این را تصور کنید. دو سال است که سازمان شما شروع به توسعه محصول فعلی خود کرده است. زمان زیادی از انتشار نسخه اول نمی گذرد و همه مشتاقانه منتظر آن هستند. خطرات زیاد است، بنابراین مردم عصبی هستند، اما نسبت به کاری که انجام داده اند مطمئن هستند. 

بالاخره روز بزرگ فرا رسید… و خیلی خوب نیست.  

 

شکی نیست که برنامه فوق العاده به نظر می رسد و بسیاری از ویژگی های عالی را ارائه می دهد. با این حال، بسیاری از اشکالات شرم آور وجود دارد. بررسی ها نابخشودنی هستند و کاربران ناراضی هستند. 

برای جلوگیری از این امر چه می شد کرد؟ البته تست صحیح نرم افزار جواب می دهد. همانطور که در این وبلاگ به جلو می رویم، اجازه دهید دریابیم که چگونه تست نرم افزار یک جنبه مهم در توسعه وب است و چرا کسب و کارها باید اهمیت آن را ببینند و تست مناسب را انتخاب کنند.  

انتظارات تجاری در مقابل واقعیت 

اشتباه کردن انسان است و همه این کار را انجام می دهند، مهم نیست که چقدر کمال گرا هستند. با این حال، سازمان های تجاری اهداف و انتظارات نهایی خود را دارند. 

در اصل، موفقیت کسب و کار با فراوانی مطابقت نتایج واقعی با انتظارات نشان داده می شود. برای دستیابی به اهداف نهایی خود، هر شرکتی باید بر عواقب خطای انسانی غلبه کند. 

یک شرکت نمی تواند از خطای دستی برای توجیه به خطر انداختن محصول خود استفاده کند. لازم است چیزی برای شناسایی اشتباهات یک محصول وجود داشته باشد تا از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل شود. این امر آزمایش نرم افزار را برای شرکت های توسعه نرم افزار ضروری می کند. 

در این پست اصول اولیه تست نرم افزار، از جمله اینکه چیست و چرا برای تجارت بسیار مهم است، بحث خواهد شد. شروع کنیم! 

تست نرم افزار 101 

هدف از تست نرم افزار شناسایی خطاها در یک محصول توسعه یافته است. علاوه بر این، تعیین می‌کند که آیا نتایج واقعی با نتایج مورد انتظار مطابقت دارند یا خیر و شکاف‌ها، نقص‌ها یا نیازهای از دست رفته را شناسایی می‌کند. 

قبل از اینکه یک محصول به بازار عرضه شود، باید آزمایش شود. جنبه های مختلف یک محصول مورد بررسی، تجزیه و تحلیل، مشاهده و ارزیابی قرار می گیرد. 

اکثر شرکت های تست نرم افزار با کیفیت بالا،  تست  خودکار و دستی را ترکیب می کنند. پس از اتمام آزمایش ها، آزمایش کننده ها تیم توسعه را از یافته های خود مطلع می کنند. در نهایت، تست نرم افزار در مورد ارائه یک محصول با کیفیت به مشتری است. 

چرا تست نرم افزار مهم است؟ 

استارت‌آپ‌ها اغلب از آزمایش صرف نظر می‌کنند. معمولاً به دلیل کمبود بودجه، این مرحله را نادیده می گیرند. به نظر آنها تأثیر قابل توجهی نخواهد داشت. باگ‌ها همیشه پس از راه‌اندازی قابل رفع هستند. با این حال، اگر می‌خواهید اولین تأثیر مثبتی را در مشتری ایجاد کنید، احتمالاً نمی‌خواهید محصولی را به‌هم ریخته ارائه دهید. این یکی از دلایل ضروری بودن آزمایش است. 

برای درک کامل اهمیت تست نرم افزار، باید آن را با چند مثال واقعی مرتبط کنیم: 

  • در نتیجه یک اشکال نرم افزاری،  Okta ، یک شرکت احراز هویت ایالات متحده، اخیراً با یک نقض دیجیتال روبرو شد که ممکن است جزئیات کاربران خود را به خطر بیندازد. نیازی به گفتن نیست که این امر بر شهرت شرکت تأثیر منفی گذاشته است. 
  • در 16 سپتامبر 2016، یاهو با یک نقض بزرگ داده مواجه شد که بر  500 میلیون کاربر تأثیر گذاشت . 
  • در سال 2015، گزارش شد که بانک سلطنتی اسکاتلند نمی تواند حدود  600000 پرداخت  را به دلیل یک اشکال پردازش کند. این منجر به جریمه 66 میلیون پوندی شد. 
  • هنگامی که Flipkart، یک شرکت تجارت الکترونیک مستقر در هند، ” فروش میلیاردی بزرگ ” خود را در اکتبر 2014 راه اندازی کرد، وب سایت آن نتوانست ترافیک را مدیریت کند، که منجر به خرابی، لغو سفارش و غیره شد. این موضوع بر شهرت سایت تأثیر منفی گذاشت. 

به همین ترتیب، مشاغل مستقر باید پایگاه مشتری و شهرت خود را حفظ کنند. بنابراین، آنها باید اطمینان حاصل کنند که کاربر نهایی محصولات بی عیب و نقص را دریافت می کند. در زیر، چند دلیل خاص را مورد بحث قرار خواهیم داد که چرا تست نرم افزار برای توسعه خوب نرم افزار بسیار مهم است. 

سازگاری 

در گذشته، مشتریان بیشتر روی کامپیوترهای رومیزی عظیم کار می کردند. موضوع دیگه این نیست. محصولات باید از نظر سازگاری با دستگاه های تلفن همراه در این دوره اول موبایل آزمایش شوند. 

فرض کنید سازمان شما یک وب سایت ایجاد کرده است. آزمایش باید روی وضوح دستگاه های مختلف انجام شود تا مشخص شود که آیا وب سایت به درستی در انواع مختلف صفحه نمایش اجرا می شود یا خیر.  

افزایش تعداد گزینه های مرورگر دلیل دیگری است که آزمایش اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. همان چیزی که در Chrome به خوبی کار می کند ممکن است در Safari یا Internet Explorer کار نکند. بنابراین یک آزمایش بین مرورگر، که بررسی می کند آیا برنامه در مرورگرهای مختلف کار می کند یا خیر، ضروری است. 

امنیت 

هنگام استفاده از یک محصول، مشتریان اغلب ملزم به افشای اطلاعات شخصی هستند. قبل از انتشار نرم افزار، تست امنیتی برای جلوگیری از دسترسی هکرها به این داده ها ضروری است. از طریق آزمایش مناسب، یک سازمان از ایمن بودن محصولات خود اطمینان حاصل می کند و ایمنی مشتریان خود را افزایش می دهد. 

به عنوان مثال، یک برنامه بانکی یا یک فروشگاه تجارت الکترونیک ممکن است به اطلاعات پرداخت نیاز داشته باشد. رها کردن اشکالات مربوط به امنیت در این شرایط می تواند منجر به زیان مالی شدید شود.  

ایمن نگه داشتن داده ها بخش دیگری از امنیت است. امروزه بسیاری از افراد داده های خود را در فضای ابری ذخیره می کنند. احتمالاً فایل‌ها و عکس‌های خود را در Google Drive یا iCloud نیز ذخیره می‌کنید. آیا می توانید تصور کنید که اگر تمام داده های شما از بین برود چه اتفاقی می افتد؟ شبیه یک کابوس به نظر می رسد، اینطور نیست؟ 

آزمایش یک محصول برای اطمینان از گم نشدن یا خراب نشدن داده ها و محافظت از آن در برابر هکرها ضروری است. 

 

کیفیت کلی 

فقط یک محصول با کیفیت واقعی می تواند برای مشتریان شما ارزش ایجاد کند. این بدان معناست که شما باید اطمینان حاصل کنید که محصول شما کاربرپسند، بدون اشکال است و به هر وعده داده شده در چرخه بازاریابی و فروش عمل می کند.  

قبل از انتشار یک محصول، سازمان‌ها باید برنامه‌های کاربردی را آزمایش کرده و باگ‌هایی را که آزمایش آشکار می‌کند، برطرف کنند. برای به حداکثر رساندن تجربه مشتری، تیم شما باید مشکلات را در مراحل اولیه توسعه حل کند. 

چگونه فرم مناسب تست نرم افزار را برای خود انتخاب کنیم؟ 

انواع مختلفی از تست نرم افزار وجود دارد. انواع مختلف بازخورد انواع مختلفی از اطلاعات را ارائه می دهد، بنابراین شما نمی توانید آنها را به جای یکدیگر استفاده کنید. علاوه بر این، هر نوع آزمایش با چالش ها و هزینه های خود همراه است. 

با منابع محدود، چگونه می توانید بین انواع مختلف تست انتخاب کنید تا پوشش آزمون را به حداکثر برسانید و از منابع خود به طور موثر استفاده کنید؟ یک راه موثر برای رسیدگی به این موضوع از طریق مفهوم هرم اتوماسیون آزمایشی است. 

چگونه فرم مناسب تست نرم افزار را برای خود انتخاب کنیممنبع

شما می توانید از هرم تست اتوماسیون یا هرم تست برای در نظر گرفتن انواع مختلف تست نرم افزار و انتخاب بهترین آنها استفاده کنید.  

تست های واحد در پایین هستند. فرآیند نوشتن این تست ها ساده تر و ارزان تر از سایر تست ها است. از آنجا که آنها به وابستگی های خارجی متکی نیستند، به سرعت اجرا می شوند و بازخورد دقیقی ارائه می دهند. بنابراین، اجرای بسیاری از آنها منطقی است. 

در وسط هرم، تست های یکپارچه سازی یا تست های خدماتی داریم. به دلیل توانایی آنها در تأیید اعتبار ادغام بین واحدها و “گفتگو” با وابستگی های واقعی، آنها بازخورد واقعی تری نسبت به آزمون های واحد ارائه می دهند. 

همچنین نوشتن و نگهداری آن‌ها پیچیده‌تر، اجرای کندتر و بازخورد دقیق‌تر ارائه می‌دهند. اگرچه تست های ادغام ارزشمند هستند، اما محدودیت های خود را دارند، بنابراین منطقی است که از آنها به اندازه کافی استفاده کنید. 

تست های انتها به انتها سطح بالای هرم را تشکیل می دهند. اینها واقع بینانه ترین تجربه را ارائه می دهند زیرا نحوه عملکرد یک کاربر واقعی با برنامه را شبیه سازی می کنند. همانطور که ممکن است تصور کنید، نوشتن، نگهداری و اجرا گران‌تر و همچنین کندتر و شکننده‌تر هستند. 

این تست ها باید بخشی از مجموعه تست شما باشند، اما تعداد محدودی باید داشته باشید. 

نتیجه 

ارائه بهترین محصول ممکن به مشتریان برای هر شرکتی از اهمیت بالایی برخوردار است و تست نرم افزار می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. محصولات شما ممکن است بسته به ماهیت و دامنه آنها به مراحل آزمایش متفاوتی نیاز داشته باشند. 

نکته پایانی این است که هیچ محصولی نباید آماده کار در نظر گرفته شود تا زمانی که از تیم آزمایش چراغ سبز دریافت کند.  

شرکت ها باید درک کنند که جلب اعتماد مشتری آسان نیست. محصولات شما باید سازگار و قابل اعتماد باشند. بنابراین، تست نرم افزار بخش مهمی از فرآیند توسعه است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *