خوب! “حدود 50 میلی ثانیه (یعنی 0.05 ثانیه) طول می کشد تا کاربران در مورد وب سایت شما نظری ایجاد کنند که تعیین می کند آیا سایت شما را دوست دارند یا نه، باقی می مانند یا ترک می کنند. همچنین توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.  

مهم نیست که سایت شما جدید است یا 10 سال، هر صاحب وب سایتی قصد دارد ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود ایجاد کند. ایجاد ترافیک  در واقع یک راهپیمایی نیست، اما اگر رویکرد درستی داشته باشید و انواع ترافیک را به درستی درک کنید، می‌توانید بدون زحمت ترافیک با کیفیت را در قالب مناسب به سایت خود هدایت کنید. 

خوب! اساساً دو روش مختلف برای ایجاد ترافیک وجود دارد، یکی ارگانیک و دیگری پولی. بدیهی است، همانطور که از نام در گزینه پولی پیداست، شما هزینه ترافیک تضمین شده به سایت خود را می پردازید، و در گزینه ارگانیک، یک سرمایه گذاری هوشمندانه یک بار انجام می دهید که پایه ای قوی برای جذب ترافیک ایجاد می کند. 

هر دو گزینه پولی و ارگانیک مزایای خاص خود را دارند. گزینه ای که انتخاب می کنید کاملاً به ترجیح و نیاز شما بستگی دارد.

اگر صاحب سایت هستید و می خواهید ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید، این  محتوا  برای شما مناسب است. ما منتظر چی هستیم؟ بیایید وارد شویم!

قبل از اینکه به مقایسه بپردازیم، اجازه دهید ابتدا یک مرور کلی از مزایای هر نوع داشته باشیم تا بتوانید به راحتی نگاهی بیندازید. 

ترافیک ارگانیک 

مزایای ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک همه چیز در مورد موتورهای جستجو است. هنگامی که در موتورهای جستجو بالا نشان می دهید، می توانید به راحتی به اهداف خود برسید. برای دانستن بیشتر به دلایل زیر نگاهی بیندازید

ROI را افزایش دهید

هنگامی که سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کردید، به راحتی می توانید ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید و به راحتی ترافیک و بازگشت سرمایه ایجاد کنید. ترافیک بیشتر، فروش بیشتر است. بازاریابان مختلفی وجود دارند که مشاهده کرده اند که  سئو  یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد ترافیک و فروش است. 

رویکرد رایگان

اگر می خواهید ترافیک خود را بدون سرمایه گذاری هنگفت افزایش دهید، سئو بهترین روش برای دستیابی به اهداف است. ابزارهای مختلف سئو رایگان وجود دارد که می توان از آنها برای بهبود ترافیک ارگانیک استفاده کرد. بنابراین از SEO رایگان برای افزایش ترافیک نهایت استفاده را ببرید. 

اعتبار را بهبود می بخشد

هنگامی که  سایت خود را  برای سئو بهینه کردید، به راحتی می توانید اعتبار سایت خود را افزایش دهید. هنگامی که به رتبه بندی در صفحه اول ترافیک ادامه می دهید، به مخاطب این ایده را می دهد که صدای معتبری دارید. 

جستجوی پولی

ایجاد ترافیک از طریق جستجوی پولی نیز یک روش موثر است، اما اگر بتوانید مقدار زیادی پول و زمان سرمایه گذاری کنید، می تواند انتخاب شود. 

مزایای جستجوی پولی 

جذب سرنخ های با کیفیت

یکی از مزیت های اصلی تمرکز بر جستجوی پولی این است که سرنخ های با کیفیت را جذب می کند. افرادی که به دنبال ترافیک پولی هستند می دانند که چه می خواهند و بهترین رویکرد برای رسیدن به آن چیست. بنابراین، اگر می‌خواهید سرنخ‌های با کیفیت را به دست آورید، می‌توانید به راحتی از طریق رویکرد ترافیک پولی، تبدیل‌ها را برای کسب‌وکار خود افزایش دهید.

نتیجه فوری بگیرید

با کمک روش جستجوی پولی، می توانید به راحتی و بدون سرمایه گذاری زمان زیادی ترافیک ایجاد کنید. در واقع کمک های پرداختی باعث افزایش ترافیک می شود. بنابراین، اگر می خواهید کسب و کار شما در رتبه بالاتری قرار گیرد، می توانید به راحتی به هدف خود برسید. 

ترافیک ارگانیک در مقابل ترافیک پولی

ترجیح دادن یکی بر دیگری و تصمیم گیری در یک تصمیم در واقع انتخاب سختی است. مهم نیست کدام گزینه را انتخاب می کنید، هدف نهایی. برای هر دو مسیر یکسان است: هدایت ترافیک بیشتر به سمت سایت شما و تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ، فقط به دو شکل مختلف. 

در واقع پارامترهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند به شما در ارزیابی تفاوت بین هر دو کمک کند، اما عمدتاً بودجه، کوتاه‌مدت در مقابل طولانی‌مدت، و رقابت SERP به شما کمک می‌کنند تا انتخاب درستی داشته باشید. 

بیایید هر پارامتر را عمیقاً درک کنیم تا هر نقطه را به طور مؤثر درک کنیم. 

بودجه خود را درک کنید

این کاملاً به بودجه شما بستگی دارد که می خواهید کدام گزینه را انتخاب کنید. اگر بودجه اضافی به جز خدمات سئو دارید، اضافه کردن PPC به لیست سطل خود همیشه توصیه می شود. مزایای ترافیک پولی در مقابل ترافیک SEO به شرح زیر است:

  • ترافیک فوری- سئو یک فرآیند طولانی مدت است، اما با تبلیغات گوگل، در کمترین زمان به ترافیک فوری دست خواهید یافت. اگر به دنبال نتایج فوری هستید و نمی خواهید برای مدت طولانی منتظر بمانید، این کار مفید است. اما اگر به ایجاد یک پایه قوی برای ترافیک علاقه مند هستید، سئو گزینه بهتری است.
  • ایمنی- حتما شنیده اید که گوگل مدام الگوریتم را تغییر می دهد که بر رتبه بندی کلمات کلیدی تاثیر می گذارد. انتخاب تبلیغات پولی به شما در برابر چشم انداز سئو در حال تغییر مصونیت می دهد.

بنابراین، قبل از هر گونه برنامه ریزی، باید متوجه شوید که چقدر باید سرمایه گذاری کنید. پس از مشخص شدن آن، به راحتی می توانید انتخاب درست را انجام دهید. 

کوتاه مدت در مقابل طولانی مدت

هنگام انتخاب بین SEO و PPC، باید اهداف خود را کاملاً مشخص کنید. اگر اهداف شما کوتاه مدت هستند، پس به سراغ تبلیغات پولی بروید، اما اگر اهداف شما بلند مدت هستند، سئو جایگزین بهتری است.

و اگر بودجه شما به شما اجازه می دهد که هر دو را ترکیب کنید، می توانید هر دو گزینه را انتخاب کنید. PPC بهترین گزینه برای کوتاه مدت است، اما جستجوی یک سئوی طولانی مدت بهترین گزینه است.

مسابقه SERP

این شاید مهمترین نکته باشد. رقابت برای کلمات کلیدی عمومی می تواند شدید باشد و اغلب توسط بازیکنان پیشرو تحت سلطه است. 

اگر تنها با تلاش‌های سئوی خود سعی در مقابله با این نهنگ‌ها دارید، قطعاً به منابع و زمان قابل توجهی نیاز خواهید داشت و در بیشتر موارد برای همیشه طول می‌کشد. با  سئو ، رتبه بندی آن کلمات کلیدی آسان نیست، اما هنگامی که به این نتیجه رسیدید، تمام ترافیک رایگان برای ایجاد سرنخ و کمک به رشد شما را در اختیار خواهید داشت.

گفتار نهایی

ایجاد ترافیک هدف اصلی هر بازاریاب است. اما بسیاری از آنها در درک اینکه کدام ترافیک باید روی آن تمرکز کنند با چالش هایی روبرو هستند.

خوب! انتخاب یکی آسان نیست. اما سنجیدن مزایا و معایب جستجوی ارگانیک در مقابل جستجوی پولی مطمئناً به شما کمک می کند تا بودجه و جدول زمانی را بررسی کرده و به هدف برسید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *