برای UI/UX بهتره این ۱۶ روند طراحی اپلیکیشن موبایل را دنبال کنید

مانند همه چیز در اطراف، طراحی UI / UX ثابت نمی ماند. روندهای جدید، بهبودها و سازگاری با کاربر جدید باید ظاهر شود. آنچه را که می خواهند به آنها بدهید، برنامه را جالب و راحت کنید، سپس اعتماد و عشق آنها را جلب خواهید کرد.

برای دستیابی به نتیجه مطلوب، لازم است هر دو UI و UX را به طور همزمان پیاده سازی کنید. آنها را نمی توان از هم جدا کرد. تنها با ترکیب آنها، یک برنامه کاربردی موثر خواهید داشت که با قابلیت های خود شگفت زده می شود.

ما برخی از ترندهای برتر سال 2022 در دنیای طراحی اپلیکیشن موبایل را انتخاب کرده ایم. آنها به شما کمک می کنند تا نوسازی اپلیکیشن را پیاده  سازی کنید  و آن را برای کاربران جذاب تر کنید. بیایید نگاهی به آخرین روندها بیندازیم.

ملاحظات ضروری برای توسعه اپلیکیشن کسب و کار شما

16 بهترین روند طراحی اپلیکیشن موبایل برای سال 2022 و بعد از آن

میکرو انیمیشن

یکی از جدیدترین گرایش‌های طراحی اپلیکیشن موبایل در رابط کاربری، تبدیل به میکرو انیمیشن شده است . با کمک آن، معلوم می شود که توجه کاربران را به برنامه جلب می کند و بازخورد بصری ایجاد می کند. یک جلوه گرافیکی زیبا بار روی صفحه نمایش کوچک یک دستگاه تلفن همراه را کاهش می دهد و به شما امکان می دهد عملکردهای غیر ضروری را پنهان کنید.

مینیمالیسم

مینیمالیسم در میان آخرین روندها باقی مانده است. چندین سال است که مطرح بوده و قرار نیست از مواضع خود دست بکشد. جریان عظیمی از اطلاعات، تبلیغات بی‌پایان، و میلیون‌ها نوتیفیکیشن برای خرید یک محصول با تخفیف، برنامه و کاربران آن را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد.

طراحان در سرتاسر جهان در تلاشند تا عناصر گرافیکی را با انتخاب آنها در یک طرح رنگی و استفاده از ترکیب بندی های مختلف ساده کنند. عناصر تزئینی به فراموشی سپرده شده اند و عملکرد در راس آن است. ارائه کیفیت های اصلی محصول به مشتریان بدون درهم ریختگی غیر ضروری ضروری است.

گوشه های گرد

چندی پیش، اندروید و iOS تمام گوشه‌های آیکون‌های اپلیکیشن‌ها را گرد کرده‌اند. این روند همچنان مرتبط است زیرا مغز انسان گوشه های نرم را نشانه ای از ایمنی می داند. چنین طراحی وب به طور ناخودآگاه جذاب و آرام بخش است، به این معنی که مورد تقاضا است.

حالت تاریک

اکثر کاربران در شب از اپلیکیشن های موبایل و کامپیوتر استفاده می کنند. برای اینکه به چشم ها استراحت دهند، طراحان یک تم تیره را اجرا کردند که کاربران در سراسر جهان آن را دوست داشته اند. کنتراست بالا خوانایی بهتری را فراهم می کند. آنها نه تنها در شب شروع به استفاده از آن کردند. بسیاری به طور مداوم به آن روی آوردند، بنابراین این رژیم در آینده مرتبط باقی خواهد ماند. 

گرادیان ها

برخلاف پس زمینه تیره، شیب روشن و آبدار وجود دارد. طراحان در حال آزمایش یک پالت رنگی عظیم هستند که ظاهر جالبی را ارائه می دهد. به عنوان مثال، فیس‌بوک مسنجر سال گذشته لوگوی آشنای مایل به آبی را با شیب اصلی جایگزین کرد.

امروزه آنها نه تنها در ایجاد برنامه های کاربردی بلکه در صنعت چاپ، در صفحات وب سایت، بسته بندی و غیره مرتبط هستند.

هر آنچه که باید در مورد توسعه وب به عنوان یک مبتدی بدانید

نمادها

امروزه توجه ویژه ای به ظاهر آیکون ها می شود. برای مثال، اپل و اسکچ تمام آیکون‌های سیستم را کاملاً دوباره طراحی کردند و آنها را ساده‌تر و مینیمالیستی‌تر کردند. مهم است که همه نمادها در یک اندازه و به یک سبک باشند. این به کل ترکیب یکپارچگی می بخشد.

شبانه روزی

علیرغم نظرات متناقض در مورد ورود، به شما امکان می دهد همه ویژگی های برنامه را به طور همزمان به کاربران بگویید. این به او اجازه داد تا با بقیه روندهای UX برای توسعه برنامه و توسعه وب در سال 2021 همراهی کند. شرح مختصر و طراحی جذاب به سرعت صفحه اصلی برنامه را به مشتریان نشان می دهد، اعتماد ایجاد می کند و فرآیند نصب را آسان می کند.

طراحی سه بعدی

گرافیک سه بعدی در سال های اخیر به یک روند تبدیل شده است. آنها همیشه در هر برنامه ای عالی به نظر می رسند. امروزه استفاده از آن بسیار متفاوت است. زمانی که مدل‌های سه‌بعدی برای اولین بار ظاهر شدند، به طور جهانی و خام‌تر مورد استفاده قرار گرفتند. در سال 2021، طراحان گرافیک را پیچیده می کنند و کمی اضافه می کنند. با این حال، برخی از برنامه ها هنوز نیاز به استفاده کامل از سه بعدی دارند، به عنوان مثال، برنامه های مربوط به فروش یا معماری.

علاوه بر استفاده داخلی، برخی از شرکت های بزرگ آیکون ها را با گرافیک سه بعدی تکمیل می کنند، به عنوان مثال، Apple، macOS Big Sur.

چارچوب برای طراحی وب واکنشگرا: هر آنچه که باید بدانید باز کنید

تایپوگرافی پیچیده

هر طراح وب می داند که انتخاب فونت مناسب و بهینه سازی اندازه آن چقدر می تواند سخت باشد، بنابراین همیشه می توانید یک طراح وب را برای رسیدن به اهداف استخدام کنید. برخی از شرکت ها از فونت های خود استفاده می کنند که با گذشت زمان محبوبیت بیشتری پیدا می کند. به عنوان مثال، گوگل از Roboto خود استفاده می کند.

قبل از اینکه کاربر به صفحه و اطلاعات موجود در آن علاقه مند شود، کل مطلب را اسکن می کند، بنابراین مشکل انتخاب فونت بهینه همیشه مطرح است. اوست که خواننده را جذب می کند. امروزه، تایپوگرافی پیچیده مرتبط است، که ظاهری تازه به صفحه می دهد و در کسری از ثانیه درگیر می شود. طراحان اغلب فونت ها را ترکیب می کنند و غیر استانداردترین راه حل ها را اجرا می کنند. 

طراحی رابط گفتار

رابط گفتار تمام جهان را تسخیر کرده است. در خانه های هوشمند و در برنامه های معمولی موبایل استفاده می شود. راحت است؛ بنابراین مرتبط باقی می ماند. کمک های کوچک زندگی ما را آسان تر می کنند و رابط کاربری آنها بصری شده است. با گذشت زمان، همه برنامه ها به این نوع دستگاه منتقل می شوند.

سفارشی سازی فردی

سفارشی سازی شخصی به کاربران این امکان را می دهد که پاسخ های خاصی به سوالات خود دریافت کنند. به عنوان مثال، یک برنامه هواشناسی به شما امکان می دهد داده ها را نه تنها در شهر خود بلکه در هر نقطه از جهان ردیابی کنید. این اصل را می توان تقریباً در هر برنامه ای پیاده سازی کرد، که باعث می شود مشتری در این فرآیند احساس رهبری کند.

تصاویر دو بعدی

طراحان هنوز از تصاویر استفاده می کنند، اما امروزه آنها غیرعادی تر شده اند. در سال 2021، نسبت‌های غیررسمی، زوایای مضحک دوربین و داستان‌های غیرعادی اولویت داده می‌شود. هرچه تصویر پیچیده تر باشد، بهتر است. فرمت برداری SVG به شما این امکان را می دهد که وضوح تصویر را بالا نگه دارید و بدون از دست دادن کیفیت آن را افزایش / کاهش دهید.

6 اصل توسعه برنامه های کاربردی وب مدرن 2021

واقعیت افزوده

کاوشگر که دنیای واقعی و مجازی را به هم متصل می کند، مورد علاقه گرایش های جدید شده است. واقعیت افزوده با جذاب و فراگیر کردن تجربه کاربر را افزایش می دهد. امروز داستان علمی تخیلی نیست. AR وارد حوزه های مختلفی از زندگی ما شده است: پزشکی، بازاریابی، آموزش، شبکه های اجتماعی و غیره.

احراز هویت بدون رمز عبور

در طراحی UX، احراز هویت بدون وارد کردن رمز عبور مورد تقاضا قرار گرفته است. این به کاربرانی که برای همیشه رمزهای عبور خود را فراموش می کنند، اجازه می دهد تا کمی آرامش بیشتری داشته باشند. دو دسته وجود دارد: عوامل مالکیت (دستگاه‌های تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند و نشانه‌ها) و عوامل مالکیت (تشخیص صدا/چهره، اسکن شبکیه، اثر انگشت و احراز هویت بیومتریک).

این سیستم علاوه بر اینکه دیگر نیازی به به خاطر سپردن رمزهای عبور ندارد، اکنون ایمن تر است، که باعث افزایش تقاضا و پتانسیل احراز هویت بدون رمز عبور در همه برنامه ها می شود.

UX ساده شده

علاوه بر طراحی ساده، کاربران می خواهند حداقل اقدامات غیر ضروری را انجام دهند. تعداد زمینه ها و عناصر غیر ضروری را کاهش دهید – زیبایی در سادگی است. ثبت نام و ورود رمز عبور را ساده کنید. به عنوان مثال، از شما بخواهید که فقط شماره تلفن را برای ورود به حساب خود وارد کنید تا نیازی به یادآوری رمز عبور نداشته باشید.

اپل، مانند همیشه، با زمان پیش می رود، بنابراین یکی از اولین کسانی است که ثبت نام سریع را اجرا می کند.

8 اشتباهی که باید هنگام اصلاح یک وب سایت از آنها اجتناب کرد

نئومورفیسم 

نومورفیسم مشتق شده از اسکئومورفیسم است. از آن برای ایجاد ترکیبی از شکل، بافت و رنگ یک شی استفاده می‌شود تا تا حد امکان شبیه اصلی باشد. قبلا فقط برای آیکون اپلیکیشن ها استفاده می شد و امروزه در UX نیز پیاده سازی می شود. نئومورفیسم تلاقی بین گرافیک های دو بعدی و سه بعدی ایجاد می کند. باعث می شود تمام دنیا عاشق خودش شوند. امروزه حتی برنامه های بدوی نیز شامل این روش می شوند: تقویم، ماشین حساب، منوی تنظیمات و غیره.

نتیجه

وظیفه اصلی طراحان ارائه صحیح محصول به نفع مشتری است. تمام روندهای UI و UX 2021 باعث بهبود بیشتر تجربه کاربر و ارائه یک تجربه کاربری بهینه خواهند شد. هر زمان که ممکن است از هر یک از آنها استفاده کنید و برای دستیابی به حداکثر نتایج از نوسازی برنامه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *