بهترین استراتژی بازاریابی ویدئویی برای رسانه های اجتماعی چیست؟

سیسکو پیش بینی می کند که 80 درصد از ترافیک در سال 2021 ویدیویی خواهد بود و این درصد در سال های آینده بدون تغییر باقی خواهد ماند. به طور مشابه، TechCrunch گزارش می دهد، ویدیوهای اجتماعی YouTube حداقل 1 میلیارد بار در روز مشاهده می شوند.

به همین دلیل است که باید آن را   بدون توجه به کسب و کارتان در برنامه بازاریابی محتوای خود بگنجانید. اگر هرگز آن را امتحان نکرده‌اید، یا تلاش کرده‌اید و نتوانسته‌اید به نتیجه برسید، از کجا شروع می‌کنید؟

در دنیای امروز، ما منابع زیادی داریم که می توانیم از بین آنها انتخاب کنیم. در اینجا راهنمای برخی از این انتخاب ها است. بسته به کسب و کار، ظرفیت هزینه و استراتژی رسانه های اجتماعی خود ، می توانید یک یا چند مورد از این موارد را انتخاب کنید.

چه چیزی یک ویدیو را محبوب می کند؟

یک دلیل ساده  برای جذابیت ویدیوهای رسانه های اجتماعی وجود دارد  . در عصری که پیام‌های دیجیتال بسیار دور و ناشناس به نظر می‌رسند، تماشای چهره افراد در حین گوش دادن به صحبت‌های آن‌ها معنا را منتقل می‌کند. این به پیام یک شخص حسی واقعی می بخشد و حس نزدیک بودن به او را برمی انگیزد. در نهایت، این باعث افزایش اعتماد می شود.

همچنین می توان از ویدئوها برای اهداف مختلف استفاده کرد. شما می توانید چندین قطعه را ایجاد کنید تا به عنوان راهنمای بصری و مواد برندسازی برای سازمان شما استفاده شود. اینها را می توان در طول زمان در چندین پلتفرم به اشتراک گذاشت و دوباره به اشتراک گذاشت.

یک ویدیوی با کیفیت همچنان یک مزیت رقابتی خواهد بود، حتی اگر ممکن است بسیاری از کارهای هیجان انگیز و سرگرم کننده دیگر انجام شود. همچنین می توان آن را تا حد زیادی ساده نگه داشت. روزهایی وجود دارد که یک پست کوتاه اما تاثیرگذار از خلوت خانه‌های ما می‌تواند کارهایی بسیار بیشتر از یک پست طولانی یا یک تبلیغ تبلیغاتی بیش از حد انجام دهد.

شروع شدن

ممکن است بخواهید برای کمک به یک ویدیو یا کمپین بازاریابی YouTube بر اساس استاندارد مورد نیاز خود، با یک متخصص یا آژانس بازاریابی مشورت کنید. من فکر می کنم مهم است که انگیزه خود را به طور کامل شناسایی و درک کنید، صرف نظر از اینکه آیا آن را انجام می دهید یا خیر.

هر قطعه از محتوای ویدیویی دارای یک CTA است که به یک هدف مهم بازاریابی یا فروش مرتبط است.

  • رابطه بین این استراتژی و بقیه سازمان شما چیست؟
  • CTA خود را چگونه توصیف می کنید؟
  • دوست دارید کدام شکل از احساسات را در ویدیو ببینید؟
  • در کدام پلتفرم های رسانه های اجتماعی و چه زمانی قصد دارید ویدیو را به اشتراک بگذارید؟
  • در طول سفر خریدار چه نقشی دارد؟
  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

ویدئوی خود را پست و به اشتراک بگذارید

کل فرآیند باید کاملاً واضح باشد—شما می توانید ویدیویی را در وب سایت یا وبلاگ خود آپلود یا جاسازی کنید. اگر می‌خواهید استراتژیک‌تر و مؤثرتر باشید، می‌خواهید مقدار زیادی بازاریابی ویدیویی در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود انجام دهید .

محتوای باکیفیت بسازید تا توجه مخاطب را به خود جلب کنید. از  بهترین ویرایشگرهای ویدیوی آنلاین برای دریافت محتوای باکیفیت با قیمت پایین استفاده کنید. این نکات به شما کمک می کند تا به بهترین نتیجه برسید.

صفحه اصلی شما باید شامل ویدیوهایی باشد که روی پخش خودکار تنظیم شده اند. باید مطمئن شوید که بی‌صدا هستند و همه ویدیوهای پخش خودکار باید زیرنویس داشته باشند. تبلیغات پر سر و صدا که جریان زندگی مردم را مختل کند، منطقی نیست. قطع کردن صحبت آنها در حالی که مشغول هستند نامطلوب است، زیرا هدف شما این است که آنها را وادار کنید به شما گوش دهند.

  • موبایل این روزها دستگاه غالب است. از این رو، تمام تلاش شما باید سازگار با موبایل و قابل مشاهده در دستگاه های مختلف باشد.
  • ویدیوها را برای یک پلتفرم خاص با پیروی از بهترین تکنیک ها و شیوه های SEO بهینه کنید.
  • مطمئن شوید که ویدیوهای YouTube شما در یک کتابخانه سازماندهی شده اند.
  • زمانی که ویدیوهای شما بیشترین بازدید را دارند نظارت کنید و مردم را بیشتر درگیر کنید. با این اطلاعات، آنها را در ساعات مختلف روز آزمایش کنید.
  • سبک های مختلفی از مطالب را به ویدیوی خود اضافه کنید تا آن را تعاملی کنید.
  • گنجاندن تصاویر اضافی می تواند بسیار مفید باشد، به ویژه در سایت های رسانه های اجتماعی مانند Snapchat و Instagram، جایی که می توان زیرنویس ها را در بالای تصاویر اضافه کرد.

انتخاب کانال های مناسب بر اساس اهداف/برند شما بسیار مهم است. به عنوان مثال، لینکدین فضای کافی برای ارسال ویدئو، وبلاگ، نمایش اسلاید و سایر انواع محتوا در اختیار کاربران قرار می دهد. متخصصان صنعت شما می توانند با دیگران در لینکدین ارتباط برقرار کنند.

همه چیز را در توییتر مرتب و سریع نگه دارید! اطمینان حاصل کنید که از هشتگ ها و زیرنویس هایی که به صورت دستی ایجاد شده اند استفاده کنید.

پخش زنده

بخش ویدیوی زنده در سال 2021 همچنان بر چشم انداز ترافیک تسلط خواهد داشت و تقریباً 10٪ از کل ترافیک را تشکیل می دهد. همه می توانند از اینستاگرام لایو، محبوب ترین شبکه اجتماعی در حال حاضر استفاده کنند. با توجه به اینکه این ویدیوها فقط برای یک روز در دسترس هستند و در زمان واقعی به روز می شوند، موثرتر است. آنها همچنین می توانند به راحتی آزمایش شوند.

این کار به سادگی کلیک روی دکمه استوری اینستاگرام است که به کسانی که تماشا می‌کنند می‌دانند که شما در پلتفرم زنده هستید. کاربران می توانند در حین تماشای فیس بوک لایو با دیگران تعامل داشته باشند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند و به  آنها امکان می دهد در زمان واقعی شرکت کنند.

این نکات به شما کمک می کند تا از Facebook Live استفاده کنید:

  • کمی تاخیر در نظرات وجود دارد، اما آنها زنده هستند.
  • از نظر تعامل برای جمعیت زیاد مناسب نیست، اما قطعاً هنگام ارائه یک رویداد خاص یا اطلاعیه مهم به طور مستقیم به جمعیت می تواند مفید باشد.
  • این برای پست های اساسی و مختصر به خوبی کار می کند، به شرطی که خیلی طولانی نباشند.
  • فراموش نکنید که به مخاطبان خود اطلاع دهید که از طریق ویدیوی زنده اجرا خواهید کرد.
  • مطمئن شوید که ویدیوی زنده خود را در چندین پلتفرم رسانه اجتماعی کلیدی به اشتراک بگذارید.
  • ساختن ویدیویی که بتوان آن را در یوتیوب به اشتراک گذاشت به این معنی است که می توان آن را دوباره توزیع کرد. همچنین می توانید پس از بارگذاری آن را ویرایش کنید.
  • با استفاده از نظرات و تعامل می توانید ویدیوی بهتری ایجاد کنید.
  • می‌توانید از اشکال دیگر محتوا برای گنجاندن ویدیو استفاده کنید، مانند انفجار ایمیل.

ردیابی و بهینه سازی سئو

شما باید یک عنوان مرتبط و معنی دار به ویدیوی خود بدهید. علاوه بر آنچه مردم در کانال شرکت شما پیدا می کنند، باید به خاطر داشته باشید که ممکن است همان محتوا را به صورت آنلاین نیز پیدا کنند.

مهم است که نام شرکت و نام تجاری خود را در عنوان ارائه یا توضیحات محصول درج کنید. از این رو، عنوانی با مطلوبیت عمومی نیز می تواند مشتریان را به سمت یک برند جذب کند، اما عنوان باید ارزشمند و مرتبط باشد. همچنین توصیه می شود تا حد امکان مختصر باشد. توضیحات باید حاوی کلمات کلیدی باشد و تا حد امکان گویا باشد. شما می توانید یک لیست کلمات کلیدی ایجاد کنید زیرا هم موتورهای جستجو و هم مشتریان را مورد خطاب قرار می دهد.

در ابزار کلمه کلیدی YouTube، می توانید کلمات کلیدی قابل استفاده برای محتوای خود را به طور کلی پیدا کنید و زمانی که به ایده های محتوای جدید فکر می کنید و آنها را به پست های وبلاگ و سایر محتوای آنلاین خود پیوند می دهید از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید  با این کلمات کلیدی در یوتیوب تبلیغ  کنید .

برنامه Google Analytics به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چه تعداد از مردم ویدیوهای شما را تماشا می کنند و عملکرد آنها چگونه است. استفاده از این ابزار همچنین فرصتی را برای شما فراهم می کند تا دریابید ویدیوهای شما در کدام شبکه های اجتماعی بهترین عملکرد را دارند و کدام شبکه ها به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می شوند. هر چیزی را که می‌دانید یادداشت کنید و مدام رویکرد خود را اصلاح کنید.

نتیجه نهایی

برای نتایج موثر، باید مخاطبان خود را دسته بندی کنید و در هنگام اجرای استراتژی ها، اهداف خود را اولویت بندی کنید. کسب و کارها می توانند از  راه های بی شماری از بازاریابی ویدئویی بهره مند شوند  .

بازاریابی ویدئویی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که از رقبا متمایز شوند، با مشتریان ارتباط برقرار کنند و محصولات خود را خلاقانه‌تر بفروشند. من معتقدم که ویدیوها روشی عالی برای جذب مشتریان در رسانه های اجتماعی، توضیح محصولات و خدمات و آموزش کاربران در مورد برندها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *