ممکن است کلمه صفحه فرود را اغلب بشنوید. ممکن است در مورد صفحات اصلی نیز شنیده باشید. اینها دو اصطلاح رایج بازاریابی دیجیتال هستند که هر برند، تجارت یا سازمانی به آنها اهمیت زیادی می دهد.

اما صفحه فرود چیست؟ چه تفاوتی با صفحه اصلی یک وب سایت دارد؟ 

به تمام این سوالات در این وبلاگ پاسخ داده خواهد شد. بنابراین به خواندن ادامه دهید، به خصوص اگر به فکر استفاده از خدمات طراحی وب یا توسعه وب هستید . 

تفاوت بین صفحه فرود و صفحه اصلی

برای درک تفاوت بین صفحه فرود و صفحه اصلی، ابتدا اجازه دهید هر یک از اینها را به تفصیل درک کنیم. 

صفحه فرود چیست؟

ممکن است یک ایمیل جالب یا یک تبلیغ در رسانه های اجتماعی دیده باشید که با کلیک روی آن شما را به یک صفحه مستقل هدایت می کند. یا، بیایید بگوییم “در یک صفحه وب خاص فرود آمد”. 

بنابراین، “صفحه فرود” اساسا یک صفحه وب است که تمرکز آن بر تبدیل سرنخ است. صفحه فرود صفحه ای است که به آن صفحه جذب سرنخ یا صفحه استاتیک نیز می گویند که تنها هدف آن تبدیل سرنخ ها به مشتریان با تبلیغ CTA یا فراخوان برای اقدام است. 

این یک استراتژی بازاریابی عالی و یک راه عالی برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو است. این صفحات برای یک کمپین بازاریابی یا تبلیغات خاص سفارشی شده اند. 

 یک صفحه فرود هیچ دکمه ناوبری یا پیوندهای دیگری ندارد. این بدان معنی است که هیچ ناوبری وب سایت در صفحه فرود وجود ندارد. فقط گزینه های تبدیل مانند ثبت نام، خرید، ثبت نام و غیره وجود خواهد داشت.

صفحه اصلی چیست؟

صفحه اصلی یک صفحه در یک وب سایت است. این ماده دارای نام شرکت شما است. صفحه اصلی وب سایت شما شرکت و پیشنهادات شما را به بازدیدکنندگان معرفی می کند.

صفحات اصلی با طراحی خوب مشتریان را جذب می کند. صفحه اصلی یک وب سایت خدمات و محصولات را معرفی می کند. صفحه اصلی شما باید به طور برجسته پیوندی به تمام صفحات وب سایت شما، شماره تلفن شرکت و اطلاعات تماس شما را نشان دهد.

صفحه فرود در مقابل صفحه اصلی

هدف/هدف

هر بازدید کننده از صفحه اصلی شما هدف متفاوتی خواهد داشت که پیش بینی آن را دشوار می کند. بالقوه‌های جدید یا سرنخ‌های بازگشتی ممکن است علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه شرکت شما باشند، در حالی که دیگران ممکن است علاقه بیشتری به اطلاع از برنامه‌ها و قیمت‌های شما داشته باشند. به منظور دسترسی آسان کاربران به هر مطلبی که ممکن است انتخاب کنند، صفحات اصلی از نوارهای پیمایش و بسیاری از پیوندهای خروجی استفاده می کنند.

هنگامی که صحبت از صفحات فرود می شود، هدف ساده است: تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان با ارائه یک پیشنهاد. این به این دلیل است که آنها به این فکر می کنند که از معامله ای که شما ارائه کرده اید استفاده کنند که مشتریان از طریق یک پیوند تبلیغاتی به صفحه فرود پس از کلیک شما سفر می کنند. در نتیجه، این مسئولیت شماست که فقط اطلاعاتی را در صفحه فرود پس از کلیک خود درج کنید که بازدیدکننده شما می خواهد تا ارزیابی کند که آیا پیشنهاد ارزشمند است یا خیر.

گنجاندن پیوندها

صفحات فرود با یک هدف طراحی شده اند: تبدیل ترافیک. از سوی دیگر، صفحات اصلی انتظار می رود چندین کلاه بر سر بگذارند.

صفحه اصلی معمولی را در نظر بگیرید، که اغلب دارای نوعی نوار ناوبری به سمت بالای صفحه است. همچنین ممکن است چند اتصال سایت اضافی در فوتر شما و همچنین پیوندهای رسانه های اجتماعی در وب سایت یا وبلاگ شما وجود داشته باشد. شما به همه این پیوندها نیاز دارید تا به بازدیدکنندگان خود کمک کنند تا به جایی که باید بروند یا با سایت شما به روشی که می خواهید ارتباط برقرار کنند.

با این حال، نباید هیچ یک از این پیوندها را در صفحه فرود خود قرار دهید. نگه داشتن بازدیدکنندگان در صفحه فرود تا زمانی که فرآیند تبدیل را کامل کنند، هدف اصلی شماست، بنابراین سعی کنید از این مزاحمت های احتمالی اجتناب کنید.

در صورت امکان، راه هایی را برای ارائه اطلاعات مورد نیاز مخاطبان خود بدون خروج از وب سایت بیابید. اگر صفحه فرود شما طولانی است، می توانید یک نوار پیمایش قرار دهید که بازدیدکنندگان را به ناحیه مناسب صفحه فرود شما هدایت می کند، یا می توانید تعداد فالوورهای شبکه اجتماعی خود را درست در صفحه نمایش دهید.

اگر دلیل قانع‌کننده‌ای برای اتصال به صفحه دیگری وجود دارد، از عملکرد لایت باکس یا حداقل باز کردن پیوند در یک پنجره یا تب جدید استفاده کنید. با به حداقل رساندن تعداد گزینه های جایگزین در صفحات فرود خود، احتمال اینکه صفحه شما آنچه را که در نظر گرفته شده است انجام دهد افزایش می دهید: تبدیل بازدیدکنندگان.

فراخوان برای اقدام

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین صفحه اصلی و صفحه فرود این است که صفحه فرود بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا اقدام کنند. در عوض، صفحات فرود باید نوعی از Call-to-Action (CTA) داشته باشند که بازدیدکنندگان شما را برای انجام یک اقدام تبدیل ترغیب کند.

یک فراخوان عملی ممکن است هر چیزی باشد، از پر کردن یک فرم گرفته تا شماره گیری یک شماره تلفن و فقط خرید کالای شما. با این حال، صرف نظر از اینکه دعوت شما به اقدام چیست، برای مؤثر بودن باید واضح و بدون ابهام باشد. CTAهایی مانند “ارزیابی رایگان خود را دریافت کنید!”، “اکنون با ما تماس بگیرید!”، و “از امروز شروع کنید!” نمونه های عالی از آنچه شما باید به دنبال آن باشید.

برخلاف صفحات فرود، صفحه اصلی شما احتمالاً فاقد یک فراخوان واضح و برجسته است (که کاملاً قابل قبول است) زیرا در درجه اول به عنوان یک منبع استفاده می شود. از سوی دیگر، صفحات فرود باید خود را از رقبا متمایز کنند و بازدیدکنندگان را از نظر زیبایی شناختی و زبانی مجبور به تبدیل کنند.

چه چیزی را انتخاب کنیم؟

این امکان وجود دارد که همه چیز به تمرکز برسد. داده ها، منابع و پیوندها در صفحه اصلی وب سایت شما فراوان است. مشتریان بالقوه باید بتوانند اطلاعات ارزشمندی را در وب سایت شرکت پیدا کنند.

صفحه فرود یک صفحه منفرد با پیامی واضح و مختصر است. هدف اصلی یک وب سایت جذب بازدیدکنندگان و تبدیل آنها به مشتری از طریق ایجاد سرنخ، تماس های تلفنی، ثبت نام یا مکالمات آنلاین است. این یک نسخه ساده شده از صفحه اصلی با یک فراخوان برای اقدام (CTA) واضح است.

پرداخت به ازای کلیک و سایر روش‌های تبلیغات دیجیتال به شدت به صفحات فرود متکی هستند، زیرا از هدف‌یابی دقیق مخاطبان و نظارت بر تبدیل ارائه شده توسط جستجوی حمایت‌شده استفاده می‌کنند.

جمع بندی آن

امیدوارم این وبلاگ به شما درک کند که چگونه یک صفحه فرود با یک صفحه اصلی متفاوت است، چه زمانی و کجا از هر صفحه استفاده کنید، و چگونه روی آنها کار کنید تا بتوانند اهداف خود را با موفقیت انجام دهند. از اینجا، این فقط به ساخت صفحات، هدایت ترافیک و اندازه گیری نتایج مربوط می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *