چگونه در مورد رقابت کلمات کلیدی تحقیق کنیم؟

برای اینکه بتوانید نمایه سئوی شرکت خود را به طور موثر مدیریت کنید، باید تمام اطلاعات موجود را مطالعه کنید. این نه تنها شامل انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای خود، اطمینان از تازه، منحصر به فرد و بهینه بودن محتوای شما و اطمینان از پیروی از روندهای فعلی است، همچنین مطالعه رقابت شما ضروری است. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقابت به شما ایده خوبی از موفقیت و عدم موفقیت می دهد و نحوه بررسی سایر کلمات کلیدی وب سایت یکی از مهم ترین عواملی است که در کار پیش رو با آن روبرو خواهید شد!

آیا نیاز به تحقیق در مورد رقابت دارید؟

آیا به جای اینکه خودتان دنباله‌رو باشید، نقشه نمی‌خواهید؟ شاید مسیری در میان زمین پیش رو وجود داشته باشد که شخص دیگری برای شما جستجو کرده است! همین مفهوم دقیقاً در مورد تحقیقات رقابت نیز صدق می کند – با درک نحوه تحقیق در مورد رقابت کلمات کلیدی، می توانید به طور کامل ببینید که رقبای شما سعی کرده اند انجام دهند و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. اگر در حال فروش جوراب هستید و متوجه شده اید که برای مثال هیچ کس از کلمات “تنگه” یا “زنگ” استفاده نمی کند، می دانید که احتمالاً اینها کلماتی هستند که ممکن است بخواهید از آنها دوری کنید! دلایل زیادی برای در نظر گرفتن تجزیه و تحلیل عمیق کلمات کلیدی رقبا وجود دارد و در اینجا فقط به چند مورد اشاره می کنیم:

  • درک کامل تر از برند خود و آگاهی از بازار اطراف آن.
  • افزایش چشمگیر ترافیک وب با استفاده از استراتژی هایی که قبلاً کارایی آنها ثابت شده است.
  • درآمد بیشتر به طور کلی به دلیل افزایش ترافیک.
  • به طور کلی رتبه بسیار بالاتر سئو.
  • نرخ تبدیل بهتری که به مشتریان امکان می دهد سایت شما را پیدا کنند و مدت بیشتری در صفحه شما بمانند!

نحوه بررسی سایر کلمات کلیدی وب سایت

اما از کجا باید شروع کرد؟ یکی از مهمترین مراحل شروع این است که به طور کامل درک کنید که رقیب شما در وهله اول چه کسی است. با انجام این کار، می توانید در مورد آنچه که باید انجام دهید و استراتژی هایی را که باید برای به دست آوردن مزایایی که رقبای خود از قبل دارند استفاده کنید، دقیق باشید. ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما در انجام این کار کمک می کند و ما در این مقاله به برخی از آنها خواهیم پرداخت. با استفاده از خدمات آن‌ها، متوجه می‌شوید که در جایگاه شما در اینترنت، افراد زیادی برای کسب فضا با هم رقابت می‌کنند و به طور کامل درک می‌کنند که چه کسانی برای موفقیت کلی مهم هستند.

SEMrush

یک ابزار همه کاره برای بهبود دید آنلاین که تحقیق در مورد رقابت را آسان می کند. SEMrush عالی است زیرا بازخورد را همراه با لیست گسترده ای از متغیرها و عوامل در نظر گرفتن موارد زیادی در مورد سئوی رقبا ارائه می دهد. استفاده از آن بسیار ساده است و روند کار به شرح زیر است:

  • 1. دامنه مورد نظر خود را برای تجزیه و تحلیل وارد کنید.
  • 2. به ابزار Organic Research واقع در قسمت Comprehensive Research بروید.
  • 3. گزینه Competitors را انتخاب کنید.
  • 4. گزارشی را که SEMrush به شما ارائه می دهد تجزیه و تحلیل کنید:

یکی از داده های کلیدی که باید به آن توجه داشت، نقشه موقعیت یابی رقابتی است که وب سایت شما را با رقبای شما مقایسه می کند.

Ahrefs

Ahrefs که پیشرو در فضای ابزارهای سئو است، یکی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل برای بررسی محتوای وب سایت و بک لینک است. Ahrefs همچنین می تواند برای تجزیه و تحلیل رقابت بسیار آسان استفاده شود زیرا به راحتی اطلاعات دامنه های رقیب را به شما می گوید.

  • 1. دامنه مورد تجزیه و تحلیل را در نوار جستجو وارد کنید.
  • 2. به ابزار Site Explorer Tool بروید.
  • 3. به قسمت Organic Search بروید و گزینه Competing Domains را پیدا کنید.
  • 4. سپس Ahrefs فهرستی از رقابتی که بیشترین ارتباط را با تحلیل شما دارد ایجاد می کند.

فقط روی رقیب مورد نظر خود کلیک کنید و بخش کلمات کلیدی ارگانیک را بررسی کنید:

SpyFu

SpyFu یک شرکت تجزیه و تحلیل جستجو با چیزهای زیادی برای یادگیری است، این سرویس اطلاعاتی در مورد هزینه به ازای هر کلیک و آمار حجم جستجو در مورد کلمات کلیدی می دهد، و همچنین اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی خریداری شده در Google Adwords نشان می دهد. این به یک ابزار قدرتمند تبدیل می شود که می تواند یک فرو رفتن عمیق در رقابت انجام دهد.

  • 1. با جستجوی دامنه خود شروع کنید.
  • 2. در لیست نتایج، رقبای برتر جستجوی ارگانیک را شناسایی کنید.
  • 3. برای اطلاعات دقیق تر در مورد کلمات کلیدی خاص، روی نمودارهای “کلمات کلیدی مشترک رقیب” کلیک کنید.
  • 4. کلمات کلیدی مشترک را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید که هر رقیب چگونه از آنها استفاده می کند!

BuzzSumo

یک ابزار آنلاین قدرتمند که به تسهیل شناسایی محتوای محبوب بر اساس موضوع یا وب سایت کمک می کند. BuzzSumo به شما این امکان را می دهد که بدون بررسی انبوه محتوا در وب سایت های مختلف رسانه های اجتماعی، متوجه شوید که مردم در مورد چه چیزی صحبت می کنند. پس از ارائه معیارهای جستجوی اولیه، می توانید تجزیه و تحلیل گسترده ای را دریافت کنید که شامل تجزیه و تحلیل رقبا می شود.

با وارد کردن موضوع، نام تجاری، URL یا دامنه در نوار جستجوی BuzzSumo شروع کنید.
برای دیدن اطلاعات مربوط به درخواست خود، از جمله محتوای محبوب، گزارش‌های پوشش و تحلیل‌ها، به پایین بروید.
تجزیه و تحلیل رقبا را با داده های خود مقایسه کنید و ببینید آنها چه کاری انجام می دهند که شما نیستید!
ابزارهای بسیار بیشتری وجود دارد
البته این چهار ابزار تنها ابزارهایی نیستند که می توانید در زرادخانه خود استفاده کنید! ابزارهای زیادی برای درک کامل اطلاعات تحلیلی که دریافت می کنید وجود دارد. کاملاً ضروری است که بدانید کدامیک در چه موقعیت‌هایی مؤثر هستند و چگونه می‌توانید به بهترین نحو از آنها برای تضمین آینده شرکت خود استفاده کنید.

برای ابزارهای بیشتری که به شما کمک می کند فعالیت رقبای خود را بررسی کنید – مقاله بهترین ابزار برای تجزیه و تحلیل رقبا را بررسی کنید.

تجزیه و تحلیل رقیب کلیدی است

با درک کامل انتخاب کلمه کلیدی رقابت، در موقعیت بهتری برای دستیابی به اهدافی که در ذهن دارید قرار می گیرید. بهترین راه برای درک چشم انداز اینترنت این است که بفهمیم مردم در حال حاضر چه کاری انجام می دهند. با انجام این کار، شما از قبل استراتژی هایی برای شما کار کرده اید! در حالی که شما باید به طور کامل جایگاه خود را درک کنید و اینکه لمس شخصی شما چگونه می تواند نقشی در آن ایفا کند، به یاد داشته باشید که تنها راه های زیادی برای مقابله با صنعتی وجود دارد که در حال حاضر سعی در ورود به آن دارید. اینکه موفق شوید یا نه بر دوش شماست، اما این بدان معنا نیست که می توانید برای تجزیه و تحلیل رقابت وقت بگذارید! فقط به این دلیل که شما محصول یا خدمات بهتری دارید بی معنی است – باید بدانید که چگونه محتوای خود را به طور موثر بازاریابی کنید و در حال حاضر، استراتژی های زیادی وجود دارد که در انتظار استفاده هستند. با تجزیه و تحلیل رقابت، می توانید ایده خوبی از اینکه چه چیزی کار می کند، چه چیزی کار نمی کند و چه چیزی نیاز به تجدید نظر دارد به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *