نکات و ابزارهایی که به شما کمک می کند بهترین نام دامنه را برای تجارت انتخاب کنید

آیا هنوز در مورد انتخاب یک نام خوب برای کسب و کار خود سردرگم هستید؟ یا از مراحل خرید دامنه بی اطلاع هستید؟ پس بیایید چشم انداز شما را برای به دست آوردن این اطلاعات بررسی کنیم.

نهایی کردن یک نام تجاری خوب یکی از حیاتی ترین مراحل در ایجاد برند یا کسب و کار شما است، زیرا اولین چیزی است که تصویر وب سایت و برند شما را برجسته می کند.

یک نام دامنه با دقت انتخاب شده همیشه شانس علاقه کاربران را افزایش می دهد و تأثیر بسیار خوبی در وب سایت شما ایجاد می کند.

ابتدا باید یک ایده تقریبی در مورد نام های تجاری در ذهن خود برنامه ریزی کنید، که باید به یاد ماندنی، قابل تلفظ باشد و ایده آل های تجاری شما را بسیار کارآمد نشان دهد. 

اکنون موضوع این است که چگونه یک نام تجاری خوب را پیکربندی کنیم؟

به عنوان برندین

g به کسب و کار شما ویژگی ها و شخصیت آن را می دهد، شما باید در هنگام پیکربندی مفاهیم برندسازی خود، کل فرآیند را طی کنید.

در این وبلاگ، برخی از ذرات، ابزارها و نکاتی را به اشتراک می‌گذارم که به شما در درک ایده انتخاب یک نام خوب و ثبت نام دامنه کمک می‌کند.

8 بهترین ویژگی Slack که ارتباطات کاری را ساده می کند

 

9 نکته برای انتخاب بهترین نام دامنه

من چند نکته را ساده کرده ام که می توانید هنگام انتخاب بهترین دامنه برای وب سایت خود از آنها استفاده کنید.

همیشه یک نام دامنه با .com TLD را ترجیح دهید

دامنه-نام-با-1

شناخته شده ترین افزونه ها، اما از آنجایی که تجارت الکترونیک به شدت در حال رشد است، بسیاری از کوتاه ترین نام های دامنه .com قبلاً ثبت شده اند، بنابراین باید تعداد بیشتری از آن ها را داشته باشید. شما می توانید با 5-10 حرف از نام دامنه نیز با پسوندهای .com استفاده کنید.

از آنجایی که پسوند .com باعث می شود کسب و کار شما قابل اعتماد به نظر برسد، سایر برنامه های افزودنی آن را کمتر قابل اعتماد می کنند.

دامنه‌های Dot-com به یاد ماندنی‌ترین دامنه‌ها هستند، زیرا بسیاری از کاربرانی که افزونه‌ها را نمی‌شناسند، بدون هیچ شکی، به‌طور خودکار در انتهای هر دامنه تایپ می‌کنند. حتی کیبوردهای تلفن ما هم دکمه com دارند.

tld-distributionچگونه می توان یک نام دامنه انتخاب کرد

هنگام جستجوی نام دامنه، کلمات کلیدی را مرور کنید

کلمات کلیدی حیاتی ترین چیز در نام دامنه هستند. یافتن نام دامنه دقیق کلمه کلیدی مورد نظر شما آسان نیست، که توسط دیگران انجام نمی شود، اما می توانید تغییرات مختلفی را با کلمات کلیدی خود انجام دهید. همانطور که کلمات کلیدی به طور مداوم شما را در رتبه بالاتری در گوگل قرار می دهند. 

در این زمان، سطح خلاقیت شما باید منحصر به فرد باشد تا کلمات کلیدی را با کلمات دیگری ترکیب کنید که دامنه شما را در صف متمایز کند.

به خاطر داشته باشید که نام دامنه باید تا حد امکان کوتاه باشد

از آنجایی که به خاطر سپردن نام دامنه طولانی تر برای کاربران سخت تر است، همیشه به یاد داشته باشید که نام دامنه خود را کمتر از 15 کاراکتر داشته باشید. از آنجایی که کلمات کلیدی فاکتورهای اساسی هستند، اما در مورد طول دامنه خود را زیاده روی نکنید.

دانستن تعداد کلمات کلیدیمنبع:  نمودار دم بلند و کوتاه برایان دین

باید به یاد ماندنی و قابل تلفظ باشد

اگر نام برند جذاب، به یاد ماندنی و قابل تلفظ باشد، جذابیت بیشتری به دست خواهد آورد، زیرا کلمات پیچیده ای که تلفظ آنها سخت است بر میزان دسترسی برند شما در بازار تأثیر می گذارد. 

اطمینان حاصل کنید که هر نامی که باید به راحتی املا شود و هیچ غلط املایی در آن وجود ندارد.

از نام های دامنه با خط تیره خودداری کنید

نام دامنه با خط تیره و اعداد هنگام جستجو پیچیدگی هایی را به همراه دارد. خط فاصله روی علامت دامنه های هرزنامه که کاربران را به کلاهبرداری مرتبط می کند، تأثیر می گذارد.

همیشه با ثبت کننده های دامنه محبوب همراه باشید

اگر یک نام دامنه را بدون خرید میزبانی وب خریداری می کنید، می توانید آن را با ثبت نام دامنه خریداری کنید. ثبت دامنه های مختلفی در بازار موجود است و همچنین نام های دامنه سطح بالا، دامنه های برتر و ابزارهای لازم برای مدیریت نام دامنه شما را ارائه می دهند.

ثبت کنندگان نام دامنه محبوب عبارتند از: GoDaddy، Dynadot، Domain.com، Namecheap، Namesbright، Hostinger و غیره.

به دنبال بهترین بازارها برای ثبت دامنه خود باشید

هزاران ثبت کننده دامنه در وب در دسترس هستند. ضروری است که ثبت کننده دامنه را هوشمندانه انتخاب کنید. زیرا هنگامی که نام تجاری را خریداری می کنید، انتقال آن بعداً دشوار است، زیرا قیمت گذاری و خدمات میزبانی وب برای ثبت دامنه می تواند در هر ثبت کننده دامنه متفاوت باشد.

از نام های دامنه دو حرفی خودداری کنید

این یک تکنیک عالی برای اجتناب از دامنه با حروف دوتایی است زیرا باعث جذب ترافیک در تایپ می شود و تعامل وب سایت شما را از دست می دهد. به عنوان مثال، برندی مانند trafficsecure.com بیشتر مستعد اشتباهات تایپی است و ترافیک را از دست می دهد.

پرهیز از حروف دوتایی نیز دامنه شما را قابل برند و تایپ آسان می کند.

از مولدهای دامنه برای ایده های بهتر استفاده کنید

در حال حاضر 360 میلیون نام دامنه ثبت شده وجود دارد. بنابراین شانس ثبت دامنه های خوب را افزایش می دهد. جستجو برای نام های دامنه فردی زمان بر خواهد بود.

بنابراین اینجا جایی است که مولدهای دامنه وارد چارچوب می شوند. 

این ابزارهای رایگان جستجوی شما را آسان می کند و صدها ایده برای نام دامنه را پیدا می کنید. ما یک نمونه از namestation.com را انتخاب کرده‌ایم که محبوب‌ترین ابزار تولید نام دامنه آنلاین است.

انتخاب کامل ناممنبع:  domain-name-generators

بهترین TLD را برای نام دامنه تجاری بیابید

عنصر اصلی برای پرورش نام کسب و کار شما TLD است، زیرا در حین تجزیه و تحلیل سایت شما، اعتماد مشتریان را ایجاد می کند.

کمک TLD تاثیر بسیار خوبی به سایت شما می دهد و به مشتریان اطمینان می دهد که جعلی نیست و می توان به آن اعتماد کرد. حال این سوال مطرح می شود: TLD چیست؟ و چگونه برای شما کار خواهد کرد؟

tld

منبع:  what-is-a-tld

نام دامنه سطح بالا چیست؟

TLD (Top-level-domain) که به عنوان پسوند نیز شناخته می شود، آخرین بخش نام دامنه پس از نقطه پایانی است. آشناترین مثال TLD .com است، اما TLD های بسیار دیگری نیز وجود دارد، مانند .org، .in، و غیره.

سه لایه اصلی پسوند دامنه عبارتند از:

  1. 1-.com – شناخته شده ترین افزونه ها، اما از آنجایی که تجارت الکترونیک به شدت در حال رشد است، بسیاری از کوتاه ترین نام های دامنه .com قبلاً ثبت شده اند، بنابراین لازم است تعداد بیشتری از آنها وجود داشته باشد.

     2-.in – بیشتر در تجارت مربوط به هند استفاده می شود.

     3- .net – عمدتاً توسط شرکت های فناوری استفاده می شود اگر با ISP ها و سایر ارائه دهندگان فناوری مرتبط باشند.  

ثبت نام دامنه

دامنه-نام-ثبت-1

منبع:  domain-name-registration-process

ثبت نام دامنه توسط (ICANN-شرکت اینترنتی برای نام ها و شماره های اختصاص داده شده) برای فروش و ثبت نام های دامنه معتبر است.

برای درک بهتر، اجازه دهید به برخی از اصطلاحات بپردازیم:

  • ثبت کننده نام دامنه  – شخص یا سازمانی است که نام دامنه را ثبت کرده است. برای نوشتن نام دامنه، ثبت کننده دامنه باید مراحل زیر را دنبال کند:
  1. ثبت: در مرحله اول، آنها دامنه خود را با یک ثبت کننده معتبر ICANN ثبت می کنند. سپس ثبت کننده بررسی می کند که آیا نام دامنه برای ثبت در دسترس است یا خیر و سپس یک رکورد WHOIS با اطلاعات ثبت نام دامنه ایجاد می کند. یا می توانند نام دامنه خود را از طریق فروشندگان ثبت کننده ثبت کنند.

      2. اقدامات حقوقی یا مدنی – به عنوان ثبت نام دامنه، شرایط و ضوابط ثبت کننده هایی که نام دامنه را تحت آن ثبت می کنند، احاطه شده اند. بنابراین برای پیگیری این گونه اقدامات قانونی، با امضای کلیه شرایط و ضوابط، یک کد رفتاری ایجاد می شود.

چگونه با استفاده از Time Doctor بهره وری را در حین کار از خانه ردیابی کنیم؟

که است

این یک پروتکل پرس و جو و پاسخ است که به طور گسترده برای جستجو در پایگاه های داده ای استفاده می شود که کاربر ثبت نام شده را ذخیره می کند.

که است

منبع:  whois.icann

ثبت کننده نام دامنه (DNS)

این سازمانی است که توسط ICANN معتبر است و توسط رجیستری های مختلف برای فروش نام های دامنه تایید شده است.

همه نام های دامنه ثبت شده باید به یک ثبت کننده پیوند داده شوند. ثبت کنندگان همچنین ثبت نام ارسال شده برای نام دامنه را ارائه می دهند.

ثبت کنندگان همچنین در تمدید، انتقال یا خاتمه نام دامنه کمک می کنند.

برخی از ثبت کنندگان دامنه محبوب عبارتند از GoDaddy، Namecheap، Dynadot، ResellerClub، Google Domains و غیره.چرخه حیات دامنه

منبع:  Domain_Life_Cycle

افکار نهایی

در اینجا می توانید اطلاعات خود را در مورد مشخصات خرید دامنه به نتیجه برسانید. و شما نیز مراحل خرید و فروش دامنه را طی کرده اید.

بنابراین، اکنون نوبت شماست که برخی از نام های دامنه خوب را بررسی کنید و کسب و کار خود را برندسازی و جذاب تر کنید.

ثبت دامنه های مختلفی با انواع خدمات کارآمد برای ثبت نام دامنه شما وجود دارد. این انتخاب شماست که مورد مناسب را انتخاب 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *