به زودی 2023 تمام خواهد شد! جدیدترین فناوری های توسعه وب تأثیر قابل توجهی در دنیای دیجیتال گذاشته و کسب و کارها را ارتقا داده است. 

توسعه وب یکی از حوزه‌های اصلی است که امروزه کسب‌وکارها، علی‌رغم جایگاهی که دارند، برای حضور و رشد دیجیتالی از آن استفاده می‌کنند، دائماً از طریق جدیدترین فناوری‌ها در حال پیشرفت هستند. 

 

برخی از فناوری‌ها از بین می‌روند در حالی که برخی با ویژگی‌های جدید و به‌روز می‌توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند. تنها منطقی است که هر سازمانی باید با روندهای توسعه وب به روز بماند تا همیشه در پلتفرم های کسب و کار دیجیتال و موتورهای جستجو حفظ شود . 

برای ساده‌تر کردن کارها، ما جدیدترین فناوری‌های توسعه وب را فهرست کرده‌ایم تا کسب‌وکار شما را تغییر دهد. 

جدیدترین فناوری های توسعه وب

پردازش ابری

با این همه گیری، تغییر گسترده ای در نحوه انجام مشاغل و همچنین سبک زندگی مردم ایجاد شده است. با افزایش تقاضا برای رفتار دیجیتال، سازمان ها به محاسبات ابری روی آورده اند. 

پردازش ابریمنبع

با رایانش ابری، کسب‌وکارها راهی برای دسترسی به داده‌های آنلاین و ذخیره‌سازی روی ابر بدون محدودیت و همچنین دسترسی مبتنی بر شبکه به ابزارهای ارتباطی پیدا کرده‌اند. این به کسب و کارها کمک کرده است تا با کارایی دیجیتالی ارتقا یافته، مقیاس و همچنین گسترش دهند. 

Amazon Web Services بزرگترین شرکت رایانش ابری در جهان است. AWS 31 درصد از بازار را در اختیار دارد و پس از آن Microsoft Azure (20٪) و Google Cloud (7٪) قرار دارند. Google Drive 94.44 درصد از سرویس ذخیره سازی ابری را در اختیار دارد.

با مزایای بسیار زیادی از جمله کارایی هزینه، ویژگی های امنیتی، انعطاف پذیری و غیره، 94 درصد شرکت ها از خدمات ابری استفاده می کنند. تخمین زده می شود که تا سال 2025 100 زتابایت داده در فضای ابری ذخیره شود. 

بررسی خودکار کد

کارهایی که به صورت دستی انجام می شدند امروزه در دنیای دیجیتال فضای کمی دارند. و نه تنها فضا، بلکه نیاز به سرعت بخشیدن به کارها نیز عامل مهمی است. به همین دلیل توسعه دهندگان بیشتری به بررسی خودکار کد روی می آورند.

بررسی خودکار کد فرآیند بررسی خودکار کدهای منبع با پارامترهای از پیش تعریف شده برای حذف خطاهای انسانی و شناسایی هرگونه ناکارآمدی در کد است. ابزارهای اتوماسیون برای یافتن اشکالات و مکان یابی آسیب پذیری های احتمالی با هشدار به توسعه دهندگان در طول فرآیند بررسی کد استفاده می شود تا ببینند آیا کد با دستورالعمل های شرکت مطابقت دارد یا خیر. 

راه‌حل‌های بررسی خودکار کد معمولاً با سرویس‌های میزبانی مخزن مبتنی بر Git مانند Github، Gitlab یا Codecommit همراه می‌شوند. تجزیه و تحلیل زمان کامپایل کد را انجام می دهد تا ببیند آیا با الزامات تعیین شده مطابقت دارد یا خیر. 

این یکی از جدیدترین فناوری های توسعه وب است که به کندی در شرکت های فناوری در حال رونق است. با مزایای برجسته آن در بررسی سریع و دقیق کد، به درستی می توان گفت که این فناوری در سال های آینده پیشرفت کرده و سودمند خواهد بود. 

Codacy، DeepSource، CodeScene، Codebrag برخی از ابزارهای شناخته شده بررسی خودکار کد هستند که بسیاری از شرکت ها می توانند از آنها برای افزایش کارآمد وب سایت ها و برنامه های خود استفاده کنند. 

وب 3

یکی از آخرین فناوری‌های توسعه‌ای که دنیا به آن توجه می‌کند، بلاک چین است و راه را برای web3 هموار کرده است، که نسخه جدیدی از وب است که برنامه‌های غیرمتمرکز را روی بلاک چین اجرا می‌کند.

تعامل، محاسبات و اطلاعات سه لایه معماری فناوری اطلاعات وب 3.0 هستند. تعامل محتوا، نرم افزار و سخت افزاری است که مصرف کنندگان با آن تعامل دارند، در حالی که محاسبات نحوه تعامل آنهاست. اطلاعات، داده ها و ساختار مورد نیاز برای سیستم های کامپیوتری دقیق و ایمن است.

HTML، JS و CSS در ساخت وب سایت در Web3 استفاده می شوند و امکان ایجاد وب غیرمتمرکز و ارزان تر با امنیت بیشتر را فراهم می کنند. وب 3.0 برنامه‌های غیرمتمرکز رمزگذاری‌شده، هوش مصنوعی، توکن‌های غیرقابل تعویض و ارزهای دیجیتال را برای خودکارسازی، مقیاس‌بندی، ادغام و عملکرد در سراسر اینترنت ترکیب می‌کند.

هوش مصنوعی پیشرفته

هوش مصنوعی کلمه جدیدی در جهان نیست، اما مطمئناً یکی از پیشرفته ترین فناوری های توسعه وب است. این یک فناوری است که اکنون به یک فناوری زندگی روزمره مردم پسند تبدیل شده است. به عنوان مثال، استفاده از الکسا و سیری، که گجت هایی هستند که از هوش مصنوعی استفاده می کنند. 

 

یکی از پیشرفت های فناوری هوش مصنوعی که مشاغل به طور گسترده از آن استفاده می کنند، چت ربات های هوش مصنوعی است. اینها به کسب و کارها اجازه می دهد تا تعامل را افزایش دهند، تجربه کاربر را با پاسخ به سؤالات مشتری افزایش دهند و به تقویت روابط با مشتری کمک کنند. 

هوش مصنوعی برای توصیه محصولات به مشتریان در پلتفرم های تجارت الکترونیکی مانند آمازون و والمارت بر اساس سابقه جستجوی آنها استفاده می شود. اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) در نرم افزار هوش مصنوعی برای ورودی داده، ایمیل های انبوه، پرورش سرنخ ، برنامه ریزی مالی و غیره توسط مشاغل مختلف استفاده می شود.

برنامه های کاربردی وب پیشرفته

فن آوری های وب مانند HTML و جاوا اسکریپت را می توان برای ایجاد یک برنامه وب پیش رونده (PWA) استفاده کرد که می تواند در هر دستگاهی استفاده شود. PWA می‌تواند تبدیل‌ها، ترافیک ارگانیک و تجربه کاربر را در تلفن‌های هوشمند افزایش دهد، جایی که مصرف‌کنندگان زمان زیادی را در آن صرف می‌کنند.

بسیاری از شرکت‌های معروف مانند Uber، Twitter، Lyft و غیره با ویژگی‌هایی مانند گشت و گذار آفلاین، اعلان‌های فشاری، بارگذاری سریع، عدم نیاز منظم به به‌روزرسانی برنامه، و سهولت خزیدن و فهرست‌بندی توسط موتورهای جستجو، از طریق PWA سود می‌برند. .

یک سایت مجهز به PWA می تواند سرعت را تا 63 درصد نسبت به سایت تلفن همراه خود افزایش دهد. عملکرد عالی PWA به صاحبان فروشگاه اجازه می دهد تا تجربیات مصرف کننده درجه یک را ایجاد کنند. این امر باعث می شود PWA یکی از آخرین فناوری های توسعه وب باشد که امکان گسترش در آینده را دارد.

زبان های مدرن برای پرطرفدار ماندن

استفاده از زبان های مدرن افزایش خواهد یافت زیرا شرکت های بیشتری مزایای انجام این کار را می بینند. Rust و Go دو تا از محبوب ترین زبان های مدرن هستند زیرا ویژگی های پیشرفته ای مانند مختصر بودن، ایمنی پوچ و تداخل نوع و غیره دارند. 

چندین شرکت بزرگ، از جمله آمازون و مایکروسافت، منابع قابل توجهی را به پروژه Rust اختصاص داده اند. TypeScript، Swift، Dart و Kotlin دیگر زبان های برنامه نویسی برجسته هستند. با این حال، یکی از محبوب ترین زبان های توسعه دهندگان پایتون و جاوا اسکریپت است. 

با ادامه پیشرفت فناوری، به روز نگه داشتن زبان های مدرن نیز برای به روز نگه داشتن وب سایت های تجاری مهم است. با جدیدترین فناوری‌های توسعه وب، توسعه‌دهندگان وب و کسب‌وکارها باید برای روندهای جدید اقدام کنند و برای پیشرفت در آینده، همگامی با زبان‌های مدرن ضروری است. 

توسعه کم کد/بدون کد

توسعه وب در حال گسترش برای هر کسی است که می خواهد یک وب سایت ایجاد کند، و بنابراین، درست است که بگوییم پلت فرم های توسعه کم کد و بدون کد یکی از فناوری هایی هستند که در حال حاضر و آینده مورد توجه قرار می گیرند. 

پلتفرم‌های توسعه بدون کد و کم کد به شما این امکان را می‌دهند که وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها را به طور مؤثر در یک محیط کشیدن و رها کردن بسازید. این به سرعت بخشیدن به تحول دیجیتال کمک می کند و امکان استفاده هوشمندانه از منابع را به دلخواه سازنده فراهم می کند. 

به گفته کی‌پی‌ام‌جی، همه کسب‌وکارهایی که پلتفرم کم‌کد را پیاده‌سازی کرده‌اند، بازده سرمایه‌گذاری مطلوبی را گزارش کرده‌اند. این، بدون شک، فناوری است که برای سال‌های آینده در صنعت توسعه وب جریان اصلی خواهد بود. 

Motion UI برای تجربه کاربری

اگر قسمت جلویی بصری، کاربرپسند، جذاب و جذاب نباشد، متمایز شدن از بازار بزرگ دیجیتال دشوار خواهد بود. و یکی از آخرین فناوری های توسعه که می تواند مشتریان شما را راضی کند و کسب و کار شما را متمایز کند، Motion UI است. 

Motion UI یک چارچوب SAAS است که انیمیشن ها و انتقال ها را برای بهبود تجربه کاربر ایجاد می کند. طراحان UI/UX می‌توانند با ادغام فایل‌های CSS ساده و انیمیشن‌های از پیش ساخته شده در طراحی‌های خود از آن استفاده کنند، که می‌تواند بازدیدکنندگان وب‌سایت را جذب کند و آنها را در وب سایت درگیر کند. 

تغییرات CSS و ادغام انیمیشن سفارشی ارائه شده توسط کتابخانه‌های مستقل با کلاس‌های مؤلفه‌های متحرک بسیاری برای عملی کردن Motion UI استفاده می‌شوند. همچنین یک استراتژی بازاریابی امیدوارکننده است که می تواند به کسب و کارها کمک کند زیرا استفاده از آنها آسان، انعطاف پذیر و پاسخگو هستند.

فناوری هایی برای تقویت امنیت سایبری

هر روز، با افزایش اتکای ما به اینترنت، این خطر فزاینده ای وجود دارد که داده های ما نقض شوند. این شامل همه چیز از بانکداری و پرداخت های آنلاین تا تبادل داده و تعامل است.

 

طبق مجله جرایم سایبری، انتظار می‌رود در پنج سال آینده، هزینه‌های جرایم سایبری در سراسر جهان هر سال 15 درصد افزایش یابد و در سال 2025 به 10.5 تریلیون دلار در سال برسد. بر اساس پیش‌بینی‌های اخیر، تعداد حملات باج‌افزار افزایش می‌یابد و کسب‌وکارها را در معرض خطر ضررهای مالی و داده‌ای قابل توجه و همچنین آسیب به برندشان قرار می‌دهد.

جدیدترین فناوری‌های وب برای تقویت امنیت سایبری مانند فایروال‌ها، VPN، مدیریت هویت و دسترسی (IAM)، پیشگیری از از دست دادن داده (DLP) و غیره امروزه برای کسب‌وکارها ضروری شده‌اند و احتمالاً در آینده نیز چنین خواهند بود. 

وب سایت های تک صفحه ای

Single Page Application()SPA یکی از رو به رشد ترین فناوری های توسعه وب است که می تواند به بهبود عملکرد وب سایت ها کمک کند. Gmail، Google Maps و Trello نمونه‌هایی از SPA هستند.

این برنامه ها همچنین می توانند سرعت بارگذاری صفحات را افزایش داده و زمان ایجاد یک وب سایت جدید را کوتاه کنند. HTML، AJAX، جاوا اسکریپت و JSON معمولاً برای ساخت وب‌سایت‌های تک صفحه‌ای استفاده می‌شوند که نیازی به به‌روزرسانی صفحه، به‌روزرسانی آسان و تجربه کاربری خوب ندارند. 

وب‌سایت‌های تک صفحه‌ای نرخ تبدیل بالاتری نسبت به سایت‌های چند صفحه‌ای دارند، زیرا مصرف‌کنندگان این فرآیند را زودتر شروع می‌کنند و با سرعت بیشتری آن را ادامه می‌دهند. این آن را به یکی از روندهای در حال توسعه فناوری توسعه وب تبدیل می کند که می تواند در آینده بسیار مفید باشد.

رویکرد اول API

دستگاه‌ها، پلتفرم‌ها و سیستم‌عامل‌های بیشتری به دنبال API هستند که بر اساس یک استراتژی API-first ساخته شده‌اند که می‌تواند در همه این انواع مختلف پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها کار کند. ابتدا API ها توسعه می یابند، سپس کد نوشته می شود.

تکنیک API-first مبتنی بر میکروسرویس به طراحان وب اجازه می دهد تا قبل از اجرا API را تعریف کنند. رابط های کاربردی مبتنی بر میکروسرویس ها قابل مدیریت، آزمایش، اتصال آزاد و قابل استقرار هستند.

رویکرد اول API زمان توسعه، هزینه ها و شکست عملیات را کاهش می دهد. همچنین یک تجربه کاربری مثبت (UX) را در همه دستگاه ها فراهم می کند. بنابراین، یکی از آخرین فناوری های توسعه وب است که احتمالاً در سال های آینده ترند خواهد شد.

وب سایت بهینه سازی شده برای موبایل

بر اساس آمار بازاریابی تلفن همراه Statista، امروزه حدود 6 میلیارد مشترک تلفن هوشمند فعال در سراسر جهان وجود دارد. کسب‌وکارها اگر می‌خواهند مشتریان تلفن همراه را جذب کنند، باید یک وب‌سایت سازگار با موبایل داشته باشند، زیرا گوگل در الگوریتم جستجوی خود، وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را در اولویت قرار می‌دهد.

این کسب‌وکارها با استفاده از چارچوب‌های فنی پیشرفته، خدمات توسعه اپلیکیشن موبایل را ارائه می‌کنند که فراتر از انتظارات مشتریانشان است. این فناوری توسعه وب تلفن همراه برای ماندن در اکوسیستم موبایلی که به سرعت در حال تغییر است باقی می‌ماند و کاربران بیشتری برای اهداف مختلف به سمت نمایشگرهای کوچک روی می‌آورند.

معماری بدون سرور

با استفاده از معماری بدون سرور، مهندسان نرم افزار می توانند بر آنچه که به بهترین شکل انجام می دهند تمرکز کنند: ایجاد و نگهداری نرم افزار. صرفه جویی در هزینه معماری بدون سرور، پیکربندی سریعتر و عیب یابی بدون دردسر ممکن است باعث رشد صنعت شود.

کاربران می توانند از طریق سرورها به منطق تجاری یک برنامه دسترسی داشته باشند، اما زمان و منابع مورد نیاز برای نگهداری آنها بسیار زیاد است. نگهداری سرورها، به روز رسانی نرم افزار و امنیت و ایجاد پشتیبان بر عهده تیم ها می باشد. طراحی بدون سرور به برنامه نویسان اجازه می دهد تا تنها بر روی ایجاد کد برنامه تمرکز کنند.

اندازه بازار معماری بدون سرور در سال 2020 از 7 میلیارد دلار فراتر رفت و انتظار می رود تا سال 2027 بیش از 20 درصد رشد کند. بدون شک، این فناوری توسعه وب در سال 2022 و پس از آن رونق و گسترش خواهد یافت.

5G

فناوری 5G به سرعت در حال رشد است، اما اخیراً به کار گرفته شده است. خدمات تلفن همراه پاسخگوتر و سریعتر توسط شبکه های 5G ارائه خواهد شد که 62 درصد از کل ترافیک داده تلفن همراه را مدیریت می کند.

با سرعت عملیات بیشتر، ثابت می کند که یکی از آخرین فناوری های توسعه است که یک پله بالاتر از هر شبکه دیگری قرار دارد. 

5G

کاهش قابل توجهی در تاخیر و تجربه کاربری بهتر به دلیل سرعت قابل ملاحظه بالاتر ارائه شده توسط این فناوری وجود دارد. از نظر توسعه وب، این یک تغییر دهنده بازی است که در سال های آینده بیشتر گسترش خواهد یافت.

اینترنت اشیا پیشرفته

گجت‌های دیجیتال در خانه همگی از طریق یک کانال به هم متصل می‌شوند و به افراد اجازه می‌دهند همه چیز را در خانه‌های خود به دلیل اینترنت اشیا (IoT) کنترل کنند. برای توسعه دهندگان وب و برنامه، اینترنت اشیا (IoT) یک پیشرفت بزرگ است. 

توسعه دهندگان وب می توانند از اینترنت اشیا برای ایجاد یک رابط جلویی پویا استفاده کنند زیرا مصرف کنندگان با دستگاه های اینترنت اشیا در پشتیبان ارتباط برقرار می کنند. دستگاه هایی مانند دوربین ها، حسگرها و دستگاه های سیگنالینگ بخشی از روند جدید هستند. در نتیجه، مشتریان باید انتظار حل سریع تری برای مشکلات خود داشته باشند.

پیش بینی می شود تا سال 2030 تعداد دستگاه های مجهز به اینترنت اشیا به 25.4 میلیارد برسد. این یکی از سریع ترین فناوری های توسعه وب است که به دلیل ثبات، مقیاس پذیری، امنیت و ویژگی های پشتیبانی آن است.

بسته شدن

فناوری مدام در حال تغییر است و به نسخه های بهتر ارتقا می یابد تا زندگی را آسان تر کند. کسب‌وکارها از انقلاب دیجیتال و فناوری‌های جدید توسعه وب به‌شدت سود برده‌اند. 

در این وبلاگ، ما تعدادی از آخرین فناوری های توسعه وب را لیست کرده ایم که باید از آنها آگاه باشید، به خصوص اگر کسب و کار دارید. برای خواندن وبلاگ های بیشتر از این قبیل، به www.webdew.com مراجعه کنید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *