هر زمان که می‌خواهید محصول یا خدمات جدیدی وارد کنید، یا به طور کلی در حال ارائه یک کسب‌وکار جدید در یک صنعت خاص هستید، هیچ جایگزینی برای تبلیغات یا بازاریابی وجود ندارد . شما باید یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشید تا بتوانید کسب و کار خود را شروع کنید و به موقع به اهداف تجاری مورد نظر خود برسید.

تاثیر استراتژی بازاریابی   شما بسته به اهداف خاص کسب و کار شما و مقدار پولی که آماده خرج کردن هستید متفاوت خواهد بود.

راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق اغلب نقطه شروعی برای توسعه یک شرکت است. کمپین های تبلیغاتی توسط مشاغل برای افزایش ترافیک وب سایت، دانلود برنامه، فروش محصول و دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی استفاده می شود.

ایجاد یک برداشت اولیه مثبت و اطمینان از اینکه مردم شما و برند شما را به یاد می آورند، دو مورد از مهمترین اهداف هر تلاش بازاریابی است.

در این مقاله، ما در مورد چگونگی طراحی یک کمپین بازاریابی موفق صحبت خواهیم کرد که باعث شود شما یک استاد بازاریابی به نظر برسید و به شما کمک کند تا تلاش خود را به سطح بالاتری ببرید.

 

چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق طراحی کنیم؟

اقداماتی که می توانید برای طراحی یک کمپین تبلیغاتی موفق انجام دهید عبارتند از:

بررسی مشتریان هدف شما

اکثر بازاریابان اینترنتی موافق هستند که تعیین یک مخاطب خاص برای موفقیت هر کمپین بازاریابی ضروری است. با این حال، تعداد کمی واقعاً این کار را انجام می دهند.

این ایده بدی است زیرا نمی توانید به افراد مناسب بازاریابی کنید یا پیشنهادات خود را در جایی قرار دهید که بیشترین موفقیت را داشته باشند.

پیدا کردن اینکه به چه کسانی می فروشید و به چه چیزی نیاز دارند ضروری است. بازار را بررسی کنید، دریابید که آن افراد به چه چیزی اهمیت می دهند، و سپس دریابید که چگونه آن را به آنها بدهید.

همه در مورد کمپین “Just Do It” نایک و سایر کمپین های تبلیغاتی عالی می دانند . این نوع کمپین ها به ویژه مؤثر هستند زیرا هم برای ذهن و هم برای قلب جذاب هستند.

کمپین نایک با موفقیت به جمعیت هدف خود از جوانان رسید زیرا از نظر احساسی با آنها طنین انداز شد. مخاطبان با دیدن خود در نشان نایک تشویق شدند تا با کمپین همذات پنداری کنند.

تجزیه و تحلیل رقابت

شناسایی رقبای خود اولین گام در ایجاد استراتژی برای شکست دادن آنها در بازار است. اگرچه این یک روش ساده است:

  • شما باید بازار هدف خود را مشخص کنید.
  • دریابید که در حال حاضر از چه نوع لحن تبلیغاتی و فروش استفاده می شود.
  • شما باید در مورد رقبای صنعت تحقیق کنید.

تجزیه و تحلیل رقابتی بسیار مهم است – یک الزام مطلق برای هر تاجر آنلاین. به عنوان اولین مرحله در فرآیند برنامه ریزی، باید در مورد وضعیت بخش خود و انواع محصولاتی که فروش خوبی دارند تحقیق کنید.

اقلام جدید و قدیمی هر دو باید تحت تحلیل رقابتی قرار گیرند. بینش در مورد فعالیت های رقبا، ترجیحات مشتریان بالقوه، و اثربخشی محصولات خود را می توان از این طریق به دست آورد.

توسعه شخصیت های خریدار

نمایه های شخصیت یا «شخصیت ها» اغلب برای استفاده در بازاریابی ایجاد می شوند. آنها به برندها کمک می کنند تا در مورد مصرف کنندگان خود و آنچه که به آنها اهمیت می دهند اطلاعات بیشتری کسب کنند. پرسونا می تواند برای کل شرکت یا فقط یک بخش ساخته شود.

به عنوان مثال، می توانید یک فروشگاه، انبار یا فروشگاه اینترنتی هویت ایجاد کنید. سپس می‌توانید از الگوهای پرسونا برای توصیف جمعیت، درآمد، جنسیت، سن و عادات خرید مشتریان ایده‌آل خود استفاده کنید.

پرسوناها نمایش های خیالی از پایگاه مشتری ایده آل شما هستند که برای اهداف تحقیقات بازار ایجاد شده اند. آنها پایه های ساختگی برای افراد واقعی هستند که ویژگی ها و ویژگی های مشترکی دارند.

شما ممکن است یک استراتژی بازاریابی بسازید که واقعاً با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار کند، ابتدا با “خود ایده آل” آنها آشنا شوید و سپس از آنجا به عقب برگردید تا خواسته ها، نیازها و نگرش های “ایده آل” آنها را تعیین کنید.

به دست آوردن و حفظ اعتماد و اطمینان مخاطبان با توانایی شما در صحبت کردن به زبان آنها تسهیل می شود.

 

مشخص شدن اهداف خود

مشخص کنید که امیدوارید با تلاش های بازاریابی خود به چه چیزی برسید.

  • آیا افزایش ترافیک وب سایت شما یک اولویت است؟
  • آیا به دنبال گسترش پایگاه طرفداران آنلاین خود هستید؟
  • آیا دوست دارید لایک یا فالوور فیسبوک بیشتری داشته باشید؟

قبل از طرح ریزی برای رسیدن به آن، بدانید که چه می خواهید. اگر اهداف روشنی در ذهن داشته باشید، ایجاد یک استراتژی تجاری موثر بسیار آسان تر خواهد بود. محققان دریافتند کسانی که اهدافی را برای خود تعیین می‌کنند و فعالانه برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند، موفق‌تر از کسانی هستند که این کار را نکرده‌اند.

بنابراین، هنگام سازماندهی کمپین بعدی خود، مطمئن شوید که چیزی مشخص و قابل اندازه گیری را هدف قرار دهید. اگر این کار را نکنید، موفق نخواهید شد.

اگرچه مقیاس و دامنه اهداف شما ممکن است تغییر کند، درج تاریخ سررسید ثابت باقی می ماند. بدون در نظر گرفتن تاریخ پایان مشخصی، یک هدف چیزی بیشتر از یک رویا نیست.

اما اگر می‌خواهید «۵۰ ویجت را به هر مصرف‌کننده‌ای که این هفته از درب ما می‌آید بفروشید»، یک هدف واقعی و واضح دارید که می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد. داشتن درک محکمی از هدف نهایی، ابزاری که می خواهید به آن برسید، و یک جدول زمانی برای انجام آن مهم است.

آشنایی با انواع کمپین ها

بازاریابی مستقیم و بازاریابی غیر مستقیم دو نوع اصلی بازاریابی هستند که توسط مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند. ایمیل، پیام های متنی، تلویزیون و سایر رسانه ها همگی نمونه هایی از بازاریابی مستقیم هستند.

بازاریابی مستقیم مستلزم تماس با مصرف کنندگان است. بازاریابی غیر مستقیم از کانال هایی مانند موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی ، تبلیغات آنلاین و برنامه های وابسته برای دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده می کند.

دانستن اینکه چگونه تلاش های بازاریابی مختلف از یکدیگر متفاوت است بسیار مهم است. این نقطه اصلی بحث بین بازاریابی و روابط عمومی است. رساندن کلمه به یک جمعیت شناسی خاص همان چیزی است که تبلیغات در مورد آن است.

تبلیغات در روزنامه ها، تلویزیون، رادیو و اینترنت همگی نمونه هایی از این موضوع هستند. هدف از تبلیغ این است که مخاطب مورد نظر با ارتباط مواجه شود. روابط عمومی، تبلیغات شفاهی و رایگان از اجزای مشترک استراتژی های بازاریابی هستند.

تنظیم استراتژی بازاریابی 

باید برای تصور اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد، آماده‌سازی کنید. سوالات به طور کامل پاسخ داده نشده است. همه انسان ها در این ویژگی مشترک هستند. اما اگر استراتژیک هستید، می توانید این مرحله زیر را پیش بینی کنید.

شما قبلاً از سؤالاتی که باید انجام دهید و پاسخ هایی که باید جستجو کنید آگاه هستید. ماهیت کسب و کار خود و زمانی را که در اختیار دارید تا به وظایف مختلف اختصاص دهید، هنگام تدوین برنامه بازاریابی خود در نظر بگیرید.

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، احتمالاً فقط به یک روز در هفته نیاز دارید تا تمام وظایف بازاریابی خود را انجام دهید. اگر از همان روش های بازاریابی مانند یک شرکت بزرگتر استفاده کنید، ممکن است بتوانید زمان بیشتری را به عناصر خاصی از بازاریابی خود اختصاص دهید و همچنان موفق باشید. با این حال، جذب طرفداران قابل توجه با صرف زمان زیاد در روز همیشه آسان نیست.

ایجاد مفاهیم جدید

قبل از توسعه مفاهیم تبلیغاتی، مهم است که رابطه برند با مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید. ابتدا، در نظر گرفتن اینکه سازمان در تلاش است به چه موضوعی رسیدگی کند، مفید است.

این به این دلیل است که ارزشی که مشتریان از تعامل با برند شما به دست می‌آورند، باید به راحتی منتقل شود. در نتیجه باید تصویر واضح تری از ماموریت برند ظاهر شود.

سپس می توانید در نظر بگیرید که چگونه این مزایا ممکن است بر گروه های خاصی از مردم تأثیر بگذارد.

  • آیا می توانید نحوه ظاهر و صدا را برای گروه های مختلف توضیح دهید؟
  • دقیقاً آنها نظرات خود را به چه کسی خطاب می کنند؟
  • چگونه صحبت می کنند؟
  • چرا این برند را انتخاب کردید؟
  • سوال این است که چرا مشتریان پیشنهاد شما را بالاتر از دیگران انتخاب می کنند.

آنچه انجام می دهید تنها عامل نیست. هر اتفاقی که بعد از انجام وظیفه در شرکت شما بیفتد می تواند باعث ایجاد یا شکست شغلی شما شود.

اما وقایعی که در شرکت شما در حین کار بر روی یک پروژه رخ می دهد، می تواند باعث ایجاد یا شکست آن شود. به عوامل دیگری در شرکت خود فکر کنید که می توانند بر اهداف بازاریابی و فروش فعلی شما تأثیر بگذارند.

 

فکر کردن به انتخاب های خود

هر شرکتی، مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک، باید به نوعی بازاریابی کند و هر کانال بازاریابی مزایا و معایب خاص خود را دارد. شرکت‌ها می‌توانند کالاها یا خدمات خود را از طریق تبلیغات پولی (مانند تبلیغات تلویزیونی) یا رسانه‌های کسب‌شده (مانند وبلاگ‌نویسی، رسانه‌های اجتماعی) به بازار عرضه کنند. هر دو نوع تبلیغات دارای مزایا و معایبی هستند.

اگرچه تبلیغات پولی می تواند کارآمد و خاص باشد، اما نداشتن بودجه تبلیغاتی قابل توجه می تواند به معنای از دست دادن یک فروش احتمالی باشد. حتی ممکن است با دلسرد کردن خریداران بالقوه نتیجه معکوس داشته باشد. قرار گرفتن در معرض از طریق رسانه های به دست آمده تلاش بیشتری می طلبد، اما اغلب هزینه کمتری دارد و نسبت به تبلیغات پولی به مخاطبان بیشتری می رسد.

چند سال کار در بازاریابی به من آموخت که هیچ راه حل جهانی وجود ندارد. تبلیغات و پست‌های مستقیم می‌توانند راه‌های موثری برای اطلاع رسانی درباره کسب‌وکار شما باشند، اما مهم است که آینده را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید از کانال‌های دیگر نیز سرمایه‌گذاری کنید.

یک گزینه این است که با تبلیغات چاپی سنتی باقی بمانید، در حالی که دیگری این است که توجه خود را به دنیای آنلاین معطوف کنید. ارزش طول عمر یک بازدیدکننده یک معیار مفید برای محاسبه هزینه یک استراتژی تبلیغاتی خاص است.

ارزش مادام العمر کل مبلغی است که یک مشتری انفرادی پتانسیل تولید برای یک کسب و کار را در طول کل رابطه خود با آن کسب و کار دارد. به عبارت دیگر، درآمد بالقوه یک تجارت از یک بازدیدکننده اینترنتی است که به اندازه کافی برای تبدیل باقی می ماند.

برنامه تبلیغاتی خود را عملی کنید

دانستن اینکه چرا در حال انجام یک فشار بازاریابی هستید، اولین گام در توسعه استراتژی برای تحقق آن است. مهم است که به یاد داشته باشید که کمپین شما باید با اهداف بزرگتر شما هماهنگ باشد.

فقط دسته ای از استراتژی های مختلف را امتحان نکنید و امیدوار باشید که یکی از آنها کارساز باشد. قبل از خرج کردن 10000 دلار، اهداف تبلیغاتی خود را با دقت در نظر بگیرید.

افزایش ترافیک سایت تنها بخشی از یک استراتژی بازاریابی اینترنتی موثر است. هدف به دست آوردن توده هاست. برندسازی، مخاطب، پیام و محتوا چهار رکن یک برنامه بازاریابی وب موثر هستند.

ابتدا صدا و لحن برند خود را مشخص کنید. لوگو، شعار و پیام شرکت شما باید این یکنواختی را منعکس کند.

در نظر بگیرید که حضور اینترنتی شما (وب سایت، حساب های رسانه های اجتماعی) چگونه بر شرکت شما منعکس می شود. گام بعدی این است که محتوا و پیام خود را برای هر پلتفرم تنظیم کنید. احتمالاً تبلیغاتی را در تلویزیون دیده‌اید که بینندگان را تشویق می‌کند تا در ازای دریافت رایگان یک شماره مشخص را شماره‌گیری کنند.

درست است، اما اینها فقط تلاش های تبلیغاتی هستند. به عبارت دیگر، آنها موثر هستند زیرا مخاطبان هدف آنها از قبل به خرید هر چیزی که تبلیغ تبلیغ می کند فکر می کنند.

اما وقتی می‌خواهید کسی را متقاعد کنید تا کاری انجام دهد که به شما در فروش محصولات یا خدماتتان کمک کند، باید آن کار را آسان کنید.

اگر می‌خواهید چیزی را تقدیم کنید، اما نمی‌خواهید با شماره تلفن آن‌ها را آزار دهید، می‌توانید آن را در ازای کاری که آن‌ها مایلند به صورت آنلاین انجام دهند، مانند پر کردن نظرسنجی، ساختن یک ویدیو ، یا آپلود کردن آن، پیشنهاد دهید. فرم.

ارزیابی نتایج

بسیاری از شرکت ها با وجود اهمیت جمع آوری داده ها پس از تلاش های بازاریابی، اندازه گیری و معیارها را نادیده می گیرند. بسیار مهم است که دائماً تمام داده های کمی (مانند ترافیک و تبدیل ها) و کیفی (مانند آنچه کاربر دوست دارد و دوست ندارد) ثبت کنید.

یکی از مهم ترین ایده ها در اینجا اندازه گیری است. بسیار مهم است که در مورد موفقیت کمپین بازاریابی خود و جایی که ممکن است آن را بهبود ببخشید، توجه داشته باشید. سنجش موفقیت تلاش های بازاریابی شما ممکن است دشوار باشد.

یکی از شاخص های موفقیت آن، بررسی تعداد سرنخ ها، تبدیل ها و درآمد حاصل از تلاش های بازاریابی است. روش دیگر، پیگیری بودجه کمپین، دسترسی مخاطبان و نرخ مشارکت است.

کلمات پایانی

بسیاری از استراتژی های بازاریابی وجود دارد، اما هیچ کدام بدون نقص نیستند. چرا؟ چون هرکسی سلیقه خاص خودش را دارد. با این حال، موثرترین تاکتیک همانی است که در واقع از آن استفاده خواهید کرد. شاید کلید پیدا کردن یک رسانه شاد باشد.

به خاطر داشته باشید که اعتماد بیش از حد معمولا منجر به فاجعه می شود. انجام هر کاری بیش از حد محجوب احتمالاً توجه کافی را برای برند شما جلب نخواهد کرد. اگرچه ممکن است چالش برانگیز باشد، اما همیشه به دنبال آن تعادل ارزشمند است.

تلاش برای راضی نگه داشتن همه زمان زیادی است. وقت خود را برای جلب رضایت دیگران تلف نکنید. تمرکز بر پیروزی بر خود پیدا کردن تعادل بهینه بین استراتژی و خلاقیت چالش برانگیز است.

اما شما می توانید خود را برای تغییر تاکتیک آموزش دهید. از شما انتظار می رود روشی را بیابید که نیازهای شما را برآورده کند. با حفظ این تعادل، می توانید اطمینان حاصل کنید که هر دو نیاز برآورده می شوند. تخیل بودن در بازاریابی ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *