چگونه دامنه ها را برای لینک سازی ارزیابی کنیم؟

آیا می خواهید بدانید که فرآیند ساخت لینک از پشت صحنه چگونه به نظر می رسد؟ یک آژانس سئو برای انجام لینک سازی موثر به چه ابزارهایی نیاز دارد؟ در این مقاله شما را با کار متخصصان دلانت آشنا می کنیم. به خواندن ادامه دهید تا نکاتی را کشف کنید که به شما در تأیید پیوند دامنه ها کمک می کند.

فهرست مطالب:

  • پیوند در فرآیند سئو
  • هنگام انتخاب دامنه های پیوند دهنده چه چیزی را ارزیابی می کنیم؟
  • مولفه های
  • تعداد لینک های خروجی
  • ارتباط موضوع
  • تنوع
  • رقابت
  • در زندگی واقعی چگونه به نظر می رسد؟

شما اینجا هستید زیرا می خواهید بیاموزید که چگونه تحقیقات دامنه را ارجاع می دهیم – این واضح است. اما برای اینکه به شما ایده بدهیم که یک فرآیند لینک سازی خوب اجرا شده چگونه به نظر می رسد، با توضیح اینکه چرا آژانس های سئو واقعاً آن را ارائه می دهند و چرا تأثیرات آن برای الگوریتم های گوگل بسیار مهم است، شروع می کنیم.

پیوند در فرآیند سئو
لینک‌سازی فرآیندی است که به شما امکان می‌دهد پروفایل مناسبی از پیوندهای منتهی به وب‌سایت را از دامنه‌های ارجاع‌دهنده بسازید. قرار است اعتبار وب سایت را افزایش دهد و به نوبه خود دید آن را بهبود بخشد.

هیچ دستور العمل کاملی برای ایجاد لینک وجود ندارد، اما مجموعه ای از قوانین وجود دارد که تیم دلانت ما از آنها پیروی می کند تا به تدریج مهمترین پارامترهای دامنه مشتری را افزایش دهد.

اولین نکته در فرآیند پیوند (البته جدای از تجزیه و تحلیل عبارات کلیدی) ایجاد پایگاهی از دامنه های مراجعه کننده به سایت مشتری است و این همان چیزی است که این مقاله تا حد زیادی به آن اختصاص دارد.

چرا این قسمت اینقدر مهم است؟ بدون دامنه های ارزشمند، فرآیند پیوند نمی تواند انجام شود. البته، برخی از افراد هنوز از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه اسپم مانند مزارع پیوند استفاده می‌کنند، اما این سئوی مدرن و حرفه‌ای نیست که مزایای واقعی را برای سایت به ارمغان می‌آورد. به خصوص وقتی در مورد فعالیت های طولانی مدت صحبت می شود.

اهمیت دامنه‌های ارزشمند را می‌توان به صورت زیر بیان کرد: الگوریتم‌های گوگل، مانند پنگوئن، به همراه سایر به‌روزرسانی‌های جزئی دیگر در موتور جستجو (به‌عنوان مثال Google Link Spam Update جولای 2021)، موقعیت سایت‌هایی را که بک لینک‌های آنها از منبع ثابت و قابل اعتماد زمانی که سایتی که گوگل به آن اعتماد دارد به سایت دیگری لینک می دهد، شهرت خود را از طریق به اصطلاح لینک juice، یعنی قدرت قابل انتقال، با آن سایت به اشتراک می گذارد.

چرا این اتفاق می افتد؟

به طور خلاصه – گوگل فرض می کند که از آنجایی که یک وب سایت ارزشمند کاربران خود را به صفحه دیگری دعوت می کند، این صفحه به همان اندازه قابل اعتماد است. در نتیجه، شهرت دامنه پیوند داده شده افزایش می یابد و در نتایج جستجو بالاتر نمایش داده می شود. به طور مشابه، اگر وب‌سایت اصلی دارای امتیاز هرزنامه بالایی باشد و لینک‌های با کیفیت پایین ایجاد کند، لینک‌های حاصل از آن ممکن است موقعیت وب‌سایت مورد نظر را بدتر کنند.

هنگام انتخاب دامنه های پیوندی چه چیزی را ارزیابی می کنیم؟

قبلاً می دانید که انتخاب صحیح دامنه ها کلید موفقیت آمیز پیوند دادن است. در این بخش، به شما خواهیم گفت که چگونه و بر اساس کدام معیار، دامنه های ارجاع دهنده را برای مشتریان خود انتخاب می کنیم.

1. پارامترها

از آنجا که ما از تمام اصول سئوی خوب مبتنی بر داده پیروی می کنیم، هنگام ایجاد یک پروفایل پیوند قابل اعتماد برای سایت های مشتریان خود، داده ها را در نظر می گیریم. این شامل اطلاعات ابزارهای اثبات شده در مورد ترافیک، دید، و موضوعات صفحه، و همچنین معیارهای اعتماد دامنه خاص برای هر ابزار است.

  • Ahrefs

این ابزار برای تجزیه و تحلیل بک لینک ها عالی است. در فرآیند بررسی سایت‌ها برای پیوند دادن، به متخصصان ما کمک می‌کند اطلاعاتی در مورد ارزش دامنه ارجاع بالقوه جمع‌آوری کنند.

رتبه بندی دامنه یکی از مهم ترین معیارهای Ahrefs است که ما در نظر می گیریم. در مورد کیفیت دامنه به ما می گوید. مقدار DR از 1 تا 100 است و هر چه بیشتر باشد، کیفیت سایت و لینک بالقوه آن بهتر است.

در میان چیزهای دیگر، Ahrefs نسبت دامنه های پیوند به دامنه های پیوند داده شده را ارائه می دهد و به ارزیابی ارزش سایت برای فرآیند پیوند کمک می کند. با پیدا کردن، در میان چیزهای دیگر، پتانسیل DR و پیوند juice، ما دامنه‌هایی را که قبلاً مورد سوء استفاده قرار گرفته یا هرزنامه هستند حذف می‌کنیم و دامنه‌هایی را انتخاب می‌کنیم که قدرت به اشتراک گذاشتن اختیارات خود را دارند.

در Ahref,s همچنین می توانید رتبه بندی URL را بررسی کنید – تفاوت بین این دو پارامتر چیست؟ رتبه URL را می توان برای هر صفحه فرعی سایت بررسی کرد، در حالی که DR وضعیت میانگین کل دامنه را به شما می گوید و عامل مهم تری برای انتخاب دامنه های ارجاع دهنده است.

بررسی لینک

 

  • MOZ

این یک ابزار چند منظوره است که به ما امکان می دهد پارامترهای سایت را بررسی و نظارت کنیم.

هنگامی که در مورد پیوند دامنه ها صحبت می کنیم، عمدتاً روی Domain Authority تمرکز می کنیم. تعریف و عملکرد آن مشابه رتبه بندی دامنه توسط Ahrefs است که شما به تازگی در مورد آن یاد گرفتید. Domain Authority پارامتری است که پتانسیل رتبه بندی یک سایت معین را نشان می دهد. مقیاس DA 1-100 است – هر چه امتیاز بالاتر باشد، سایت ارزشمندتر است.

عوامل موثر بر امتیاز DA شامل پارامترهای خود MOZ، مانند MozRank، MozTrust و تعداد و کیفیت لینک های ورودی است. Domain Authority همچنین ارتباط یک سایت را با صنعت یا موضوع آن نشان می‌دهد، که به ما کمک می‌کند تحقیقات دامنه‌های ارجاعی را به طور دقیق انجام دهیم.

مهمتر از همه، MOZ همچنین بر امتیاز هرزنامه تمرکز می کند – چیزی که ما به آن اهمیت می دهیم.

بررسی لینک

  • Semrush

Semrush به ما اجازه می دهد تا امتیاز اعتبار دامنه هایی را که بررسی می کنیم تعیین کنیم. این پارامتر اطلاعات مربوط به بک لینک ها، ترافیک داخل سایت، نسبت لینک های nofollow و dofollow و موارد دیگر را خلاصه می کند.

  • Semstorm

Semstorm به ما این امکان را می دهد که تجزیه و تحلیل رقابتی دقیق (از جمله مقایسه) انجام دهیم و قابلیت مشاهده دامنه های فردی را بررسی کنیم. به لطف آن، ما می توانیم تصمیم بگیریم که از کجا پیوند دهیم تا با اقدامات رقبای مشتریان خود مطابقت داشته باشیم. ما همچنین در اینجا ترافیک ارگانیک تخمین زده شده در دامنه های خاص را بررسی می کنیم.

2. تعداد لینک های خروجی

ما می‌خواهیم دامنه‌های ارجاع بالقوه‌ای را انتخاب کنیم که آب پیوند خود را در بسیاری از منابع توزیع نمی‌کنند. به‌عنوان با ارزش‌ترین سایت‌های پیوند دهنده، دامنه‌هایی را انتخاب می‌کنیم که حاوی لینک‌های زیادی نیستند، و بنابراین آب پیوند انتقال‌یافته بسیار بالاتر است.

از نظر سئو، دامنه‌هایی با لینک‌های خروجی کمتر از دامنه‌هایی با لینک‌های خروجی زیاد ارزشمندتر هستند – ابزارهایی که در بالا توضیح داده شد به ما کمک می‌کنند نسبت و تمرکز مناسب پیوند پیوند را تشخیص دهیم.

3. ارتباط موضوع

همانطور که اکثر ابزارهای سئو و الگوریتم‌های گوگل به ما می‌گویند، دامنه‌هایی که از آن‌ها به سایت‌های مشتریان خود پیوند می‌دهیم باید با نمایه یک صنعت خاص همسو یا خنثی باشند (این اصل و بک لینک‌ها از سایت‌های خاص صنعت کمک می‌کند. شاخص های تقویتی مانند Trust Flow که توسط Majestic توسعه یافته است).

به عنوان مثال، لینک دادن به یک سالن زیبایی از یک سایت خودرو بهترین ایده نیست. ما می توانیم از سایت های عمومی برای چنین مشتریانی استفاده کنیم. با این حال، وقتی در مورد انجمن های سبک زندگی صحبت می کنیم، هم به سالن های زیبایی و هم به فروشگاه های حیوانات خانگی پیوند می زنیم.

4. تنوع

تنوع کلمه کلیدی هنگام انتخاب دامنه مناسب برای پیوند است. در فرآیند ساخت لینک، ما پیوندهای مرتبط را نه تنها به صفحه اصلی (اگرچه این مرحله اول پیوند است)، بلکه به دسته‌ها، محصولات و مقالات وبلاگ انتخاب می‌کنیم – همه برای عبارات کلیدی مرتبط.

ما همچنین انواع پیوندها و نقاط انتشار آنها را متنوع می‌کنیم: آنها می‌توانند از پست‌های کوتاه در رسانه‌های اجتماعی یا سایت‌های نشانک‌گذاری تا محتوای طولانی‌تر مانند مقاله‌های بک لینک متفاوت باشند.

مقالات پولی نوع دیگری از پیوندهایی هستند که ما برای مشتریان خود به دست می آوریم. اینها متون طولانی و با کیفیتی هستند که با استفاده از ابزارهای مبتنی بر داده نوشته شده اند و علاوه بر این توسط پیوند ما پشتیبانی می شوند. با تشکر از این، آنها حدود 2-3 برابر نتایج بهتری نسبت به زمانی که به سادگی نوشته و منتشر می شدند، حتی در همان صفحه، می دهند.

5. رقابت

شما می توانید استراتژی لینک دهی و سایت های مورد اعتماد خود را داشته باشید، اما رقبای بازار شما دائما در حالت آماده باش هستند. رسیدن به موقعیت های TOP3 در نتایج جستجو مستلزم توانایی جلوتر از رقبا است. به همین دلیل است که ما لینک های ایجاد شده توسط رقبا را تجزیه و تحلیل می کنیم و بک لینک های خود را از همان دامنه ها بدست می آوریم.

برای این منظور، ما معمولاً از Ahrefs استفاده می کنیم (اگرچه امکان بهره مندی از Semstorm نیز وجود دارد). این ابزار صفحاتی را با لینک های منتهی به سایت های رقبا نشان می دهد و همچنین پارامترهای آنها (DR، UR، تعداد بک لینک ها، تعداد لینک هایی که از صفحه فرعی با لینک های رقبا می آیند) را نشان می دهد.

به لطف آن، ما به راحتی می توانیم آخرین فعالیت رقبای خود را دنبال کنیم و از اقدامات آنها مطلع شویم.

در واقعیت چگونه به نظر می رسد؟

  1. بیایید تصور کنیم که وب سایت مشتری دارای پارامترهای DR=17 و DA=12 است (اینها مواردی هستند که می توانید در Ahrefs و MOZ بررسی کنید).
  2. هنگام جستجوی پیوند دامنه های مناسب برای این سایت، ابتدا سایت هایی با پارامترهای بالاتر از پارامترهای فعلی سایت خود را انتخاب می کنیم. از آنجایی که در مرحله اول صفحه اصلی را تقویت می کنیم، هدف ما بک لینک از دامنه هایی با پارامترهای نزدیک به DR و DA > 30 خواهد بود (پایین تر بسیار ضعیف خواهد بود، معمولاً سایت های با کیفیت حدود 30 شروع می شوند).
  3. وقتی می‌توانیم DR و DA را به 30 برسانیم، کمیت پیوندها را کاهش داده و کیفیت آنها را افزایش می‌دهیم و پارامترها را به حداقل می‌رسانیم. 40.
  4. در طول فرآیند لینک سازی، اعتماد گوگل به وب سایت به تدریج افزایش می یابد. با اندازه گیری آن با ابزارهای حرفه ای سئو، می توانیم به طور مداوم سطح آن را با تنظیم پارامترهای دامنه و انواع لینک کنترل کنیم. هنگامی که وب سایت به DR/DA بالا رسید و مهمترین عبارات قبلاً در TOP10 ظاهر می شوند، می توانیم برای موقعیت های بالاتر با پیوندهای گران تر مربوط به عبارات کلیدی خاص (مانند مقالات پولی) مبارزه کنیم.

هنگام بررسی دامنه های ارجاع بالقوه برای مشتریان خود، در درجه اول توسط داده های سختی که از ابزارهای سئو اثبات شده به دست می آوریم هدایت می شویم. بسیار مهم است که بک لینک ها از دامنه های ارزشمند با پارامترهای بالاتر از پارامترهای وب سایت مشتری باشند.

در طول فرآیند، ما همیشه از تنوع مناسب پیوندها مراقبت می کنیم و ویژگی آنها را با یک صفحه خاص مطابقت می دهیم تا هم DA یا DR و موضوع به خوبی متعادل شوند.

نکته مهم این است که هر بک لینک ایجاد شده در سه ابزار تجاری مختلف ایندکس می شود تا اطمینان حاصل شود که توسط روبات های گوگل بررسی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *