با استفاده از نرم افزار CRM ، ممکن است درک عمیق تری از مشتریان خود به دست آورید و فعالیت های بازاریابی خود را موثرتر کنید. شما همچنین می توانید از CRM برای تقویت روابط با مشتریان فعلی خود استفاده کنید. 

افزودن نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به کمپین ایمیل مارکتینگ شما چیزی نیست جز اصلاح کمپین ایمیل مارکتینگ فعلی شما در پلتفرم تبلیغاتی شما. همکاری CRM و بازاریابی ایمیلی یک استراتژی قدرتمند است که ممکن است برای شرکت‌ها در هر اندازه و صنعت مفید باشد.

در این وبلاگ، اجازه دهید بررسی کنیم که بازاریابی ایمیلی CRM چیست، مزایای آن، و چگونه می توانید بازاریابی ایمیلی را با استفاده از CRM بهبود بخشید. 

بازاریابی ایمیلی CRM چیست؟

بازاریابی ایمیلی یک راه اثبات شده برای دستیابی به چشم انداز کسب و کار است. CRM بازاریابی ایمیلی به سازمان ها اجازه می دهد تا به جمعیت مورد نظر خود ارتقا پیدا کنند. این به نمایندگان فروش و بازاریابی کمک می کند تا درآمد کسب کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند.

ابزارهای اتوماسیون بازاریابی و ویژگی های نوآورانه نرم افزار CRM را متحول کرده است. ادغام ایمیل مارکتینگ با ابزارهای بازاریابی CRM یکی از موفق ترین تکنیک های بازاریابی برای سازمان های امروزی است.

این ادغام با استفاده از ابزارهای CRM، بازاریابی ایمیلی را برای مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی هدفمندتر و کارآمدتر می کند. هدف این است که جلوی سرنخ ها و ذهن مشتریان موجود بمانید. معرفی نرم افزار CRM بازاریابی ایمیلی مزایای بسیاری را در ایجاد روابط با مشتریان احتمالی و موجود به شرکت ها ارائه می دهد.

اجازه دهید به چند مزیت ایمیل مارکتینگ با استفاده از CRM نگاهی بیندازیم. 

مزایای ایمیل مارکتینگ با استفاده از CRM

پیام های شخصی سازی شده

سیستم‌های CRM ایمیل با ارسال پیام‌های شخصی‌سازی‌شده به مشتریان بالقوه و مخاطبین فعلی، به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کنند تا سرنخ‌های جدید به دست آورند و پایگاه مشتریان خود را گسترش دهند. با CRM، یافتن تاریخچه خرید و سایر داده های مشتری آسان می شود، که به ایجاد پیام های شخصی کمک می کند. 

پیگیری سرنخ ها

CRMهایی که شامل بازاریابی ایمیلی نیز می‌شوند، می‌توانند با ارسال هشدارها به طور مستقیم به تلفن کاربر، در صورتی که یک مشتری بالقوه اقدام از پیش تعیین‌شده‌ای را در ایمیل انجام دهد، به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرند. در نتیجه استفاده از هشدارها، هرگز فرصت پیگیری مشتریان بالقوه را از دست نخواهید داد.

ارسال ایمیل خودکار

خودکار کردن فرآیند ارسال ایمیل به سرنخ‌های جدید با استفاده از الگوهای از پیش نوشته شده که می‌توان آن‌ها را برای هدایت آنها به مرحله بعدی در هنگام استفاده از CRM با کمپین‌های بازاریابی ایمیلی سفارشی کرد، بسیار ساده‌تر است.

مدیریت مقرون به صرفه

در مقایسه با جایگزین نگهداری از راه‌حل‌های نرم‌افزاری گران‌قیمت و پیچیده، یکپارچه‌سازی CRM و بازاریابی ایمیلی روشی ارزان‌تر برای کوتاه کردن روز کاری شما، به حداقل رساندن فشار مدیریت و کاهش موانع یادگیری است.

داده ها را به طور موثر تجزیه و تحلیل کنید

ادغام به شما امکان می دهد داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و عملکرد را برای بهبود عملیات داخلی و روش های فروش و بازاریابی ارزیابی کنید. یک پلت فرم یکپارچه CRM و بازاریابی ایمیلی به شما امکان می دهد داده های ترکیبی بازاریابی و فروش را برای تعیین تأثیر، زمینه های بهبود و تنظیم دقیق برنامه ها تجزیه و تحلیل کنید.

کسب‌وکارها به لطف داده‌های عملکرد متمرکز، سازگار و دقیق که با ادغام CRM با بازاریابی ایمیلی امکان‌پذیر شده است، می‌توانند دستاوردها و شکست‌های هر ذینفع و بخش را مشخص کنند.

پرورش سرب

عمل ایجاد و گسترش روابط با خریداران بالقوه در هر مرحله از قیف فروش، که به عنوان سفر خرید نیز شناخته می شود، به عنوان پرورش سرنخ شناخته می شود. سیستم‌های بازاریابی ایمیلی با یکپارچه‌سازی CRM می‌توانند با خودکار کردن بخش‌هایی از فرآیند، در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کنند.

 

چگونه بازاریابی ایمیلی را با CRM بهبود دهیم؟

در زیر برخی از تاکتیک های بازاریابی ایمیلی مبتنی بر CRM وجود دارد که به افزایش عملکرد کمک می کند.

استفاده از تاریخچه خرید مشتری

در CRM مبتنی بر ابر، تاریخچه خرید و تعاملات مشتریان، علایق و ناپسندهای آنها را آشکار می کند. برنامه ریزی بازاریابی ایمیلی خود بر اساس این داده ها یک پیروزی است. می‌توانید در مورد تخفیف‌ها یا تبلیغات به مشتریان ایمیل بزنید، و تبلیغات می‌تواند براساس اولویت‌های فروش قبلی آنها باشد. سابقه خرید همچنین ممکن است نشان دهنده یک روند بازار باشد که به شما امکان می دهد نامه های مشابهی را برای سایر مشتریان و مشتریان بالقوه ارسال کنید.

شخصیت مشتری ایجاد کنید

CRMها به تعریف مشتریان و ایجاد شخصیت کمک می کنند. این به شما کمک می کند مخاطبان خود را شناسایی کرده و بازاریابی ایمیلی خود را تقسیم بندی کنید. استفاده از یک قیف بازاریابی را برای ایجاد پرسونا در نظر بگیرید. این ممکن است به شما کمک کند تا ایمیل های هدفمند برای بازاریابی خود ایجاد کنید.

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

ادغام CRM انتخاب ها و نظرات مشتری را نشان می دهد. رسانه های اجتماعی می توانند آنچه را که مشتریان شما می گویند و به آن علاقه دارند نشان دهند. شما می توانید از این برای ساخت مواد بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.

همچنین می توانید از رسانه های اجتماعی برای جذب مخاطبان هدف خود استفاده کنید و به آنها اطلاع دهید که پیام بازاریابی ایمیل بعدی شما موضوع خاصی را پوشش می دهد. از افراد دعوت می شود در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر ثبت نام کنند. نرم افزار CRM هر پاسخی را که از مشتریان خود دریافت می کند، ثبت می کند.

از قالب های ایمیل CRM استفاده کنید

CRM دارای قالب های ایمیل برای ارسال به گیرندگان متعدد است. قالب های ایمیل را می توان برای کمپین های ایمیل انبوه به سرنخ ها و مشتریان بالقوه استفاده کرد. این بهترین تکنیک برای ارسال ایمیل های مارک دار برای افزایش واکنش خواننده است.

هدف گذاری مخاطب CRM

نرم افزار CRM به شما می گوید آخرین بار چه زمانی مشتری به وب سایت شما وارد شده است، خریدهای آنلاین انجام داده یا سبد خرید خود را پر کرده است اما خرید نکرده است و غیره. می تواند سرب سرد را گرم کند. با استفاده از CRM، ممکن است مشتریان خود را بشناسید و دانش عملی را از رفتارهای آنها به دست آورید، که بازده نرم افزار بازاریابی ایمیلی را افزایش می دهد.

فیلتر کردن سرنخ ها

اگر یک سیستم CRM دارید که دارای قابلیت امتیازدهی سرنخ است، می توانید از آن برای تمرکز بر مشتریان بالقوه با پتانسیل ROI بالا استفاده کنید. سپس می‌توانید بر اساس امتیاز سرنخ، موقعیت قیف فروش، تطابق پرسونا و سایر داده‌های مرتبط در CRM خود، ایمیل‌های مناسب و متناسب با آن‌ها ارسال کنید و نرخ باز و کلیک خود را افزایش دهید.

نتیجه

به منظور حفظ و در ارتباط ماندن با سرنخ های با کیفیت، بازاریابی ایمیلی CRM یک ابزار ضروری در جعبه ابزار شما است. با یک پلتفرم CRM، به تمام معیارهای عملکرد مهمی که می تواند به شما کمک کند تا تلاش های بازاریابی ایمیلی خود را به سطح بعدی ارتقا دهید، دسترسی دارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *