. شما مجبور نیستید یک وب سایت کاملاً جدید ایجاد کنید تا دستورالعمل های برند خود را در خود جای دهد.

نتیجه

برای ایجاد یک لوگوی قدرتمند عالی، باید برند خود را به خوبی بشناسید. از فونت ها و رنگ ها استفاده کنید و خاص باشید، که باید شخصیت برند را به تصویر بکشد. باید منحصر به فرد و در عین حال ساده باشد که باید پیام برند را منتقل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *