اما چگونه با تمام مشتریان وب سایت خود به صورت سازماندهی شده برخورد می کنید؟ اگر پاسخ دادن به یک سرنخ بالقوه را از دست بدهید چه؟ چگونه به طور سیستماتیک تجزیه و تحلیل وب سایت خود را مدیریت می کنید؟ 

ادغام CRM با وب سایت ها می تواند تمام این چالش ها را حل کند و به رشد کسب و کار یا دسترسی شما کمک کند. در این وبلاگ، اجازه دهید نحوه ادغام نرم افزار CRM با وب سایت خود را بررسی کنیم. ما همچنین متوجه خواهیم شد که چرا این برای وب سایت تجاری شما مهم است. 

نرم افزار CRM چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری یا نرم افزار CRM پلتفرم هایی هستند که می توانند توسط کسب و کارها برای رشد با مدیریت کارآمد و موثر مشتریان خود مورد استفاده قرار گیرند. CRM ها چه به تنهایی روی پلتفرم های منفرد و چه چندگانه می توانند به شما در ایجاد، ایجاد و مدیریت روابط با مشتری، ایجاد درآمد و همچنین حفظ مشتریان کمک کنند. 

تا سال 2028، پیش‌بینی می‌شود که ارزش بازار جهانی CRM بیش از  245 درصد افزایش یابد . در واقع،  91 درصد  از ده کارمند یا بیشتر از یک CRM برای مدیریت تعاملات خود با مشتریان استفاده می کنند.

نرم افزار CRM چیست؟منبع

سیستم ها و نرم افزارهای CRM صرف نظر از اندازه و نوع آن به بخش جدایی ناپذیر رشد یک کسب و کار یا اداره یک سازمان تبدیل شده اند. به منظور بهبود عملکرد CRM، لازم است فناوری‌های CRM در سایر نرم‌افزارها و ابزارها ادغام شوند. با استفاده از CRM، می‌توانید رویه‌های تجاری را بهینه کنید، وفاداری مشتری را ایجاد کنید و درآمد را افزایش دهید.

یکپارچه سازی وب سایت CRM چیست؟

ادغام CRM با وب سایت شما به معنای ادغام CRM با سیستم مدیریت محتوای وب سایت شما (CMS) است. نرم افزاری که بر روی کامپیوتر نصب می شود و برای مدیریت فرآیند ایجاد و اصلاح اطلاعات دیجیتال استفاده می شود، سیستم مدیریت محتوا (CMS) نامیده می شود. این ابزاری است که به شما امکان می دهد تجربه دیجیتالی مشتریان خود را ایجاد، حفظ و بهبود بخشید. 

به بیان دقیق‌تر، سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک برنامه نرم‌افزاری است که کاربران را قادر می‌سازد تا در ایجاد، ویرایش و تولید مطالب دیجیتالی مانند صفحات وب، ورودی‌های وبلاگ و موارد دیگر با یکدیگر همکاری کنند. وردپرس، جوملا و دروپال پرکاربردترین سیستم های مدیریت محتوا در بازار هستند. 

چگونه CRM را با وب سایت خود یکپارچه کنیم؟

یک CRM را می توان از طرق مختلف با یک وب سایت ادغام کرد. می توانید از ابزارهای داخلی سرویس CRM، برنامه های شخص ثالث یا برنامه نویسان برای اتصال آن به وب سایت خود استفاده کنید.

در اینجا چند راه برای ادغام CRM با وب سایت ها وجود دارد:

ابزارهای داخلی

ادغام با وب سایت می تواند مانند یک فرآیند پیچیده به نظر برسد که باید با استفاده از ابزارهای شخص ثالث و کمک های پولی انجام شود. با این حال، می توان آن را با استفاده از ابزارهای CRM داخلی انجام داد. 

نصب با استفاده از اسکریپت آماده و اتصال از طریق ایمیل دو تا از موثرترین و کم هزینه ترین روش های همگام سازی هستند. اکثر CRM ها دارای ابزارهای یکپارچه سازی هستند که می توانید قبل از خرید CRM از آنها اطمینان حاصل کنید.

ویجت یا فرم تماس

ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای جمع آوری داده های مصرف کننده، ایجاد یک فرم یا یک ویجت است. وب سایت هایی مانند وبلاگ ها، نمونه کارهای آنلاین و وب سایت های کارت ویزیت ممکن است از این روش برای نمایش محتوای خود سود ببرند.

استفاده از ویجت از پیش ساخته شده یا فرم تماس به عنوان راه حل رایج ترین راه حل است. راه اندازی این روش ساده است و به شما امکان می دهد چندین فرم را در وب سایت ایجاد کنید. 

می توانید این کار را با ایجاد یک فرم جدید در تنظیمات همگام سازی CRM انجام دهید. پس از ایجاد فرم، باید آن را نامگذاری کنید و آدرس محل وب سایت را وارد کنید. سپس ویژگی ها و ویژگی های فرم را از یک کادر کشویی انتخاب کنید تا فرم مطابق با وب سایت شما کاربردی شود.

پس از اینکه فرم جدید ذخیره شد و آماده استفاده شد، CRM یک کد برنامه را نمایش می دهد. شما باید آن را با استفاده از کلیپ بورد در کد منبع وب سایت قرار دهید. اگر کد بین خطوط head> و /head> درج نشود، داده ها برای پردازش به CRM ارسال نمی شوند.

برخی از نمونه‌های فرم وب عبارتند از نظرسنجی، فرم‌های تماس با ما، درخواست قیمت، زمان‌بندی یک نسخه آزمایشی، ثبت نام برای آزمایش رایگان و غیره. 

با استفاده از API

محصولات IT شخص ثالث را می توان از طریق API ها همگام سازی کرد زیرا سرور می تواند درخواست ها را دریافت کند و به آنها پاسخ دهد. با یکپارچه سازی سیستم های CRM از طریق API می توان داده های وب سایت پنهان و فعالیت های غیر ضروری را ارائه داد.

بر اساس نوع داده تماس، یک API می‌تواند درخواست‌های مشتری را در گروه‌های CRM توزیع کند، و همچنین پارامترهای UTM را به هم منتقل کند. داده ها و منابع ترافیک سرتاسر قابل ردیابی و تجزیه و تحلیل هستند.

به عنوان پیش نیاز دیگر، وب سایت شما باید روی سروری میزبانی شود که بتواند به درستی پردازش PHP را انجام دهد. بهتر است اگر تیمی از متخصصان داشته باشید تا وب سایت خود را با CRM خود ادغام کنند تا از روند یکپارچه سازی راحت اطمینان حاصل کنید. 

چرا CRM را با وب سایت خود ادغام کنید؟

ادغام وب سایت شما در یک CRM مزایای زیادی دارد. اجازه دهید نگاهی به چند مورد از آنها بیندازیم:

خدمات بهتر به مشتریان

هنگام برخورد با پرس و جوها، ممکن است پاسخگویی به تقاضا دشوار باشد. اطلاعات پیگیری خودکار را می توان با ادغام یک CRM در وب سایت خود به دست آورد. بسیار مهم است که هیچ سوال مشتری بی پاسخ بماند یا هیچ مشتری یا سرنخ بی توجهی رها نشود. 

منبع داده واحد

داده های مشتری از کانال های فروش، بازاریابی و خدمات را می توان در یک رکورد واحد برای هر مشتری ترکیب کرد. با پیوند دادن CRM خود به وب سایت شما می توان یک نمای مشتری واحد ایجاد کرد.

داده های قابل اعتمادتر و ثابت تری را در اختیار شما قرار می دهد. با این ادغام، دانش بهبود یافته مصرف کننده و تصویر واضح تر از رفتارهای خرید مشتری شما اکنون در دسترس شماست. 

افزایش فروش

با ادغام وب سایت خود با C2CRM (C2CRM) فروش خود را با افزایش حجم و کیفیت سرنخ ها و تنظیم آنها برای پیگیری و پرورش بهتر بهبود دهید.

شرکت ها تلاش و پول زیادی را صرف وب سایت های خود می کنند، محتوای جذابی تولید می کنند و فرم های تماس اضافه می کنند. زمان‌های چرخه فروش کاهش می‌یابد زیرا سرنخ‌های جدید به سرعت وارد سیستم CRM شما می‌شوند و کارکنان فروش شما داده‌های بهتری برای کار با آنها دارند که در نتیجه نرخ تبدیل بالاتری دارد.

اثربخشی وب سایت را افزایش می دهد

ادغام وب سایت و CRM اثربخشی وب سایت کسب و کار شما را افزایش می دهد. به شما این امکان را می دهد که سرنخ های وب سایت را خودکار کنید و از داده های تحلیلی برای بازدیدکنندگان وب سایت استفاده کنید.

این یکپارچه سازی به CRM اجازه می دهد تا به طور خودکار داده های وب سایت را بازیابی کند و سرنخ ها و مسئولیت ها را با استفاده از فرم های آنلاین به طور خودکار به نمایندگان فروش اختصاص دهد. همچنین فرآیندهای فروش را برای جلوگیری از ورود داده های متعدد به صورت خودکار انجام می دهد و پاسخ های لحظه ای مشتری را ارائه می دهد.

در یک بحران

برای کسب و کارها ضروری است که یک استراتژی یکپارچه سازی قوی داشته باشند تا سرمایه گذاری های تکنولوژیکی خود را به حداکثر برسانند، کارایی را به دست آورند و اطمینان حاصل کنند که همه سیستم ها به طور یکپارچه با هم ارتباط برقرار می کنند.

بدون توجه به پلتفرمی که استفاده می کنید، داشتن CRM در وب سایت شما مزایای مختلفی دارد. با جمع آوری اطلاعات قابل اعتماد در یک فضای واحد، رضایت مشتری را بهبود می بخشد و افزونگی داده ها را به حداقل می رساند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *