آیا صفحه وب شما ایندکس شده است؟ نحوه بررسی نمایه سازی صفحات وب در گوگل را بیابید

امروزه داشتن وب سایت یکی از رایج ترین و ضروری ترین موارد برای هر کسب و کاری است. اگر یک وب سایت بهینه و کاربرپسند دارید، می توانید به راحتی کسب و کار خود را به صورت آنلاین معرفی کنید و از بقیه متمایز شوید. این مکانی است که مشتریان شما با شما آشنا می شوند و می توانند برای محصولات و خدمات شما با شما تماس بگیرند. 

اما اگر وب سایتی برای کسب و کار خود ندارید، به این معنی است که نیمی از فرصت های ارتباط با مشتریان بالقوه خود را از دست می دهید. به همین دلیل است که هر کسب و کاری به وب سایت خود توجه می کند . 

داشتن یک وب سایت کافی نیست. شما باید وب سایتی ایجاد کنید که بتواند در صفحات نتایج جستجو نمایش داده شود. و این تنها در صورتی امکان پذیر است که وب سایت شما توسط یک موتور جستجو کشف شود. 

آیا در مورد اینکه واقعاً چگونه کار می کند فکر می کنید؟ چگونه می توانید وب سایت خود را ایندکس کنید؟ اگر بله، پس این وبلاگ برای شماست. در این مقاله با نمایه سازی صفحات وب آشنا خواهید شد. 

اکنون، بدون هیچ مقدمه ای، ابتدا اجازه دهید در مورد موتورهای جستجو و نحوه عملکرد واقعی آنها بدانیم.

موتورهای جستجو چیست و چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو یکی از رایج ترین اصطلاحاتی هستند که ما در هنگام انجام سئو سایت از آن استفاده می کنیم . موتورهای جستجو اساسا بهترین ابزار سئو هستند که به یافتن و رتبه بندی محتوای وب سایت بر اساس درخواست کاربران کمک می کنند. 

موتورهای جستجو و الگوریتم(های) جستجو دو بخش اصلی موتورهای جستجو هستند. برای بهبود تجربه کاربر، الگوریتم های موتورهای جستجو با گذشت زمان در حال تغییر هستند. همه اینها به این دلیل است که هدف آنها ارائه بهترین خدمات به مخاطب با حفظ کیفیت و ارتباط در اولویت است. 

با این نکات بازاریابی محتوا، کسب و کار خود را رشد دهید

تا به حال، ما می دانیم که موتورهای جستجو وب سایت ها را رتبه بندی می کنند. اما اکنون، سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که واقعاً چگونه کار می‌کند و تصمیم می‌گیرد که این صفحه‌ای است که باید در بالا رتبه بندی شود. 

موتور جستجو اساساً در سه مرحله کار می کند، یعنی خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی. اکنون بیایید هر مرحله را با جزئیات بدانیم تا عملکرد موتورهای جستجو را بهتر درک کنیم. 

خزنده-  اساساً موتورهای جستجو از خزنده های وب خود استفاده می کنند که به آنها ربات های موتور جستجو یا خزنده ها نیز گفته می شود تا صفحات وب سایت را خزیدن کنند. این ربات ها در فناوری آنقدر پیشرفته هستند که می توانند هزاران میلیارد صفحه را در چند ثانیه بخزند. 

هر محتوای صفحه به اشتراک گذاشته شده در وب سایت را می خزد. این کمک می کند تا بفهمید وب سایت شما در مورد چیست و آنها را با توجه به فاکتورهای رتبه بندی رتبه بندی کنید. 

وقتی کاربر هر عبارت جستجویی را در کادر جستجو وارد می‌کند، این ربات‌ها فهرستی از صفحات مرتبط را در اختیار موتور جستجو قرار می‌دهند که اطلاعات کمی و کیفی مرتبط با درخواست جستجو را ارائه می‌دهد.  

خزیدن صفحات وب هر چند روز یکبار انجام می شود تا بازدیدکنندگان آخرین اطلاعاتی را دریافت کنند که می تواند به آنها کمک کند سوالات خود را به راحتی حل کنند. 

نمایه سازی-  مرحله ای است که صفحه وب توسط ربات ها کشف می شود و آنها سعی می کنند بفهمند که وب سایت دقیقاً در مورد چیست که به آن Indexing می گویند. این کار اساساً با کمک کلمات کلیدی انجام می شود. روش‌های مختلف سئو وجود دارد که می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا بفهمند آیا باید محتوا را رتبه‌بندی کنند یا خیر. 

ربات‌ها هر محتوا، تصویر و ویدیوی جاسازی‌شده موجود در صفحه وب را می‌خزند و سپس تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده در فهرست Google ذخیره می‌شوند، که یک پایگاه داده عظیم است که رایانه‌ها را ذخیره می‌کند. 

رتبه بندی – رتبه بندی به عوامل مختلفی بستگی دارد. مانند تراکم کلمات کلیدی، حجم کلمات کلیدی، کیفیت لینک ها، اطلاعات محتوا، سرعت و غیره. موتورهای جستجو با در نظر گرفتن همه این عوامل مرتبط ترین نتیجه را در بالای لیست قرار می دهند. 

اکنون که مراحل کامل نحوه کار موتورهای جستجو را می‌دانید، بیایید بیشتر روی نمایه‌سازی تمرکز کنیم. 

چگونه نمایه سازی را بررسی کنیم؟ 

همه ما می دانیم که ایندکس شدن وب سایت ما توسط موتورهای جستجو گام اولیه برای قرار گرفتن در صدر جستجوها است. اما آیا می دانید چگونه می توانید بررسی کنید که آیا ایندکس شده است یا نه؟ آیا تمام تلاش شما در جهت درست سرمایه گذاری می شود یا خیر؟ 

جای نگرانی نیست! در اینجا چند راه وجود دارد که از طریق آنها می توانید بررسی کنید که آیا صفحه وب شما ایندکس شده است یا خیر. 

رویکرد 1: از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید

کنسول جستجوی گوگل یکی از با ارزش ترین ابزارها است، به خصوص زمانی که قصد دارید وب سایت خود را برای گوگل بهینه کنید. 

شما می توانید این ابزار را با وب سایت ادغام کنید تا بهترین استفاده را از آن ببرید. کنسول جستجو یک گزارش عملکرد و دید از وب سایت ارائه می دهد. می توانید گزارش پوشش وب سایت خود را با جزئیات بررسی کنید. این نشان می دهد که چه صفحاتی در سایت شما ایندکس شده اند.

همچنین، نشانی‌های اینترنتی را شناسایی می‌کند که در حین تلاش Googlebot برای خزیدن و فهرست‌بندی آن‌ها، مشکل ایجاد کرده‌اند.

رویکرد-2: از عملگر جستجو استفاده کنید

اگر به کنسول جستجو دسترسی ندارید، می توانید با این رویکرد پیش بروید. با استفاده از اپراتور جستجو می توانید جستجوی سایت انجام دهید. فقط “site:domain.com” را تایپ کنید و اینتر را بزنید. لیست تمام صفحاتی که ایندکس می شوند را دریافت خواهید کرد. 

اکنون، ما از کل فرآیند نحوه عملکرد سئو و اینکه چگونه می توانیم نمایه سازی صفحات وب را بررسی کنیم، می دانیم. 

فقط تصاویری هستند که وب سایت خود را ارزیابی کرده اید و متوجه شده اید که وب سایت شما ایندکس نشده است. حالا چی؟ 

گیج، بعد چه باید کرد؟ 

در اینجا راه حل مشکلات شما وجود دارد. 

چگونه وب سایت خود را ایندکس کنیم؟ 

شروع کنیم… 

یک نقشه سایت ایجاد یا به روز کنید

همانطور که از نام آن پیداست، نقشه سایت نقشه کل وب سایت شما است. این نشان می دهد که کل وب سایت شما چگونه به نظر می رسد. اگر می خواهید سایت شما توسط موتورهای جستجو ایندکس شود، باید تمام صفحات خود (اعم از جدید و قدیمی) را در نتایج جستجوی وب سایت خود قرار دهید. 

اساسا، این مکانی است که ربات ها تمام صفحات شما را کشف می کنند. شما باید نقشه سایت به روز شده خود را در کنسول جستجو ارسال کنید. 

بگویید اگر سایت شما نقشه سایت ندارد، خزیدن ممکن است زمان بیشتری ببرد، به همین دلیل ممکن است در رتبه بندی بالاتر آن در گوگل با مشکل مواجه شوید.

این درست است! یک نقشه سایت مناسب و به روز به شما کمک می کند که وب سایت خود را در چند ساعت خزیده کنید. هر زمان که صفحات جدیدی به سایت خود اضافه می کنید، مطمئن شوید که در نقشه سایت خود به روز شده است.

بازرسی URL

با بررسی URL های موجود در کنسول جستجو، می توانید به راحتی صفحاتی را که ایندکس نمی شوند پیدا کنید. بگویید اگر هر یک از صفحات در این دسته قرار دارد، می توانید روی دکمه فهرست بندی درخواست کلیک کنید، که در همان صفحه در دسترس خواهد بود. 

هنگامی که روی دکمه Indexing درخواست کلیک کردید، می توانید به ربات ها اطلاع دهید که صفحه شما را بخزند و ایندکس کنند.

لینک های با کیفیت به دست آورید

به دست آوردن لینک های با کیفیت یکی دیگر از راه های موثر برای ایندکس کردن وب سایت شما است. هنگامی که صفحه وب خود را با صفحه دیگری پیوند می دهید، مسیر توسط عنکبوت ها دنبال می شود که بیشتر به موتورهای جستجو کمک می کند تا صحت وبلاگ را بدانند. 

برای دریافت بک لینک، همیشه می توانید به وب سایت های دیگر در طاقچه خود مراجعه کنید تا پیوند انجام دنبال کنید. و برای این، وبلاگ نویسی مهمان یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن لینک است. 

اگر به خرید لینک فکر می کنید، پس توصیه می کنم این کار را نکنید زیرا گوگل کاملا مخالف خرید لینک است و ممکن است شما را به خاطر آن جریمه کند.

بنابراین، مطمئن شوید که صفحه وب خود را با مرتبط ترین محتوا پیوند داده اید، زیرا مطمئناً به شما کمک می کند صفحه خود را به راحتی در موتورهای جستجو نمایه کنید. 

بدیهی است که امکان دریافت صفحه سایت شما بی پایان است. اما این تاکتیک ها مطمئناً به شما کمک می کند تا در زمان کمتری به نتایج عالی برسید. 

گفتار نهایی 

ایندکس شدن صفحات یکی از عوامل موفقیت یک وب سایت است. اگر وب سایت ایندکس شده ندارید، نمی توانید ترافیک را افزایش دهید و در گوگل رتبه بالاتری کسب کنید. 

خوشبختانه، ما ابزارهای مختلفی مانند کنسول جستجوی گوگل داریم که می تواند به ما کمک کند تا نتایج جستجو را زیر نظر داشته باشیم. هنگامی که مطمئن شدید که سایت شما ایندکس نشده است، احتمالاً می توانید روش های مختلفی را اجرا کنید که به شما در خزیدن و ایندکس شدن سایت شما کمک می کند. 

امیدوارم به وضوح در بالا ذکر شده باشد. بنابراین، شما به دنبال چه هستید؟ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *