اکنون کار با شخصیت ها یک بازی بزرگ است. کاراکترهای متحرک به طور گسترده و بسیار محبوب در نیازهای گرافیکی امروزی استفاده می شوند، خواه یک تبلیغ در اینترنت باشد یا چرخ فلک های ساده، پوسترها، بنرها و مهمتر از همه، در فیلم های توضیحی. 

چگونه با این چک لیست بهترین سازنده انیمیشن ویدیویی را انتخاب کنیم؟

ویدیوهای متحرک در حال افزایش هستند و روند جدیدی را در این دوره از تبلیغات و بازاریابی از طریق ویدیو ایجاد می کنند. بسیاری از کسب و کارها از ویدیوهای توضیحی با شخصیت های متحرک برای توضیح محصول یا خدمات خود استفاده می کنند.

در این ویدیوهای متحرک یکی از اولین قدم ها ساخت استوری بورد است. استوری‌بردها مجموعه‌ای از تصاویر پیوسته و نسبی هستند که در تراز یا مطابق با فیلمنامه‌ها ایجاد می‌شوند و در Adobe Illustrator به یک داستان تبدیل می‌شوند. پس از آماده شدن استوری‌بورد، می‌توانید آن‌ها را در After Effects متحرک کنید . گاهی اوقات وقتی یک شخصیت را در یک داستان پیوسته در این جلوه های بصری می سازید، به شخصیتی در حالت های مختلف نیاز خواهید داشت. 

دانستن نحوه ساخت ویدیوی انیمیشن شخصیت بدون ژست شخصیت ناقص به نظر می رسد. در این وبلاگ تکنیک طراحی این ژست های کاراکتر را به راحتی و سریع برای ویدیوی انیمیشن کاراکتر خود به شما خواهم گفت. اینها نکات اساسی هستند که باید هنگام ساختن ژست های شخصیتی برای انیمیشن به خاطر داشته باشید.

ژست شخصیت برای انیمیشن

اگر طراح هستید و روی یک استوری بورد برای یک ویدیوی متحرک کار می کنید، این احتمال وجود دارد که در طول ساخت شخصیت با مشکلاتی مواجه شوید. بهتر است یک شخصیت در حالت های مختلف مانند ایستادن، نشستن، حالت پشت، حالت پهلو و غیره داشته باشید تا بتوانید از آن برای نشان دادن هر موقعیتی استفاده کنید. 

ژست شخصیت ها برای انیمیشن

منابع آنلاین با ژست شخصیت آنها محدود است. شما می توانید شخصیت های زیادی را پیدا کنید، اما نه یک شخصیت را با حالت های مختلف. تنها یک راه برای طراحی آنها وجود دارد و آن استفاده از ابزارهای طراحی شماست که گاهی اوقات چالش برانگیز است. با این حال، طراحی این ژست های شخصیت ها چندان سخت نیست.

اجازه دهید با ژست های ساده شخصیت شروع کنیم. 

از هر فایل برداری، یک کاراکتر ساده که رو به جلو ایستاده است، بگیرید. می توانید آن را از هر منبعی مانند Freepik یا Vecteezy دانلود کنید. من یک شخصیت از وب سایت stroryset.com گرفته ام.

بیایید به طراحی یک شخصیت با ژست های مختلف بپردازیم.

ژست جلو

به این تصویر زیر نگاه کنید. شخصیتی را که من انتخاب کردم در مقابل شما نشان می دهد. در اینجا از آنجایی که نمای جلوی کاراکتر همان چیزی است که برای شما دیده می شود، به این ژست، ژست جلو گفته می شود.

ژست جلو

در این نمای جلو، بیشتر شخصیت مستقیم به شما نگاه می کند و تمام ویژگی های شخصیت مانند دست، صورت و … به وضوح نشان داده می شود.

ژست کناری

در ژست کناری، می‌توانید ببینید که چگونه تناسبات کناری کاراکتر متناسب است. بیایید نگاهی به برخی از جنبه‌هایی بیندازیم که باید هنگام ایجاد یک نمای جانبی از یک شخصیت انجام دهید. 

در ژست کناری یک شخصیت، دو موقعیت ممکن وجود دارد. یکی به درستی به سمت چپ یا راست خیره شده است، و دیگری چهره ای است که به سمت جلو حرکت می کند، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است. در این تصویر وقتی به چپ می چرخد، شخصیت در دو حالت مختلف نشان داده می شود. 

ژست کناری 1

ژست کناری 2

اگر نگاه دقیق‌تری به وضعیت شخصیت بیندازید، جنبه‌های کلیدی خاصی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

  • گوش شخصیت در وهله اول باید پشت جمجمه شخصیت پنهان شود.
  • اگر پاها را ایجاد می کنید، شانه و عضله دوسر شخصیت مربوطه باید زیر نیم تنه فیگور قرار گیرند.
  • پای مربوط به شخصیت باید کمی زیر لایه پای جلویی بدن پنهان شود.

در هنگام طراحی سمت راست شخصیت باید به همین نکات توجه داشت. اما این بار فیگور باید در سمت راست شخصیت طراحی شود.

چگونه یک ویدیو انیمیشن سه بعدی کاراکتر جذاب بسازیم؟

ژست پشت

گاهی اوقات ممکن است به شخصیت هایی نیاز داشته باشید که نشان دهند شخصیت روی چیزهایی که هستید تمرکز می کند، یعنی شخصیت و شما در یک جهت قرار دارید. 

به عنوان مثال، اگر شما یک دانش آموز هستید و یک معلم چیزی روی تخته سیاه می نویسید، می توانید مستقیماً ژست پشت معلم را ببینید. در چنین سناریوهایی، به ژست پشتی شخصیت نیاز خواهید داشت.   

در اینجا دوباره، دو ژست از شخصیت در ژست عقب داریم 

  •  به عقب برگردید  
  • پشت مستقیم   

ژست پشت

در اینجا نکاتی را برای شما دارم که باید در هنگام طراحی ژست پشتی کاراکترهای خود به خاطر بسپارید.

هنگام ایجاد وضعیت چرخش به پشت، نکات زیر را در نظر داشته باشید: 

  • یک گوش باید پشت سر پنهان شود.
  • برای انجام این کار باید یک پا پشت پای جلویی پنهان شود. (پای جلو: بسته به اینکه طرف مربوطه به سمت چپ یا راست باشد متفاوت است)
  • به جای نشان دادن ویژگی های صورت مانند چشم ها، دهان، بینی و غیره باید موهای پشت سر ارائه شود.

هنگام ایجاد وضعیت پشت صاف، موارد زیر باید در نظر گرفته شود: 

  • هر دو گوش باید با قسمتی بیرونی گوش ارائه شوند.
  • هر دو پا باید در یک خط مستقیم به تصویر کشیده شوند و کفش ها از منظر عقب به تصویر کشیده شوند.
  • بهتر است موهای پشت سر به جای اجزای صورت مانند چشم ها و بینی یا لب ها آشکار شود.

نتیجه

هنگام کار به عنوان یک طراح، همیشه باید مهارت های تصویرسازی خود را بهبود بخشید . علاوه بر این، این شکل از یک درس یا، به عبارت دیگر، مطالعه سریع تصاویر به شما اطمینان بیشتری در مهارت های طراحی خود می دهد، زیرا در مورد خلق تصویر بیشتر می آموزید. 

اکثر طراحان نگران هستند که نتوانند شخصیت یا دیدگاه دیگری از هر گونه نمایشی از این طبیعت را نشان دهند. اینها فقط ژست های ابتدایی و ساده هستند. حتی ژست‌های بیشتری نیز وجود دارد که طراحان ایجاد می‌کنند، که شامل کاراکتر است که کارهای زیادی را در جهت‌های مختلف انجام می‌دهد. 

البته این یک کار وقت گیر است زیرا شخصیت پردازی نیاز به نگاه دقیق دارد. با این حال، می توان از آن در انواع مختلفی از فیلم ها ، از جمله انیمیشن های دو بعدی ، فیلم های توضیح دهنده و غیره  استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *