زمانی که حدود پنج سال پیش به عنوان یک هنرمند استوری‌برد شروع به کار کردم، بسیار خوشحال بودم که راهی برای دریافت دستمزد برای نقاشی پیدا کردم. اگرچه با نوشتن و زبان خوب بودم و هر چیزی را با داستان سرایی دوست داشتم، از نظر شغلی در هر جایی که کلمات فنی وجود داشت، نتوانستم توجه یا علاقه ام را برای مدت طولانی حفظ کنم. 

استوری بورد مانند خلاص شدن از شر چیزهای فنی، خطوط فنی دقیق و پاراگراف های خسته کننده برای توضیح چیزهای ساده بود (بیان راحت تر با نقاشی). فقط کاغذ خالی و طرح های زیبا و دوست داشتنی بدون حاشیه.

چگونه پانل های استوری بورد را برای فیلم های انیمیشن قالب بندی می کنید؟دفترهای من با طرح هایی پر شده بود که از صفحات پشتی شروع می شد، بنابراین برای برخی از دروس فنی مانند ریاضیات، دفترچه های من در صفحات آخر بیشتر با طرح ها پر می شد تا موضوع واقعی جلو. استوری بورد شبیه خط خطی بود که همیشه عادت داشتم انجامش دهم. اما چشمانم متوجه قالب بندی نشدند یا شاید فقط آن را نادیده گرفتند.

از طریق این وبلاگ، تجربه خود را در مورد استوری بورد با شما به اشتراک خواهم گذاشت و به شما نشان خواهم داد که چگونه می توانید پانل های استوری بورد را برای انیمیشن های ویدئویی به طور موثر قالب بندی کنید. 

 

استوری بردینگ چیست؟

فیلم یا ویدیویی که ابتدا تماشا می کنید به شکل ایده ای است که در پانل های گرافیکی به تصویر کشیده شده است. Storyboarding مجموعه‌ای از نقاشی‌ها به ترتیب معین است که با جهت دوربین، دیالوگ و سایر ویژگی‌های مهم کامل می‌شود. این پیشرفت شات به شات یک ویدیو را به تصویر می کشد.

استوری بردینگ چیست

استوری بوردینگ تصویر 2 چیست

Storyboarding به صورت بصری ارتباط برقرار می کند

در حین کار بر روی برخی از تکالیف، متوجه شدم که شما نمی توانید همه چیز را با طرح ارتباط برقرار کنید. کلمات نقش اساسی دارند و باید در توضیح چیزهای غیرقابل طرح نقش داشته باشند. 

به عنوان مثال، استفاده از کلمه “پستچی” به جای صرف زمان برای یافتن منابع لباس در اینترنت و بازسازی دقیق آنها در طرح ها، راه حل تخیلی تری است. 

از آنجایی که قرار نیست استوری بورد یک اثر هنری باشد، بلکه یک ابزار ارتباطی باشد، کارایی عامل کلیدی است. اگر هنرمند هستید، حتی اگر از آن آگاه باشید، ممکن است از آن پیروی نکنید، زیرا هنرمندان عادت دارند که برای تصاحب آن ها ترنس بکشند. 

اما ایجاد استوری بورد نیاز به مقدار زیادی کار در زمان کمتری دارد و شما باید با تصمیم گیری هوشمندانه در نقاشی ها به آن دست یابید. قالب‌بندی همچنین راهی است برای کارآمد کردن کارها با استفاده از آن برای برنامه‌ریزی و ساختار داستان‌سرایی‌تان، با آسان‌تر کردن درک آن برای اکثر مردم، به‌ویژه کسانی که اهل خط هنری نیستند. 

Storyboarding به صورت بصری ارتباط برقرار می کند

همانطور که با مهارت هایم بهتر شدم، در مقطعی شروع به ساختن طرح هایی کردم که تا حد امکان به صورت تصویری توضیح می داد و کلمات را برای توضیح آنها به حداقل رساندم. 

همچنین در همان زمان تدریس این موضوع را در دانشکده های سینما و رسانه شروع کردم و در حین تهیه برنامه درسی متوجه شدم که این رویکرد بسیاری از هنرمندان بزرگ استوری بورد است، بنابراین ضمن آموزش آن به دانش آموزان، در تمرین من نیز جا افتاد.

با تجربه بیشتر، کلماتی مانند “سکانس شماره”، “شماره تیراندازی”، نام پروژه ها در طرح های من جای گرفتند. این همیشه به من یادآوری می کرد که قرار نیست تصاویر زیبا و بی نقصی بسازم، بلکه طرحی بصری برای داستان نویسان (کارگردانان) بسازم. این به این دلیل بود که اسکریپت‌های آن‌ها باید به طور مؤثر به انیماتورها، به زبان آن‌ها، یعنی تصاویر بصری، بدون از دست دادن هیچ اطلاعاتی از فیلمنامه ویدیویی ، منتقل شود .

ورودی جعبه مرزی

سپس وارد جعبه مرزی خسته کننده شد که در واقع برای استوری بوردینگ بسیار مهم است. یک حاشیه ممکن است محدود کننده به نظر برسد، اما این چیزی است که نشان دهنده کادربندی عکس ها است. همچنین در استوری بوردینگ مجاز به ترسیم خارج از مرزها نیز می باشد و در برخی موارد نیز لازم است. 

جالبه درسته؟ 

بگذارید با یک مثال توضیح دهم. 

تصور کنید ما در حال ساختن عکسی از مرد آهنی هستیم که یک پرتو لیزر را از دستش پرتاب می کند. این یک شات نزدیک است. نمای نزدیک از دست کت و شلوار مرد آهنی، که تقریباً کشیده شده است، ممکن است برای همه واضح نباشد. برخی ممکن است حتی متوجه نباشند که در قاب چه اتفاقی می افتد. 

اما اگر از فضای خارج از مرز استفاده کنید و عقربه را از جهتی بکشید، به طرح زمینه ای می دهد تا بفهمد چه اتفاقی دارد می افتد. و با یک قاب، شما با قاب بندی دقیق سازش نمی کنید. 

بنابراین اساساً می‌توانید خارج از حاشیه، قاب، نسبت تصویر، هر چیزی که آن را نامگذاری می‌کنید، بکشید و از صفحه کامل برای اضافه کردن تماس و وضوح بیشتر استفاده کنید. اکنون، استوری‌بردهای من ارائه‌ای فنی از طرح‌های هنری یا تصاویر برداری است. 

ورودی جعبه مرزی

قالب بندی پانل های استوری برد

در اینجا در webdew، من دو نوع استوری بورد می‌سازم، و برای هر دو، از قالب‌بندی پانل‌های مختلف استفاده می‌کنم.

یک قالب استاندارد برای استوری‌بردهای برداری وجود دارد که مستقیماً برای انیمیشن به سراغ انیماتورها می‌رود. تصاویر برداری مانند ترکیب نما، یک نوار قابل جابجایی همپوشانی از رنگ های نامتجانس را حفظ می کند که در آن متن قابل جابجایی خط صداگذاری را که تصویر برای آن طراحی شده است، اضافه می کنیم. 

من شخصاً دوست دارم نوار مشابهی را در بالای صفحه اضافه کنم که اگر دستورالعمل های اضافی در مورد حرکت یا انتقال و غیره وجود دارد، برای بخش بصری، که ممکن است توضیح واضح در خود تصویر امکان پذیر نباشد، متن را در آن قرار می دهم.

قالب بندی پانل های استوری برد

طرح‌های مفهومی خشن نیز وجود دارد، که یک مرحله قبل از تهیه تصاویر برداری برای پروژه‌های مفهومی بالا و پیچیده است. اینها معمولاً بر روی یک تبلت قلمی ساخته می‌شوند که با دست روی نرم‌افزار طراحی شطرنجی مانند Photoshop، Medibang و غیره کشیده می‌شوند. 

 

اینها می توانند بسیار خشن به نظر برسند زیرا طرح ها خشن به نظر می رسند. بنابراین داشتن یک قالب خوب به ایجاد نظم بصری و وضوح در درک کمک می کند. همراه با متن صوتی در پایین و حرکت و آموزش تصویری در بالا با رنگ‌های مختلف، فرمت شامل تعداد صفحات (برای ویدیوی کلی) و تعداد عکس‌ها (برای توالی خاص) است.

ما ویدیوهای توضیحی می‌سازیم ، و آنهایی که روی آنها کار کرده‌ام بیشتر کمتر از 1 دقیقه هستند. اما در برخی از استودیوهای انیمیشن، فرمت استوری بورد می تواند بسیار دقیق باشد. 

استوری‌بردهای ما در حال تکامل هستند تا بهترین ابزارهای هر دو جهان را در بر گیرند. استوری‌بردهای مفهومی ما چیزی شبیه به این هستند:

در سناریوی فعلی، انیماتورها تصمیم می‌گیرند همه حرکات را انجام دهند و طراحان استوری‌برد وکتور قرار است جلوه‌های بصری نادرست فیلمنامه را تنظیم کنند. اما، متوجه شده‌ام که ایده‌هایی در مورد اینکه حتی حرکات چگونه می‌توانند پیش بروند (که در تجربه من از یک هنرمند استوری‌برد لایو اکشن انتظار می‌رود) دارم. و من فکر می کنم گنجاندن و بهبود فرمت های استوری بورد با ترفندهای کوچک می تواند به طور قابل توجهی کیفیت انیمیشن ها را بهبود بخشد.

نتیجه گیری

در نهایت، ویدیوهای انیمیشن ، استوری‌برد و ترکیب‌های جدیدی مانند «Tech-Ed» (که در آن افراد خلاق و فنی کار با هم را یاد می‌گیرند) نسبتاً بسیار جدید هستند و در مراحل اولیه تکامل هستند. همه چیز تقریباً دائماً در حال تغییر است. 

راه های زیادی وجود دارد که می توان استوری بردها را قالب بندی کرد. آنچه مهم است یافتن مؤثرترین و کارآمدترین قالب برای درک و استفاده تیم و مشتری شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *