وقتی شرکت ها محصولی را بر اساس نیازها و علایق خود توسعه می دهند، باور نمی کنید که مشتریان چقدر از آن استقبال می کنند. مصرف کنندگان انتظار دارند که کسب و کارها تجربه ای منحصر به فرد و شخصی ارائه دهند که متفاوت از هر برند یا تجارت دیگری باشد.

به گفته ادوبی، «42 درصد از مصرف‌کنندگان زمانی که محتوا شخصی‌سازی نشده است، آزرده می‌شوند». نه فقط این، بلکه تحقیقات Segment بیان می کند که وقتی یک تجربه خرید غیرشخصی است، 71٪ از خریداران از آن ابراز نارضایتی می کنند.

شکی نیست که بازاریابی شخصی می تواند ارزش کلی برند شما را افزایش دهد و به ایجاد هویت برند شما کمک کند . می توان گفت یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی آنلاین برای کسب و کارها یا برندها بدون در نظر گرفتن اندازه آنهاست.

ما در دنیایی زندگی می کنیم که هر برند دیگری در تلاش است تا مشتریان بیشتری را به پلتفرم بیاورد و مشتریان به سمت برندهایی گرایش دارند که نیازهای آنها را درک کرده و به خواسته های آنها توجه کنند.

در این وبلاگ به شما خواهم گفت که چگونه می توانید ارزش برند خود را با بازاریابی شخصی افزایش دهید. اما قبل از آن، اجازه دهید نگاهی به مزایای بازاریابی شخصی بیندازیم تا بتوانید بهتر درک کنید که چرا باید اکنون بیش از همیشه برای برند خود بازاریابی شخصی انجام دهید.

مزایای بازاریابی شخصی

اجازه دهید نگاهی به مزایای بازاریابی شخصی بیندازیم تا دریابیم که چرا باید از آن برای استفاده حداکثری از کسب و کار خود استفاده کنید.

مزایای بازاریابی شخصیمنبع

تجربه مشتری پیشرفته

مشتریان همچنین به دنبال راه حل های سریع و ساده هستند. به عبارت دیگر، شما باید یک تجربه کاربری یکپارچه و شخصی ارائه دهید تا کسب و کار یا برند شما را به خاطر بسپارند.

رضایت مشتری زمانی افزایش می‌یابد که کسب‌وکارها می‌توانند به سرعت و دقیق خواسته‌های مشتریان خود را شناسایی کنند و سپس آن را به آنها تحویل دهند. به زمان هایی فکر کنید که نتفلیکس سریال یا فیلم هایی را که ممکن است دوست داشته باشید به شما نشان می دهد. به این ترتیب نتفلیکس تجربه شما را به عنوان مشتری خود افزایش داد.

وفاداری و ارزش برند را افزایش دهید

مشتریان انتظار دارند که اگر اطلاعات شخصی خود را به شما بدهند، از آن اطلاعات برای ارائه پیشنهادات مرتبط تر استفاده شود. این باعث افزایش ارزش مصرف کننده می شود.

وفاداری مشتریان شما به برند شما به طور مستقیم با سطح مراقبت و توجهی که به آنها ارائه می دهید، مرتبط است. اشتیاق آنها نسبت به برندهای شما افزایش می یابد و به مشتریان دیرینه تبدیل می شوند.

تعامل بهتر

به طور کلی، اگر یک کمپین دارای نام مشتری باشد، احتمالاً مشتریان اقدامی انجام داده و خریدی انجام می دهند.

اگر محتوای شما برای آنها مهم باشد و آنها علاقه مند شوند، اطلاعات بیشتری از مصرف کنندگان بالقوه دریافت خواهید کرد. شما قادر خواهید بود محتوای تاثیرگذارتری با این اطلاعات تولید کنید و در نتیجه تعامل مصرف کننده را افزایش دهید.

ROI بهتر

کسب‌وکارها ممکن است با تعیین اینکه مشتریانشان کدام کانال‌ها را ترجیح می‌دهند و با توجه به اولویت‌هایشان، ROI را بهبود بخشند.

بازاریابی Omnichannel ممکن است با فناوری اتوماسیون صحیح به دست آید، که مشخص می کند مشتریان از کدام کانال استفاده می کنند و سپس به طور خودکار در بین کانال ها پیگیری می شود. می توانید شخصی سازی را با برنامه های وفاداری و مشوق های فروش ترکیب کنید تا فروش و درآمد را افزایش دهید.

چگونه ارزش برند را با بازاریابی شخصی افزایش دهیم؟

اکنون که می دانید بازاریابی شخصی می تواند ارزش برند شما را افزایش دهد، اجازه دهید در مورد برخی از کانال های محبوب بازاریابی شخصی صحبت کنیم:

ایمیل های شخصی سازی شده

درست است که ایمیل های شخصی سازی شده اهمیت خود را از دست می دهند. با این حال، اگر برند بتواند دستور العمل کاملی برای ایمیل های شخصی سازی شده تهیه کند، می توانند کد را بشکنند. یک ایمیل شخصی سازی شده با طراحی خوب برای رفع نیازهای شخصی گیرنده طراحی شده است که می تواند آن سرنخ را به مشتری تبدیل کند.

وقتی صحبت از تاثیر آنها بر ابتکارات بازاریابی ایمیلی به میان می آید ، ایمیل های شخصی سازی شده همه گرایش های دیگر را شکست می دهند. یکی از مشکلات اصلی ایمیل های خودکار است که هیچ شخصی سازی ندارند. اگرچه ارتباط ایمیل‌های شخصی‌سازی شده کاهش یافته است، مشتریان ایمیل‌های شخصی‌شده را به ایمیل‌های خودکار ترجیح می‌دهند.

خودکار کردن ایمیل‌های شما ممکن است در وقت شما صرفه‌جویی کند، اما همچنان باید از برچسب‌های ادغام منحصربه‌فرد استفاده کنید تا از ایمیل‌های بی‌مزه و عمومی جلوگیری کنید. از طریق ایمیل های شخصی سازی شده با مشترکین خود در ارتباط باشید تا رابطه خود را تقویت کنید.

همچنین می‌توانید با افزودن ویدیوها و تصاویری که مورد علاقه مشترکین است، شخصی‌سازی ایمیل را ارتقا دهید. از آنجایی که ویدیوها روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند، همیشه انتخاب خوبی است که از ویدیوها در استراتژی بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنید تا تعامل را افزایش دهید.

بازاریابی شخصی یک به یک

بازاریابی شخصی در مورد دستیابی به مشتری از طریق ایجاد محتوای مناسب برای هر فرد است. این رویکرد بازاریابی شخصی را به سطح بعدی می برد. بازاریابی یک به یک به معنای ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان از طریق شخص به فرد یا هر روش دیگری است که مستلزم مشارکت مستقیم مصرف کنندگان است.

جستجوهای شخصی شده نیز بسیار مورد تقاضا هستند. مشتریان انتظار دارند که بتوانند آنچه را که در جستجوی آن هستند در سریع ترین زمان ممکن در اینترنت پیدا کنند. در واقع، هنگامی که یک بازدیدکننده به وب سایت یک خرده فروش می رسد، 80 درصد از آنها از طریق جستجو به دنبال یک محصول می گردند.

رفتار مشتری و روندهای کلی برای ارائه نتایج جستجوی بسیار مناسب استفاده می شود، که تضمین می کند مشتریان مواردی را که بیشتر مرتبط با آنها هستند و با دقت پیدا می کنند.

علاوه بر این، طبق تحقیقات گوگل، 85 درصد از مردم تمایل بیشتری به خرید از برندهایی دارند که تخفیف‌های شخصی و پیشنهادات ویژه می‌دهند. برندهای خرده‌فروشی آنلاین با نمایش اعلان‌ها و هم‌پوشانی‌های با انگیزه در زمان واقعی، بر اساس هدف کاربر، مشخصات جمعیتی، ویژگی‌های محصول ترجیحی، تعاملات در محل، اقدامات قبلی و سایر داده‌های جمع‌آوری‌شده، می‌توانند نیازهای مشتری را در سطح شخصی برآورده کنند. و امکان خرید را به حداکثر برسانید.

یک مثال می تواند زمانی باشد که Vidyard با نوشتن نام مشتری خود روی تخته سفید و حفظ بقیه فیلمنامه به سطح کاملا جدیدی بازاریابی را وارد کرد.

مشتریان پیام های شخصی را ترجیح می دهند

همه ما پیام‌های شخصی‌سازی شده را دوست داریم – به همین ترتیب، بیشتر مشتریان چیزی را دوست دارند که به آنها پاسخ دهد. داده‌های مختلف نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان به برندهایی تمایل دارند که تجربه شخصی جذابی از هر نوع ارائه می‌دهند. بازاریابی شخصی شامل کمپین های اختصاصی و ایمیل های بعدی است که باعث می شود مشتریان احساس ارزشمندی کنند.

از مصرف کنندگان بپرسید که چه می خواهند

همیشه ایده خوبی است که درک روشنی از آنچه مصرف کننده می خواهد داشته باشید تا بتوانید مخاطبان مناسب را هدف قرار داده و بخش بندی کنید. شما می توانید این کار را با درخواست بازخورد مصرف کننده که مهم است انجام دهید.

شما می توانید تمام اطلاعات عملکرد و بازخورد را از راه های زیر جمع آوری کنید:

  • استفاده از ابزارهای آنالیتیکس مانند گوگل آنالیتیکس
  • پلتفرم های سئو و گزارش های بازاریابی ایمیلی
  • تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی و ابزارهای گوش دادن
  • گزارش های کمپین تبلیغاتی و ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری

همه این داده ها به شما بینشی در مورد خواسته های مشتریان و آنچه که آنها به دنبال آن هستند می دهد. استفاده از ابزارهای سئو مناسب و بینش های تحلیلی به شما این امکان را می دهد که بفهمید افراد به دنبال چه کلمات کلیدی هستند.

صفحات فرود منطبق را بسازید

هنگامی که ایده واضحی از آنچه مصرف کننده شما به دنبال آن است دارید، می توانید یک صفحه فرود منطبق ایجاد کنید. شما می توانید با ساختن صفحات فرود جامد ، فروش را با تمام داده های موجود افزایش دهید . تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید صفحات فرود اختصاصی ایجاد می کنید که در آن پیام، لحن و تصاویر بصری با آنچه در ایمیل شما است مطابقت داشته باشد.

یک صفحه پاسخ مستقیم هدفمند که برای مجموعه خاصی از کلمات کلیدی شخصی سازی شده است که بازدیدکنندگان وب سایت می توانند هنگام جستجوی راه حل استفاده کنند، به عنوان صفحه فرود شخصی شناخته می شود. صفحات فرود شخصی سازی شده هدفی بیش از قرار دادن مطالب در مقابل خریداران احتمالی دارند. همه چیز به استفاده از درک شما از مصرف کنندگان هدف به منظور ایجاد تجربیات بسیار مرتبط برای آنها برمی گردد.

نتیجه گیری

شخصی سازی در دیجیتال مارکتینگ باعث می شود تا موفقیت یا شکست یک کسب و کار یا برند تفاوت ایجاد کند. وقتی اولویت‌ها را به شخصی‌سازی تغییر می‌دهید، خود مشتری را به جای مشتری قرار می‌دهید که بر تجربه کلی مشتری شما تأثیر می‌گذارد.

بازاریابی شخصی آینده بازاریابی است زیرا همه چیز در مورد انجام کارهایی است که ابتدا به مشتریان خود خدمت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *