وقتی به تبلیغ محصول یا تبلیغات خود فکر می کنید، ممکن است چیزهای زیادی در ذهن شما ظاهر شود. محصول شما به یک پلتفرم خوب نیاز دارد تا مردم در مورد محصول شما بدانند. محصول شما باید دارای تصاویر و فونت های عالی باشد تا توجه مردم را به خود جلب کند، چه در صفحات رسانه های اجتماعی ، وب سایت ها، تبلیغات یوتیوب، پوسترها و غیره.

 

وقتی نوبت به تبلیغ و بازاریابی محصولتان می‌رسد، ممکن است راه‌ها و رسانه‌های زیادی را انتخاب کنید، از جمله منابع سنتی مانند روزنامه‌ها، مجلات، کاتالوگ‌ها و بروشورها، تابلوها، بیلبوردها، پوسترها، جلد کتاب‌ها، آرم‌های چاپی ، گرافیتی و غیره. 

چه چیزی در طول سال ها تغییر کرده است؟ کسب و کارها برای تبلیغ و تبلیغ محصول خود به یک پلتفرم دیجیتالی رفته اند. چند روش مدرن تبلیغات از طریق پست ها و بنرها در رسانه های اجتماعی ، فیلم ها، موشن گرافیک ها مانند GIF ، انیمیشن ها، وبلاگ ها و غیره است. 

چیزی که ما همیشه در ویترین محصولات دنبال می کنیم، تایپوگرافی یا هنر جذاب و خواندنی کردن متن در هنگام نمایش است. ما از چندین سبک تایپوگرافی برای جذاب کردن محصولات خود استفاده می کنیم، چه در روش های تبلیغات سنتی و چه مدرن. 

یکی از سبک های تایپوگرافی که اخیراً یاد گرفتم، تایپوگرافی جنبشی است . در این وبلاگ تایپوگرافی جنبشی و روش هایی که می توانید از آن در تبلیغات استفاده کنید، بحث خواهیم کرد. 

تایپوگرافی جنبشی چیست؟

تکنیک اختلاط حرکت با متن برای بیان ایده ها و احساسات را انیمیشن تایپوگرافی جنبشی می نامند. این یک تکنیک انیمیشن است که از متن متحرک برای تنظیم لحن، جلب توجه و برای اهداف سرگرمی استفاده می کند. به نظر می رسد در حال حاضر همه جا وجود دارد، مانند برنامه های تلفن همراه ، تبلیغات، تبلیغات، فیلم ها و وب سایت ها از آن برای تاثیرگذاری بیشتر کلمات خود استفاده می کنند.

مزایای تایپوگرافی جنبشی

چشم نواز است و محتوا را به یاد ماندنی می کند

مردم بیشتر به اجسام متحرک توجه می کنند تا اجسام ساکن. مهم ترین ویژگی های ویدیوی تبلیغاتی شما ممکن است با استفاده از این انیمیشن چشم نواز از تایپوگرافی جنبشی برجسته شود.

حتی زمانی که ویدیو به پایان می رسد، مردم تمایل دارند به راحتی کلمات را به خاطر بیاورند و پیامی که به عنوان تایپوگرافی جنبشی منتقل می شود، ترکیبی از گرافیک های حرکتی و کلمات است.

هویت برند شما را تقویت می کند

هنگام تبلیغات با کمک تایپوگرافی جنبشی، می توانید هویت برند خود را بیشتر بگنجانید. این امکان را فراهم می کند که نام تجاری شما به شیوه ای خلاقانه ارائه شود که به شما کمک می کند از طریق استفاده از متن متحرک برجسته شوید. 

از آنجایی که کلمات تاثیر قدرتمندی دارند، نوع فونت، رنگ، نحوه حرکت متن و غیره به مخاطب ایده ای درباره ماهیت کسب و کار/برند یا محصول شما می دهد. 

در انواع مختلف محتوا استفاده می شود

از نظر نحوه ترکیب تایپوگرافی جنبشی، گزینه ها عملا نامحدود هستند. تقریباً هر ویدیوی متحرک یا لایو اکشن ممکن است از این روش به دلیل ماهیت آن بهره مند شود.

می توان از آن در انیمیشن های رسانه های اجتماعی، فیلم های توضیح دهنده، فیلم های آموزشی، ویدیوهای برند، ارائه های تجاری، ویدیوهای ارتباط داخلی و غیره استفاده کرد. 

چگونه می توان از تایپوگرافی جنبشی در تبلیغات استفاده کرد؟

تبلیغات تجاری

حتما متوجه تبلیغات زیادی شده اید که بازی کلمات متحرک در اشکال مختلف است. وقتی در مورد تبلیغات تجاری صحبت می کنیم، از تکنیک های انیمیشن پیروی می کنیم تا در زمان صرفه جویی کنیم و به راحتی با مخاطبان ارتباط برقرار کنیم. هدف از تبلیغات تجاری جلب توجه مخاطب، افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش است. 

تایپوگرافی جنبشی یکی از بهترین تکنیک ها برای نشان دادن تبلیغات محصول یا برند شما با کمک متن حرکتی است. مثالی که در ویدیوی زیر نشان داده شده است توسط آژانس تبلیغاتی YCN STUDIO با همکاری شرکت تولیدی BUCK مستقر در LA برای ایجاد یک انیمیشن قدرتمند در Childline: First Steps ساخته شده است.

تریلر فیلم و فیلم بلند

وقتی از تایپوگرافی جنبشی در فیلم‌ها صحبت می‌کنیم ، تنها نامی که به ذهنم می‌رسد فیلم شمال از شمال غربی (1959) ساخته سر آلفرد هیچکاک است که به عنوان اولین فیلم بلندی است که از تایپوگرافی جنبشی استفاده می‌کند. دنباله عنوان آغازین را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

در حالی که نحوه سر خوردن حروف روی صفحه و خارج از صفحه اکنون خام به نظر می رسد، در زمان تولید عکس نوآورانه بود. از شمال به شمال غربی تا مرد عنکبوتی، تایپوگرافی جنبشی تریلرهای تبلیغاتی، شروع و پایان فیلم ها و فیلم های بلند را بسیار شگفت انگیز کرده است. 

وب سایت ها

تایپوگرافی جنبشی به ایجاد یک وب سایت شگفت انگیز برای تجارت شما کمک می کند. می توانید از تایپوگرافی جنبشی در صفحه اصلی و صفحه فرود استفاده کنید تا برای مخاطب جذاب تر و جذاب تر به نظر برسد.

 

GIF ها بسیار رایج هستند و می توان آنها را در طراحی وب سایت گنجاند. در اینجا نمونه ای از یک GIF است که تایپوگرافی جنبشی شگفت انگیز را به تصویر می کشد. این GIF از وب سایت Sir Hacker Noon است. 

وب سایت هامنبع

داستانت را بگو

داستان سرایی یک استراتژی کاملاً جذاب برای به یاد ماندنی کردن کسب و کار شما است. ویدیوهای داستان سرایی را می توان با گنجاندن تایپوگرافی متحرک به همراه سایر اشیاء متحرک، شخصیت ها و غیره ساخت. باور کنید یا نه، کلمات می توانند تأثیر قدرتمندی بر روی مخاطب بگذارند. 

برخی از هنرمندان همچنین از تایپوگرافی جنبشی برای بیان داستان هر چیزی که می تواند از نظر احساسی بر مخاطبان آنها تأثیر بگذارد، استفاده می کنند. من هم یک مثال خوب از آن دارم! ویدیوی ساخته شده توسط سر الی گیلو  را در این لینک ببینید.

پوسترها

نه تنها در فیلم‌های متحرک، بلکه حدس می‌زنم تایپوگرافی جنبشی نیز مفید باشد و زمانی که برای ایجاد پوسترها و قالب‌های متحرک زیبا با متن جذاب استفاده می‌شود، تأثیرگذار است. اینها بهتر از پوسترهای گرافیکی استاتیک کار می کنند. این می تواند در بسیاری از مکان ها مانند رسانه های اجتماعی، برنامه های پیام رسانی، صفحه نمایش های بزرگ و غیره استفاده شود و به عنوان یک تبلیغ کوتاه اما موثر برای محصول شما عمل کند. 

پوسترهای آقای اندری بهترین نمونه هستند که او با کمک تایپوگرافی جنبشی خلق می کند.

پوستر 1پوستر 2

نتیجه گیری

انیمیشن لوگو نیز یکی از بهترین نمونه ها برای نشان دادن تایپوگرافی جنبشی در تبلیغات برند یا کسب و کار است. همانطور که همه ما می دانیم، لوگو چهره یک برند یا شرکت است و اگر توسط تایپوگرافی جنبشی ایجاد شود، تأثیر متفاوتی بر روی مخاطبان هدف شما خواهد داشت.

این نه تنها برند را به یاد ماندنی می کند، بلکه ماهیت برند را از طریق تایپوگرافی استفاده شده به مخاطب القا می کند. این یکی از بهترین اشکال تبلیغات یک محصول یا تجارت با استفاده از تایپوگرافی جنبشی است.

مثال زیر توسط وبلاگ InDesign است که از تایپوگرافی جنبشی برای انیمیشن لوگو استفاده می کند. 

انیمیشن لوگو

بسته شدن

تایپوگرافی جنبشی هنر زنده کردن متن است. ممکن است بگویید اعمال بلندتر از کلمات صحبت می کنند. اما، اگر تایپوگرافی جنبشی را در نظر بگیرید، کلمات در عمل هستند و تاثیر آن دو برابر می شود. 

اگر به دنبال ایجاد موشن گرافیک شگفت انگیز، انیمیشن دو بعدی ، انیمیشن تخته سفید ، انیمیشن شخصیت ها و غیره هستید، یا به دنبال خدمات ویرایش ویدیو هستید، در جای درستی هستید! 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *