وب سایت های هنرمندان: چگونه ترافیک آنلاین خود را افزایش دهید و همه را طولانی تر در سایت خود نگه دارید

هر هنرمندی در هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند هنر خود را به دنیا ارائه دهد، اما از بین هنرمندانی که وب‌سایت خود را دارند، تعداد کمی از آنها از توانایی‌های آنها استفاده کامل می‌کنند. بسیاری از آنها هیچ مزیتی ندارند. آنها به سادگی تصاویری از هنر خود را بارها و بارها آپلود می کنند و کمی بیشتر از صبر کردن و دیدن آنچه اتفاق می افتد انجام می دهند (این برای صفحات رسانه های اجتماعی نیز صدق می کند، اما تمرکز اینجا بر روی وب سایت ها است). آنها ممکن است به‌روزرسانی‌های دوره‌ای ایمیل یا خبرنامه بفرستند، پیوندها یا دعوت‌نامه‌ها را در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود ارسال کنند، کارت‌های ویزیت را تحویل دهند، شخصاً از مردم بخواهند تا سایت‌هایشان را بررسی کنند، و همین.

تمام هدف داشتن یک وب سایت این است که اخبار مربوط به هنر خود را گسترش دهید، مخاطبان خود را گسترش دهید، و علاقه مردم را عمیق تر کنید – نه برای حفظ یک حضور ثابت در جایی که تقریباً هیچ اتفاقی نمی افتد. دلیل اصلی آنلاین بودن شما در وهله اول این است که هنر خود را در معرض دید هر چه بیشتر مردم قرار دهید، نه فقط افرادی که قبلاً آنها را می شناسید یا اتفاقاً جایی ملاقات کرده اید. شما گزینه ها و فرصت های بسیار بیشتری از آن دارید. خبر خوب این است که هر هنرمندی می تواند به طور فعال دسترسی و ترافیک وب سایت خود را با برخی تنظیمات و تکنیک های ساده افزایش دهد.

این به این معنی است که وب سایت خود را برای همه نوع مردم، خواه از قبل شما را می شناسند یا نه، چه در رسانه های اجتماعی باشند و چه نباشند، قابل دسترس تر، استقبال و جذاب تر کنید. استفاده از رسانه های اجتماعی برای هدایت ترافیک به سایت شما مهم است، اما محدودیت هایی دارد. برای یک چیز، افراد زیادی روی سایت شما کلیک نمی کنند زیرا نمی خواهند هر پلتفرمی را که در آن هستند ترک کنند. شما می توانید کارهای بیشتری را در کل اینترنت انجام دهید، به خصوص از نظر دسترسی به افرادی که به هر دلیلی در حال سرگردانی هستند، خواه در رسانه های اجتماعی هستند یا نه. ما در مورد به حداکثر رساندن شانس قرار گرفتن آنها در وب سایت شما صحبت می کنیم، و زمانی که آنها انجام دادند، آنها را در آنجا نگه دارید. چه آنها شما را بشناسند یا نه، وقتی به آنجا می آیند چه می بینند و چگونه است.سازماندهی و ارائه شده برای تبدیل تجربیات آنها به تجربیات ارزشمند بسیار مهم است.

چرا داشتن وب سایت خود هنوز مهم است:

برای کسانی از شما که فکر می کنید وب سایت ها دیگر ضروری نیستند و تنها چیزی که نیاز دارید این است که در رسانه های اجتماعی فعال باشید، دوباره فکر کنید. از جمله مسائل دیگر، مشکلاتی که در مورد قرار دادن محتوای خود در پلتفرم دیگران وجود دارد این است که آنها می توانند قوانین را در هر زمان تغییر دهند، در صورت نقض شرایط استفاده، صفحه شما را به طور موقت به حالت تعلیق درآورند یا حتی به طور کامل حذف کنند، از شما بخواهند مطالب خود را مطابق با طرح و پست آنها قالب بندی کنید. محدودیت ها و غیره همچنین، مهم نیست که صفحه یا فید تصویر شما چقدر شگفت‌انگیز باشد، سایت‌های رسانه‌های اجتماعی دائماً بازدیدکنندگان را با انواع گزینه‌ها، جایگزین‌ها، دلایل، حواس‌پرتی‌ها و وسوسه‌های دیگر وسوسه می‌کنند تا صفحه شما را ترک کنند و به جای دیگری بروند. تنها چیزی که به آنها اهمیت می دهد این است که افراد چه مدت در سایت می مانند، نه اینکه آن زمان را در چه صفحاتی می گذرانند، و مطمئناً اینکه شما پلتفرم های آنها را ترک نکنید و به جای دیگری بروید.

از طرف دیگر، وقتی وب سایت خود را دارید، نمایش را اجرا می کنید و تنها فردی هستید که تصمیم می گیرد چگونه هنر خود را سازماندهی، ارائه، معرفی، بنویسید و جایگاه خود را انجام دهید. هیچ پلتفرمی حتی نمی تواند به شما چنین آزادی و کنترلی را بر روی محتوا و سازمان شما بدهد، نه به ماندگاری و امنیت داشتن یک دفتر مرکزی آنلاین برای هنر شما که تا زمانی که شما بخواهید آنلاین خواهد ماند. و فقط زمانی تغییر می کند که شما تصمیم بگیرید، نه شخص دیگری.

متأسفانه، وب سایت هنرمندان معمولی امروزی هنوز تفاوت چندانی با نمونه کارهای هنرمندان 20 یا 30 سال پیش ندارد. به عبارت دیگر، تا حد زیادی برای افراد هنری طراحی شده است که از قبل هنر را می‌دانند یا هنرمند را می‌شناسند، می‌دانند به چه چیزی نگاه می‌کنند، می‌دانند هنر صحبت می‌کنند و می‌دانند چگونه راه خود را در همه این‌ها طی کنند. این هنر اغلب با حداقل توضیح ارائه می شود و به خوبی سازماندهی نمی شود. توضیحات کتبی یا مقدمه در مورد این هنر اغلب به سختی قابل درک است (با فرض اینکه اصلاً نوشته ای وجود داشته باشد)، پیمایش در سایت ساده نیست و ظاهر کلی سایت عمدتاً برای کسانی که در حال حاضر در جریان هستند منطقی است و برای همه گیج کننده است. دیگر در نتیجه، دسترسی این سایت ها به این معناست که چه کسی قادر به دسترسی، درک و قدردانی از هنر بیش از راه های سطحی است.از قبل از اینترنت تا حد زیادی تغییر کرده است.

یکی از بزرگترین مزیت‌هایی که هنرمندان همواره نادیده می‌گیرند، این است که افراد کاملاً غریبه می‌توانند بر روی وب‌سایت شما بیایند یا شما و هنرتان را کاملاً تصادفی یا تصادفی کشف کنند. ما اینجا فقط در مورد اهالی هنر صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد هر کسی صحبت می کنیم! در حال حاضر، بیشتر هنرمندان به من می گویند که مردم وب سایت های خود را تصادفی یا تصادفی یا به این دلیل که به دنبال انواع خاصی از هنر هستند، پیدا نمی کنند، بلکه با تایپ نام هنرمندان مستقیماً در موتورهای جستجو، یک بار دیگر نشان می دهند که مخاطبان وب سایت هنرمندان عمدتاً شامل می شوند. افرادی که قبلاً هنرمندانی را شنیده یا خوانده‌اند یا می‌شناسند و نه در نتیجه سئوی خوب (بهینه‌سازی موتور جستجو).

به این فکر کنید که چه تعداد از مردم ممکن است هنر شما را دوست داشته باشند اگر فقط بدانند که وجود دارد و می توانند شما را به شکلی آنلاین پیدا کنند. و در مورد تمام افرادی که نوع هنری شما را دوست دارند اما هیچ ایده ای از وجود شما ندارند چطور؟ هشتگ های رسانه های اجتماعی تا حدی کمک می کنند، اما جذب افراد خارج از رسانه های اجتماعی متفاوت است. در اینجا، شما باید خود و هنرتان را به گونه‌ای سازماندهی و ارائه دهید که شانس هر کسی را برای خوش شانسی و یافتن شما، چه افراد هنری و چه افراد غیرهنر، افزایش دهد.

مهم نیست که چه کسی باشند، هر چه تعداد افرادی که بتوانند در وب سایت شما وارد شوند و هنر شما را ببینند، شانس بیشتری برای پیشرفت در حرفه شما، دریافت دعوت نامه برای شرکت در نمایش ها، دریافت نمایندگی گالری، شرکت در نمایشگاه ها، بیشتر می شود. فروش، دریافت کمیسیون، نمایش در وبلاگ ها یا وب سایت های هنری، ملاقات با هنرمندان دیگر و موارد دیگر. شما هرگز نمی دانید چه کسی پتانسیل تبدیل شدن به یک طرفدار، فالوور یا حتی یک خریدار را دارد، بنابراین مطمئن شوید که با کسانی که هنوز شما را نمی شناسند و همچنین کسانی که می شناسند تماس بگیرید.

راه هایی برای به حداکثر رساندن دید وب سایت:

* برای شروع، هر صفحه در سایت شما، به خصوص آنهایی که تصاویری از هنر شما دارند، باید خط عنوان خاص خود را داشته باشند. خط عنوان یکی از مهم ترین خطوط در یک صفحه وب است، اغلب ابتدا توسط موتورهای جستجو مشخص می شود و به طور منظم در نتایج جستجو برجسته می شود (با فرض اینکه حاوی کلمات کلیدی و اطلاعات مرتبط باشد). هر خط عنوان در هر صفحه جداگانه از وب سایت شما باید منحصر به فرد باشد، بنابراین به هر یک از صفحات شما اجازه می دهد تا در نتایج جستجوی رشته کلیدواژه متفاوت ظاهر شوند. تنوع خطوط عنوان برای افزایش فرصت‌ها برای ورود افراد به سایت شما حیاتی است.

خط عنوان، برای کسانی از شما که نمی‌دانید، در بالای پنجره مرورگر یا نزدیک آن در برگه‌های فهرست یا نوار برگه‌ها، یا در تاریخچه جستجوی شما ظاهر می‌شود، نه در محتوای خود صفحه. اگر در یافتن خطوط عنوان خود مشکل دارید، از طراح وب یا پشتیبانی فنی خود بپرسید که چگونه آنها را پیدا کرده و آنها را اصلاح کند.

قبل از اینکه به اینجا بپردازیم، به خاطر داشته باشید که خطوط عنوان نباید در هم پیچیده باشند یا از تعداد بیش از حد کلمات استفاده کنند، بلکه باید مختصر، مختصر باشند و فقط مهم ترین کلمات کلیدی را در بر گیرند که هر آنچه در صفحه است را توصیف کنند. خطوط عنوان بیش از حد می تواند شما را با موتورهای جستجو دچار مشکل کند.

هر خط عنوان باید به طور دقیق و مشخص محتوای صفحه خود را توصیف کند، دقیقاً مانند یک عنوان خبری که هر مطلبی را که می خواهید بخوانید را خلاصه می کند. یکی از اشتباهات مهم بسیاری از هنرمندان این است که از یک خط عنوان در هر صفحه وب سایت خود استفاده می کنند. خطوط عنوان تکراری مانند «هنرمند جو اسمیت» یا «هنر مری جونز» یا «مجسمه بیل ویلیامز» خیلی کلی هستند و فقط با جستجوهایی که حاوی آن کلمات کلیدی هستند، به عبارت دیگر، افرادی که قبلاً نام شما را می‌دانند، مطابقت دارند. در بدترین حالت، برخی از وب‌سایت‌ها به‌جز «صفحه اصلی» یا «ایندکس» یا «گالری» هیچ عنوانی ندارند و حتی نام هنرمند را هم ذکر نمی‌کنند.

برای صفحاتی که تک تک آثار هنری شما را نشان می‌دهند، خط عنوان باید شامل کلمات کلیدی خاص آن اثر باشد مانند نام شما، عنوان اثر، رسانه، موضوع، سبک، تکنیک و غیره – هر چه خاص‌تر، بهتر. برای صفحاتی که چندین اثر یا تصاویر کوچک از یک سری یا گروهی از آثار مرتبط را نشان می‌دهند، خط عنوان ممکن است شامل کلمات کلیدی مانند نام شما، نام مجموعه، رسانه یا رسانه‌ها، یا موضوع، مفهوم یا ایده یکپارچه مجموعه باشد– و دوباره، هر چه خاص تر، بهتر است.

برای مثال، اگر یک اثر هنری شما مکان یا نقطه عطفی خاصی را نشان می دهد، خط عنوان باید آنها را نامگذاری کند. افرادی که برای اطلاعات مربوط به آن مکان‌ها جستجو می‌کنند، ممکن است تصویر شما را در نتایج جستجوی خود ببینند، روی آن کلیک کنند و آنقدر دوست داشته باشند که در سایت شما وقت بگذارند، درباره آن به شما ایمیل بزنند، به دوستان خود بگویند یا حتی قیمت را بپرسند. به جای اینکه فقط به افراد هنری فکر کنید، همیشه به این فکر کنید که چرا ممکن است هر کس دیگری علاقه مند به دیدن کار شما باشد و چه نوع کلمات یا عبارات جستجو ممکن است به آنها کمک کند تا به آنجا برسند.

* هر صفحه تصویر در سایت شما باید شامل متن مربوط به آن هنر باشد. چرا؟ زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را به تنهایی جستجو کنند. آنها فقط می توانند متن را جستجو کنند. هنگامی که صفحات تصویر متن قابل جستجو کمی دارند یا اصلاً متن قابل جستجو ندارند، هدف اصلی وب سایت شما – این که مردم هنر شما را ببینند – از همان ابتدا شکست خورده است. بنابراین مطمئن شوید که هر صفحه هنری حداقل حاوی اطلاعات اولیه در مورد آن هنر (عناوین، اندازه‌ها، رسانه‌ها و غیره) باشد. در صورت لزوم، توضیح یا شرح مختصری را نیز اضافه کنید که از یک یا دو جمله تا شاید حداکثر یک یا دو پاراگراف متغیر باشد (اما زیاده روی نکنید). متن تضمین می کند که صفحات هنری شما در نتایج جستجو ظاهر می شوند.

* هر تصویر هنری شما باید URL متمایز خود را داشته باشد، در موتورهای جستجو قابل جستجو باشد و در پست‌های رسانه‌های اجتماعی قابل پیوند باشد. با کمال تعجب، تصاویر منفرد در بسیاری از وب‌سایت‌های هنرمندان نه آدرس وب منحصر به فرد خود را دارند و نه توضیحات متنی، و در نتیجه برای موتورهای جستجو کاملاً نامرئی هستند. اگر در مورد صفحات تصویر خود مطمئن نیستید، با طراح وب یا پشتیبانی فنی خود تماس بگیرید و بپرسید. هر تصویر قابل جستجویی که دارید به معنای یک فرصت بیشتر برای افراد است که در وب سایت شما قرار بگیرند.

با استفاده موثر از URL های منحصر به فرد، خطوط عنوان، توضیحات و کلمات کلیدی، هر صفحه در وب سایت شما راهی دیگر برای جذب نوع متفاوتی از افراد یا جمعیت شناسی به هنر شما می شود. به همین سادگی است و پیچیده تر نیست

چگونه افراد را طولانی تر در وب سایت خود نگه دارید:

* مطمئن شوید که پیوندهای واضحی به تمام آیتم های منوی اصلی در هر صفحه سایت خود، به ویژه صفحه اصلی خود دارید. مهم نیست که بازدیدکنندگان جدید در کجای وب سایت شما قرار بگیرند، اگر آنچه را که می بینند دوست داشته باشند، صفحه اصلی شما معمولاً اولین جایی است که برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه می کنند.

* در صفحه اصلی خود، سریع و واضح به دو سوال زیر برای هر کسی که اتفاقی در آنجا فرود می آید پاسخ دهید: “من کجا هستم؟” و “چرا من اینجا هستم؟” به طور معمول، شما حدود 30 ثانیه یا یک دقیقه فرصت دارید تا پیش از از دست دادن علاقه یا سردرگمی، تسلیم شدن و رفتن، موارد خود را به روشی که مردم درک کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند، بیان کنید. پاسخ دادن به این دو سوال ساده را به خوبی انجام دهید، از یک یا دو جمله تا یک یا دو پاراگراف، و به زبانی که هرکسی می‌تواند آن را بفهمد، و بازدیدکنندگان به جای ترک، می‌مانند. حتی اگر هنر شما مفهومی، نظری، دارای یک جزء شناختی پیچیده است، یا از راه های دیگر چالش برانگیز است، مقدمه خود را ساده نگه دارید. بعداً زمان زیادی برای جزئیات خواهید داشت.

* توضيحات يا توضيحات پيچيده‌تر، پيچيده‌تر، يا جزئيات‌تر را در صفحات ثانويه قرار دهيد تا افراد بتوانند روي لينك‌ها كليك كنند تا بيشتر بخوانند. از متن زیاد در صفحات اصلی خودداری کنید. بسیاری از مردم فقط با دیدن کلمات زیاد مرعوب می شوند. فقط اگر آنها بخواهند اجازه دهید این اتفاق بیفتد.

* مطمئن شوید که طراحی سایت شما ساده است ، به راحتی قابل پیمایش است، و بازدیدکنندگان، از جمله بازدیدکنندگان جدید، می توانند سریع به جایی که می خواهند برسند، به خصوص به صفحات گالری، هنری یا نمونه کارها شما.

* به طور منظم به روز کنید. وب سایتی که ماه به ماه یا سال به سال یکسان می ماند، این تصور را به وجود می آورد که در هنر یا حرفه شما اتفاقی نیفتاده یا اتفاقی نیفتاده است. به طور منظم آثار جدید اضافه کنید و رزومه، اخبار و صفحات رویدادهای خود را به روز نگه دارید، تا مردم ببینند که شما به طور فعال در هنر و حرفه خود پیشرفت می کنید.

* مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است. افراد بیشتری به جای رایانه از طریق تلفن های خود به وب دسترسی پیدا می کنند، بنابراین پیمایش و خواندن وب سایت شما باید به همان اندازه که روی صفحه نمایش های بزرگ است آسان باشد. به علاوه این واقعیت که گوگل وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را در نتایج جستجوی تلفن همراه بالاتر می‌برد.

* بلافاصله پس از پیوند «گالری»، «پورتفولیو» یا «هنر» در منوی اصلی خود با دو پیوند کشویی پیوند «درباره» داشته باشید – اولین پیوند مربوط به هنر شما و با عنوان «درباره هنر»، «درباره من» است. هنر» یا «بیانیه هنرمند». این صفحه به عنوان یک مقدمه اولیه برای کار شما عمل می کند. طول باید حداکثر 300 تا 400 کلمه و ترجیحاً بیشتر از 150 تا 250 کلمه باشد. یک یا دو پاراگراف مختصر در اکثر موارد بیش از اندازه کافی است. به این صفحه مانند یادداشت های یک کتاب، یک تریلر فیلم یا نمونه برداری از یک آهنگ در iTunes فکر کنید. دقیقاً به همان روش از آن استفاده کنید – مانند یک تیزر یا تطمیع برای ترغیب مردم به دیدن هنر شما.

آن را بنویسید تا حتی افرادی که شما را نمی‌شناسند یا قبلاً هرگز کار شما را ندیده‌اند، بتوانند به سرعت آن را احساس کنند (نگران کسل کردن کسانی نباشید که قبلاً شما را می‌شناسند، آنها خوب خواهند شد). احتمالاً متداول ترین سؤالات بینندگان جدید درباره هنر شما و نحوه پاسخ دادن به آنها را می دانید. یک استراتژی عالی این است که در صفحه “درباره هنر” خود به آنها پاسخ دهید، درست مانند آنچه که شخصاً پاسخ می دهید تا مجبور نباشند وقت خود را برای پرسیدن تلف کنند. هدف این است که مردم را به سرعت به گالری یا بخش های تصویر خود برسانید، زیرا در نهایت همه چیز به هنر شما مربوط می شود.

* پیوند کشویی دوم باید صفحه «درباره هنرمند» یا «بیو» شما باشد. در اینجا مردم می توانند هنرمند پشت این هنر را بشناسند. بیوگرافی شما باید خلاصه یا تاریخچه مختصری از زندگی هنری شما باشد و نه بیشتر. در عصر آنلاین، هنرمندان بیش از هر زمان دیگری فرصت دارند تا خود را معرفی کنند، در مورد سوابق و الهامات خود صحبت کنند، با طرفداران خود تعامل داشته باشند، و به طور کلی بینشی در مورد اینکه چه کسی هستند و چه چیزی را مطرح می کنند، ارائه دهند. حقیقت این است که بسیاری از مردم نه تنها به این دلیل که آن را دوست دارند، بلکه به این دلیل که هنرمندی را که آن را ساخته است دوست دارند و به آن احترام می گذارند، آن را می خرند. با در دسترس قرار دادن خود به عنوان یک فرد، درک کلی و جذابیت کار خود را افزایش می دهید. از نظر طول، دستورالعمل‌های «درباره هنرمند» در بالا را دنبال کنید.

* هنر خود را سازماندهی کنید. به سادگی صفحه به صفحه از تصاویر نامرتبط یا ریز عکسهای هر اثر هنری که ایجاد می کنید – به خصوص بدون توضیح– نداشته باشید و سپس از مردم انتظار داشته باشید که وقت خود را برای فهمیدن اینکه چگونه همه اینها با هم تلف می کنند تلف کنند، زیرا این کار را نمی کنند. اگر به صورت مجموعه ای هنری می سازید یا اگر چندین سبک یا نوع هنری متمایز تولید می کنید، برای هر کدام یک گالری مجزا داشته باشید که شامل معرفی مختصری از کار در آن گالری می شود. گالری‌هایی که به خوبی سازماندهی شده‌اند، اعتماد به نفس را به بینندگان القا می‌کنند و به آن‌ها این احساس را می‌دهند که به آنچه شما انجام می‌دهید و آنچه که به آن نگاه می‌کنند چنگ دارند. افرادی که کار شما را درک می کنند و قدردانی می کنند، خرید می کنند. کسانی که این کار را نمی کنند

* هنگام نوشتن در مورد هنر خود دقیق باشید – چه در مورد همه آن صحبت کنید یا تک تک قطعات، و از توضیحات مبهم یا کلی بپرهیزید. مثلاً فرض کنید صحنه های شهری را نقاشی می کنید. به جای توصیف آنها با عبارات کلی مانند “زندگی شهر بزرگ” (بی فایده برای موتورهای جستجو)، ویژگی های متمایز را توصیف کنید مانند اینکه چه کسی در آن است، چه اتفاقی می افتد، آب و هوا، مکان، نام خیابان ها، رویدادها، زمان روز، وسایل نقلیه، ساختمان ها و به زودی. این یک راه دیگر برای افراد برای شناسایی یا ارتباط با کار شما است.

* هنگام نوشتن در مورد هنر خود، کلمات و عباراتی را بگنجانید که افرادی که کار شما را دوست دارند، مرتباً هنگام صحبت در مورد آن استفاده می کنند، به شما می گویند که چگونه آنها را تحت تأثیر قرار می دهد، یا بیان می کنند که چه چیزی را بیشتر در مورد آن دوست دارند. کلمات، عبارات و توصیفاتی که طرفداران شما مرتباً از آنها استفاده می کنند به احتمال زیاد برای طرفداران و دنبال کنندگان احتمالی آینده نیز جذاب است.

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *