هر عنصر در یک وب سایت مهم است زیرا احتمالاً می تواند تفاوتی در نرخ تبدیل کسب و کار شما ایجاد کند. با تقاضای بیشتر برای طراحی‌های کاربرپسند و واکنش‌گرا ، گرایش‌های طراحی وب بسیاری وجود دارد که کسب‌وکارها برای افزایش تبدیل‌های خود در نظر دارند.

یکی از این گرایش های طراحی وب، طراحی وب سایت مینیمالیستی است که حول محور رویکرد «کمتر، بیشتر است» می چرخد.

مینیمالیسم تکنیکی است که بیشتر انجام می دهد و با منابع کمتر بیشتر بیان می کند. این یک تکنیک محبوب است که برای ساده کردن رابط یک وب سایت یا برنامه با حذف عناصر استفاده می شود. این یک رویکرد طراحی مدرن است که شامل آزمایش، مهاجرت، تغییر ساختار طرح، یا حذف کامل همه چیز است.

آیا شما مقصر سرقت ادبی طراحی وب هستید؟  این همه چیزی است که باید بدانید

مزایای طراحی وب مینیمالیستی چیست؟

داشتن یک طراحی وب مینیمالیستی مزایای زیادی دارد . من تعدادی را در اینجا فهرست کرده ام. 

سریعتر بارگیری می شود

وب سایت های حداقلی سریعتر بارگذاری می شوند زیرا فقط عناصر کمی دارند. اگر بارگذاری یک وب سایت بیش از سه ثانیه طول بکشد، بازدیدکنندگان بیشتر احتمال دارد آن را ترک کنند. صرف نظر از دستگاهی که استفاده می کنید، این سایت ها عالی به نظر می رسند و عملکرد بی عیب و نقصی دارند.

خوانایی را بهبود می بخشد

استفاده از بافت ها و رنگ های کمتر در طراحی مینیمالیستی وب، درک محتوا را آسان تر می کند. خوانایی محتوا تا حد زیادی بهبود یافته است، و طراحی از نظر بصری جذاب تر است، به لطف فضای سفید و اتاق تنفس زیاد. 

تبدیل بهتر

مینیمالیسم به کاربران اجازه می دهد تمام توجه خود را بر روی خدمات و محصولاتی که می فروشید متمرکز کنند. و این می تواند به شما کمک کند فروش بیشتری داشته باشید. یک تجربه گشت و گذار تمیز بدون وقفه در اختیار کاربر قرار می گیرد زیرا دقیقاً بر آنچه مخاطب/مشتری مورد نظر شما به دنبال آن است تمرکز می کند. 

ناوبری را آسان تر می کند

با یک فراخوان مناسب، بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی در سایت پیمایش کنند . طراحان وب و صاحبان مشاغل طراحی مینیمالیستی را دوست دارند زیرا تصمیم گیری را برای کاربران آسان تر می کند.

بهترین روش های حداقل طراحی وب سایت

ایجاد و نگهداری وب سایت های مینیمالیستی آسان است. اما شما می‌خواهید از بهترین روش‌ها پیروی کنید تا مطمئن شوید که طراحی وب مینیمال شما به خوبی کار می‌کند و به هدف خود عمل می‌کند. 

شما می‌توانید کارهای زیادی برای ایجاد اپلیکیشن‌های دیجیتال، وب‌سایت‌ها و سایر محصولات زیبا انجام دهید. اینها بخشی از این شیوه هاست.

از فضای خالی یا فضای منفی استفاده کنید

فضای سفید که به عنوان فضای منفی نیز شناخته می شود (اصطلاح مناسب تری که در طراحی استفاده می شود)، فضای بین عناصر یک طرح است. برخی از مزایای استفاده از فضاهای منفی عبارتند از:

 

  • تجربه کاربر را بهبود می بخشد و بر محتوا و محصولات وب سایت تمرکز می کند. می توانید با افزایش فضای سفید یا فضای منفی اطراف آن آیتم را بیشتر نمایان کنید.
  • طبق تحقیقات، فضای سفید توجه کاربر را تا 20 درصد افزایش می دهد. اگر توجه مصرف کنندگان بهبود یابد، می توانند تصمیمات بهتری بگیرند. کاربران می توانند مهم ترین عناصر یک طراحی را تشخیص دهند. در نتیجه می توانند متن را از ابتدا تا انتها به راحتی بخوانند.
  • تعادل را به طراحی شما اضافه می کند. با استفاده از فضاهای خالی، می توانید هرگونه سردرگمی و بی نظمی را در وب سایت خود از بین ببرید. از سوی دیگر، فضای خالی بیش از حد ممکن است توجه را به کمبود اطلاعات و جهت گیری سایت برای کاربران جلب کند.
  • با توجه به آنچه که فضای بین بلوک های محتوای اصلی سایت شما را اشغال می کند، می توانید سایت خود را به سمت خوانندگان خود جذب کنید، عمیق تر اسکرول کنید و مدت بیشتری بمانید. استفاده از فضای خالی یکی از نکات کلیدی برای دستیابی به سبک مینیمالیستی است. 

استفاده از رنگ های روشن

اجرای رنگ‌های روشن با مینیمالیسم می‌تواند دشوار باشد، اما همچنان در جنبه‌های طراحی مدرن سرگرم‌کننده است. کاغذ دیواری های رنگارنگ چشم نواز هستند و به راحتی دید کاربر را به تصویر می کشند. با این حال، رنگ های روشن بیش از حد می تواند پس زمینه را جذاب و ناراحت کننده به نظر برساند.

 اگر از رنگ های روشن استفاده می کنید، آنها را با رنگ های شفاف مربوطه مخلوط کنید . تایپوگرافی سیاه یا سفید را نیز شامل شود. با این کار محصولی جذاب و براق به شما می دهد. همچنین بهتر است از انیمیشن های پیچیده ، فونت های خنده دار و انتقال دشوار بین بلوک های محتوا خودداری کنید.

با فونت ها خلاقیت به خرج دهید

فونت های پررنگ زیبا یکی از ترندهای برتر در طراحی وب هستند. در اینجا می توانید هر چقدر که می خواهید خلاق باشید. بهتر است مطمئن شوید که فونت ها واضح هستند، به راحتی قابل خواندن هستند و توجه کاربر را به خود جلب می کنند. 

استفاده موثر از تایپوگرافی می تواند استفاده محدود از انیمیشن ها و تصاویر را جبران کند و سایت شما را از نظر بصری جذاب کند. لازم به ذکر است که فونت ها در گوشی های هوشمند به گونه ای نمایش داده می شوند که قابلیت استفاده کلی محصول را منعکس می کند.

سبک فونت “sans serif” یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد یک وب سایت مینیمالیستی است. استفاده از فونت های کوچک یک راه عالی برای توضیح اطلاعات بدون اشغال فضای زیادی است. با این حال، به خاطر داشته باشید که متون کوچک می توانند به راحتی در صفحات وب گم شوند، که ممکن است طراحی را گیج کننده و نامحسوس نشان دهد.

در حرکت از فرآیند طراحی به فرآیند توسعه، اطلاعات داخلی را دریافت کنید

پیکربندی ناوبری

بهترین راه برای ایجاد یک فضای مینیمالیستی حذف هر چیزی است که بیش از حد به نظر می رسد. با این حال، برخی از طراحان با حذف اکثر دکمه‌های ناوبری از وب‌سایت خود، تمایل دارند افراط کنند. پنهان کردن ابزارها، دکمه‌ها یا پیوندهایی که برای کاربران مهم هستند، عمل خوبی نیست. 

 دکمه “منو” را می توان به حال خود رها کرد و بقیه دکمه های ناوبری را می توان در آنجا پین کرد. می توانید دکمه “صفحه اصلی” را در لوگوی شرکت خود پنهان کنید. همچنین باید مطمئن شوید که دکمه برجسته شده است، تا کاربر بداند دکمه قابل کلیک است. 

تصاویر را با دقت انتخاب کنید

تصاویر تاثیر قابل توجهی روی افراد دارند. از تصاویر بزرگ و روشن HD برای ایجاد ارتباط عاطفی بین کاربران و وب سایت خود استفاده کنید. 

با این حال، به خاطر داشته باشید که تصاویر باید واضح و متناسب با زمینه باشند. این عمدتا به اهداف دکوراسیون خدمت می کند. اما اگر وب سایت محصولی دارید، باید تصاویر محصولات نیز نمایش داده شود.

جزئیات کوچک را اضافه کنید

طراحان می توانند با افزودن جزئیات کوچک، طرح های سنتی وب سایت را به وب سایت های مینیمالیستی تبدیل کنند. اینها می توانند موارد غیر کاربردی باشند که برای جلب توجه کاربر استفاده می شوند. قطعات، اشیاء هندسی، خطوط زیر و علائم تزئینی در حال پرواز با اضافه کردن آنها در مکان های مناسب به جنبه های مهم طراحی وب سایت تبدیل می شوند. 

جزئیات ظریف منحصر به فرد طرح را می توان به عنوان عناصر تایپوگرافی و تزئین تصویر استفاده کرد. راه های زیادی برای جلب توجه افراد وجود دارد، مانند دنبال کردن نشانگر ماوس و پیمایش. با این حال، ضمن اضافه کردن جزئیات کوچک به طراحی، باید توجه داشت که مانعی در مسیریابی نمی کند. 

نتیجه

طراحی های مینیمالیستی وب در حال ترند هستند زیرا مردم بیشتر بر روی چیزهایی تمرکز می کنند که زمان کمتری می گیرد و به آنها اجازه می دهد تا سریع تصمیم بگیرند. توسعه یک طراحی مینیمال به آن سادگی که به نظر می رسد نیست و به سطح بالایی از دانش و دانش خلاقانه نیاز دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *