نام تجاری شما هسته اصلی هویت شما است و هدف آن برجسته کردن شما و کسب و کار شماست. بنابراین درک مفاهیم و شرایطی که در آن می توان از آن استفاده کرد، مهم است. 

از این گذشته، آخرین چیزی که می‌خواهید این است که برندتان تمرکز کسب‌وکارتان را منحرف کند.

علاوه بر این، هر کسی که تا به حال نحوه ایجاد یک نام تجاری را بررسی کرده باشد، به شما خواهد گفت که اطلاعات مبهم و متناقض زیادی وجود دارد. با انبوهی از فهرست‌ها، راهنماهای گام به گام و رازهای ساخت برند موفق، دانستن اینکه از کجا شروع کنید یا به چه کسی اعتماد کنید می‌تواند چالش برانگیز باشد. 

با این حال، هنگام برنامه ریزی برای موفقیت، می توانیم از اشتباهاتی که قبلا مرتکب شده ایم درس بگیریم. قبل از شروع، اجازه دهید به شما بگویم چرا برندسازی در بازاریابی دیجیتال مهم است .

چرا برندسازی مهم است؟

حتماً با افرادی برخورد کرده اید که به محصولاتی که آورده اند، مانند آیفون اپل یا مرسدس بنز، مباهات می کنند. در واقع چیزی که به آن افتخار می کنند برند است. 

بیایید نگاهی گذرا به این موضوع بیندازیم که چرا برندسازی مهم است:

بر تصمیمات خرید تأثیر می گذارد

تصور کنید به یک گوشی هوشمند نیاز دارید. شما گزینه های زیادی پیش روی خود خواهید داشت. آیا به سراغ برند معروفی مانند اپل و سامسونگ می روید یا برندی که هرگز نام آن را نشنیده اید؟ 

هنگامی که مردم در مورد یک نام تجاری و آنچه که نام تجاری مخفف آن است می دانند، به احتمال زیاد برندی را که برای آنها شناخته شده است خریداری می کنند. این به آنها یک احساس امن و یک تجربه مثبت می دهد.  

در بازار متمایز است

بیا با آن روبرو شویم! ما در دنیایی به شدت رقابتی زندگی می کنیم. هزاران کسب و کار وجود دارد و شما باید در بازار متمایز شوید. 

برندسازی چیزی است که می تواند به شما کمک کند تا از دیگران متمایز شوید زیرا در حالی که هویت برند خود را ایجاد می کنید ، خود را از رقیب خود متمایز می کنید. شما به مخاطب خود می گویید که چرا متفاوت هستید. شما منحصر به فرد هستید و این به شما کمک می کند تا نام و شهرت داشته باشید. 

وفاداری و اعتماد مشتری

به دست آوردن مشتریان وفادار و مشتریان پشت سر هم کار آسانی نیست. برندسازی هویت شماست و به جذب مشتریان بیشتری کمک می‌کند که احساس می‌کنند با ارزش‌ها و پیام شما مرتبط هستند. مشتریان وفادار به برند شما بیشتر احتمال دارد که خریدهای تکراری انجام دهند و مشتریان جدیدی بیاورند که منجر به افزایش درآمد می شود.

معرفی محصولات بیشتر آسان است

زمانی که برند شدید و هویت خود را ساختید، به راحتی قادر خواهید بود محصولات جدیدی را با نام تجاری معرفی کنید. این به بازاریابی آسان کمک می کند و نیازی نیست که برای شروع تبلیغات از ابتدا برای محصول جدید خود تلاش کنید. 

ROI بالا و سود

نام تجاری به شما کمک می کند تا بازده و سود بالاتری داشته باشید. چگونه؟ هنگامی که یک کسب و کار برند دارید، به احتمال زیاد کسب و کار خود را درازمدت اداره می کنید، ثابت قدم خواهید بود و حتی یک روند ایجاد می کنید. به این ترتیب می‌توانید در بازار بمانید و همچنان گزینه‌ای محبوب برای مشتریان باشید که همگی منجر به فروش بیشتر، مشتریان بیشتر، سود و بازگشت سرمایه بالاتر می‌شوند. 

اکنون که اهمیت برندسازی را می‌دانید، در اینجا بایدها و نبایدهایی از برندسازی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید.

بایدها و نبایدهای برندسازی

ساختن یک برند موفق اغلب یک فرآیند آزمون و خطا است. علاوه بر این، آنچه برای یک برند مناسب است ممکن است برای برند شما کارساز باشد یا نباشد.

با این حال، این بایدها و نبایدها می توانند به شما کمک کنند تا نام تجاری شما در مسیر درست قرار گیرد و در عین حال شما را از اشتباهات پرهزینه و وقت گیر نجات دهد.

 

مشقت را بنویس

برندسازی نیاز به درک مخاطبان، صنعت، رقبا و ارزش پیشنهادی برند شما دارد. هرچه تصویر واضح‌تری از این تأثیرگذاران مهم داشته باشید، بهتر می‌توانید برندی ایجاد کنید که با کسانی که بیشترین اهمیت را دارند ارتباط برقرار کند.

روندها را نادیده نگیرید

کسب و کارها باید دائماً رفتار و نیازهای مشتریان خود را مطالعه کنند. این همچنین به شما کمک می کند تا روندها در شکل دادن به استراتژی برند شرکت خود را شناسایی کنید. 

می‌توانید مشتریان تصادفی را برای شرکت در نظرسنجی‌ها انتخاب کنید، یا همچنین می‌توانید نظرات محصولات یا خدمات خود را مطالعه کنید. به این ترتیب، می توانید با مخاطبان هدف خود درگیر شوید و کشف کنید که واقعاً به چه چیزی اهمیت می دهند.

بنابراین، شما باید در تجزیه و تحلیل روندها کوشا باشید، ارزش های قوی داشته باشید و برای حفظ هویت برند خود مرتبط و قوی باشید و داده محور باشید.

جایگاه خود را مشخص کنید

مهمترین چیز برای انجام درست برندسازی این است که بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و جایگاه خود را مشخص کنید. بدون این دو، می توانید به برندسازی برسید که اصلاً هیچ کاری را انجام نمی دهد. 

بنابراین، هنگام ایجاد برند خود باید تا حد امکان استراتژیک باشید و آگاهانه از آن استفاده کنید. 

بدون فکر کردن به تصویر بزرگتر روی روندها نپرید

در حالی که پرش روی روندها می تواند برای هویت برند شما عالی باشد، تنها ترکیب روندهای مرتبط ضروری است. 

علاوه بر این، هر روندی به نفع برند شما نخواهد بود. برخی حتی ممکن است باعث آسیب شوند. بنابراین، قبل از استفاده از روندها، به دقت فکر کنید. بله، گنجاندن روندها در استراتژی برندسازی شما همیشه پرخطر خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که ارزش پاداش را دارد.

سازگار باشید

ثبات برند برای القای اعتماد و حفظ انتظارات مخاطب هدف شما ضروری است. علاوه بر این، یک نام تجاری ناسازگار غیرحرفه ای به نظر می رسد، و همچنین می تواند منجر به سردرگمی برند شود و باعث شود نام تجاری شما در بین مخاطبان شما کمتر قابل شناسایی باشد.

وعده های توخالی نده

نام تجاری شما باید نماینده واقعی کسب و کار شما باشد، بنابراین وقت خود را صرف این نکنید که چیزی باشید که نیستید. زیرا انجام این کار نه تنها به اعتبار شما لطمه می زند، بلکه مشتریان بالقوه را در مورد آنچه که کسب و کار شما انجام می دهد و آنچه را که طرفدار آن هستید سردرگم تر می کند.

به فکر آوردن یک حرفه ای باشید

نام تجاری شما بسیار مهم است که آن را به شانس بسپارید، بنابراین از استخدام یک مدیر برند تمام وقت یا کمک خارجی نترسید. هر کاری که انجام می دهید، آن را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید. علاوه بر این، یک متخصص به شما کمک می کند تا یک نام تجاری جامع ایجاد کنید.

گرفتار رقابت نشوید

تجزیه و تحلیل اینکه چگونه رقابت شما به برندسازی خود نزدیک می شود، طبیعی است، اما زیاده روی نکنید و تحت تاثیر تصمیمات خود قرار نگیرید. زیرا ایجاد برند شما به این روش فاقد اعتبار خواهد بود. 

بنابراین، تعادل مناسب را بین الهام گرفتن و وفادار ماندن به خود بیابید.

 

محتوای با کیفیت بنویسید

ارسال محتوای جذاب شاید راهی قانع کننده برای دستیابی به مخاطبان جدید باشد. علاوه بر این، ناگفته نماند که هر وب سایتی باید دارای بستری برای رهبری فکری یا محتوای تعاملی باشد. 

و محتوای باکیفیت و خوب تحقیق شده نه تنها موقعیت شما را در موتورهای جستجو ارتقا می دهد، بلکه بستر مناسبی برای نمایش دانش و تخصص شماست. با این حال، هنگامی که یک وبلاگ را راه اندازی می کنید، باید آن را به روز نگه دارید.

فقط نفروش

آیا از فروشنده زورکی که شما را در فروشگاه دنبال می کند و با هر کالایی که در حال فروش است به شما فشار می آورد قدردانی می کنید و چرا باید آنها را بخرید؟ بله، هیچ کس این کار را نمی کند. بنابراین، یک فروشنده زورگیر نباشید.

من قانون 80/20 را توصیه می کنم: 80٪ محتوای ارزشمند، شخص ثالث، محتوای مبتنی بر ارزش یا تولید شده توسط کاربر و 20٪ محتوای مارک دار که محصول یا خدمات شما را برجسته می کند. و اگر به طور منظم وبلاگ می نویسید و وبلاگ شما ارزش ارائه می دهد، این می تواند بخشی از آن 80٪ باشد.

صبور باش

یک برند قوی یک شبه ساخته نمی شود. زمان، پشتکار و استراتژی می‌طلبد، پس مطمئن شوید که انتظارات واقع‌بینانه دارید. بنابراین، هنگام زنده شدن نام تجاری خود صبور باشید و پیشرفت خود را دنبال کنید.

علاوه بر این، برندسازی فرآیندی یکباره نیست. 

حتی زمانی که وارد مرحله تعمیر و نگهداری می شوید، باید برند خود را زنده نگه دارید. همچنین، در آینده با پیشرفت کسب و کار و صنعت خود، امکان تغییر نام تجاری خود را داشته باشید.

تغییر نام تجاری را به تاخیر نیندازید

زمانی که برندها برای مدت طولانی ثابت می مانند، مشتریان علاقه خود را از دست می دهند و نام تجاری نیز قدیمی به نظر می رسد. بنابراین، برای اینکه مخاطبان هدف خود را به برند خود متصل نگه دارید، مطمئن شوید که برند خود را در زمان مناسب به روز کرده و تغییر دهید. 

خط پایین

نکته اصلی این است که ساختن برند تماماً در مورد یافتن چیزی است که برای شهرت و دیده شدن کسب و کار شما بهترین کار را انجام می دهد. و همانطور که وارد فرآیند ساخت برند می شوید، این بایدها و نبایدها را در نظر بگیرید تا انتظارات و اولویت های خود را همراه با یک استراتژی توسعه یافته مدیریت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *