رتبه الکسا چیست و چرا مهم است؟

همه ما عاشق مقایسه و سنجش موفقیت وب سایت هایمان هستیم. چیزی اعتیادآور در مورد بررسی نحوه عملکرد وب سایت شما در مقابل رقبا وجود دارد. رتبه الکسا شما یکی از راه های رسیدن به آن است.

الکسا (متعلق به آمازون) یک شرکت تحلیلی است که ابزارهای رایگان و پولی را برای وبمسترها فراهم می کند، از جمله تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقابتی و ممیزی سایت. یکی از منابع رایگان آنها رتبه بندی ترافیک الکسا است که وب سایت ها را با توجه به اعتبار آنها رتبه بندی می کند.

الکسا محبوبیت یک وب سایت را در سه ماه گذشته با وب سایت های دیگر مقایسه می کند و از آن داده ها برای تعیین رتبه آن استفاده می کند. در رنکینگ، یک عدد کمتر بهتر است، با رتبه شماره 1 ورزش برتر. وب سایت های کم ترافیک اغلب در رتبه های صدها هزار یا میلیونی قرار می گیرند.

پنج مورد برتر کنونی گوگل، یوتیوب، فیس بوک، بایدو و ویکی پدیا هستند.

رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود؟

الکسا نمی تواند هر بازدیدی که از سایت شما دریافت می کند را ببیند. در عوض، نمونه‌ای از ترافیک کاربران اینترنت با پسوندهای مرورگر خاص (از جمله نوار ابزار الکسا) را می‌گیرد. در ابتدا این افراد فقط افرادی بودند که نوار ابزار الکسا داشتند، اما الکسا اکنون با ابزارهای دیگر برای دریافت داده از کاربران خود شریک می شود. با دریافت ترافیک از منابع دیگر، الکسا می تواند دقت نتایج خود را افزایش دهد.

وقتی این کاربران این ابزارها را نصب کردند، موافقت می کنند که مرور آنها ردیابی شود. سپس ابزارها این داده ها را به الکسا ارسال می کنند، جایی که از آن برای محاسبه رتبه بندی خود استفاده می کند.

با این حال، ابتدا اطلاعات از طریق یک الگوریتم قرار می گیرد. این گام مهمی است زیرا ممکن است اطلاعات جمعیتی نمونه کاربرانی که این افزونه‌ها را دانلود می‌کنند دقیقاً با جمعیت‌شناسی همه کاربران اینترنت مطابقت نداشته باشد.

برای مثال، اگر نسبت کاربران چینی ردیابی شده نسبتاً کم باشد، نتایج خام نشان می‌دهد که برخی از سایت‌های کلیدی چینی ترافیک زیادی دریافت نمی‌کنند: این اشتباه است. بنابراین، داده ها باید وزن و اصلاح شوند تا نمایشی منصفانه از ترافیک کلی اینترنت باشد و اطمینان حاصل شود که وب سایت ها به دلیل سوگیری نمونه نادیده گرفته نمی شوند.

هنگامی که داده ها عادی شدند، الکسا رتبه بندی را محاسبه می کند. این کار با نگاه کردن به Reach (تعداد کاربرانی که از سایت در یک روز استفاده می کنند) و بازدیدهای صفحه (تعداد صفحاتی که بازدیدکنندگان متوسط ​​در روز می بینند) انجام می شود. این رتبه بندی بر اساس داده های سه ماه گذشته است و به طور منظم به روز می شود (معمولا روزانه برای سایت هایی که رتبه های بالای 100000 دارند).

آیا می توانم دقت رتبه الکسای خود را بهبود بخشم؟

یکی از انتقادات اصلی مردم در مورد رتبه الکسا این است که رتبه بندی و برآورد ترافیک همیشه دقیق نیست زیرا بر اساس نمونه کوچکی از کاربران اینترنت است. این مورد به ویژه در مورد وب سایت هایی است که رتبه های زیر 100000 را دارند. وب‌سایت‌های با ترافیک بالاتر معمولاً دقیق‌تر هستند.

الکسا یک سرویس برتر به نام رتبه‌بندی الکسای گواهی شده ارائه می‌کند که به وب‌سایت‌ها امکان می‌دهد کدی را در وب‌سایت خود نصب کنند تا تمام ترافیک دریافتی را بررسی کنند. با این حال، این با هزینه ماهانه (از 19.99 دلار در ماه شروع می شود).

چگونه می توانم رتبه الکسای خود را ببینم؟

آسان! به Alexa.com/siteinfo بروید و وب سایت خود (یا هر وب سایت دیگری را که دوست دارید) در کادر جستجو تایپ کنید. یک صفحه نتیجه را خواهید دید که رتبه ترافیک الکسا شما (جهانی و محلی)، نموداری از تغییرات رتبه در طول زمان و نقشه ای را نشان می دهد که مخاطبان اصلی شما کجا هستند.

در پایین تر، ممکن است داده هایی در مورد نرخ پرش، بازدید روزانه از صفحه به ازای هر بازدیدکننده، و زمان روزانه در سایت، و همچنین اطلاعاتی در مورد سایر سایت هایی که به وب سایت شما پیوند می دهند را مشاهده کنید. برخی از این اطلاعات برای برخی از سایت‌ها پنهان است، مگر اینکه برای یک طرح Premium با الکسا ثبت نام کنید.

چرا باید به رتبه الکسای خود اهمیت بدهم؟

سه دلیل وجود دارد که ممکن است به رتبه الکسا خود اهمیت دهید و بخواهید آن را بهبود ببخشید:

ارتباط با رتبه بندی موتورهای جستجو – رتبه الکسا بهبود یافته با رتبه بندی بهبود یافته در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) مرتبط است، به این معنی که اقداماتی برای بهبود رتبه الکسا شما می تواند رتبه گوگل شما را نیز بهبود بخشد. با این اوصاف، الگوریتم گوگل ناشناخته است و نمی توان به طور قطعی از هر دو طریق آن را دانست.
تبلیغات – برخی از تبلیغ‌کنندگان همچنان به رتبه‌بندی الکسای یک سایت برای تخمین کیفیت، اعتبار و ترافیک سایت نگاه می‌کنند. این کمتر از چند سال پیش رایج است (Google Analytics اکنون پادشاه داده های ترافیکی است) اما هنوز هم اتفاق می افتد.
علاقه شخصی – اجازه دهید با آن روبرو شویم، همه ما می خواهیم شماره 1 باشیم. اطمینان از اینکه رتبه الکسا شما بالاتر از رقبای شما است، تجربه رضایت بخشی است.

چگونه می توانم رتبه الکسای خود را بهبود بخشم؟

رتبه الکسای شما معیاری برای سنجش اعتبار سایت شما بر اساس تعداد بازدید از صفحه است. البته بهترین راه برای بالا بردن رتبه الکسا افزایش ترافیک است!

روش های انجام این کار عبارتند از:

  • محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید – گوگل محتوای باکیفیت و اصلی را دوست دارد. هرچه محتوای بیشتر و بهتری داشته باشید، ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو دریافت خواهید کرد، که رتبه الکسا شما را افزایش می دهد.
  • بهینه سازی موتورهای جستجو – بهینه سازی درون صفحه به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت های شما را برای کلمات کلیدی مناسب پیدا کرده و رتبه بندی کنند.
  • پیوندهایی به وب سایت خود ایجاد کنید – پیوندهایی از سایر سایت های معتبرites اقتدار شما را افزایش می دهد، که شانس ارسال ترافیک بیشتر توسط گوگل را افزایش می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *