پنچ عامل اصلی در افزایش بازدید سایت

5 عامل تجربه کاربری که ممکن است بر ترافیک وب سایت شما تأثیر بگذارد

طبق تحقیقات، شخصی که از سایت شما بازدید می کند، در یک بیستم ثانیه در مورد اینکه آیا صفحه شما را دوست دارد یا نه، قضاوت می کند. این بدان معنی است که شما باید آن را به درستی دریافت کنید.

طیف گسترده ای از عوامل وجود دارد که می تواند بر روی رتبه سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، برچسب‌های عنوان مناسب، محتوای با کیفیت، توضیحات متا، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر همگی بر روی دید سایت، ترافیک جستجوی ارگانیک و رتبه‌بندی شما تأثیر می‌گذارند.

افزایش ترافیک سایت 2

با این حال، چندین عامل دیگر که کمتر عینی هستند، ممکن است در صورتی که گوگل سایت شما را معتبر ببیند، تأثیر بگذارد. اینها عوامل تجربه کاربر نامیده می شوند که بر تجربه کاربر تأثیر می گذارند. به خواندن ادامه دهید تا بفهمید این عوامل حیاتی چه هستند.

1. سرعت سایت

در حالی که سرعت سایت به طور قابل توجهی بر روی دید جستجوی شما تأثیر نمی گذارد، این یک عامل مهم است که ارزش بهینه سازی را دارد. این به این دلیل است که سرعت بارگیری صفحه شما در صورتی که بازدیدکنندگان از نتایج خود راضی باشند، نقش مهمی ایفا می کند – در نتیجه، گوگل آن را جدی می گیرد.

از آنجایی که اکنون اکثر جستجوها در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، سرعت سایت شما از اهمیت بیشتری برخوردار است – در نهایت، دستگاه های تلفن همراه بسیار کندتر از رایانه های رومیزی هستند. این یعنی هر ثانیه مهم است.

برای تمیز کردن منظم سایت خود کمی زمان بگذارید و تست های سرعت را اجرا کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیزی در زمان بارگذاری شما تداخل ندارد. همچنین ایده خوبی است که از یک افزونه کش استفاده کنید تا مطمئن شوید که هاست شما مرتب است، تصاویر یا پیش نویس های استفاده نشده یا قدیمی را حذف کنید و تصاویر را فشرده کنید تا فضای کمتری اشغال شود.

2. امنیت سایت

امنیت سایت شما نیز یک عامل مهم است. وقتی بیشتر مردم به امنیت فکر می کنند، پلتفرم های تجارت الکترونیک را تصور می کنند که اطلاعات پرداخت و کارت اعتباری را جمع آوری می کند. با این حال، این تنها نوع سایتی نیست که به امنیت نیاز دارد.

در واقع، امروزه گوگل به سایت‌هایی که روی رمزگذاری SSL سرمایه‌گذاری می‌کنند، افزایش رتبه‌بندی کوچکی می‌دهد، که با علامت S در URL https نشان داده می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید دید بهتری برای سایت خود داشته باشید، این تغییر را انجام دهید – ارزشش را دارد.

3. ناوبری بصری

ناوبری سایت شما نیز مهم است. هر صفحه در وب سایت شما باید از طریق یک سیستم به خوبی سازماندهی شده از منوها و زیر منوها قابل دسترسی باشد.

در پیمایش اولیه خود، به چهار تا شش دسته اصلی، از جمله صفحه تماس، برای تماس نیاز دارید.

گوگل سازمان سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند و فعالیت کاربر شما را ردیابی می کند تا تشخیص دهد که آیا سایت شما برای استفاده آسان است یا خیر. هرچه راحت تر بتوان به سایت شما پیمایش کرد، بهتر است!

4. پیوند داخلی

گوگل بر این باور است که هر چه کلیک های کمتری برای ورود به صفحه سایت شما لازم باشد – بهتر است. اگر صفحاتی دارید که برای دسترسی به آن به بیش از سه کلیک نیاز دارند، ممکن است منجر به ضربه زدن به تجربه کلی کاربر شود. یا ممکن است مشخص شود که صفحه برای شما مهم نیست، بنابراین نباید در نتایج جستجو نشان داده شود.

دلیل آن این است که کاربران برای داشتن یک تجربه عالی به ناوبری بصری و آزادی نیاز دارند – Google به این موارد متعهد است. بهترین راه برای اطمینان از اینکه سایت شما به درستی پیوند خورده است، استفاده از پیوندهای داخلی در صفحات و مقالات خود است.

5. بهینه سازی موبایل

این نیز به عنوان بخشی از تجربه کلی کاربر در نظر گرفته می شود. اگر می خواهید شانسی برای رتبه بندی خوب در جستجوهای موبایلی داشته باشید، حداقل نیاز سایت شما به این نیاز است.

از آنجایی که جستجو از طریق موبایل بسیار مهم است، گوگل داشتن یک سایت سازگار با موبایل را اجباری کرده است. بنابراین اگر یک سایت سازگار با موبایل ندارید، اکنون زمان آن است که آن را تهیه کنید.

بهتر است تجربه کاربری را در اولویت قرار دهید. این به شما کمک می کند تا در گوگل رتبه بهتری داشته باشید و رضایت مشتری را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *