با  4.66 میلیارد کاربر فعال اینترنت در سراسر جهان ، داشتن حضور آنلاین برای هر کسب و کاری، صرف نظر از اینکه یک غول جهانی یا یک سرمایه گذاری محلی باشد، ضروری است. آن‌ها به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی نیاز دارند که به آنها امکان می‌دهد از آن پایگاه قوی مصرف‌کننده بهره ببرند.

در پشت بازاریابی دیجیتال ، فعالیت‌های مختلفی را خواهید دید که سئو و تبلیغات گوگل یکی از محبوب‌ترین آنهاست. اگرچه ممکن است بخواهید به عنوان یک کسب و کار جوان تا حد امکان از ابزارهای زیادی استفاده کنید، از جمله  آژانس اتوماسیون بازاریابی ، اما ممکن است محدودیت مالی داشته باشید و نیاز داشته باشید که استراتژی هایی را انتخاب کنید که بهترین نتایج را بدون صرف هزینه زیاد داشته باشند. 

متأسفانه، بسیاری از کارآفرینان تشخیص نمی‌دهند که سئو یا تبلیغات گوگل بهترین بازده را برای سرمایه‌گذاری‌شان به ارمغان می‌آورد.

ممکن است تعجب کنید که کدام گزینه برای شما بهتر است – SEO یا Google Ads. برای کمک به شما، توضیح خواهیم داد که دقیقا چه هستند و چگونه کار می کنند. 

به این ترتیب، می توانید مزایا و معایب هر دو استراتژی را درک کنید. با این دانش، تصمیم آگاهانه ای برای کسب و کار خود خواهید گرفت. این چیزی است که باید بدانید.

سئو چیست؟

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) شامل فعالیت‌هایی است که هدف آن قرار دادن کسب و کار شما در بالاترین سطح در صفحات نتایج جستجو (SERP) برای درخواست‌های خاص است. این شامل بهینه سازی وب سایت و محتوای آن است تا الگوریتم آن را به عنوان مرتبط با آن موضوع علامت گذاری کند.

امروزه سئو برای موفقیت یک کسب و کار حیاتی است – با محصولات و خدمات بسیار موجود، کسب و کارها در رقابت شدیدی برای توجه محدود مشتریان هستند. 

30 بهترین ابزار سئو که بازاریابان باید در سال 2022 بدانند

همانطور که Sistrix گزارش می دهد،  28.5٪ از افراد  روی اولین نتیجه در لیست گوگل کلیک می کنند. رتبه دوم و سوم به ترتیب دارای 15% و 11% نرخ کلیک هستند.

همانطور که می بینید، هرچه موقعیت شما بالاتر باشد، وب سایت شما ترافیک بیشتری دریافت می کند، که شانس شما را برای تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران افزایش می دهد. این به نوبه خود به موفقیت کسب و کار شما تبدیل می شود.

برای تعیین نتایج، موتورهای جستجو از مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها استفاده می‌کنند که ارزیابی می‌کنند کدام محتوا مرتبط‌تر است. این شامل کلمات کلیدی مهم، قابلیت استفاده از وب سایت، تخصص منابع، مکان، و تنظیمات است.

علاوه بر این، با توجه به ماهیت پرس و جو، وزن هر عامل ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، هنگامی که پرس و جو به موضوعات خبری مربوط می شود، الگوریتم ها تازگی محتوا را در اولویت قرار می دهند.

رتبه بندی گوگل بر اساس  حدود 200 عامل مانند کلمات کلیدی، کیفیت محتوا، تجربه کاربری، سازگاری با موبایل، زمان بارگذاری صفحه و امنیت وب سایت است. سئو می تواند به شما در بهینه سازی جنبه های وب سایت شما کمک کند.

تبلیغات گوگل چیست؟

گوگل ادز که تا سال 2018 با نام گوگل ادوردز شناخته می شد،  یک  کانال تبلیغات دیجیتالی پرداخت به ازای کلیک (PPC) است که به شما امکان می دهد بدون نگرانی در مورد رتبه بندی، الگوریتم ها و سئو، کسب و کار خود را در بالای صفحات نتایج جستجو قرار دهید. اما همانطور که احتمالا قبلاً متوجه شده اید، باید برای آن مکان هزینه کنید.

تبلیغات Google PPC به چند شکل ظاهر می شوند:

  • تبلیغات جستجو: آنها در نتایج جستجو ظاهر می شوند و شبیه به نتایج جستجوی ارگانیک هستند. با این حال، شما می توانید آنها را با یک برچسب کوچک “ad” تشخیص دهید که نشان می دهد آنها واقعا چه هستند. آنها در بالا یا پایین نتایج جستجوی ارگانیک قرار دارند.
  • تبلیغات خرید: آنها در بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر می شوند و شامل تصاویر محصولات، قیمت آنها و تخفیف های احتمالی می شوند. آنها در قالب چرخ فلک، محصولاتی را از فروشگاه های آنلاین مختلف نشان می دهند.
  • تبلیغات جستجوی محلی: آنها به شما امکان می دهند در بالای لیست های محلی ظاهر شوید. مردم اغلب هنگام جستجوی یک محصول یا خدمات محلی از عبارت “نزدیک من” استفاده می کنند. سپس گوگل نقشه و لیستی از مشاغل بالقوه را به آنها نشان می دهد – هر یک از آنها اطلاعات مهمی مانند ساعت کار یا آدرس و نشانگر موقعیت مکانی روی نقشه دارند.
  • تبلیغات نمایشی و شبکه نمایش گوگل (GDN): این موارد در مقالات، وب سایت ها یا ویدیوهایی که بخشی از شبکه نمایش Google هستند ظاهر می شوند. با بیش از 2 میلیون شرکت کننده، این شبکه به  بیش از 90 درصد از کاربران اینترنت  در سراسر جهان دسترسی دارد. به این ترتیب، بسیار مهم است که هدف گذاری را از نظر مکان، جمعیت شناسی و علایق محدود کنید تا تبلیغ شما در وب سایت های مرتبط ظاهر شود.

از آنجایی که Google Ads بر اساس طرح PPC عمل می کند، تنها زمانی پرداخت خواهید کرد که کاربران روی تبلیغ شما کلیک کنند. در این شرایط، Google Ads یک پلتفرم بازاریابی سودآورتر است، زیرا شما فقط برای نتایج واقعی پول می پردازید و نه برای آن مکان، همانطور که در مورد روزنامه ها، بیلبوردها و سایر روش های تبلیغات سنتی وجود دارد.

با این حال، Google Ads یک سیستم مناقصه را پیاده سازی می کند. این بدان معناست که شما باید برای کلمات کلیدی که بیشترین ارتباط را با آگهی شما دارند پیشنهاد دهید و هر بار که شخصی روی آن کلیک می کند، قیمت تعیین شده را بپردازید.

همانطور که قبلاً مشخص کرده ایم، موقعیت مهم است و بر اساس پیشنهاد شما و امتیاز کیفیت آگهی تعیین می شود.

تفاوت بین سئو و تبلیغات گوگل

هر دو سئو و تبلیغات گوگل به شما کمک می کنند تا ترافیک مرتبط را به وب سایت خود جذب کنید ، که شانس شما را برای فروش محصولات افزایش می دهد. با این حال، آنها بر فعالیت های بازاریابی متمایز تمرکز می کنند و بنابراین تفاوت های اساسی بین این دو وجود دارد. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

ترافیک

پس از اجرای استراتژی های صحیح، سئو به طور مداوم ترافیک وب سایت شما را ایجاد می کند.

تبلیغات گوگل تنها زمانی که کمپین را اجرا می کنید ترافیک ایجاد می کند. پس از توقف، ترافیک به طور کامل متوقف می شود.

هزینه

با سئو، شما باید روی ابزارها یا خدمات مناسب سرمایه گذاری کنید، که ممکن است تا 12 ماه به پرداخت نیاز داشته باشد. 

در مورد Google Ads، زمانی که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می‌کند یا برای کمپین تبلیغات YouTube به ازای هر بازدید، هزینه پرداخت می‌کنید  . با این حال، به دلیل سیستم مناقصه، ممکن است انتظار داشته باشید که اگر به یک جایگاه رقابتی تعلق دارید، برای یک کلیک هزینه بیشتری بپردازید.

نتایج

اگر سئو را انتخاب می کنید ، باید کمی صبر کنید تا نتایج مورد نظر را ببینید، زیرا باید وب سایت خود را بهینه کنید، محتوای جذاب ایجاد کنید و بک لینک های ارزشمند ایجاد کنید. 

با تبلیغات گوگل، نتایج می تواند فوری باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تبلیغ را ایجاد کنید و یک پیشنهاد به اندازه کافی بزرگ کنید تا محصول شما در لیست ها ظاهر شود.

تعیین سطح

سئو فقط بر روی صفحات نتایج جستجو متمرکز است، در حالی که تبلیغات گوگل می تواند تبلیغ شما را در SERP ها و همچنین سایر وب سایت هایی که بخشی از شبکه گوگل هستند، از جمله YouTube، قرار دهد.

کدام را باید انتخاب کنید؟

اکنون که متوجه شدید سئو و تبلیغات گوگل چیست، وقت آن است که فکر کنید کدام یک برای استارتاپ شما بهتر است. برای پاسخ به این سوال، باید اهداف فعلی، دسترسی مطلوب و بودجه و زمان موجود را در نظر بگیرید.

سئو بهترین استراتژی بازاریابی دیجیتال برای افرادی است که می خواهند ترافیک طولانی مدت ثابتی ایجاد کنند یا آگاهی از برند را افزایش دهند. قبل از دیدن نتایج دلخواه، به صبر نیاز دارید و یک استراتژی سئو سیستماتیک را دنبال کنید.

ایجاد یک وب سایت بسیار کاربردی، بهینه سازی آن برای کلمات کلیدی مرتبط، ارائه محتوای جدید و جذاب و ایجاد بک لینک – تنها بخشی از فعالیت های SEO هستند، اما در حال حاضر زمان بر هستند.

به همین دلیل است که سئو ممکن است برای کسی نباشد که به سرعت از یک کمپین بازاریابی چشم پوشی می کند و به سمت ایجاد چیزی بهتر حرکت می کند.

تفاوت بین ریدایرکت های کانونیکال و 301 در سئو چیست؟

برای کسی که می خواهد سرنخ و فروش فوری داشته باشد، Google Ads را توصیه می کنیم. با این حال، تبلیغات همه چیز نیست. شما همچنان به یک وب سایت کاربر پسند نیاز دارید که بازدیدکنندگان شما را راحت تر پیدا کرده و خرید را نهایی کنند.

برای بهترین نتیجه، تبلیغ شما باید افراد علاقه مند را به جای صفحات اصلی به صفحه فرود یا محصول بفرستد تا  در زمان جستجو صرفه جویی شود.

علاوه بر این، شما باید به طور مداوم بر عملکرد کمپین خود نظارت داشته باشید و تنظیمات لازم را انجام دهید تا آن را به سطح بعدی برساند.

کلمه پایانی

همانطور که مشاهده کردید، سئو و تبلیغات گوگل تا حدودی متفاوت هستند و هر کدام برای نوع خاصی از کمپین مناسب تر هستند. بنابراین، مهم است که بدانید چه زمانی باید از کدام استراتژی بازاریابی استفاده کنید تا بیشترین سود را برای کسب و کار خود داشته باشید. 

ممکن است به نظر برسد که تبلیغات گوگل برای وب‌سایت‌های جدید بهتر است، در حالی که سئو باید توسط وب‌سایت‌های معتبری که رشد متوسطی می‌خواهند استفاده شود – اولی روی نتایج متمرکز است، دومی روی رشد متمرکز است.

با این حال، به یاد داشته باشید که آنها متقابل نیستند. اگر منابع کافی، اعم از پول یا زمان در اختیار دارید، می توانید سعی کنید ببینید استفاده از سئو و تبلیغات گوگل چه کاری برای کسب و کار شما انجام می دهد.

انتخاب شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *