راهنمای مقایسه ترافیک وب سایت با رقبا

تجزیه و تحلیل وب سایت برای رشد کسب و کار مهم است. چرا؟ آنها به شما این امکان را می دهند که اجزای مختلف عملکرد سایت خود مانند تجربه کاربری، عملکرد محتوا، عملکرد کلمات کلیدی و نرخ پرش کلی بازدیدکنندگان را درک کنید.

با این حال، در حالی که همه اینها تجزیه و تحلیل عالی برای درک و ردیابی آن است که به وب سایت شما مربوط می شود، شروع مقایسه ترافیک وب سایت با رقبای خود بسیار مفیدتر است.

این نه تنها به شما این امکان را می دهد که بینش مشابهی در مورد نحوه عملکرد صفحات آنها به دست آورید، بلکه راهی عالی برای تغییر استراتژی محتوای آنلاین خود به منظور شکست دادن رقبا است. مطمئن نیستید چگونه این کار را انجام دهید؟ در اینجا دلیل اهمیت آن همراه با مجموعه ای از ابزارهایی است که می توانید استفاده کنید.

افزایش بازدید سایت صفحه نخست

چگونه وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنیم

آره! تجزیه و تحلیل وب سایت رقابتی یک مؤلفه مهم برای اندازه گیری بعدی رقابت شما است. سخت است بدانید که دقیقاً چه چیزی را باید تغییر دهید یا حتی چگونه می توانید آمار خود را با آمار رقبا مقایسه کنید، اگر از ابتدا آمار را نمی دانید.

زمانی که برای تحلیل وب سایت خود می روید باید به دنبال چه چیزی باشید. خوب، یک جستجوی ساده و سریع در گوگل با عنوان «تحلیل وب‌سایت من» هزاران جستجوگر رایگان وب‌سایت را به دست می‌دهد که چند آمار معیار را نشان می‌دهد.

با این حال، باید توجه ویژه ای به موارد زیر داشته باشید:

  1. بازدید از صفحه
  2. نرخ پرش
  3. میانگین مدت بازدید
  4. خرابی دستگاه
  5. مکان کاربر
  6. ردیابی جستجو
  7. عملکرد کلمه کلیدی
  8. ارجاعات برتر

اگر بتوانید درک کنید که سایت شما در این زمینه ها چگونه عمل می کند، وقتی برای انجام تجزیه و تحلیل وب سایت رقیب می روید، دیدن نحوه عملکرد وب سایت شما آسان تر خواهد بود.

آیا مقایسه ترافیک وب سایت مهم است؟

بنابراین، شما وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کرده اید و می دانید که چگونه هر صفحه و کلمه کلیدی در هر دستگاه ممکن عمل می کند. عالی! اما، آیا هنوز مهم است که وب سایت یک رقیب را تجزیه و تحلیل کنیم؟

بله کاملا! همانطور که تجزیه و تحلیل وب سایت شما بینش ارزشمندی در مورد اینکه چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی نیست به شما ارائه می دهد، تجزیه و تحلیل وب سایت یک رقیب به شما این امکان را می دهد که ببینید چه چیزی برای آنها مفید است، چه چیزی مفید نیست، و چگونه می توانید استراتژی خود را برای رقابتی تر شدن تغییر دهید.

رفتن به فرآیند با در نظر گرفتن یک هدف خاص مفید است. این می تواند شامل سوالاتی مانند:

  1. رقبای من برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند؟
  2. صفحات رقبای من با بالاترین عملکرد کدامند؟
  3. رقبای من برای صفحات مشابه چقدر بازدید می کنند؟
  4. آیا چیزی در مورد تجربه کاربر وجود دارد که ارزش صفحه آنها را افزایش دهد؟
  5. آیا آنها دارای اعتبار دامنه بالاتری هستند؟
  6. آیا آنها یک استراتژی بک لینک قوی را اجرا می کنند؟
  7. اگر نرخ پرش آنها پایین است، چرا؟

اکنون، یک تجزیه و تحلیل ساده وب سایت تک تک پاسخ های این سوالات را مشخص نمی کند. اما، آماری را که برای تشکیل پاسخ های خود نیاز دارید به شما می دهد.

برای انجام این کار، به ابزار مناسب نیاز دارید.

چگونه ترافیک وب سایت رقیب را ردیابی کنیم

شما نمی توانید ترافیک وب سایت یک رقیب را به سادگی با ورود به سایت و بازدید از صفحات آنها ردیابی کنید. برای دستیابی به این هدف به ابزارهای خاصی نیاز دارید. و، شما خوش شانس هستید، زیرا ابزارهای زیادی برای این نوع تجزیه و تحلیل وجود دارد.

SEMrush به راحتی یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین پلتفرم های بازاریابی محتوا است که امروزه وجود دارد. در حالی که برای کسب و کارهای کوچک کمی گران تر است، اما به چیزی بیش از تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت اهمیت می دهد.

مطمئناً، می‌توانید گزارش جامع و دقیقی از ترافیک موتورهای جستجو، چه ارگانیک و چه پولی، مشاهده کنید. اما، شما همچنین می توانید مواردی مانند روندها، دامنه های ارجاع دهنده و کلمات کلیدی را که باعث ایجاد ترافیک می شوند، مشاهده کنید.

و، این تمام نیست. پلت فرم بازاریابی محتوا نیز گزارش های اطلاعاتی رقبا را در اختیار شما قرار می دهد. این شامل فهرست‌های رقبای برتر بر اساس دسته، محتوا یا کلمات کلیدی، به‌علاوه گزارش‌هایی است که بینشی درباره تداخل کلمات کلیدی و بک لینک ارائه می‌دهد.

اگر می‌توانید برای ویژگی‌های ممتاز هزینه کنید، حتی می‌توانید با استفاده از ویژگی Domain vs.

مشابه وب

یکی دیگر از پلتفرم های شخص ثالث که بینش عالی در مورد عملکرد وب سایت شما و اطلاعات مربوط به رقبای شما ارائه می دهد، اطلاعات منبع SimilarWeb از میلیون ها دستگاه و صفحه وب است.

داده های رایگان زیادی از طریق SimilarWeb در دسترس است، چیزی که SEMrush ارائه می دهد. بنابراین، اگر به‌دنبال اجرای آزمایشی سایتی هستید که برای مقایسه ترافیک وب‌سایت استفاده می‌شود، این یک سایت عالی برای شماست که هنگام فرو بردن پاهای خود در آب از آن استفاده کنید.

برای استفاده از آن، فقط باید URL را در نوار جستجوی پلتفرم وارد کنید. سپس، اطلاعات روشنگری مانند:

  • امتیاز رتبه بندی جهانی
  • امتیاز رتبه بندی منطقه ای
  • آمار نامزدی
  • برآورد ترافیک
  • دامنه های ارجاع دهنده
  • ارجاع به موتورهای جستجو
  • داده های همپوشانی مخاطب

اینها مشابه آنچه SEMrush در اختیار شما قرار می دهد است، اما SimilarWeb یک محصول ناب است که به شما امکان می دهد اطلاعات خاصی را به صورت رایگان مشاهده کنید.

به همین ترتیب، اگر فقط در حال انجام تحقیقات اولیه در وب سایت رقیب خود هستید، می توانید از Ubersuggest برای چند جستجوی رایگان در روز استفاده کنید. و، گوگل آنالیتیکس یک منبع فوق العاده برای استفاده در unde است

با توجه به این آمار که به وب سایت شما مربوط می شود.

نحوه درک تجزیه و تحلیل وب سایت

اکنون که می دانید چرا مهم است که ترافیک وب سایت را با رقبا مقایسه کنید و از چه ابزارهایی برای انجام این کار استفاده کنید، زمان آن رسیده است که بفهمید چگونه داده ها را درک کنید.

اگر می خواهید بفهمید که چگونه استراتژی سئوی خود را با کلمات کلیدی بهبود دهید، فقط به داده های کلمه کلیدی نگاه کنید. حجم جستجوی ماهانه برای هر کلمه کلیدی را که وب سایت برای آن رتبه بندی می کند بررسی کنید و سپس به نرخ کلیک برای هر کلمه کلیدی نگاه کنید.

این به شما ایده خوبی می دهد که بازدیدکنندگان چه کلمات کلیدی را برای رسیدن به وب سایت رقیب وارد می کنند. شما می توانید از این اطلاعات برای بهینه سازی استراتژی کلمات کلیدی خود استفاده کنید. ببینید آیا می توانید محتوای بیشتری بنویسید یا نسخه وب خود را مجدداً برای رتبه بندی کلمات مشابه یا مشابه انجام دهید.

اگر می‌خواهید بفهمید که چرا یک وب‌سایت با وجود استراتژی سئو ضعیف، ترافیک بیشتری نسبت به شما دارد، سعی کنید به ارقام دیگری مانند نرخ پرش، میانگین زمان صرف شده در هر صفحه و تعداد بک لینک‌ها نگاهی بیندازید.

اغلب، وب‌سایت‌هایی که بک لینک بیشتری دارند، رتبه‌بندی دامنه بالاتری دارند. این بدان معنی است که حتی اگر محتوای بهتری بنویسید و کلمات کلیدی مشابهی را بهینه کنید، رقابت شما ممکن است در صفحه اول گوگل رتبه بالاتری داشته باشد.

برای مبارزه با این، یک استراتژی بک لینک خوب ایجاد کنید. با وب سایت های مشابهی که رقیب مستقیم نیستند تماس بگیرید یا به دنبال شراکت های دیگر باشید. از آنها بخواهید که به محتوای شما لینک دهند و بالعکس.

و در نهایت، خوب است که ترافیک وب سایت خود را در مقایسه با رقبای خود به عنوان راهی برای اندازه گیری رشد و موفقیت کلی ببینید. اگر بدانید که امروز از کجا شروع کرده اید در مقایسه با رقبایتان، در نهایت سنجش رشد آسان تر خواهد بود.

اگر نرخ پرش شما بالا است، روی نوشتن مقالات با کیفیت بالاتر، جذاب تر و کپی وب تمرکز کنید. سپس، ببینید که نرخ پرش در طول زمان در مقایسه با رقبای شما چگونه حرکت می کند.

افزایش ترافیک وب سایت به روش های دیگر

اگر ترافیک وب سایت را با رقبا به سادگی به عنوان وسیله ای برای درک بازدید کلی از صفحه آنها مقایسه می کنید، این نیز اشکالی ندارد. بازدید از صفحه یکی از اجزای اصلی افزایش رتبه و اعتبار دامنه شما است. اما، راه های جایگزینی برای افزایش ترافیک وب سایت شما وجود دارد.

تبادل ترافیک فرآیندی است که توسط آن وب سایت خود را به یک پلتفرم ارسال می کنید، از وب سایت های دیگران بازدید می کنید و در ازای آن بازدید دریافت می کنید. اساساً، شما در ازای آن بازدیدهایی دریافت می‌کنید، به همان روشی که با بازدید از سایت دیگران، بازدید از صفحه را به دیگران می‌دهید.

می توان از آن برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان و معیارهای یک وب سایت یا وبلاگ استفاده کرد و در عین حال به کاهش نرخ پرش و افزایش کیفیت ترافیک نیز کمک کرد. شما کیفیت ترافیک خود را بر اساس نیازهای خاص خود انتخاب می کنید.

علاقه مند به افزایش ترافیک وب سایت خود برای شکست دادن رقبای خود هستید؟ امروز نرم افزار سایت بازدید را دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *