آیا وکتور یا شطرنجی برای تصاویر گرافیکی بهتر است: همه آنچه که باید بدانید

طراحی گرافیک بدون در نظر گرفتن تفاوت بین تصاویر وکتور و شطرنجی یک راهپیمایی نیست. بسیاری از طراحان حرفه ای وجود دارند که هنوز در مورد نحوه قرار دادن بهترین ها با نوع مناسب تصویر سردرگم می شوند. به همین دلیل است که بسیاری از شما برای درک واضح تصاویر وکتور یا شطرنجی در این مقاله فرود آمدید.

خوب! شما در جای درست قرار دارید. 

در پایان این مقاله، خواهید فهمید که از کدام فایل استفاده کنید و چه تفاوتی با هم دارند. این تجربه بخشی صمیمی از طراحی است با دانستن اینکه می توانید طرح های خیره کننده ای ایجاد کنید که چشم بیننده را به خود جلب کند.       

اگر به دنبال ایجاد موشن گرافیک ، انیمیشن شخصیت یا هر ویدیوی دیگری هستید، این وبلاگ ممکن است برای شما بسیار مفید باشد. اکنون، بدون هیچ بحث دیگری، بیایید نگاهی بیندازیم تا بدانیم از کدام فایل گرافیکی برای ویدیوی بعدی خود استفاده کنیم. 

وکتور در مقابل فایل های شطرنجی برای گرافیک

فایل وکتور

یک فایل برداری از خطوط و نقاطی تشکیل شده است که می توانند برای ایجاد یک مسیر بدون از دست دادن کیفیت، آن ها را کوچک و بزرگ کنید. این فایل وکتور برای دارایی های گرافیکی مانند آیکون ها و آرم های شرکت بسیار مناسب است . 

از همان فایل اغلب برای طرح هایی استفاده می شود که از یک برنامه موبایل شروع می شود تا یک بیلبورد بزرگ بدون اینکه واقعاً بر کیفیت یا افزایش اندازه فایل تأثیر بگذارد. 

تمام تصاویر برداری صرف نظر از اندازه خود ظاهر خود را حفظ می کنند. فایل مبتنی بر وکتور دارای بیشترین m نقل قول است که روزانه استفاده می شود بدون اینکه متوجه شوید این فایل فونت است که در آن هر حرف یک گرافیک برداری است. 

شما می توانید اندازه متن را افزایش دهید، تا جایی که می خواهید بزرگنمایی کنید و از آن به صورت آنلاین مانند یک پایگاه داده word استفاده کنید.

گرافیک های آنلاین همچنان مبتنی بر پرتو هستند. شروع فایل‌های SVG مبتنی بر برداری به شما امکان می‌دهد از تصاویر لوگو و عناصر نماد در برنامه‌ها و توسعه وب استفاده کنید .

این یکی از مهمترین فاکتورها هنگام حرکت رو به جلو با طراحی متعادل سایت است زیرا چیدمان و عناصر طراحی متناسب با اندازه‌ها و وضوح‌های مختلف صفحه نمایش مانند نمایشگرهای شبکیه تنظیم می‌شوند. 

فایل های شطرنجی

یک تصویر شطرنجی با استفاده از بسیاری از نقاط کوچک، چیزی که ما پیکسل می نامیم، ایجاد می شود، و اغلب به آنها شکل بیت مپ می گویند. در این فایل، تک تک پیکسل ها با بزرگنمایی نزدیک دیده می شوند.

تمام فایل‌های گرافیکی دیجیتالی ایجاد شده به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند، از جمله گرافیک‌های برداری مانند فایل‌های لوگو که از متن پیچیده تشکیل شده از نقاط و خطوط برای ایجاد تصویر استفاده می‌کنند و گرافیک‌های شطرنجی مانند تصاویر دیجیتال که با استفاده از شبکه ایجاد می‌شوند. از پیکسل های ریز

وضوح فایل شطرنجی به عنوان dpi یا ppi نامیده می شود که در آن اندازه فایل تعیین می شود تا افزایش یابد.

اساساً تمام تصاویر دیجیتال مبتنی بر شطرنجی هستند و گرافیک ها به صورت آنلاین یافت می شوند. همچنین، وضوح صفحه نمایش مبتنی بر شطرنجی 72 dpi از استفاده در مواد چاپی که وضوح با کیفیت آن 300 dpi است، در امان است.  

حال، بیایید نگاهی به هر عاملی بیندازیم که شما را با هر دو گرافیک واضح تر می کند. 

گرافیک تصویر برداری و شطرنجی چگونه متفاوت است؟ 

خوب! اساساً سه عامل مختلف وجود دارد که بر اساس آنها می توانید به راحتی تفاوت بین تصاویر شطرنجی و گرافیک برداری را درک کنید. 

نوع و اندازه فایل 

وقتی صحبت از نوع فایل شطرنجی می شود، به شکل های JPG، PNG، TIF، GIF، BMP و PSD گنجانده می شود. در مقابل، فایل های برداری به صورت AI، SVG و CDR به اشتراک گذاشته می شوند. اما یک چیز رایج در هر دو سبک این است که در فرمت PDF و EPS رندر می شود. 

برای ایجاد تصاویر برداری، می توانید از CorelDraw، Adobe Illustrator و Inkscape استفاده کنید. در مقایسه، گرافیک شطرنجی با استفاده از فتوشاپ و GIMP ایجاد می شود. پسوند فایل نیز ما را شگفت زده کرد، همانطور که در زیر به اشتراک گذاشته شده است: 

بازنمایی زندگی واقعی

با کمک وکتورها، انجام عکاسی واقعی دشوار می شود. همچنین، تغییر رنگ ها نیز چالش برانگیز خواهد بود. در این زمان، شما به یک شکل جدید برای ایجاد نیاز دارید.  

اگر با بردارها پیش بروید، می توانید یک افکت شطرنجی اضافه کنید. حالا، اگر من در مورد تصاویر شطرنجی صحبت کنم، می توانید به راحتی از رندر گرافیک های واقعی استفاده کنید. درست مانند بردارها، از طریق وضوح و اندازه ابعادی نیز محدود می شود. 

اصول اولیه برای ایجاد بهترین قالب های موشن گرافیک

پیکسل ها

پیکسل ها یکی از بهترین عواملی هستند که به شما کمک می کنند بین گرافیک برداری و شطرنجی تمایز قائل شوید. فرض کنید فکر می کنید که می توان تصاویر شطرنجی را بدون کاهش کیفیت مقیاس بندی کرد، پس خیر. اگر یک تصویر شطرنجی را بزرگ کنید، تار می شود. بنابراین، اگر می خواهید کیفیت را حفظ کنید، باید روی وضوح تمرکز زیادی داشته باشید. 

اما از سوی دیگر، می‌توانید به راحتی گرافیک‌های برداری را بدون تأثیرگذاری بر وضوح مقیاس کنید. اگر روی تصاویر زوم کنید، می توانید هر پیکسل را در فایل شطرنجی ببینید، اما فایل برداری صاف به نظر می رسد. بله درست خواندید. رزولوشن مشکلی نیست 

در یک تصویر خاص، یک تصویر شطرنجی رنگ های بی شماری را نمایش می دهد. در مقایسه، تصاویر برداری بسیار مقیاس پذیر هستند.

چه زمانی از وکتور یا شطرنجی استفاده کنیم؟ 

خوب! هر دو تصویر را می توان بر اساس نیاز استفاده کرد. من به شما توصیه می کنم اگر می خواهید عکس ایجاد کنید، پس توصیه می کنم با شطرنجی بروید. اما اگر می‌خواهید لوگو،   آثار هنری محصول، تابلوها، تصاویر ، حکاکی‌ها، حکاکی‌ها و گلدوزی بسازید، پس ترجیح می‌دهید گرافیک‌های برداری ایجاد کنید. 

پروژه های زیادی وجود دارد که می توانید در آنها از تصاویر شطرنجی و برداری استفاده کنید. بنابراین، کاملاً به آنچه نیاز دارید و نحوه نمایش آن بستگی دارد. 

همچنین، اگر می‌خواهید پروژه‌ای طراحی کنید که به ترکیب رنگ‌های پیچیده نیاز دارد، می‌توانید با فرمت دلخواه پیش بروید. 

نتیجه

نرم افزارهای گرافیکی در چند سال اخیر پیشرفت زیادی کرده اند. تصاویر مبتنی بر شطرنجی را می توان در Adobe Illustrator جاسازی کرد، در حالی که وکتورها را می توان در فتوشاپ نیز ساخت. 

با در نظر گرفتن این موضوع، می توانید یک بار هم با طراح گرافیک مشورت کنید. وقتی لوگوی شما به روز می شود، مطمئن شوید که طراح یک فایل برداری از لوگو ارائه می دهد. این به شما کمک می کند تا در بهترین انتخاب تصمیم درست بگیرید. 

همچنین ممکن است علاقه مند به بررسی انیمیشن های لوگو و انواع مختلف ویدیوها باشید . 

پس برای چی منتظری؟ ادامه دهید و درک کنید که چه سبکی از طراحی گرافیکی را باید ایجاد کنید. اگر درک روشنی داشته باشید، می توانید به راحتی بازدیدکنندگان را بر روی ویدیو یا تصویر خود بیاورید. به کمک نیاز دارید؟ در صورت تمایل با ما تماس بگیرید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *