چگونه رتبه کلمات کلیدی خود را بررسی کنیم؟

اگر می‌خواهید بهترین نتایج را برای وب‌سایت خود به دست آورید، باید راه‌های مناسب برای بهینه‌سازی سئو و روندهای فعلی برای به حداکثر رساندن ترافیک را بدانید. نحوه بررسی رتبه کلمات کلیدی مهم است زیرا احتمالات و استراتژی های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که باید هنگام تلاش برای افزایش نتایج رتبه بندی جستجو در نظر بگیرید! با این راهنما، بسیاری از نکات و ترفندهای جدید برای بهینه سازی سریع سایت خود را یاد خواهید گرفت!

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

  • شما باید بدانید چرا باید رتبه کلمات کلیدی را ردیابی کنید
  • آیا رتبه کلمات کلیدی مهم است؟
  • بنابراین چگونه رتبه کلمات کلیدی را ردیابی کنم؟
  • SEMrush
  • SERProbot
  • Ahrefs
  • جستجوگر رتبه گوگل
  • کنسول جستجوی گوگل
  • MOZ
  • رتبه بندی کلمات کلیدی حیاتی است

شما باید بدانید چرا باید رتبه کلمات کلیدی را ردیابی کنید

برنامه ها و ابزارهای بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی برای کسب و کارها و کارآفرینان خلاقی که به دنبال افزایش عملکرد آنلاین خود هستند ضروری است. انتخاب کلمه کلیدی یکی از حیاتی ترین جنبه های محتوای آنلاین شماست و برای شروع قوی باید بهترین شیوه های موجود را بدانید.

با کلمات کلیدی مناسب و تراکم کلمات کلیدی مناسب، می توانید محتوای خود را بهینه کنید و در صفحات اول گوگل به مخاطبان دسترسی پیدا کنید. اما جدای از انتخاب کلمات کلیدی مناسب، باید عملکرد آنها را زیر نظر داشته باشید.

آیا رتبه کلمات کلیدی مهم است؟

نظارت بر عملکرد محتوای شما و موقعیت آن برای کلمات کلیدی انتخابی برای بررسی اثربخشی وب سایت شما بسیار مهم است. موقعیت کلمه کلیدی بر اساس رتبه بندی از 1 تا 100 است که 1 بهترین است: در واقع، این به این معنی است که کلمه کلیدی شما در صفحه اول و اولین نتیجه پس از جستجو قرار دارد. با این حساب، رتبه بالاتر بهتر است!

با رسیدن به بالای SERP ها می توانید تعداد ترافیک ارگانیک را در یک صفحه خاص افزایش دهید. به عبارت ساده – رتبه های بالاتر برای کلمات کلیدی خاص، شانس مخاطبان هدف را برای رسیدن به وب سایت شما و در نهایت تبدیل به آن افزایش می دهد.

بنابراین چگونه رتبه کلمات کلیدی را ردیابی کنم؟

با استفاده از ابزارهای موجود برای سازندگان وب سایت، می توانید به طور قابل اعتماد و مؤثری استفاده و بهینه سازی کلمات کلیدی خود را پیگیری کنید. در واقع این باید یکی از اولین گام ها در تولید محتوا باشد.

ابزارهای زیادی برای ردیابی رتبه کلمات کلیدی وجود دارد، بنابراین اولین قدم این است که بهترین مورد را برای خود شناسایی کنید. با انتخاب یک ابزار عالی، یا حتی بیش از یک ابزار، می توانید بینشی جامع از عملکرد محتوای خود داشته باشید.

SEMrush

SEMrush یک ابزار فوق العاده و همه کاره برای بهبود دید آنلاین محتوای شما و بهبود استراتژی استفاده از کلمه کلیدی شما است. SEMrush خلاصه ای جامع از وب سایت، کلمات کلیدی، کلمات کلیدی رقبا و موارد دیگر را با یک فرآیند ثبت ساده ارائه می دهد.

SEMrush با ارائه بازخورد و مجموعه گسترده ای از متغیرها، به شما این امکان را می دهد که عوامل متعددی را در مورد سئوی خود و استراتژی های رقابتی خود در نظر بگیرید. بنابراین، چگونه می توان رتبه بندی کلمات کلیدی خود را با SEMrush بررسی کرد؟

نحوه بررسی کلمه کلیدی

با ایجاد یک حساب کاربری با SEMrush شروع کنید و به دسکتاپ خود بروید.

هنگامی که وارد شدید، ابزارهای مختلفی را برای استفاده خود مشاهده خواهید کرد. برای شروع بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت خود، دامنه را در نوار جستجو در بالای وب سایت وارد کنید

نحوه بررسی کلمه کلیدی23

سپس بخش Organic Research را پیدا کنید و به Top Organic Keywords بروید:

نحوه بررسی کلمه کلیدی22

وقتی به جزئیات عمیق تر می روید، SEMrush به شما تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را ارائه می دهد که وب سایت شما در آنها نمایش داده می شود، چگونه در طول زمان تغییر می کند و در حال حاضر چه رتبه هایی دارید.

نحوه بررسی کلمه کلیدی33

SERProbot

با بررسی سریع رتبه، بررسی های درخواستی، بررسی خودکار SERP، گزارش های متنوع، توانایی ردیابی رقابت شما، و کلمات کلیدی و پروژه های نامحدود، SERProbot یک منبع فوق العاده برای هر کسی است که به دنبال بهبود عملکرد سایت خود است.

اینکه بتوانید محتوای خود را بر اساس تغییرات در رتبه بندی کلمات کلیدی بهینه کنید و بررسی کنید که گوگل چگونه عبارات را با محتوای شما مطابقت می دهد بهترین راه برای استفاده از این ابزار است. بهتر از همه؟ SERProbot یک آزمایش رایگان دارد، بنابراین دلیلی وجود ندارد که آن را امتحان نکنید!

نحوه بررسی کلمه کلیدی 11

اول کار های مهم! شما باید یک حساب کاربری با SERProbot ایجاد کنید. با انجام این کار، می توانید قفل نمایه خود را باز کنید که پروژه های شما را ذخیره می کند و به شما امکان می دهد سایت آنها را جستجو کنید.

نحوه بررسی کلمه کلیدی34534

این صفحه داشبورد است. از اینجا می توانید برای شروع روی دکمه قرمز رنگ + New Project کلیک کنید.

نحوه بررسی کلمه کلیدی323

پس از نامگذاری پروژه جدید و وارد کردن اطلاعات سایت خود، می توانید ردیابی کلمات کلیدی خاص و تجزیه و تحلیل آنها را آغاز کنید.

در اینجا نمونه ای از نحوه ارائه بینش کلیدواژه SERProbot آورده شده است:

نحوه بررسی کلمه کلیدی345

Ahrefs
یکی دیگر از رهبران فضای استراتژی کلمات کلیدی، Ahrefs یک ابزار تحلیلی در سطح جهانی برای بررسی کلمات کلیدی، موقعیت آنها و محتوا و بک لینک های وب سایت ها است. علاوه بر اینها، Ahrefs همچنین می تواند برای مشاهده آنچه که رقابت انجام می دهد و بهترین استفاده از آن دانش به نفع خود مورد استفاده قرار گیرد. شروع کار بر روی آن بسیار آسان است، بنابراین در اینجا یک راهنمای سریع وجود دارد!

نحوه بررسی کلمه کلیدی1

همانند سایر گزینه ها، Ahrefs یک سرویس پولی با آزمایشی است، به این معنی که باید با ایجاد حساب کاربری شروع کنید.

هنگامی که حساب کاربری شما ساخته شد، روش کاوش در موقعیت های کلمات کلیدی سایت شما تقریباً مشابه این در SEMrush است. با تایپ آدرس دامنه خود در نوار جستجو شروع کنید:

نحوه بررسی کلمه کلیدی22

سپس در نمای کلی که در داشبورد شما نمایش داده می شود، روی کلمات کلیدی ارگانیک کلیک کنید.

نحوه بررسی کلمه کلیدی2

به این ترتیب به گزارش کامل کلمات کلیدی ارگانیکی که وب سایت شما در صفحات نتایج جستجوی گوگل نشان می دهد و به دنبال آن رتبه بندی، حجم کلمات کلیدی، معیارهای PCR و غیره خواهید رسید.

حتی می‌توانید به نسخه‌های مختلف زبان گوگل بروید (همانطور که می‌دانید بازارهای مختلف معادل استراتژی‌های سئوی متفاوت است، بنابراین کلمات کلیدی متفاوت :))

نحوه بررسی کلمه کلیدی55

جستجوگر رتبه گوگل

با وارد کردن دامنه ای برای بررسی سریع رتبه بندی گوگل، این ابزار به شما امکان می دهد جهت جریان های ترافیکی ارگانیک را پیدا کنید و کلمات کلیدی مرتبط با سئو مورد نیاز خود را ایجاد کنید.

نحوه بررسی کلمه کلیدی33

با وارد کردن دامنه سایتی که می خواهید آنالیز کنید یا سایت خودتان را وارد کنید تا معیارها را ببینید.

نحوه بررسی کلمه کلیدی2342

روی «بررسی» کلیک کنید و نتایج را در بخش زیر مشاهده کنید، جایی که می‌توانید موقعیت سایت، رتبه‌بندی، حجم، کشور و موارد دیگر را ببینید!

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل ابزار بسیار قدرتمندی است که به شما امکان می دهد ترافیک سایت، عملکرد جستجو، عیب یابی و موارد دیگر را اندازه گیری کنید!

نحوه بررسی کلمه کلیدی33

اول از همه، شما باید یک حساب کاربری گوگل داشته باشید و وارد شوید. سپس با این صفحه از شما استقبال می شود که می توانید در دامنه خود قرار دهید تا داده های آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

هنگامی که دامنه خود را با GSC ادغام کردید، منوی سمت چپ را بررسی کنید و نتایج جستجو را بزنید.

نحوه بررسی کلمه کلیدی33

سپس، می توانید هر آدرس URL را در دامنه خود بررسی کنید و ببینید چه کلمات کلیدی کاربران را به صفحه شما هدایت می کند و آیا آنها با URL هایی که برای آنها بهینه سازی کرده اید مطابقت دارند یا خیر. برای بررسی این موضوع، یک فیلتر جدید اضافه کنید (روی «+NEW» کلیک کنید، صفحه -> URL دقیق را انتخاب کنید و URL صفحه خود را کپی کنید.

نحوه بررسی کلمه کلیدی3

در گزارشی که کنسول جستجوی گوگل در اختیار شما قرار می دهد، می خواهید روی معیارهای میانگین موقعیت تمرکز کنید، اما تعداد نمایش ها و کلیک ها برای ارزیابی بهینه سازی محتوای شما نیز مفید خواهد بود!

نحوه بررسی کلمه کلیدی55

MOZ

Moz یک برنامه بازاریابی است که برای بهینه سازی رتبه بندی SEO کلمات کلیدی بسیار ارزشمند است. Moz به عنوان یک ابزار شفاف و ساده، جستجو و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی جامع را در اختیار شما قرار می دهد!

نحوه بررسی کلمه کلیدی4

مانند بسیاری از ابزارهای دیگر، قبل از استفاده از Moz باید یک حساب کاربری برای Moz ایجاد کنید.

پس از ایجاد، Moz به شما اجازه می دهد تا جستجوی کلمات کلیدی را در صفحات دقیق، دامنه های ریشه و زیر دامنه ها آغاز کنید. برای بررسی رتبه‌بندی کلمات کلیدی وب‌سایت خود، دسته تحقیق کلمات کلیدی را در منوی سمت چپ پیدا کنید. سپس، نمای کلی سایت و رتبه بندی کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

نحوه بررسی کلمه کلیدی33

پس از ارائه آدرس دامنه به Moz، می توانید تمام کلمات کلیدی وب سایت و رتبه آنها را تجزیه و تحلیل کنید:

نحوه بررسی کلمه کلیدی6

رتبه بندی کلمات کلیدی حیاتی است

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و نظارت بر رتبه بندی کلمات کلیدی شما بسیار مهم است زیرا می تواند به افزایش عملکرد وب سایت شما کمک کند. با استفاده از ابزارهای بالا، هر کسی می‌تواند فوراً یک تجزیه و تحلیل عالی از عملکرد محتوای خود دریافت کند، ببیند کجا موفق شده‌اند و کجا ممکن است نیاز به بازدید مجدد داشته باشند.

بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی به شما این امکان را می دهد که در فضای آنلاین برتر باشید و وب سایت خود را بهتر بهینه کنید. موفق باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *