شاید قبلاً دیده باشید که وب سایت ها با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. گاهی اوقات شما یک برداشت مثبت را تجربه می کنید و می خواهید به مشاهده سایر صفحات وب ادامه دهید. 

گاهی اوقات یک صفحه اصلی را در عرض 3 ثانیه ترک می کنید زیرا طراحی وب و محتوای آن تجربه کاربری دلخواه را برای شما به ارمغان نمی آورد. دلیل آن این است که هر صاحب وب سایتی از طراحی و رابط کاربری آن مراقبت نمی کند.

قدرت یک صفحه اصلی

صفحه اصلی وب سایت شما چهره شرکت یا برند شخصی شما است. باید به طور خلاصه به یک بازدیدکننده جدید توضیح دهد که چرا شما ارزش توجه را دارید. اگر خیلی سخت به نظر می رسد، می توانید برای کمک حرفه ای کمک بگیرید، یا شاید توسعه دهنده وب سایت را برای ایجاد یک صفحه اصلی ایده آل برای سایت خود استخدام کنید.

اگر وب سایت شما شرکتی است، باید روشن کند که چرا مشتری باید محصولات شما را سفارش دهد یا با تیم شما همکاری کند. اگر برای نیازهای شخصی یک صفحه فرود ایجاد کرده اید، باید دلیل ارتباط با شما را نیز توضیح دهید.

به همین دلیل است که طراحی صفحه اصلی در مورد زیبایی و اولین برداشت از وب سایت شما نیست. 

کارشناسان توسعه وب توضیح می دهند که دلیلی برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان جدید و منظم است که می توانید اطلاعات یا خدمات مرتبط را به آنها ارائه دهید. بنابراین باید یک بار تمام تلاش خود را بکنید و محصول طراحی کاربرپسند، جذاب و اصلی خود را درو کنید.

بیایید دریابیم که چگونه صفحه اصلی خود را به معنای نام تجاری خود به طور کلی، از جمله چشم انداز، ماموریت، اصول و ارزش های آن به طور خاص نشان دهیم. 

عناصر اصلی یک صفحه اصلی خوب چیست؟

اگر می‌پرسید چگونه صفحه اصلی خود را چشمگیر و قابل تشخیص کنم، باید با فهرست کردن عناصر مهم آن شروع کنید. سپس می‌توانید از نکات و ترفندهای مرتبط برای توسعه هر قسمت از صفحه که فقط شایسته‌ترین نتایج است، استفاده کنید. 

بنابراین بیایید در مورد مهمترین عناصری که باید در صفحه اصلی شما ارائه شوند و نحوه استفاده صحیح از آنها بحث کنیم. برای بهبود وب سایت خود و موفقیت بیشتر می توانید از نکات زیر به طور جامع یا جزئی استفاده کنید. 

عناصر برندسازی

برندسازی بخش اصلی توسعه شرکت شما است. این دلیلی است که کاربران باید یک برند را از دیگری متمایز کنند. به عنوان مثال، مشتریان هرگز با کوکاکولا و پپسی اشتباه نخواهند شد زیرا هر دو شرکت دارای علائم برندینگ قوی و بسیار قابل توجهی هستند. 

از جمله این عناصر می‌توان به طراحی لوگوی وب‌سایت ، رنگ‌ها، فونت‌ها و غیره اشاره کرد. علائم برندسازی برای هر شرکتی ضروری است، به خصوص اگر قصد دارید یک وب‌سایت برای یک استارت‌آپ یا شرکتی ایجاد کنید که قبلاً هیچ صفحه وب نداشته است. هدف شما جلب توجه مخاطب هدف است و عناصر نامرئی برندینگ نمی توانند هیچ نتیجه مثبتی به همراه داشته باشند. 

وقتی در مورد طراحی وب سایت خوب صحبت می کنیم، مهمترین عنصر برندسازی لوگو است. این ارتباط بین شرکت شما و خدمات آن برای مشتریان بالقوه ایجاد می کند. به همین دلیل بهتر است لوگوی خود را در قسمت بالای صفحه اصلی خود قرار دهید. 

اندازه نیز باید بسیار بزرگ باشد تا قابل توجه باشد، اما آنقدر بزرگ نباشد که سایر عناصر مهم طراحی را پوشش دهد. 

ماموریت و چشم انداز

شما می توانید اهمیت قرار دادن اطلاعات در مورد ماموریت و چشم انداز خود را در صفحه اصلی انکار کنید زیرا این عناصر در صفحه “درباره ما” قرار می گیرند. بله، این درست است، اما شما باید این عبارات کوتاه را نیز به بخش قهرمان در صفحه اصلی اضافه کنید.

بهترین بخش برای قرار دادن نکات کلیدی خود با یک تصویر بزرگ یا نمایش اسلاید در مرکز صفحه اصلی است. این بخش از محتوای شرکتی به بازدیدکنندگان شما ایده قابل توجهی از اینکه شما چه کسی هستید و روی چه چیزی تمرکز کرده اید، ارائه می دهد. 

لطفاً در این مرحله اشتباه رایج را مرتکب نشوید: بخش قهرمان شما در یک صفحه اصلی قرار داده شده است، نه برای هدف زیبایی. این نقش مهمی در اطمینان از اعتماد بازدیدکنندگان و شهرت قوی شما دارد. اگر عبارات خوبی در این بخش ندارید، چیز دیگری را در اینجا اضافه کنید، اما چنین منطقه نمایش ارزشمندی را هدر ندهید. 

ناوبری دوستانه

ناوبری یکی دیگر از دلایلی است که بازدیدکنندگان ممکن است وب سایت شما را در عرض چند ثانیه ترک کنند. اگر آنها نمی دانند چگونه اطلاعات مهم را پیدا کنند، آن را بی فایده می دانند. این روزها هیچ کس نمی خواهد وقت خود را با زباله تلف کند. 

تنها یک استثنا وجود دارد: اگر صفحه فرود شما فقط یک صفحه داشته باشد، ناوبری واقعاً مهم نیست. در چنین شرایطی باید تمام محتوای صفحه اصلی را داشته باشد. بخش هایی با اطلاعات مرتبط یک به یک قرار می گیرند. 

یک صفحه اصلی وب سایت به یک منوی ساده با 5-6 عنصر نیاز دارد (تعداد بسته به عوامل زیادی متفاوت است). اجازه دهید بازدیدکنندگان جدید شما هیچ مشکلی با صفحات وب شما نداشته باشند. 

عناصر CTA قابل اجرا

هدف هر وب سایت افزایش مکالمه است. این بدان معناست که شما به راحتی می توانید سرنخ ها را به فروش و درآمد تبدیل کنید. به همین دلیل است که صفحه اصلی شما به عناصر فراخوانی قابل اجرا نیاز دارد که بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا اقداماتی را که از آنها انتظار دارید انجام دهند.

بر اساس آمار، اگر شما اقدامات دقیق را از آنها نخواهید، اکثر مردم کاری انجام نمی دهند. به عنوان مثال، پنجره پاپ آپ شما با پیشنهاد اشتراک در حساب کاربری خود در اینستاگرام، تعداد فالوورها را چندین برابر افزایش می دهد.

اگر هیچ افزونه‌ای را با پیشنهادات مشابه به وب‌سایت خود اضافه نمی‌کنید، انتظار افزایش فعالیت‌ها در رسانه‌های اجتماعی را نداشته باشید. به همین دلیل است که استفاده از یک فراخوان مناسب ابزاری کارآمد برای رسیدن به نتایج خوب با اهداف بازاریابی است. این عناصر ممکن است به صورت دکمه ها، پنجره های پاپ آپ، نمایش اسلاید، متن و غیره طراحی شوند. 

تمام تصاویر بصری توجه بازدیدکنندگان را به دکمه‌ها و ادعاهای CTA شما جلب می‌کند. به عنوان مثال، سعی کنید از رنگ های متضاد استفاده کنید تا CTA خود را قابل مشاهده و قابل توجه کنید. 

اطلاعات تماس

هنگام ساخت صفحات اصلی باید به قرار دادن اطلاعات تماس خود توجه کنید. معمولاً بهترین بخش برای انتشار مخاطبین، پاورقی (آخرین بخش در یک صفحه وب) و یک صفحه وب خاص است. 

بسیاری از صاحبان وب سایت معتقدند که اگر کسب و کاری را اداره نمی کنند، نیازی به اشتراک گذاری اطلاعات تماس ندارند. این یک فرض اشتباه است زیرا آدرس، شماره تلفن، ایمیل‌ها و سایر اطلاعات مشابه شما برای نشان دادن واقعی بودن شرکت شما، نه جعلی است. 

در صورتی که وب سایت شما اهداف تجاری ندارد، می توانید حداقل یک فرم تماس اضافه کنید. به بازدیدکنندگان شما اجازه می دهد با تیم شما تماس بگیرند. در عین حال، نیازی به هدر دادن زمان و هزینه برای سازماندهی یک بخش پشتیبانی یا برون سپاری عوامل پشتیبانی ندارید. 

تیم پروژه شما

مردم دوست دارند با دیگران آشنا شوند. آنها فقط برای دیدن نام و چهره کارمندان شما از صفحه وب “درباره ما” بازدید می کنند. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می کنند یک بخش کوچک با اطلاعات تیم خود در صفحه اصلی اضافه کنید. 

همچنین نیازی به قرار دادن شرح کار و استناد دقیق کارمندان خود نیست. شما فقط می توانید عکس ها، نام ها و موقعیت های شغلی آنها را اضافه کنید. این حداقل اطلاعات به اندازه کافی برای ارضای علایق بازدیدکنندگان شماست. می توانید مطمئن باشید که مردم برای چنین محتوایی ارزش قائل خواهند شد. 

سپس مطمئن شوید که صفحه اصلی شما مشتریان را به صفحه اختصاصی مرتبط می کند. یک نسخه توسعه‌یافته از «درباره ما» ایجاد کنید و در صورت تمایل به کاربران اجازه دهید درباره تیم شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. 

دکمه های رسانه های اجتماعی

پلتفرم های رسانه های اجتماعی نقشی باورنکردنی در توسعه هر کسب و کاری ایفا می کنند. امروزه همه مشاغل از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کار استفاده می کنند. شما می توانید با ایجاد حساب های کاربری چشمگیر در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و غیره، آگاهی از برند و تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. 

بسیاری از شرکت ها کسب و کار خود را تنها با استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی اداره می کنند . اما اگر وب سایت دارید، بهتر است این دو دنیا را به هم متصل کنید. فقط دکمه های رسانه های اجتماعی را در صفحه اصلی خود اضافه کنید و افزایش فعالیت مشترکین خود را مشاهده کنید. 

بازدیدکنندگان جدید نظرات مشتریان شما را با بازدید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی از طریق صفحه اصلی شما مشاهده خواهند کرد. این به آنها اطمینان می دهد که برند شما واقعی، قابل اعتماد و معتبر است. به طور کلی، حتی این واقعیت که یک برند به حساب های رسانه های اجتماعی پیوند دارد، کاربران را تشویق می کند که به آن اعتماد کنند. 

نکاتی برای بهبود صفحه اصلی

اکنون که نکات کاربردی کافی برای ایجاد یک وب سایت موفق دارید، می توانید از این توصیه های اضافی نیز برای به دست آوردن نتایج تماشایی تر استفاده کنید:

  • بهتر است به علایق و ترجیحات مخاطبان خود اشاره کنید. بنابراین، همیشه قبل از شروع ایجاد وب سایت، مخاطبان مورد نظر خود را تعریف کرده و در مورد آنها ایده بگیرید. 
  • طراحی و محتوای صفحه اصلی شما به اندازه هر صفحه دیگری مهم است. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که برای اعتماد به بازدیدکنندگان خود، اولین تأثیر خوشایند را ایجاد می کنید.
  • هدف شما جلب توجه آنها و ایجاد ارتباط مستقیم است. شما می توانید این کار را با به اشتراک گذاشتن اصول و ارزش های خود انجام دهید و در نتیجه بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار دهید.
  • با ایجاد یک وب سایت خوب می توانید روابط قابل اعتمادی ایجاد کنید. بنابراین، کار بر روی بهبود محتوای طراحی و عملکرد وب سایت ضروری است. 
  • در تماس باشید و درخواست ها را در سریع ترین زمان ممکن پردازش کنید. نمایندگان پشتیبانی شما نقش مهمی در افزایش شهرت شما دارند.
  • حتی اگر یک وب سایت شگفت انگیز و کارآمد دارید، باید به بهبود آن ادامه دهید. نیازی نیست به‌روزرسانی‌های عالی انجام دهید تا بگویید تغییراتی را ارائه می‌دهید. محتوای مفید اضافه کنید، برنامه های افزودنی نصب کنید و کیفیت عملکرد وب سایت خود را کنترل کنید . 

نتیجه گیری

بسیاری از خدمات مفید به بهبود طراحی وب سایت شما کمک می کنند. هر کدام مزایا و معایبی دارند، اما مطمئناً می توانید از ویژگی های آنها استفاده کنید. هدف اصلی شما این است که صفحه اصلی شما نشان دهنده خدمات، پیشنهادات، ارزش ها و اصول شرکت شما باشد. با ساختن یک برند چشمگیر، فرصت های گسترده ای برای توسعه کسب و کار خود به دست خواهید آورد! 

پس به این توصیه ها توجه کنید. وب سایت فعلی خود را از نظر این الزامات بررسی کنید و نقاط ضعف خود را بهبود بخشید. شما می توانید طراحی صفحه اصلی خود را جذاب و اصلی کنید! 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *