فروق بین جلسات Sessions، کاربران users و بازدیدهای صفحه Page Views

درک نکردن تفاوت بین جلسات، کاربران و بازدیدهای صفحه در واقع رایج ترین مشکلی است که ما در کار با مشتریان خود با آن مواجه می شویم.

بازدیدهای صفحه (Hits) چیست؟

نمایش صفحه یک تعامل اساسی با یک وب سایت است. این مترادف برای Hit است. ما از اصطلاح Hit برای توصیف اندازه بسته های ترافیکی خود استفاده می کنیم.
به عبارت ساده، وقتی یک وب سایت را باز می کنید، به عنوان یک کاربر یک Session ایجاد می کنید و صفحه ای را باز می کنید که نمای صفحه ایجاد می کند. اگر روی پیوندی کلیک کنید که به صفحه دیگری می رود، نمای صفحه دیگری ایجاد می کنید. با این حال، شما همچنان از همان Session استفاده می کنید و همچنان همان کاربر هستید.
همه اینها به این معنی است که وقتی صفحه ای در وب سایت شما باز می شود، یک رویداد نمایش صفحه جدید راه اندازی می شود. بنابراین تعداد بازدیدهای صفحه برابر است با تعداد دفعاتی که صفحات در وب سایت شما باز شده اند، از جمله زمانی که صفحه را به روز رسانی در مرورگر خود فشار می دهید.

بازدیدهای صفحه (Hits) چیست؟

Sessions چیست؟

وقتی مرورگر را می بندید و بعد از مدتی دوباره آن را باز می کنید، همچنان همان کاربر هستید، اما برخی از تاریخچه های شما از بین رفته است و یک Session جدید و البته نمایش صفحه جدید را باز می کنید.
شما می توانید چندین نمایش صفحه در یک جلسه ایجاد کنید، بنابراین تعداد جلسات همیشه از تعداد بازدیدهای صفحه کمتر است.
کلمه Session در اینجا مترادف Visit است، بنابراین تعداد جلسات در واقع تعداد بازدیدها است.
در گوگل آنالیتیکس، معیاری به نام «صفحات/جلسه» دارید که میانگین تعداد صفحاتی که هر بازدید در وب سایت شما باز می شود را نشان می دهد. هیچ “بهترین” ارزش صفحات/جلسه وجود ندارد. هر سایتی بسته به نوع محتوای سایت خود را دارد. ممکن است برای وبلاگ‌ها بسیار کم باشد زیرا بازدیدکنندگان معمولاً از Google برای خواندن یک مقاله خاص می‌آیند و برای وب‌سایت‌های خدماتی ممکن است بسیار زیاد باشد زیرا کاربران با صفحات زیادی تعامل دارند.

Sessions چیست؟

کاربران Users چیست؟

اگر وب سایت خود را از رایانه دیگری باز کنید، به عنوان یک کاربر جدید حساب می شوید، به عبارت دیگر، تعداد کاربران تعداد افرادی است که وب سایت شما را باز کرده اند. اگر مرورگر خود را دوباره باز و باز کنید، همان کاربری خواهید بود که Sessions و Page View های متفاوتی ایجاد می کند.
یکی از پارامترهای مربوط به کاربران در گوگل آنالیتیکس “نرخ بازگشت” است که نشان می دهد کاربران در واقع چند بار به وب سایت شما باز می گردند و جلسات جدیدی را انجام می دهند. به عنوان مثال، اگر نرخ بازگشت 10٪ دارید، به این معنی است که 1 جلسه از 10 جلسه توسط همان کاربرانی ساخته شده است که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند، بنابراین شما 90 کاربر و 100 جلسه خواهید داشت.
نقطه مقابل نرخ بازگشت، کاربران جدید است که درصد بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از وب سایت شما بازدید می کنند را نشان می دهد. اگر نرخ بازگشت 10٪ دارید، معیار کاربران جدید 90٪ است.
کاملاً واضح است که تعداد کاربران نمی تواند بیشتر از تعداد جلسات یا بازدیدهای صفحه باشد.

کاربران Users چیست؟

چگونه Sessions، Users و Page Views را در Google Analytics خود پیدا کنیم؟

گزارش‌های اولیه ترافیک در Google Analytics شما در بخش Audience هستند.
روی Audience(1) در منوی سمت چپ اصلی کلیک می‌کنید، سپس اولین پیوند نمای کلی (2) را انتخاب می‌کنید و معمولاً به‌طور پیش‌فرض، به گزارش جلسات روزانه برای چند روز اخیر می‌رسید. حال باید گزارش را به Users یا Page Views یک تغییر دهیم. برای آن، روی منوی کشویی (3) در گوشه سمت چپ بالای نمودار کلیک کنید و نوع گزارش مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

چگونه Sessions، Users و Page Views را در Google Analytics خود پیدا کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *