چرا وب سایت شما نرخ پرش بالایی دارد؟

آیا نگران این هستید که نرخ پرش برای سایت شما خیلی بالا باشد؟ به عنوان یک قاعده کلی، نرخ پرش بالای 40 درصد نشان می دهد که فضایی برای بهبود وجود دارد، در حالی که نرخ پرش بالای 70 درصد به این معنی است که یک مشکل جدی وجود دارد. اگر تنها درصد کمی از بازدیدکنندگان سایت شما تصمیم بگیرند که به سایت شما ادامه دهند، تعداد زیادی سفارش ارزشمند را از دست خواهید داد. در ادامه بخوانید تا بدانید چه چیزی باعث افزایش نرخ پرش می شود و چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

1. سایت شما برای بارگذاری خیلی کند است

به آخرین باری که اطلاعات آنلاین را جستجو کردید فکر کنید. اگر روی اولین نتیجه کلیک کردید و بارگیری صفحه بیش از چند ثانیه طول کشید، آیا در این مورد باقی ماندید؟ نه – و مشتریان شما نیز این کار را نخواهند کرد. تحقیقات نشان می دهد که حتی یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه می تواند باعث کاهش ۷ درصدی فروش شود.
وب سایت شما ممکن است به دلیل مشکلات میزبان شما، تعداد زیاد افزونه ها، تصاویر بزرگی که بهینه نشده اند یا ترافیک بیش از حدی که می توانید مدیریت کنید، کند بارگذاری می شود. ارزش دارد با میزبان خود تماس بگیرید تا به شما در تشخیص مشکل کمک کند زیرا دلایل بالقوه بسیار زیادی وجود دارد.

2. عنوان صفحه شما گمراه کننده است

آیا چیزی ناامید کننده تر از کلیک کردن بر روی یک پیوند و انتظار برای یافتن آنچه در عنوان توضیح داده شده است و سپس دریافت چیزی کاملاً متفاوت وجود دارد؟ این یک دلیل رایج برای نرخ پرش بالا است، اما خوشبختانه اصلاح آن آسان است. اگر وسوسه شده اید که عنوان صفحه ای را با چیزی کلیک کنید به امید جلب مشتری، اشتباه بزرگی مرتکب شده اید. بهترین راه برای جذب مشتریان علاقه مند و متعهد به سایت خود ایجاد عناوین صفحه دقیق و توصیفی است. فراموش نکنید که کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت خود را درج کنید، اما از پر کردن کلمات کلیدی در عنوان و محتوای صفحه خود اجتناب کنید.

3. پیمایش سایت شما سخت است

وقتی نرخ پرش شما بالا است، ممکن است مشکل از صفحات فرود شما نباشد – ممکن است یک مشکل ناوبری باشد. هنگام بررسی نرخ پرش، هدف این است که مشتریان را وادار کنید تا فراتر از صفحه فرود اولیه در سایت شما بمانند. اگر هیچ پیوند واضحی به صفحات دیگر شما وجود نداشته باشد، این کار مشکل خواهد بود. هر سایت باید یک نوار ناوبری داشته باشد که به راحتی مکان یابی شود و به طور مستقیم سازماندهی شود. اکثر مردم به دنبال نوارهای ناوبری در بالای سایت شما می گردند و انتظار دارند پیوندهایی مانند «خانه»، «محصولات»، «سؤالات متداول» و «تماس با ما» وجود داشته باشد. اکنون زمان آن نیست که سعی کنید منحصر به فرد یا عجیب و غریب باشید – مسیریابی خود را تا حد امکان راحت کنید و مشتریان بیشتر از آن استفاده خواهند کرد.

4. محتوای شما بهینه نشده است

آیا محتوای شما برای مشاهده آسان آنلاین بهینه شده است؟ یا مانند آخرین مقاله دانشگاهی کسی خوانده می شود؟ آنلاین، 79٪ از کاربران متن را برای اطلاعات مورد نیاز اسکن می کنند و کلمات و عبارات جداگانه را انتخاب می کنند. این به این معنی است که محتوای دارای فضای سفید زیاد، عنوان‌های فرعی، نقاط گلوله و تصاویر بهترین کار را دارد. بلوک های متنی عظیم باعث می شود که مشتریان بلافاصله از سایت شما کلیک کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران ۸۰ درصد وقت خود را صرف تماشای محتوای بالای صفحه می‌کنند، بنابراین ظاهر محتوای شما بدون نیاز به پیمایش کاربران بسیار مهم است. آن را واضح، ساده و تاثیرگذار بیان کنید – و شانس این را خواهید داشت که بازدیدکنندگان منحصر به فرد خود را نگه دارید.

نرخ پرش بالا نشانه واضحی است که شما کار اشتباهی انجام می دهید. خوشبختانه، راه حل ممکن است نسبتاً ساده باشد – به بهبود زمان بارگذاری سایت خود، شفاف سازی و تشریح عناوین صفحات، بهبود ناوبری و بهینه سازی محتوای خود توجه کنید تا اسکن آن آسان باشد. این هوشمندانه است که قبل از خرید ترافیک وب سایت به نرخ پرش نگاه کنید. هرچه سایت شما بهتر باشد، ارزش بیشتری از ترافیکی که خریداری می کنید به دست خواهید آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *