چگونه ترافیک ارگانیک را افزایش دهیم: 11 نکته برتر SEO

برای هر کسب و کار به چالش کشیدن است که مطمئن شوید که زمانی که مردم برای یک محصول و یا خدمات مثل مال شما نگاه کنید، آنها شما را پیدا و نه یک رقیب.
اما این در مورد بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO) و تبلیغات پرهزینه به ازای هر کلیک نیست . کارهای زیادی وجود دارد که می توانید بدون هیچ هزینه ای به جز وقت خود، ترافیک ارگانیک را افزایش دهید.

در اینجا چگونه است.

1. برای خوانندگان خود بهینه سازی کنید، نه موتورهای جستجو

اول و مهمتر از همه،  پرسونای خریدار خود را بنویسید  تا بدانید محتوای خود را به چه کسی خطاب می کنید. با ایجاد محتوای آموزشی با کیفیت که با خریداران ایده آل شما طنین انداز می شود، طبیعتاً سئوی خود را بهبود می بخشید .

این بدان معنی است که به مسائل اصلی پرسونای خود و کلمات کلیدی که در جستارهای جستجو استفاده می کنند، ضربه بزنید. بهینه سازی برای موتورهای جستجو به تنهایی بی فایده است. تنها چیزی که خواهید داشت مزخرفات پر از کلمات کلیدی است.

لطفا پرسونای خریدار خود را، و شما به طور خودکار موتورهای جستجو را خوشحال می کند.

2. به طور منظم وبلاگ نویسی کنید

وبلاگ نویسی  شاید موثرترین راه برای افزایش ترافیک سایت ارگانیک شما باشد. این به شما امکان می دهد تا به عمق بیشتری از آنچه وب سایت شما اجازه می دهد وارد شوید و کاتالوگ بزرگی از محتوای مفید و بهینه سازی شده برای افراد را با محوریت بازار شما ایجاد می کند. با این حال، محتوای بد نوشته، هرزنامه یا ارزان می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد. از آن اجتناب کنید .

3. به وبلاگ وصل شوید

بلاگسفر یک مکان متقابل است. سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگران را بخوانید، نظر دهید و به آن‌ها لینک دهید، به‌ویژه آن‌هایی که در بازار شما فعالیت می‌کنند، و امیدواریم که آن‌ها بخوانند، نظر بدهند و به شما پیوند دهند و بالقوه‌های بیشتری را جذب کنند.

یک مکان خوب برای شروع Quora است . یک تاکتیک منظم برای رساندن صدای خود به آنجا این است که مدتی را صرف پاسخ دادن به سؤالات مردم در مورد Quora کنید و بینش واقعی، ارزشمند و ملموس را برای حوزه خاصی که در آن متخصص هستید ارائه دهید.

4. از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید

فقط به دنبال محبوب ترین کلمات کلیدی در بازار خود نباشید. از کلمات کلیدی که مختص محصول یا خدمات شما هستند استفاده کنید. با گذشت زمان، گوگل و سایر موتورهای جستجو، وب سایت یا وبلاگ شما را به عنوان مقصدی برای آن موضوع خاص شناسایی می کنند، که به نوبه خود محتوای شما را در رتبه بندی جستجو تقویت می کند و به مشتریان ایده آل شما کمک می کند شما را پیدا کنند.

به یاد داشته باشید: رتبه بندی در گوگل در مورد داشتن حوزه نفوذ برای یک موضوع خاص است. به عنوان مثال، این پست وبلاگ برای کسانی است که می خواهند یادگیری خاصی در مورد افزایش ترافیک ارگانیک داشته باشند. ما هر کلمه کلیدی مرتبط با سئو را هدف قرار نمی دهیم.

5. متای خود را پایین بیاورید

عنوان متا، URL و توضیحات سه عنصر کلیدی برای یک صفحه وب یا پست وبلاگ بهینه شده هستند. این ساده اما موثر است. در واقع، همه فاکتورهای سئوی درون صفحه برای درست شدن مهم هستند، اما توضیحات متا و داده های متا به این معنی است که می توانید دقیقاً به گوگل بگویید در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

ما از ابزارهای زیادی از جمله افزونه Yoast SEO برای وردپرس، ابزارهای SEO HubSpot و Ahrefs استفاده می کنیم تا به ما در بهینه سازی صفحات خود کمک کنند. اما فقط «نصب یک افزونه» کافی نیست، باید به نوبت روی هر صفحه کار کنید.

6. به طور مداوم محتوای با کیفیت ایجاد کنید

سعی کنید تا آنجا که ممکن است بنویسید و منتشر کنید، اما نه به قیمت کیفیت! هرچه محتوای باکیفیت تری – از جمله مقالات رهبری فکری  و  پست های وبلاگ – در وب سایت یا وبلاگ خود داشته باشید، فرصت های بیشتری برای ترافیک ارگانیک ایجاد می کنید.

7. از لینک های داخلی استفاده کنید

هنگامی که یک کاتالوگ مناسب از محتوا ایجاد کردید، می توانید به آن در وبلاگ ها و وب سایت خود پیوند دهید و بازدیدکنندگان را به محتوای مرتبط تر راهنمایی کنید. این می تواند بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در وب سایت شما نگه دارد که به افزایش رتبه جستجوی شما کمک می کند.

HubSpot این فرآیند را Topic Clustering می نامد . ما به طور کامل توصیه می کنیم این ویدیوی کوتاه در مورد دسته بندی موضوعات را در اینجا تماشا کنید.

با این حال، از پیوندهای داخلی بیش از حد استفاده نکنید. خیلی زیاد است و شروع به اسپم شدن می کند.

8. پیوندهای ورودی را تشویق کنید

گوگل سایت هایی را که دارای لینک های ورودی زیادی هستند، به ویژه از سایت های معتبر دیگر، در اولویت قرار می دهد. مشتریان، دوستان، اعضای خانواده، شرکا، تامین کنندگان، متخصصان صنعت و وبلاگ نویسان دوستانه را تشویق کنید تا به سایت شما لینک دهند.

هرچه لینک های ورودی بیشتری داشته باشید، رتبه سایت شما بالاتر می رود، زیرا به سادگی، در چشم موتورهای جستجو معتبرتر می شود.

اما مراقب باشید: فروشندگان روغن مار SEO سعی می کنند گوگل را با لینک های اسپم سایت های کم شهرت فریب دهند. برخی از لینک ها در واقع می توانند به سئو سایت شما آسیب بزنند .

9. بوق خودتان را بزنید

همچنین می‌توانید خودتان، در وبلاگ شخصی‌تان، فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، استامبل‌آپون و غیره به محتوای خود پیوند دهید – بدون هرزنامه، فکر کنید. اگر مردم از رسانه های اجتماعی وارد شوند و با محتوای شما وقت بگذارند، این یک سیگنال قوی برای گوگل است که محتوا مرتبط، مفید و جالب است.

10. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

در  شبکه های رسانه های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر، اینستاگرام و فیس بوک و غیره حضور پیدا کنید. همه این فعالیت ها به انتشار نام و آدرس وب سایت شما در اینترنت کمک می کند.

در مورد اینکه چگونه مخاطبان رسانه های اجتماعی خود را  در یک هفته دو برابر کردیم بخوانید . دکمه های اشتراک گذاری را به سایت خود اضافه کنید تا افراد بتوانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند. و محتوایی بنویسید که ارزش اشتراک گذاری داشته باشد.

11. از داده ها و معیارها برای بهینه سازی نتایج استفاده کنید

از چیزی مانند Google Analytics برای ردیابی بازدیدکنندگان سایت و وبلاگ خود استفاده کنید. اینکه بتوانید ببینید از کجا آمده‌اند و چه کلمات کلیدی را جستجو کرده‌اند، به شما امکان می‌دهد محتوای خود را به خوبی تنظیم کنید.

در نهایت، برای افزایش ترافیک سایت ارگانیک، باید به مشتریان خود آنچه را که می خواهند ارائه دهید – مشاوره با کیفیت، اطلاعات و بینش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *