اینکه چگونه طراحی وب می تواند تفاوت های زیادی ایجاد کند شگفت انگیز است! اینطور نیست؟ رنگ ها، تصاویر، ساختار وب سایت، قرار دادن آیکون ها، تایپوگرافی و غیره می توانند تأثیر قابل توجهی بر یک وب سایت تجاری داشته باشند.

تایپوگرافی یکی از مهم ترین فاکتورهای هر وب سایتی است. می تواند وب سایت شما را بسازد یا خراب کند. ممکن است هنگام بازدید از یک وب سایت ناامید شده باشید زیرا خواندن تایپوگرافی دشوار بود.

ایجاد تغییرات بزرگ در تایپوگرافی شما، مانند تغییر فونت، تغییر اندازه، یا گسترش اصلی، می تواند بسیار دشوار و زمان بر باشد. اما ممکن است چند تنظیم آسان در تایپوگرافی خود انجام دهید که شبکه شما را خراب نکند و ممکن است در نیم ساعت یا کمتر انجام شود.

طراحی وب بدون تایپوگرافی ناقص است. در این وبلاگ نکات و ترفندهایی را برای بهبود تایپوگرافی وب سایت به شما خواهم گفت. همچنین به شما خواهم گفت که چرا این مهم است.

بیا شروع کنیم.

نکات و ترفندهایی برای بهبود تایپوگرافی وب سایت

افزایش کنتراست رنگ

هنگام طرح بندی محتوای متنی، برای طراحان غیرعادی نیست که به محتوای متنی به عنوان یک بلوک در داخل یک طرح قابل مشاهده نگاه کنند. طراحان تمایل دارند که مقدار مقایسه محتوای متنی مورد نیاز را دست کم بگیرند.

متن برای خواندن است، بنابراین باید الزامات WCAG AA را در دسکتاپ و الزامات WCAG AAA را در دستگاه تلفن همراه یا در هر موقعیتی که روشنایی زیادی وجود دارد برآورده کند. هرچه متن بیشتری داشته باشید، آزادی بیشتری خواهید داشت.

یک نقطه شروع خوب این است که متن روی پس‌زمینه سفید هرگز نباید روشن‌تر از رنگ #595959 باشد، که متنی با ابعاد 18 پیکسل در پس‌زمینه سفید است.

فاصله بین سرفصل ها را کاهش دهید

بخش عمده فونت‌ها برای استفاده به عنوان متن فریم در نظر گرفته شده است – بلوک‌های بزرگی از اطلاعات متنی کاربردی که تنها چند خط طول دارند. زمانی که تایپ فیس در ابتدا طراحی شد، به طور خاص برای این منظور فاصله داشت.

تفاوت بین سرفصل ها و محتوای متنی کار در این است که عنوان ها اغلب از نظر طول کوتاه تر هستند و با فضای خالی اضافی احاطه شده اند – به ویژه در بالا و پایین تا. فضای خالی اضافی به صورت بصری ناحیه مشکل‌ساز را در شکل‌های اعلان پر می‌کند و حروف را به کنار می‌برد.

فاصله بین کلمات غیر کلمه را کاهش دهید

وقتی بررسی می کنیم، ذهن ما حرف به حرف کلمات را تایپ نمی کند. در عوض، وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنیم، فرم‌های عبارت یا حتی شکل گروه‌های عبارت را تشخیص می‌دهد. اکثر ریز تایپوگرافی ها به عدم تداخل دیگر با اشکال عبارات اختصاص دارند.

با این حال، مواقعی وجود دارد که باید از ایجاد جملات خود جلوگیری کنید و به جای آن به شخصیت‌های جداگانه اجازه دهید. هر گونه اطلاعات متنی را که قرار است به عنوان یک سری کاراکتر ارزیابی شود، مانند شماره سریال، کدهای نظارت و داده های جدولی، با بزرگ کردن فضای حروف بین کلمات باز کنید.

ورودی ها باید با استفاده از فونت های سیستم تایپ شوند

مشتریان در مورد حفظ حریم خصوصی با مشکلات قابل توجهی روبرو هستند. هر کاری که می توانید به عنوان یک خرده فروش انجام دهید تا به مشتریان اطمینان دهید که اطلاعات آنها امن است، به بهبود تجربه کاربری با کیفیت بالا در وب سایت فروشگاه آنلاین شما کمک می کند.

ورودی های HTML خود را طوری تنظیم کنید که از فونت های دستگاه استفاده کنید، که فونت های پیش فرضی هستند که توسط سیستم عاملی که کاربر برای دسترسی آنلاین به وب سایت استفاده می کند، مشخص شده است. به این ترتیب، تمایز واضحی بین اطلاعات لوگو موجود در فونت های لوگو و اطلاعات مصرف کننده موجود در داخل حروف چاپی مصرف کننده ایجاد می شود.

استفاده از تایپ فیس دستگاه به این روش به کاربر کمک می کند تا نسبت به اطلاعات خود احساس مالکیت کند، که اعتماد را افزایش می دهد و منجر به افزایش تبدیل می شود.

پاراگراف ها فقط باید یک بار علامت گذاری شوند

لازم است یک شاخص روشن ارائه شود که یک پاراگراف از مطالب متنی شروع شده است. سه روش متداول برای بیان این اطلاعات وجود دارد: بعد از سرفصل، با یک ناحیه عمودی قبل از پاراگراف، یا با تورفتگی در خط اول پاراگراف.

هر پاراگراف باید شامل یکی از انواع نشانه ها و فقط یکی از آنها باشد. به دلیل ماهیت محتوای وب و مزایایی که هدرها برای اسکن و ارزیابی سریع متن فراهم می کنند، ترکیبی از دنبال کردن عنوان با فاصله عمودی انتخاب ارجح برای اکثریت قریب به اتفاق وب سایت ها است.

از سبک های معتبر استفاده کنید

ایجاد الگوهای فرصت ساختگی با استفاده از CSS توسط وب سایت ها به دلایل مختلف از عرضه فونت گرفته تا بهینه سازی رقابتی غیر معمول نیست. به عنوان مثال، حروف کج را می توان به صورت اریب با یک کج تقلید کرد، وزن های ترسناک را می توان با استفاده از تنظیمات فونت پیش فرض در تنظیمات برگزیده مرورگر تقلید کرد، و حروف بزرگ کوچک را می توان با تبدیل متن به حروف بزرگ و کاهش اندازه فونت تقلید کرد.

این نشانه‌ها بیشتر از اینکه فایده داشته باشند، آسیب می‌رسانند و در نتیجه ساختار عبارت‌های تغییر شکل می‌دهند که با جریان طبیعی اطلاعات نوشتاری تداخل می‌کند و باعث کندی آن می‌شود. اگر نمی‌توانید بزرگ‌های مورب، قدرتمند و کوچک درست کنید، تظاهر نکنید که می‌توانید این کار را انجام دهید. با استفاده از روش‌های مختلف، مانند تبدیل رنگ‌ها، به دنبال فرصت‌هایی برای تأکید بر نکات خاص باشید.

از نقل قول های مناسب استفاده کنید

آپستروف ها و بارهای مضاعف همگی ویژگی های متمایز هستند. اکثر تایپ‌فیس‌ها دارای علامت علامت هستند. این برای زمانی که در حال تایپ کردن با کلید سریع مجرد یا دو نقل قول روی صفحه کلید خود هستید فوق العاده است.

با توجه به این واقعیت که برنامه‌های پردازش کلمه گاهی اوقات گزینه «هوشمند» بودن در مورد حروف‌های علامت‌گذاری را دارند، این علامت‌ها اغلب به عنوان هزینه‌های «هوشمند» توصیف می‌شوند. یکی از موثرترین استراتژی ها برای ارائه یک محتوای پیچیده، استفاده از رقابتی ترین نرخ ها است.

چرا تایپوگرافی مهم است؟

تایپوگرافی بیش از 90 درصد از محتوای وب سایت را تشکیل می دهد. وب سایت ها برای ارائه اطلاعات مورد نیاز مشتریان در مورد یک تجارت و اقلام یا خدمات ایجاد شده اند. در نتیجه، کلمات موجود در یک وب سایت برای افرادی که آن را مشاهده می کنند ضروری است. خود کلمات ضروری هستند، اما نحوه ارائه آنها نیز ضروری است. بنابراین تایپوگرافی نقش مهمی در طراحی وب سایت ایفا می کند.

بازدیدکنندگان از وب سایت یک شرکت باید بتوانند با نگاه کردن به وب سایت شرکت، آنچه را که شرکت می خواهد بگوید، بیان کند. در محیط دیجیتال امروزی، حروف تایپوگرافی ساده ترین و موثرترین روش برای دستیابی به این هدف است.

ایجاد تایپوگرافی یک وب سایت بیانگر هویت برند یک شرکت است. هنگام انتخاب فونت‌های تایپوگرافی برای وب‌سایت خود، استفاده از حروفی که برای بخش شما مناسب است، بسیار مهم است. تایپوگرافی وب سایت یک شرکت باید با هویت برند آن مطابقت داشته باشد.

هنگام توسعه یک وب سایت، فونت های تایپوگرافی ممکن است برای حفظ ظاهری ثابت که هم از نظر زیبایی شناختی دلپذیر و هم حرفه ای باشد استفاده شود. تایپوگرافی خوانایی وب سایت را افزایش می دهد و در عین حال محتوا را از نظر بصری جذاب تر می کند.

نتیجه

تایپوگرافی بخشی اجتناب ناپذیر از طراحی وب است. هر طراح یا صاحب وب سایت باید مطمئن شود که تایپوگرافی یک وب سایت برای بازدیدکنندگان وب سایت جذاب است.

امیدوارم این وبلاگ به شما در درک اهمیت تایپوگرافی وب سایت و همچنین نکات و ترفندهایی که می توانید برای بهتر کردن تایپوگرافی وب سایت خود استفاده کنید کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *