اگر از خوانندگان مستمر وبلاگ‌های ما هستید، ممکن است با به‌روزرسانی‌های حیاتی وب Google Core که توسط Google در سال 2021 به‌روزرسانی شده‌اند، آشنا باشید.

بله، یکی از موثرترین و اصلی ترین الگوریتم های گوگل است که به اندازه گیری و کمک به رتبه بندی سایت ها بر اساس تجربه کاربری خود کمک می کند. همچنین به اندازه گیری سرعت تعامل کاربر با صفحه وب شما کمک می کند.

قبلا الگوریتم های مختلفی وجود داشت که توسط گوگل در نظر گرفته می شد، اما در حال حاضر الگوریتمی است که عمدتا برای سرعت بارگذاری وب سایت، تجربه کاربری و رفتار در نظر گرفته شده است.

اگر اشتباه نکنم ممکن است به این فکر کنید که چه عواملی به شما کمک می کند تا عملکرد وب سایت خود را اندازه گیری کنید.

خوب! این شامل سرعت صفحه، ارتباط محتوا، طراحی سایت، کیفیت لینک، سازگاری با موبایل، وضعیت HTTPS، تعامل کاربر و غیره است. اینها برخی از عواملی هستند که تأثیر قابل توجهی بر نرخ پرش، نرخ مکالمه و گردش مالی دارند.

شاید اهمیت حیاتی وب اصلی را درک کرده باشید. به همین دلیل است که هر صاحب سایت و همچنین بازاریابان با استفاده از انواع مختلف بهترین ابزار سئو، به بررسی و اندازه‌گیری موارد حیاتی وب در سراسر گوگل ادامه می‌دهند.

10 روند بازاریابی مکالمه برای رشد کسب و کار شما

بنابراین، اگر می‌خواهید سایت شما منعکس‌کننده تجربه دنیای واقعی یک نتیجه حیاتی کاربر محور باشد، باید به طور ایمن روی بهبود بخش‌های حیاتی وب اصلی کار کنید.

نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید؟

نیازی به ناراحتی نیست! من چند نکته را با در نظر گرفتن آنها فهرست کرده ام که می توانید به راحتی موارد حیاتی وب اصلی خود را بهبود بخشید.

نکاتی برای بهبود حیاتی وب اصلی

اساساً Core Web Vitals سه بخش از تجربه کاربر را برجسته می کند که شامل بارگذاری است.

تعامل و ثبات بصری بررسی همه این عوامل به شما کمک می کند تا وب سایت خود را به سطح بعدی ببرید.

1) بارگذاری – بزرگترین رنگ محتوایی (LCP) به اندازه گیری عملکرد بارگذاری کمک می کند. برای ارائه یک تجربه کاربری خوب، LCP باید در عرض 2.5 ثانیه پس از شروع بارگیری صفحه رخ دهد.

2) تعامل – تاخیر ورودی اول (FID) به اندازه گیری تعامل کمک می کند. برای یک تجربه کاربری خوب، صفحات باید FID 100 میلی ثانیه یا کمتر داشته باشند.

3) پایداری بصری – تغییر چیدمان تجمعی (CLS) به اندازه گیری ثبات بصری کمک می کند. برای ارائه یک تجربه کاربری خوب، صفحات باید CLS 0.1 داشته باشند. و یا کمتر.

اینجا:

LCP مخفف امتیاز زیر 2.5 ثانیه “درست” یا پاس در نظر گرفته می شود.

  • FID مخفف امتیاز کمتر از 100 میلی ثانیه به عنوان “درست” یا پاس در نظر گرفته می شود.
  • CLS مخفف امتیاز کمتر از 0.1 خوب یا قبولی در نظر گرفته می شود.

اکنون، بیایید با در نظر گرفتن نکاتی که به راحتی می توانید عملکرد سایت خود را از طریق حیاتی وب اصلی بهبود بخشید، به نکاتی بپردازیم.

شروع کنیم…

اجرای جاوا اسکریپت (JS) را به حداقل برسانید

اگر می‌خواهید بخش حیاتی وب اصلی گوگل را بهبود ببخشید، باید اجرای JS خود را درک کنید، کاهش دهید و بهینه کنید. اکنون، ممکن است به این فکر کنید که چگونه می توانید دقیقاً آنچه را که باید بدانید درک کنید.

خوب! اگر گزارش شما نمره FID ضعیفی را نشان می دهد، به این معنی است که باید روی آن زمان بگذارید.

هنگامی که با موفقیت زمان بین صفحه و اجرای کد JS مرورگر را کاهش دادید، به راحتی می توانید عملکرد وب سایت خود را بهبود بخشید. باید به خاطر داشته باشید که حافظه جدیدی که جاوا اسکریپت را متوقف می کند ممکن است بر عملکرد صفحه تأثیر بگذارد.

بنابراین، هنگامی که با به تعویق انداختن JS استفاده نشده، اجرا را کاهش دهید، به راحتی می توانید مطمئن شوید که تمام اسکریپت JS استفاده شده را حذف کرده اید. همچنین می توانید باندل جاوا اسکریپت را به قطعات مختلف جدا کنید تا مطمئن شوید همه چیز به خوبی پیش می رود.

نحوه انجام مدیریت شهرت آنلاین: راهنمای کامل

ابعاد مناسب برای جاسازی ها و تصاویر اضافه کنید

ممکن است متوجه شده باشید که امتیاز CLS برای بهبود حیاتی وب اصلی نیز مهم است. بگویید اگر هسته بیش از 0.1 باشد، نشان می دهد که باید روی وب سایت خود کار کنید زیرا ظاهراً ضعیف است.

به این فکر می کنید که چه عواملی بر این امتیاز تأثیر می گذارد؟ خوب! تصاویر، جاسازی‌ها، تبلیغات برخی از عناصری هستند که بر امتیاز CLS تأثیر می‌گذارند. پس از تنظیم ارتفاع و عرض مناسب، می توانید به راحتی فضا را اختصاص دهید.

اگر محتوا به درستی نمایش داده نمی‌شود، باید ابعاد مناسبی را تنظیم کنید و از جابجایی طرح‌بندی خودداری کنید، به‌خصوص اگر در خارج از صفحه نمایش بارگذاری شده است.

منابع کلیدی را از قبل بارگیری کنید

برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری بصری، می توانید روی منابع کلید پیش بارگذاری نیز کار کنید. حالا فقط یک لحظه فکر کنید، اولین چیزی که مردم هنگام مشاهده محتوا می بینند چیست؟ هنگامی که یک صفحه بارگذاری می شود، محتوایی که برای کاربران ظاهر می شود در بالای صفحه قرار می گیرد.

اگر سرعت بارگذاری عنصر اصلی روی صفحه را اندازه گیری کنید، در اینجاست که معیارهای حیاتی اصلی و بزرگترین رنگ محتوایی به تصویر کشیده می شوند. برای بررسی این معیار، می‌توانید صفحه را در کروم DevTools بررسی کنید.

عملکرد نمودار به شما کمک می کند تا عناصری را که باید روی آنها کار کنید ارزیابی کنید. به این فکر می کنید که چگونه بهبود ببخشید؟ خوب! می‌توانید از پیش بارگیری استفاده کنید، زیرا به شما کمک می‌کند به مرورگر بگویید این منابع را فوراً جمع‌آوری کند.

زمان پاسخگویی سرور خود را افزایش دهید

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط گوگل، ارزیابی می شود که اگر مرورگر زمان زیادی را برای بارگذاری محتوا از یک سرور صرف کند، رندر کردن آن بر روی صفحه نمایش دشوار خواهد بود. هنگامی که بتوانید زمان پاسخگویی سرور خود را بهبود بخشید، می توانید به راحتی هر معیار بارگذاری صفحه را افزایش دهید.

این نه تنها بر سئوی وب سایت شما تأثیر می گذارد ، بلکه مستقیماً بر UX تأثیر می گذارد. اگر به نحوه انجام این کار فکر می کنید، می توانید از Time to First Byte (TTFB) استفاده کنید زیرا به شما کمک می کند زمان مورد نیاز مرورگر وب کاربر را شناسایی کنید.

پس برای چی منتظری؟ شروع به ارزیابی عملکرد سرور خود کنید و برای بهبود بخش های حیاتی وب خود آماده شوید.

سایت خود را از نظر مسائل امنیتی ارزیابی کنید

درست مانند قابلیت استفاده از تلفن همراه و عملکرد بارگذاری، شما باید روی تضمین وب سایت نیز تمرکز کنید زیرا نقش مهمی در درک تجربه صفحه ایفا می کند.

همیشه به یاد داشته باشید که هنگامی که وب سایت خود را با موفقیت در SERP ها ارائه کردید، بدون اینکه واقعاً بر مشکل امنیتی تأثیر بگذارد، به راحتی می توانید به اهداف خود برسید.

بدافزار، حملات فیشینگ، محتوای فریبنده، نرم افزارهای ناخواسته برخی از مسائل امنیتی هستند که ممکن است وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهند. می‌توانید از کنسول جستجوی گوگل برای یافتن مشکلات امنیتی سایتتان استفاده کنید.

در یک بحران

وقتی در مورد وب سایت ها صحبت می کنیم، اولین چیزی که به ذهن می رسد سرعت بارگذاری است. اگر یک وب سایت سرعت بارگذاری خوبی داشته باشد، نه تنها توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند، بلکه کنسول جستجوی گوگل را از وجود وب سایت شما آگاه می کند.

بهبود بخش حیاتی وب در واقع مهم‌ترین نکته است، اما یک راهپیمایی نیست. با این حال، اگر نکات خاصی را رعایت کنید، به راحتی می توانید عملکرد وب سایت خود را بهبود بخشید. و اینجاست که تمام نکات بالا نمایان می شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *