Adobe Illustrator بدون شک یکی از ابزارهایی است که طراحان گرافیکی مانند من به دنبال آن هستند. ادوبی خواه انیمیشن های دو بعدی ، انیمیشن شخصیت ها ، طراحی لوگو یا جلوه های سه بعدی باشد، طیف وسیعی از ابزارها را ارائه می دهد . برخی از ابزارها ممکن است به طور مکرر مورد استفاده قرار نگیرند، اما همچنان به ارزش نرم افزار اضافه می کنند. 

ابزار پهنای Adobe Illustrator یکی از این ابزارهاست که برای ایجاد حاشیه ها، شکست های افقی و تایپوگرافی سفارشی استفاده می شود. نه تنها به شما این امکان را می دهد که پروفایل های استروک سفارشی را تشکیل داده و ذخیره کنید، بلکه به گردش کار کارآمد و موثر در زمان کمک می کند. 

در این وبلاگ، من دانش خود را در مورد اصول ابزار عرض و چند مثال عملی که از ابزار به خوبی استفاده می کند، به اشتراک می گذارم! اگر شما یک سازنده انیمیشن شخصیت هستید، این ابزار باید بدانید!

توابع اصلی ابزار عرض

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. چگونه می توانید شروع به استفاده از آن کنید، و از کجا می توانید ابزار را پیدا کنید؟

برای استفاده از ابزار Width در Illustrator، ابزار Width را از نوار ابزار انتخاب کنید یا از میانبر Shift+ W استفاده کنید. 

use-of-adobe-illustrator-width-tool-all you need-to-know-1

برای ایجاد نقاط لنگر برای طرحی که می خواهید بسازید، کلیک کنید، ماوس را نگه دارید و روی stroke بکشید. این نقاط را به سمت بالا یا پایین بکشید تا آن بخش از سکته مغزی کشیده یا منقبض شود.

عرض ضربه نامتقارن

استفاده از adobe-illustrator-width-tool-all you need-to-know-2

می‌توانید با نگه‌داشتن Alt هنگام کشیدن ابزار عرض، استروک را تغییر دهید. نگه داشتن Alt به شما این امکان را می دهد که فقط یک طرف سکته مغزی را منبسط یا منقبض کنید نه هر دو را مستقیم. 

ذخیره و اعمال نمایه های عرض

بهترین چیز در مورد ابزار عرض این است که می توانید بدون توجه به زاویه و طول از آن در هر ضربه ای استفاده کنید. این نه تنها سکته مغزی را خلاقانه می کند، بلکه ساختاری نیز دارد. 

استفاده از adobe-illustrator-width-tool-all you need-to-know-3

یکی دیگر از چیزهای شگفت انگیز در مورد پروفیل عرض این است که بازو را می توان برای هر ضربه ای، صرف نظر از زاویه و طول، اعمال کرد. این نه تنها مشخصات ضربه را کارآمد می کند، بلکه باعث کارآمدی ضربه نیز می شود.

من در تصویر بالا به شما نشان دادم که مسیرهای stroke اغلب با باز کردن پنجره Stroke و کلیک کردن بر روی منوی کشویی Path مشاهده می شوند. برای مشخص کردن یک مسیر جایگزین، استروک اصلاح شده خود را انتخاب کنید و گزینه «افزودن به مسیرها» را در منوی کشویی نمایه پنجره Stroke انتخاب کنید.

نحوه استفاده از ابزار illustrator width همه آنچه باید بدانید 5

تصویر بالا به ما نشان می دهد که چگونه از یک مسیر استروک فقط با stroke استفاده کنیم. 

ابزار عرض در عمل

احتمالاً به تمام اجزا و عملکردهای ابزار عرض فکر می کنید. می توانید نگاهی به چند نمونه طراحی واقعی بیندازید که در آن از ابزار عرض برای کمک به درک بهتر شما استفاده می شود. 

استفاده از adobe-illustrator-width-tool-all you need-to-know-4

همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، می توان از یک ضربه برای ایجاد “H” استفاده کرد. با استفاده از ابزار عرض، بخش‌های ضربه‌ای خاص را می‌توان ضخیم کرد تا ظاهر خوشنویسی ایجاد شود. برای توپوگرافی سفارشی به خوبی کار می کند.

نحوه استفاده از ابزار illustrator width همه آنچه باید بدانید 6

هنگام ایجاد یک سکته مغزی افقی، فراموش نکنید که لامپ عدد و شکل تقاضا را بسازید. این نمایه stroke را می توان به کتابخانه نمایه شما اضافه کرد و روی strokeهای سایر دارایی های این پروژه یا موارد مشابه اعمال کرد.

با Brush Tool همخوانی ندارد

هنگام استفاده از ابزار Brush در Illustrator، باید تعریف Brush را روی “Basic” تنظیم کنید. هنگامی که برای اولین بار “مسیر را ترسیم کردید” گزینه “Basic” را در پنل قلم مو (F5) انتخاب کنید. 

با چند مرحله ساده، انیمیشن سرگرم کننده وایت برد را در After Effects ایجاد کنید

گزینه Basic در پنل Brush به عنوان یک قلم مو عمل نمی کند. بلکه راهی برای حذف ضربه های قلم مو از مسیرهای انتخاب شده و تبدیل آنها به یک مسیر معمولی است و در نتیجه ابزار Width را فعال می کند. 

وقتی روی دکمه Basic کلیک می‌کنید و نقاشی می‌کشید، براش خوشنویسی پیش‌فرض روی Path شما بدون افکت‌های مختلف اعمال می‌شود.

کاربران همچنین باید در نظر داشته باشند که ابزار Width و ابزار Brush را نمی توان همزمان استفاده کرد. ابزار Width بیشتر برای اعمال افکت خود بر روی یک Path اصلی استفاده می شود که می تواند شکل یا متنی باشد که به شکل تبدیل شده است. از آنجا که برای ساخت انواع مسیر در نظر گرفته شده است، در Brush عمل نمی کند و غیرفعال است.

با ابزار Pen یا ابزار Shape استفاده کنید

کاربرانی که با ابزارهای Shape و Pen کار می کنند ممکن است ابزار عرض را مفید بدانند. به جلوگیری از موانع غیر ضروری کمک می کند و به شما کنترل بیشتری بر طراحی خود می دهد. گردش کار شما را بهبود می بخشد و مهارت شما را نشان می دهد. 

هنگامی که از ابزار Pen به طور مستقیم برای طراحی خود استفاده می کنید، می توانید تعداد نقاط ضربه را در Path کنترل کنید. شما می توانید امتیازات را به حداقل برسانید زیرا فقط شما می دانید که در کدام ناحیه از مسیر می خواهید مقیاس و وزن را اعمال کنید. بنابراین تضمین می کند که مسیر روان و بدون ضربه باشد. 

روی تبلت ها استفاده کنید

ابزار Width به طور انحصاری برای گردش کار “تبلت” ایجاد شده است و تجربه ای مشابه کار با مداد و پاک کن برای تنظیم ضخامت/وزن مسیر شما ارائه می دهد. 

اگر قبلاً تصمیم گرفته اید از ابزار Width استفاده کنید، می توانید با یک مسیر ساده یا یک مداد شروع کنید. از Alt + 5 به عنوان یک کلید کوتاه برای پنهان کردن “Width handle” استفاده کنید. از همین روش می توان برای مشاهده مجدد آن استفاده کرد.

عملیات زنده

هنگامی که مسیرهای زیادی برای تبدیل وجود دارد، گزینه تبدیل strokes به پایه ممکن است در دسترس نباشد و شما فقط بتوانید نمایه عرض را تنظیم کنید. همچنین ممکن است گزینه تبدیل به پایه موجود باشد، اما انتخاب آن تاثیری ندارد. Object> Live Paint> Expand را دنبال کنید تا ابزار Width را در چنین مواردی فعال کنید. 

به اختصار

ابزار Width ممکن است انگیزه طراحی شما را برای ادامه کار با این ابزار فراهم کند. زمانی که بتوان سکته مغزی را در هر زمانی تغییر داد، کار قابل کنترل تر می شود. اگر شما فردی هستید که با شکل ها و ابزارهای قلم کار می کنید، این ابزار کمتر شناخته شده می تواند بسیار مفید باشد. 

به عنوان یک طراح، احساس می‌کنم ابزار عرض دست کم گرفته شده است. اگر روش درست استفاده از این ابزار را بدانید، سودمند خواهد بود. امیدوارم این وبلاگ به شما در درک استفاده از ابزار عرض کمک کرده باشد.

ابزارهای بسیار بیشتری در ایلاستریتور وجود دارد که برای کسانی که علاقه مند به ساخت طرح های زیبا هستند باید بدانند. چند مورد شامل ابزار تبدیل ، ابزار مداد ، ابزار انحنا و غیره است. اگر می‌خواهید مهارت‌های Adobe Illustrator خود را افزایش دهید، تمام ابزارها و جلوه‌ها را کاوش کنید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *