ما در دوره ای می مانیم که در آن دانش سریعتر از گذشته منتقل می شود. شاید افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی را مشاهده کرده باشید. همه اینها به این دلیل است که محتوای به اشتراک گذاشته شده در کانال های مختلف به اشکال مختلف و بسیار حرفه ای و به روز است. 

در واقع قالب‌های محتوای مختلفی وجود دارد، اما مشاهده شده است که فرمت ویدیویی اغلب برای عبور از شکاف به عموم مردم توصیه شده است. با محتوای ویدیویی مختلف و با پسوند مناسب محصول، جستجوی آنچه واقعاً به دنبال آن هستند را برای بازدیدکنندگان آسان می کند.  

مشاهده می شود که بسیاری از حرفه ای ها نمی توانند تصمیم بگیرند که کدام نوع ویدیو برای آنها مناسب تر است و چگونه  ویرایش های ویدیو را انجام دهند.  آیا شما هم همین فکر را می کنید؟ 

اگر چنین است، پس نیازی به ناراحتی نیست! امروز سعی خواهیم کرد کلی‌ترین قالب‌های فایل ویدیویی را ببینیم که مزایا یا معایب آن‌ها را به همراه زمان و مکان‌هایی که می‌توانند بیشترین استفاده را داشته باشند، توضیح می‌دهند. 

اکنون، ممکن است از خود بپرسید که کلیپ پخش شما قرار است کجا باشد؟ برخی از محبوب‌ترین فرمت‌های ویدئویی به دلیل شباهت زیادشان با اهداف آنلاین، به سادگی رویه خود را در سراسر وب انجام می‌دهند. بقیه بهتر است در یک USB برای پخش در یک ایستگاه تلویزیونی نگهداری شوند.

با توجه به آمار فعلی تبلیغات ویدیویی، تلفن های همراه هر ساله 100٪ بیشتر در محیط خستگی ویدیویی به دست می آورند. همه این پلت‌فرم‌های قابل دسترسی دارای الزامات پخش متفاوتی هستند، و تعیین نشانه فرود اولین قدم برای تعیین فرمت برای عکس‌برداری است. 

انواع و مزایای فرمت های ویدئویی

مزایای فرمت های ویدئویی

فناوری مورد استفاده در هنگام  ایجاد ویدیو در طول سال ها  توسعه یافته است. فیلمبرداری ویدیوهای با کیفیت، ویرایش آنها و رندر آنها در قالب مناسب که توسط پلتفرم مناسب پشتیبانی می شود بسیار راحت تر شده است. 

هیچ فرم ویدیویی خاصی وجود ندارد که به عنوان استاندارد تولید ظاهر شود. افراد سبک های ویدیویی خاصی را با توجه به شرایط ارسال می کنند. 

پاسخ کوچک این است که اگرچه فرمت های زیادی وجود دارد، اما شناخته شده ترین آنها کیفیت های متفاوتی دارند. اینها باعث می شود که برخی در مکان های خاص بیشتر از دیگران حمایت کنند. 

به عنوان مثال، برخی از آنها به دلیل چندین نوع کیفیت فرمت های ویدئویی وجود دارند. 

برخی دیگر به دلیل سازماندهی گسترده، شباهت، تقاضای فنی یا دشواری استفاده از آنها شناخته می شوند.

پاسخ اندک به این دلیل است که اگرچه بسیاری از قالب‌ها به بهترین شکل زندگی می‌کنند، فرمت‌های نزدیک دارای ویژگی‌های کمی متفاوت هستند. اینها باعث می شود برخی در موقعیت های خاص بیشتر از دیگران همکاری کنند.

به عنوان مثال، چندین مورد از آنها به دلیل چندین نوع ارزش فرمت های ویدئویی انتخاب شده اند. برخی دیگر به دلیل شباهت گسترده مدیریتی به ضرورت فنی یا صرفاً مشکلات مربوط به اعمال آنها مورد تقاضا هستند.

انواع فرمت های ویدئویی 

اکنون اجازه دهید به طور کلی به برخی از فرمت های ویدیویی مهم بپردازیم که به شما کمک می کند بفهمید کدام فرمت ویدیویی برای پلتفرم مناسب شما مناسب است. آن شامل: 

  • AVI
  • MP4
  • WEBM
  • AVCHD
  • FLV
  • MOV
  • WMV
  • MKV

به هر یک نگاهی بیندازید تا درک عمیق‌تری در مورد اینکه کدام قالب را در پلتفرم مناسب انتخاب کنید، داشته باشید

AVI

اگر برخی از قالب‌ها برای همیشه در محل تبدیل شدن به استاندارد تولید مورد اعتماد قرار گرفته باشد، آنگاه ممکن است AVI رخ دهد. فرمت AVI توسط مایکروسافت ایجاد شد و معمولا برای فایل های با کیفیت بالا و اندازه های بزرگ استفاده می شود. 

مدت‌هاست که AVI با طیف گسترده‌ای از پخش‌کننده‌های رسانه‌ای که قبل و بعد از آن آمده‌اند، وجود داشته و موافق است. از سوی دیگر، ارزش بالای آن می‌تواند فشرده‌سازی ویدیوهای AVI را سنگین کند و این فرمت ویدیویی ممکن است برای استریم مناسب نباشد اما از تماشای YouTube و تلویزیون بسیار پشتیبانی می‌کند. 

MP4

MP4 small برای عنوان جذاب کوچکتر MPEG-4 است، که فرمت ویدیویی بسیار محبوبی است که انگیزه زیادی از فرمت فایل QuickTime دارد. با در نظر گرفتن شهرت کنونی، می توان آن را به انتشار و بعدها برای جلوه های ویژه توسط اپل نسبت داد.

در واقع، فرمت MP4 توسط برنامه iTunes، که احتمالاً بزرگترین شرکت اپل از نظر شهرت جهانی بود، مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر این، در مقایسه با دیگران، تعریف پایین تری ارائه می دهد که به راحتی می توان آن را در توییتر، یوتیوب، فیس بوک و اینستاگرام ارسال کرد.

WEBM

اگر به دنبال قالبی هستید که بتواند به راحتی در وب سایت شخصی یا تجاری شما تعبیه شود، WEBM انتخاب مناسبی است. 

با مراحل رشد خود که توسط غول فناوری گوگل ترویج شد، قالب WEBM با هدف قابل تشخیص استفاده در صفحات وب ایجاد شد و به همین ترتیب عمل می کند. 

وقتی WEBM یکبار با توضیحات HTML استفاده می شود، ویدیوهایی با ابعاد فایل بسیار کوچک می سازد. این امر به طور قابل توجهی پخش ویدیوها را ساده کرد و به طرق متعدد، برای چندین سال، رویه طراحی بسیاری از وب سایت ها را تغییر داد زیرا آنها به سرعت بارگذاری می شوند و به راحتی پخش می شوند. 

AVCHD

AVCHD نمادی برای کدگذاری پیشرفته ویدیویی با وضوح بالا است که طراحی سازمان الکترونیکی بزرگ سونی و پاناسونیک است که به تکامل این فرمت ویدیویی کمک می کند. 

هدف ایجاد یک فرمت مبتنی بر فایل بود که اجازه می‌دهد تا ویدئوی عالی را تلافی کند. به طور کلی به عنوان یک پیروزی در نظر گرفته شد.

به عنوان راه حلی برای استاندارد بینایی بالایی که ارائه می کند، مدتی برای حرکت به سمت کیفیت برای فیلمبرداران حرفه ای فرصت دارد. علاوه بر این، فایل ها را می توان به راحتی بدون از دست دادن تعریف تصویر فشرده کرد. 

FLV

FLV مخفف Flash Video Format است. این یک فرمت فایل نگهدارنده است که برای استفاده همزمان با نرم افزار کامپیوتری Adobe Flash Player تولید شده است. در واقع، هدف فرمت ویدیو کمک به تحویل آسان فرمت ویدیویی با کیفیت بالا از طریق اینترنت است.

هنگام استفاده از این قالب، باید بدانید که توسط دستگاه‌های iOS پشتیبانی نمی‌شود، اما معمولاً برای پخش ویدیوها در پلتفرم YouTube استفاده می‌شود. 

MOV

فرمت فایل MOV و QuickTime توسط اپل ظاهر شد، به ویژه با هدف استفاده از آن توسط کسانی که به دنبال ویرایش ساده ویدیوها هستند. فیلم‌های ساخته شده را می‌توان به آهنگ‌های زیادی تقسیم کرد که انواع مختلفی از جزئیات را می‌پذیرند. 

بنابراین، اگر قصد دارید این فرمت ویدیو را در فیس بوک، یوتیوب و تماشای تلویزیون به اشتراک بگذارید، می توانید به راحتی همین کار را ادامه دهید. 

WMV

در حالی که مایکروسافت در Windows Media Video ظاهر شد، اعتماد آنها این بود که جدیدترین فرمت برای کنترل دنیای پخش ویدیوی جریانی خواهد آمد. پیوستگی آن به برند ویندوز مطمئناً وضوح آن را افزایش داده است.

WMV از YouTube پشتیبانی می کند و همچنین به کاربران اپل کمک می کند تا فیلم ها را به راحتی مشاهده کنند، اما آنها باید پخش کننده های رسانه ای ویندوز را دانلود کنند. اما در اینجا، چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که هنگام انتخاب ویدیو با فرمت WMV، باید نسبت تصویر خود را انتخاب کنید. 

MKV

MKV مخفف matroshka point است تا یک شرکت کننده منبع باز برای فرمت های ویدیویی مانند AVI و MP4 باشد. این برنامه توسط Multimedia Container Format آغاز شد و در سال 2014 زمانی که ویندوز اعلام کرد برنامه‌های خود را برای پشتیبانی از فرمت MKV خارج از بسته و ارائه پشتیبانی فنی برای آن اعلام کرد، به موفقیت بزرگ خود دست یافت.

بنابراین، اگر می‌خواهید ویدیوی شما دیده شود، می‌توانید از پخش‌کننده‌های رسانه‌ای منبع باز مانند Miro استفاده کنید. 

نتیجه

ویدئوها آینده بازاریابی هستند. مهم نیست که یک  وب سایت تجارت الکترونیک دارید  یا یک  شرکت ویرایش ویدیو ، استفاده از فرم ویدیویی در پلت فرم مناسب واقعاً مهم است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *