آیا شگفت آور نیست که اینترنت، اگرچه تنها 30 سال از عمرش می گذرد، اما در طول زمان به طور چشمگیری توسعه یافته است؟ 

اکنون همه ما کامپیوترهای پیچیده ای در جیب خود داریم. زمانی که قدرت محاسباتی موبایل بیشتر شد، رویکرد طراحی وب UX نیز تغییر کرد.

به آرامی، طراحان از طراحی اولین وب‌سایت‌های دسکتاپ به ایجاد تجربه‌های مجزای تلفن همراه تغییر مسیر داده‌اند. در نهایت، به همه چیز در مورد طراحی واکنشگرا تبدیل شده است.

فن‌آوری جدید در حال ارتقای شیوه کار ما است و کسب‌وکارها باید با پیشرفت‌ها همگام باشند تا در ارتباط با مشتریانشان مرتبط بمانند.

نحوه برقراری ارتباط، یادگیری و تفکر ما همگی تحت تأثیر فناوری است. همانطور که وجود دارد، هرچه تغییرات بیشتری در حوزه فناوری رخ دهد، بر نحوه تعامل مشتریان با کسب‌وکارها تأثیر بیشتری می‌گذارد.

بهترین قالب های طراحی وب ریسپانسیو که نمی توانید آنها را نادیده بگیرید

6 تاثیر برتر فناوری های نوظهور بر طراحی تجربه کاربر

هر گونه پیشرفت در فناوری تأثیر مستقیمی بر تجربه کاربر دارد. تکنولوژی به شدت پیشرفت کرده است. بنابراین طراحی و تجربه کاربری را داشته باشید.

در نتیجه، برای طراحان UI/UX تسلط بر فناوری های خاص به منظور ارائه تجربه کاربری بهتر ضروری شده است. در اینجا پیشرفت‌های مختلف فناوری که قرار است در سال 2022 و پس از آن مورد توجه قرار گیرند و همچنین تأثیر آنها بر طراحی UX آورده شده است.

ارتباط با مشتری درون برنامه

ارتباط با مشتری درون برنامهمنبع

با وجود وسایل ارتباطی بسیار در حال حاضر، بازاریابان می توانند بسیار راحت تر با کاربران ارتباط برقرار کرده و درگیر شوند. خوب! پیام های برنامه یک راه عالی برای برقراری ارتباط با کاربران است

یک پیام درون‌برنامه‌ای با هدف‌گذاری خوب، اعلانی است که کاربران شما می‌توانند هنگام استفاده از برنامه تلفن همراه یا دسک‌تاپ شما در دستگاه‌های خود مشاهده کنند. با پیام‌رسانی درون‌برنامه‌ای، می‌توانید به راحتی به کسب‌وکارهای خود اجازه دهید به طور مؤثر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

از فرآیندهای ورود مشتری گرفته تا به روز رسانی محصول و تخفیف های تبلیغاتی، همه چیز را می توان از طریق سیستم های ارتباطی درون برنامه ای منتقل کرد.

این فناوری خاص به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با افزایش تعامل و حفظ مشتری، تجربه بهتری برای مشتری ارائه دهند.

کسب‌وکارها ممکن است از پیام‌رسانی درون‌برنامه‌ای برای راهنمایی گام به گام کاربران و آگاه ساختن آنها در مورد ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های محصول جدید استفاده کنند.

همچنین می‌توانید با استفاده از ویژگی پیام‌رسانی درون‌برنامه، پیام‌های متنی، حساس به زمان و بسیار هدفمند را برای کاربران ارسال کنید.

با بسیاری از ویژگی‌های ارزشمند در زرادخانه خود، مفهوم پیام‌رسانی درون‌برنامه به یکی از پرکاربردترین تکنیک‌ها برای سازمان‌هایی تبدیل شده است که به دنبال بهبود فرآیند پذیرش مشتری خود و در عین حال بهبود تعامل و نرخ حفظ مشتری هستند.

طراحی رابط کاربری تعاملی “Skeuomorphic”.

طراحی رابط کاربری Skeuomorphic تعاملی

منبع

اگر نمی دانید اسکئومورفیسم چیست، اجازه دهید به طور خلاصه توضیح دهیم. هدف Skeuomorphism این است که عناصر رابط کاربری را در یک صفحه دو بعدی (2 بعدی) شبیه به دنیای سه بعدی (3D) نشان دهد. این انتقال ساده می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا آزادانه تر با یک رابط کاربری تعامل داشته باشند.

در طول سال‌ها، پیشرفت طراحی رابط کاربری تحت تأثیر برخی موارد مشابه کلیدی قرار گرفته است. از جمله عواملی که در توسعه طراحی UI تاثیر داشته است ، ظرفیت سخت افزاری و شهود (آشنایی و مدل های ذهنی) است.

هدف تناسب با مدل‌های ذهنی افراد، داشتن ذهنی باز و حفظ ارتباط با دنیای محیط، همه اقدامات مهمی برای کاهش موانع پذیرش (و به طور کلی طراحی رابط کاربری خوب) هستند.

این روزها، طراحان به دنبال ساخت کنترل های دیجیتالی هستند که شبیه معادل های فیزیکی آنها باشد. یکی از این نمونه ها می تواند یک صفحه چرخان در یک MP3 دیجیتال باشد که به شنوندگان امکان کنترل صدا را می دهد. این روند خاص تحت رهبری استیو جابز شکوفا شد.

آیا مراسم معرفی محصول اپل را به یاد دارید، زمانی که جابز روی صحنه ظاهر می شد و یک صفحه نمایش مینیمال و در عین حال متفکرانه پشت سرش بود؟ شما می توانید چنین استراتژی را هنگام طراحی محصول خود اتخاذ کنید.

 استفاده از نرم‌افزار نمایش اسلاید آنلاین رایگان Pitch  می‌تواند به شما کمک کند ارائه‌های تعاملی بسازید که به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را درگیر خود نگه دارید. چه چیزی می تواند پربارتر از جلب توجه مشتریان و حفظ علاقه آنها باشد؟ اینجاست که یک رابط کاربری تعاملی وارد عمل می شود.

آینده طراحی UX را تنها زمانی می توان تخمین زد که تقاضا، نیاز و روند استفاده فعلی را درک کنیم. مسلم است که طراحان باید تقاضاهای تجربه کاربر فعلی را ارزیابی و درک کنند تا تغییرات محصول آتی را ایجاد کنند.  برای UI/UX بهتر، این ۱۶ روند طراحی اپلیکیشن موبایل را دنبال کنید .

کنترل ژست بدون لمس

کنترل ژست بدون لمسمنبع

همه ما می دانیم که چگونه معرفی ویژگی لمسی آیفون در سال 2007، نحوه طراحی اپلیکیشن های موبایل را تغییر داد. با این حال، فناوری تمایل دارد با سرعت رعد و برق تکامل یابد، و امروزه مفهوم طراحی تعامل و عناصر آن در حال حاضر بسیار دورتر و سریعتر گسترش می یابد.

همانطور که صحبت می کنیم، کنترل حرکات بدون لمس چیز بزرگ جدیدی است. با استفاده از این فناوری خاص، یک دستگاه می تواند حرکات دست فرد را ردیابی کرده و بر اساس آن عمل کند. این فناوری خاص در حال محبوب شدن است و انتظار می رود در چند سال آینده به جریان اصلی تبدیل شود.

کاربران به زودی می توانند بدون دست زدن به گوشی های هوشمند خود وظایف خود را انجام دهند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که دستان خود را تکان دهند یا انگشتان خود را نیشگون بگیرند. 

از نظر فنی دو فناوری مختلف حرکت دست وجود دارد که سازندگان گوشی های هوشمند معرفی کرده اند.

به عنوان مثال، دستگاه سامسونگ از کاربران می‌خواهد که یک گرز کوچک با سنسورهایی که می‌تواند به عنوان قلم نیز استفاده شود، در دست بگیرند. 

از سوی دیگر، پروژه Soli گوگل به فناوری رادار متکی است و از یک تراشه کوچک پر از حسگرها استفاده می کند. این تراشه‌ها و حسگرها وظیفه تفسیر حرکت و در نهایت تبدیل آن به داده‌های مرتبط را بر عهده دارند تا بفهمند کاربر در تلاش است چه کاری انجام دهد.

از هم‌اکنون، پیکسل 4 گوگل به کاربران اجازه می‌دهد تا از ویژگی‌های کنترل ژست‌ها برای انجام کارهای کوچک متعددی مانند به تعویق انداختن آلارم‌ها، رد کردن آهنگ‌ها و قطع تماس‌های تلفنی استفاده کنند. 

با این حال، این تنها کسری از قدرت واقعی کنترل بدون اشاره است. اگر این فناوری به درستی پرورش داده شود، می‌تواند راه را برای آینده‌ای بی‌خطر هموار کند.

برای پیشرفت بیشتر، طراحان ملزم به تحقیق و مطالعه حرکات انسان و ارگونومی هستند. این به آنها کمک می کند تا رابط های کارآمد مبتنی بر ژست ایجاد کنند.

نکاتی برای ایجاد آیکون های وب سایت: چیزهایی که به عنوان یک طراح نباید از دست بدهید

هوش مصنوعی (AI) 

هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی در چند سال اخیر کلید واژه هر اتاق جلسه بوده است. 

همه افراد در این صنعت می‌خواهند هوش مصنوعی را در فعالیت‌های تجاری روزمره خود پیاده‌سازی کنند، اما دقیقاً چه تأثیری بر طراحی UX دارد؟

آیا اخیراً متوجه شده اید که تعداد زیادی از وب سایت ها دارای چت بات هایی هستند که با بازدیدکنندگان تعامل دارند؟ بله، این یک مثال واقعی از بکارگیری هوش مصنوعی برای بهبود تجربه کاربر است .

کاربران می توانند سوالات خود را بپرسند و چت بات در چند لحظه، بسیار سریعتر از یک مکالمه معمولی انسانی پاسخ می دهد. ادغام هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با طراحی های تجربه کاربر تقاضای زیادی دارد.

به عنوان طراح، می توانید رابطه ای بین هوش مصنوعی و هوش انسانی ایجاد کنید تا محصولی با تجربه کاربری استثنایی تولید کنید.

رابط کاربری صوتی

اگر در چند دهه گذشته فیلم های علمی تخیلی تماشا کرده اید، حتما متوجه شده اید که دستگاه های آینده نگر تمایلی به داشتن صفحه نمایش فیزیکی ندارند. اگر بگوییم روندهای دنیای واقعی خیلی با داستان تخیلی تفاوت ندارند چه؟

به دستیارهای صوتی مانند الکسای آمازون، سیری اپل، گوگل هوم و کورتانای مایکروسافت نگاهی بیندازید. اخیراً محبوبیت آنها افزایش یافته است. 

حدود  3.25 میلیارد دستیار صوتی دیجیتال در حال حاضر در دستگاه های سراسر جهان استفاده می شود ، با پیش بینی ها که این تعداد تا سال 2023 به هشت میلیارد خواهد رسید. این بیشتر از جمعیت انسانی جهان است!

رابط‌های کاربری صوتی می‌توانند تجربه کلی کاربر را به طور موثر بهبود و ساده کنند. آنها به افراد این امکان را می‌دهند که به شیوه‌ای انسانی‌تر، چند کار را انجام دهند و با فناوری تعامل داشته باشند. این کارآمدتر و بسیار کاربردی است.

اگرچه نقص‌هایی در این فناوری وجود دارد، اما می‌توان آن‌ها را در طول سال‌های آینده اصلاح کرد و منجر به ظهور فرهنگ UI واقعاً مبتنی بر صدا شود.

واقعیت افزوده (AR) 

واقعیت افزوده (AR) 

منبع

واقعیت افزوده سطح تعامل بین انسان و کامپیوتر را تغییر داده است. اما ساختن یک اپلیکیشن AR به آن سادگی که به نظر می رسد نیست. درک نیازهای کاربران و پلتفرم برای طراحان بسیار مهم است.

یکی از بزرگترین ویژگی های AR این است که به ایجاد یک تجربه کاربری همهجانبه کمک می کند. این به طراحان کمک می کند تا محصولات خود را به گونه ای بسازند که کاربران بتوانند در واقع از آنها برای جنبه های زندگی واقعی استفاده کنند. AR جامعه بازی‌ها را طوفانی کرده است.

به عنوان مثال، Pokémon Go فوراً موفق شد، با بازیکنانی که می‌توانستند هنگام دویدن، راه رفتن و جمع‌آوری پوکمون‌ها با دیگر بازیکنان در ملاء عام ارتباط برقرار کنند. با این حال، این پتانسیل نهایی واقعیت افزوده نیست.

AR توانایی بسیار بیشتر از این را دارد. می تواند تاثیر قابل توجهی بر صنعت تجارت الکترونیک داشته باشد. در حالی که UX این فناوری خاص در حال حاضر محدود به دستگاه های دستی مانند گوشی های هوشمند و کنسول های بازی است، احتمالات آینده تقریباً بی پایان هستند.

نتیجه

دنیای فناوری همیشه در حال پیشرفت است. برای همگام شدن با پیشرفت‌ها، طراحان باید آخرین فناوری را پیگیری کنند. عدم انجام این کار منجر به تجربه کاربری نامطلوب می شود و در نهایت منجر به خروج مشتریان از پلتفرم های خاص به نفع رقبا می شود.

اینکه آیا باید با ربات‌های چت، یادگیری ماشینی، رابط صوتی، VR/AR، تشخیص حرکات، یا یک نوع کاملاً جدید از فناوری در حال توسعه کار کنید، کاملاً به محصول شما و مشتریان هدف آن بستگی دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *