حتماً تبلیغاتی را در صفحات رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها دیده‌اید که «اشتراک در خبرنامه»، «اکنون رزرو کنید» یا هر برچسب دیگری که مخاطب را به مرحله بعدی راهنمایی می‌کند، برجسته می‌شود. اینها مواردی هستند که به آنها CTA می گویند. 

وقتی صحبت از تبلیغات و بازاریابی به میان می آید، CTA یا Call-to-action دستورالعملی است که شما به مشتری بالقوه برای انجام یک عمل خاص می دهید. برخی از CTAهایی که کسب‌وکارها از آنها استفاده می‌کنند، موارد کوتاهی هستند که مخاطب را ترغیب می‌کنند هم‌اکنون خرید کنند، مشترک شوند، ثبت‌نام کنند، اکنون تماشا کنند یا بیشتر بیاموزند. در عین حال، CTAهای طولانی تری مانند رزرو قرار ملاقات، شروع یک دوره آزمایشی رایگان یا دانلود کتاب الکترونیکی نیز وجود دارد. 

در این وبلاگ، چرا باید از CTA برای ویدیوها استفاده کنید، انواع CTA هایی که می توانید برای بازاریابی ویدیویی استفاده کنید و چند نکته برای ایجاد CTA موثر را به اشتراک می گذارم.

چرا باید از CTA برای ویدیوها استفاده کنید؟

شما این فرصت را دارید که با دعوت به اقدام خود (CTA) از مخاطبان خود بخواهید که گام های مشخصی برای تبدیل شدن به مشتری یا مشتری بردارند. 

نادیده گرفتن CTA یک اشتباه جدی است که عواقب منفی برای کسب و کار شما خواهد داشت. دلایل زیادی وجود دارد که چرا دکمه فراخوان به یک امر رایج در محتوای وب سایت و کپی تبلیغات تبدیل شده است.

تبدیل و فروش را افزایش می دهد

CTA ها مسیرهایی هستند که یک مشتری بالقوه از محصول یا خدمات در طول سفر خریدار استفاده می کند. بنابراین، درست است که قیف های فروش و CTA ها دست به دست هم می دهند. 

در نتیجه از کاربر خواسته می شود تا فوراً اقدام کند. اگر انجام این کار برای آنها ساده تر شود، افراد بیشتری گام زیر را برمی دارند. 

CTA شما تجربه کاربر را بهبود می بخشد. به این ترتیب افراد بیشتر جذب کسب و کار شما می شوند. اگر محصول یا کسب‌وکار شگفت‌انگیز باشد، اما تجربه کاربر بد باشد، امروزه مردم به یک جایگزین کاربرپسند مهاجرت می‌کنند. 

ویدئوها یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی در دنیای امروز هستند. پس از تماشای ویدیوها، مشتریان بالقوه ممکن است به دنبال گام بعدی برای خرید محصول یا استفاده از خدمات شما باشند. تنها با افزودن CTA استفاده حداکثری از ویدیوها منطقی است.

تعامل مخاطب را افزایش دهید

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که بینندگان شما چیزی فراتر از درک چیزی که می‌خواهید بگویید انجام می‌دهند، مهم است که یک فراخوان برای اقدام واضح در ویدیوی خود بگنجانید. برای بهینه‌سازی تأثیر سرمایه‌گذاری ویدیوی خود، محتوای شما باید بینندگان خود را به جذب خود جلب کند. 

این امکان وجود دارد که یک CTA (Call to Action) را در قالب یک ویژگی قابل کلیک قرار دهید که کاربران را به تعامل تشویق می کند. سطوح بالای تعامل تضمین می کند که ویدیوی شما تأثیر ماندگاری بر بینندگان شما خواهد گذاشت و به شما کمک می کند روابط بهتری ایجاد کنید که منجر به فروش می شود.

به بهبود KPI کمک می کند

برای اندازه‌گیری اثربخشی استراتژی بازاریابی ویدیویی خود ، به KPI نیاز دارید. متداول ترین KPI ها سرنخ ها، تبدیل ها و ROI هستند که ممکن است بسته به قیف فروش متفاوت باشد . ممکن است یک تماس برای اقدام موثر (CTA) بر اساس جایی که مصرف کننده شما در قیف است و هدف ویدیو ایجاد شود.

انواع CTA های مورد استفاده در ویدیوها چیست؟

CTAهای صوتی

در ویدیوهایی که از صدای انسان استفاده می‌کنند، می‌توان یک فراخوان صوتی برای اقدام گنجاند. اگر از صداگذاری استفاده می‌کنید ، از شخص حاضر در ویدیو بخواهید هنگام صحبت با دوربین، به مخاطب اطلاع دهد که در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهد. 

می‌توانید از CTA صوتی برای ویدیوهایی استفاده کنید که در آن افراد نیز حضور ندارند. پایان های ویدیویی که بینندگان را تشویق به انجام عمل می کند بسیار قدرتمند هستند. مردم دوست دارند توسط کسی که می شناسند خطاب شوند.

هر اقدامی که می‌خواهید بینندگان انجام دهند ممکن است «برای کسب اطلاعات بیشتر از وب‌سایت ما دیدن کنید» و «یک نظر در زیر بنویسید تا نظر خود را به ما اطلاع دهید».

CTA ها را متن کنید

عناوین و زیرنویس‌ها در ویدیوی شما نیز ممکن است به عنوان یک فراخوان برای اقدام عمل کنند. اطلاعات مبتنی بر متن، مانند کدهای تبلیغاتی، می توانند با استفاده از این روش به طور مؤثرتری نسبت به زمانی که صرفاً گفتاری باشند، منتقل شوند.

انیمیشن دو بعدی مبتنی بر متن یا یک ویدیوی متحرک سه بعدی هنوز در دنیای امروزی ویدیوهای موبایل مهم است. در 15 ثانیه پایانی ویدیو، از متن پررنگ به عنوان CTA استفاده کنید تا بینندگان را تشویق به خرید کنید. اطمینان حاصل کنید که خوانندگان شما زمان کافی برای خواندن کامل کار شما دارند.

فقط بر روی اطلاعات تماس CTA، وب سایت و نام محصول یا خدمات خود تمرکز کنید. حداقل، CTA را برای هفت ثانیه قابل مشاهده نگه دارید. صرف چند ثانیه بیشتر برای تأیید صحت اطلاعاتی که دریافت می کنند بسیار قدردانی خواهد شد.

CTAهای قابل کلیک

دکمه‌های Call-to-Action می‌توانند در اشکال و اندازه‌های مختلفی باشند. طیف گسترده‌ای از CTAها از پیوندهای فرامتن گرفته تا دکمه‌های قابل کلیک در دسترس هستند و ممکن است به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند.

ویدئو راهی عالی برای به دست آوردن اطلاعات زیادی در مدت زمان کوتاه است و همچنین افراد را علاقمند و درگیر می کند. بینندگان ممکن است با استفاده از تماس برای اقدام (CTA) با برند شما صمیمی‌تر شوند.

علاوه بر دیدن و شنیدن یک فراخوان برای اقدام (CTA) در پایان فیلم، بینندگان ممکن است روی پیوندی که آنها را به یک وب سایت می برد نیز کلیک کنند.

نکاتی برای ایجاد CTAهای موثر

از هدف ویدیو منحرف نشوید

اگر هدف شما این است که آنها را وادار به مشاهده ویدیوی دیگری کنید، در جذب افراد برای ثبت نام در لیست ایمیل شما بی تاثیر است. پیوند دادن وب سایت یا درخواست پشتیبانی از رسانه های اجتماعی کافی نیست. یک هدف (یا اهداف) واضح باید در فیلم بیان شود، و CTA شما باید آن هدف را برای بینندگان شما روشن کند.

CTA ها باید تعریف شوند

اگر می‌خواهید درباره خدمات ما بیشتر بدانید، برای تماشای یک ویدیوی CTA اینجا را کلیک کنید. در حالی که نداشتن CTA ایده آل است، بازدیدکنندگان شما همچنان باید به دنبال مطالب مرتبط در وب سایت شما باشند. با پیش بینی نیازهای آنها و گره زدن مستقیم آنها به آنها، ممکن است از این مرحله اجتناب کنید.

اطمینان حاصل کنید که CTA های شما با دستگاه های تلفن همراه سازگار است

مطمئن شوید که CTA شما روی یک دستگاه تلفن همراه به همان اندازه که روی دسکتاپ موثر است، زیرا مصرف ویدیوی موبایل در حال افزایش است. انواع یا اشکال دیگر مصرف توسط CTAها مورد نیاز است. برای مثال، ممکن است بخواهید برخی از اطلاعات کمتر مهم را از فرم ثبت نام خود حذف کنید تا به عنوان مثال روی صفحه نمایش گوشی هوشمند قرار دهید.

اگر استفاده از CTA شما در دستگاه های تلفن همراه دشوار است، ممکن است بخواهید در رویکرد خود تجدید نظر کنید. مهم نیست که CTA دسکتاپ شما بهترین است یا خیر، اگر روی دستگاه های تلفن همراه کار نمی کند، وقت و پول خود را تلف می کنید.

CTAهایی بسازید که بسیار واضح هستند

برای خوانندگان خود کاملاً مشخص کنید که می خواهید در آینده چه کاری انجام دهند. نیازی نیست آن را در بخش «درباره» ویدیو بچسبانید یا از حروف سیاه و ریز در پس زمینه‌ای درهم و برهم استفاده کنید. فراخوان برای اقدام (CTA) در ویدیوی شما باید به راحتی قابل مشاهده، درک و قابل کلیک بدون تداخل با پیام ویدیو باشد.

استفاده از یک کادر سفید در زیر متن خود یا یک فلش که به سمت ناحیه CTA اشاره می کند نمونه ای از این موارد است. اگر هر یک از این تنظیمات کوچک را انجام دهید، CTA شما بهتر ارتباط برقرار می کند.

آن را مختصر نگه دارید

به عنوان آخرین نکته، CTA خود را به حداقل محدود کنید. دکمه‌ای که می‌خواند «اینجا را کلیک کنید تا به صفحه ثبت‌نام در خبرنامه ایمیل ماهانه تیم بازاریابی ما هدایت شوید» در حال حاضر در جای خود نیست. CTA در آن برنامه‌ها و مزایا لحاظ نمی‌شود.

اگر هر یک از کلمات را حذف کنید، بررسی کنید که آیا معنای اصلی CTA شما ثابت می ماند یا خیر. اگر همه چیز را حذف کنیم به جز “ثبت نام در خبرنامه ما”، پیام دست نخورده باقی می ماند. اگر به این عبارات نیاز ندارید، به حذف آنها ادامه دهید تا معنای CTA تا حد ممکن ساده باشد.

نتیجه

استراتژی بازاریابی شما بدون گنجاندن ویدیوی فراخوان برای اقدام ناقص است. این به مخاطبان هدف شما دقیقاً می گوید که برای استفاده از محصولات یا خدمات شما باید چه کاری انجام دهند. 

می‌توانید از آن در ویدیوها برای توصیف خدماتی که ارائه می‌دهید، تبلیغ یک محصول جدید و انتقال داستان شرکت خود استفاده کنید. این ویدیوها بینندگان را با درک روشنی از آنچه که باید در پایان انجام شود، به ارمغان می‌آورد.

One thought on “چرا باید از دعوت به اقدام برای ویدیوها استفاده کنید؟ چگونه می توانید از آنها استفاده کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *